Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Xjosee schreef:Ik wil rustig aan gaan kijken wat voor auto passend zou zijn. Ik rijd nu een ford fiësta die 1:15 rijdt. Wil dit jaar mijn BE rijbewijs gaan halen en daarna kijken of ik een vervanger voor mijn huidige auto kan vinden. Bij voorkeur een wat kleiner autootje die zonder trailer ongeveer 1:15 rijdt, die een anderhalf paards trailer moet kunnen trekken. Gezien ik geen eigen trailer heb zal ik ze her en der moeten huren/lenen. In dit topic lijk ik dan uit te komen op een auto die ongeveer 1500 kg kan trekken? Hebben jullie adviezen naar welke auto's ik kan kijken? Op sites waar auto's te koop aan worden geboden zie ik vrijwel nergens een optie om te selecteren op trekkracht, kennen jullie websites waar ik hierop wel kan zoeken?
Het mag best een wat oudere auto zijn, als hij maar rijdt. bij voorkeur benzine, gezien de wegenbelasting/kosten.
ikke schreef:Adverteerder begrijpt in ieder geval iets niet met die gewichten, volgens de RDW mag ie gewoon 2210kg wegen en 3300kg trekken. Is een import-wagen (2003 import) en een mijlenteller, dus waarschijnlijk eentje uit Amerika.
Ojajoh schreef:Xjosee schreef:Ik wil rustig aan gaan kijken wat voor auto passend zou zijn. Ik rijd nu een ford fiësta die 1:15 rijdt. Wil dit jaar mijn BE rijbewijs gaan halen en daarna kijken of ik een vervanger voor mijn huidige auto kan vinden. Bij voorkeur een wat kleiner autootje die zonder trailer ongeveer 1:15 rijdt, die een anderhalf paards trailer moet kunnen trekken. Gezien ik geen eigen trailer heb zal ik ze her en der moeten huren/lenen. In dit topic lijk ik dan uit te komen op een auto die ongeveer 1500 kg kan trekken? Hebben jullie adviezen naar welke auto's ik kan kijken? Op sites waar auto's te koop aan worden geboden zie ik vrijwel nergens een optie om te selecteren op trekkracht, kennen jullie websites waar ik hierop wel kan zoeken?
Het mag best een wat oudere auto zijn, als hij maar rijdt. bij voorkeur benzine, gezien de wegenbelasting/kosten.
1 op 14 een optie?
hoewel "kleine" auto's m niet gaan worden
ik heb een Citroen Xantia Pallas, benzine, rijd 1 op 14 weegt TMM 1770, leeg 1398, mag 1500 trekken, kogeldruk 85kg, rijd echt als een zonnetje met hydraulische vering
zijn overigens absoluut niet duur meer in aanschaf alleen laat m wel keuren!!
Mijne aangeschaft voor 750,- en met vlag en wimpel door de aankoop keuring
Ojajoh schreef:Xjosee schreef:Ik wil rustig aan gaan kijken wat voor auto passend zou zijn. Ik rijd nu een ford fiësta die 1:15 rijdt. Wil dit jaar mijn BE rijbewijs gaan halen en daarna kijken of ik een vervanger voor mijn huidige auto kan vinden. Bij voorkeur een wat kleiner autootje die zonder trailer ongeveer 1:15 rijdt, die een anderhalf paards trailer moet kunnen trekken. Gezien ik geen eigen trailer heb zal ik ze her en der moeten huren/lenen. In dit topic lijk ik dan uit te komen op een auto die ongeveer 1500 kg kan trekken? Hebben jullie adviezen naar welke auto's ik kan kijken? Op sites waar auto's te koop aan worden geboden zie ik vrijwel nergens een optie om te selecteren op trekkracht, kennen jullie websites waar ik hierop wel kan zoeken?
1 op 14 een optie?
hoewel "kleine" auto's m niet gaan worden
ik heb een Citroen Xantia Pallas, benzine, rijd 1 op 14 weegt TMM 1770, leeg 1398, mag 1500 trekken, kogeldruk 85kg, rijd echt als een zonnetje met hydraulische vering
zijn overigens absoluut niet duur meer in aanschaf alleen laat m wel keuren!!
Mijne aangeschaft voor 750,- en met vlag en wimpel door de aankoop keuring
Tobbes schreef:Mijn Volvo s40 benzine met 2 liter motor en automaat van 2001 haalt ook makkelijk 1 op 14 rij wel voornamelijk ritten van 20km.
Denk dat 1,8 schakel wel 1 op 15 moet halen.
Nu trouwens veel korte ritjes 8 a 12 km en dan zit ik op 1 op 12,5.
Maar hangt ook wel van je rijstijl af en omgeving. Hier veel 80 wegen en geen stoplichten.
Alizeetje schreef:Even een vraag. Vandaag een andere versie van de Honda CRV voorgesteld gekregen. Maar volgens mij niet goed.
Is een 1.6 dtec 2wd, 120 pk. Kan 1700kg trekken. Ik dacht dat 150pk minimum gewenst was + een 2l. Wat denken jullie?
De andere die verkocht is was een 2.2 dtec 4wd, 150 of 155 pk.
MarcR schreef:Hydro pneumatische vering rijd als een zonnetje...... tot er iets defect gaat : gedaan met rijden en serieuze kosten. Wij hebben vroeger een BX gehad met deze vering.
palousa_boy schreef:Was even zoeken naar het topic, maar is dit geen optie?
[TAO] Boeckmann trailer helt naar voren, koppeling omlaag?
Ik weet niet hoe de dissel van jouw trailer is.
Lynn_Nikita schreef:wie heeft ervaring met een santa fe?
ik heb E, rijdt nu met een focus 2 ltr maar ivm modder ed is een suv nu de opvolger.
Rijd met 1.5 paard strailer hij mag 2000 kg trekken, veel verschil met 2 of 4 wd?
ikke schreef:Lynn_Nikita schreef:wie heeft ervaring met een santa fe?
ik heb E, rijdt nu met een focus 2 ltr maar ivm modder ed is een suv nu de opvolger.
Rijd met 1.5 paard strailer hij mag 2000 kg trekken, veel verschil met 2 of 4 wd?
Een Santa Fe met 2 wd is zinloos, kun je net zo goed je Focus blijven rijden. 4x4 heeft zin als je weet hoe je ermee om moet gaan en als je dan voor 4x4 gaat, neem dan een echte 4x4 en niet zo'n wanna-bee die alleen 4x4 op zachte ondergrond aan mag vanwege geen tussendiff. De oudere Santa Fe's hebben dat maar ik weet niet of, en zo ja, wanneer, ze daar vanaf gestapt zijn.
Lynn_Nikita schreef:ikke schreef:
Een Santa Fe met 2 wd is zinloos, kun je net zo goed je Focus blijven rijden. 4x4 heeft zin als je weet hoe je ermee om moet gaan en als je dan voor 4x4 gaat, neem dan een echte 4x4 en niet zo'n wanna-bee die alleen 4x4 op zachte ondergrond aan mag vanwege geen tussendiff. De oudere Santa Fe's hebben dat maar ik weet niet of, en zo ja, wanneer, ze daar vanaf gestapt zijn.
Bedankt voor je reactie. Mijn budget en ook maandelijks terugkerende auto belasting laat niet alles toe. Wat cour auro adviseer je gaat voor mij erom dat ik min. 1300 kg kan trekken ook door modderige paadjes in de winter