
Hier is ie:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 4&cache=no
220Nm bij 3300 tpm...
Heeft dus wel dat koppel en is ook nog steeds te koop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
griebels schreef:Ikke, een V70 heeft ook meteen een ander prijskaartje
Aimee, mijn paard komt niet boven de 425 uit, kleine arabier
Scheelt toch weer bijna 300kg...
Ik zou met de trailer dus nooit boven de 1200kg uitkomen aan werkelijk gewicht.
De gegevens van Autotrack kloppen niet met die van autoweek geloof ik.. Ga ff checken
griebels schreef:Ik bedoelde trouwens niet de koppel met mijn vragen maar de kogeldruk
Hier is ie:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 4&cache=no
220Nm bij 3300 tpm...
Heeft dus wel dat koppel en is ook nog steeds te koop
griebels schreef:Dus ik zou best voor die V40 kunnen gaan volgens jou?
Ik rijd trouwens max 1x p/m met de trailer, normale afstanden (niet meer dan 1u)...
En alleen van maart tot oktober misschien 3x zo'n lange afstand van 3u of meer (buitenlandse wedstrijden)...
Margreet schreef:Kijk ipv "oude volvo's" eens naar "oude Saabs", ook Zweeds. Een 9000 mag 1800 kilo aan de haak hebben en ze worden nog net niet gratis weggegeven tegenwoordig... Daarnaast is het ook nog eens een bijzonder comfortabele auto.
Mitchall schreef:Wij hebben een Ifor Williams, 2 paards trailer, word getrokken door ene Grand Espace
We hebben de trailer pas 2 dagen, weet er dus ook nog niet alles van
Margreet schreef:Een 9000 weegt rond de 1400 kilo. En mag dus 1800 kilo trekken.
Ik heb zelf een 900, die weegt rond de 1200 en mag 1500 trekken. Gaat best (die van mij is wel getuned, maar ook zonder dat zou het gaan). Ik vind het persoonlijk wel een gave combi
Aimee schreef:Heb al een beetje zitten kijken, ziet er qua cijfers best leuk uit.
Hoe zit de Saab qua onderhoud, zijn er specifieke problemen? Rijdt die ook zoveel kilometers als de Volvo? Kosten vergelijkbaar met de Volvo?
ikke schreef:griebels schreef:Dus ik zou best voor die V40 kunnen gaan volgens jou?
Ik rijd trouwens max 1x p/m met de trailer, normale afstanden (niet meer dan 1u)...
En alleen van maart tot oktober misschien 3x zo'n lange afstand van 3u of meer (buitenlandse wedstrijden)...
Als je een 2.0T neemt, dan kan het wel, al houdt het niet over met een trekgewicht van 1400kg en 75 kg kogeldruk. Ik zou hier geen garantie op durven geven dat het een rustige, stabiele conbi is.
Ook moet je flink in de toeren klimmen om vermogen te hebben in het geval je een situatie wilt oplossen door "te maken dat je wegkomt".
ikke schreef:Margreet schreef:Kijk ipv "oude volvo's" eens naar "oude Saabs", ook Zweeds. Een 9000 mag 1800 kilo aan de haak hebben en ze worden nog net niet gratis weggegeven tegenwoordig... Daarnaast is het ook nog eens een bijzonder comfortabele auto.
Maar als je bij een Volvo je laat afschrikken door 300k+ km op de klok, dan gebeurt dat bij Saab ook.
Het maakt in beide gevallen namelijk niks uit hoeveel er op de klok staat, maar hoe die daaraan gekomen is en hoe die onderhouden is. ALs ik zeg dat mijn Escortje ondertussen op 350k staat, wordt ik ook ongelovig aangekeken.
Margreet schreef:Een 9000 weegt rond de 1400 kilo. En mag dus 1800 kilo trekken.
Ik heb zelf een 900, die weegt rond de 1200 en mag 1500 trekken. Gaat best (die van mij is wel getuned, maar ook zonder dat zou het gaan). Ik vind het persoonlijk wel een gave combi