Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
saroanda schreef:Hele domme vraag misschien. Hoe heb je aan Libella betaald? En heb je geprobeerd om deze betaling te storneren bij je bank?
orri schreef:Op internet zelf kun je dingen op zoeken...
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977
http://business.wxs.nl/planet/show/id=2 ... /sc=4c18d6
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
Eigenlijk 3 keer hetzelfde over de wet. In principe zou de verkoper het produkt moeten leveren binnen 30 dagen en anders het geld terug moeten storten. Dat de TNT aan iemand anders geleverd heeft door een fout in het adres? is niet de schuld van de koper. De verkoper zou niet moeten besparen op verzendkosten als ze die gratis aanbied en verzekerd moeten verzenden. Door de verzendkosten inclusief te maken ontneemt ze de koper de kans om voor verzekerd verzenden te kiezen, als de koper hier bewust voor kiest dan is het niet de schuld van de verkoper.
Lynn_Nikita schreef:en gekke is, bij t&t moet je postcode en huisnr ingeven, bij nr 2 zie ik niks staan, accepteerd ie code niet, bij 28 wel. Kan ook zijn dat de tnt uit haar nek ***
orri schreef:Dat de TNT aan iemand anders geleverd heeft door een fout in het adres? is niet de schuld van de koper. De verkoper zou niet moeten besparen op verzendkosten als ze die gratis aanbied en verzekerd moeten verzenden. Door de verzendkosten inclusief te maken ontneemt ze de koper de kans om voor verzekerd verzenden te kiezen, als de koper hier bewust voor kiest dan is het niet de schuld van de verkoper.
jolanda10 schreef:orri schreef:Dat de TNT aan iemand anders geleverd heeft door een fout in het adres? is niet de schuld van de koper. De verkoper zou niet moeten besparen op verzendkosten als ze die gratis aanbied en verzekerd moeten verzenden. Door de verzendkosten inclusief te maken ontneemt ze de koper de kans om voor verzekerd verzenden te kiezen, als de koper hier bewust voor kiest dan is het niet de schuld van de verkoper.
Hoho, volgens mij werkt het niet zo.
Je kunt pakketjes alleen maar versturen met een track&trace code, dan is het pakket ALTIJD verzekerd. Is er geen T&T code, dan is het pakket idd met een paar postzegels op de bus gedaan en heb je alleen maar de verstuurder die verantwoordelijk is als het mis gaat.
Het de verstuurder een T&T code, en dat blijkt al uit de opening van TS, dan is het een verzekerdpakket en is TNT verantwoordelijk voor de juiste bezorging.
Heeft TNT afgeleverd op no. 2 omdat verstuurder een verkeerd huisnummer heeft opgeschreven en heeft oprachtgever duidelijk het goede nummer vermeld, dan heb je een punt van discussie met de verstuurder en deze moet dan zelf maar met TNT uitzoeken wie er verantwoordelijk is.
Als TNT 100% zeker op no. 2 dit pakje heeft afgegeven en beweert de bewoner van no. 2 dat hij/zij niets heeft gekregen en/of het pakketje niet wil terug geven, dan is de verstuurder wel verantwoordelijk omdat deze een verkeerd huisnummer heeft opgegeven. TNT heeft nl. de plicht te bezorgen op postcode en huisnummer en al staat er Pietje Bel als naam op, dat maakt niets uit.