betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 16:52

en ben bang dat ook geen oplossing komt
verkoper is lekker makkelijk voor mijn gevoel, gaat niks vergoeden en krijgt bij tnt niks meer geregeld zegt ze, tnt doet er ook niks meer aan

geweldige service bij beiden

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:50

Hele domme vraag misschien. Hoe heb je aan Libella betaald? En heb je geprobeerd om deze betaling te storneren bij je bank?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:52

Wat ben ik toch blij dat we rechtsbijstand hebben
die zou ik hier dan echt achteraan gooien...

Ik geloof goed dat je er kotsmisselijk van wordt dat je overal achteraan moet, maar niks helpt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:09

saroanda schreef:
Hele domme vraag misschien. Hoe heb je aan Libella betaald? En heb je geprobeerd om deze betaling te storneren bij je bank?

storneren kan niet als je zelf opdracht hebt gegeven tot ..

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:41

Je bent als koper goed beschermt wanneer je aankopen doet via internet. Sterkte en succes! Via een rechtzaak gaat het niet kort duren. Er was hier ook een bokker die iets voor je op wilde zoeken toch?
Laatst bijgewerkt door orri op 22-07-07 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:42

Hoe dan?
Dat zou ik ook wel willen weten in zo'n geval.
Het kan ons natuurlijk allemaal overkomen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:54

Op internet zelf kun je dingen op zoeken...
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977
http://business.wxs.nl/planet/show/id=2 ... /sc=4c18d6
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Eigenlijk 3 keer hetzelfde over de wet. In principe zou de verkoper het produkt moeten leveren binnen 30 dagen en anders het geld terug moeten storten. Dat de TNT aan iemand anders geleverd heeft door een fout in het adres? is niet de schuld van de koper. De verkoper zou niet moeten besparen op verzendkosten als ze die gratis aanbied en verzekerd moeten verzenden. Door de verzendkosten inclusief te maken ontneemt ze de koper de kans om voor verzekerd verzenden te kiezen, als de koper hier bewust voor kiest dan is het niet de schuld van de verkoper.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:28

orri schreef:
Op internet zelf kun je dingen op zoeken...
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977
http://business.wxs.nl/planet/show/id=2 ... /sc=4c18d6
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Eigenlijk 3 keer hetzelfde over de wet. In principe zou de verkoper het produkt moeten leveren binnen 30 dagen en anders het geld terug moeten storten. Dat de TNT aan iemand anders geleverd heeft door een fout in het adres? is niet de schuld van de koper. De verkoper zou niet moeten besparen op verzendkosten als ze die gratis aanbied en verzekerd moeten verzenden. Door de verzendkosten inclusief te maken ontneemt ze de koper de kans om voor verzekerd verzenden te kiezen, als de koper hier bewust voor kiest dan is het niet de schuld van de verkoper.

Ok dat snap ik. Maar wat kan de koper er nu aan doen?

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:35

Het enige als de verkoper niet mee werkt is toch een rechtzaak ervan maken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 20:37

ben ik al mee bezig, heb al rechtshulp nu, alleen zijn ook niet bepaald snel
dus eigenlijk blijft d everkoper in gebreke door het niet te leveren waarvoor ik betaald heb.
of tnt nu wel of niet afgeleverd heeft
maar tnt zegt dat afgeleverd is, is mijn woord tegen het hunne toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:40

Is er bij jullie niet zo iets als advokaten voor het volk, is voor mensen die het niet breed hebben, mischien als jullie het ook hebben kun je daar naartoe.
Heb je nog antwoord van de verkoper gehad, vind eigelijk spijtig dat we daar nietmeer van horen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 20:43

ja, jurisich recht is dat bij ons en die hebben alle informatie en papieren al en zijn er mee bezig. Kostte iets van 100- euro geloof ik, heb een lijst met de kosten, ik val in elk geval in laagste catagorie dus hoef niet veel bij te dragen

afzenders laatste contact is paar dagen\week geleden geweest, en ze zei dat niks gedaan kreeg bij tnt...

dus met andere woorden, komt op mij over nu dat ze het erbij laten zitten

terwug storneren kan ik niet, ik heb zelf opdracht gegeven om over te maken, helaas

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:44

heb je al de vraag gesteld aan de verkoper wat zij wil doen?

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:45

Lynn_Nikita schreef:
en gekke is, bij t&t moet je postcode en huisnr ingeven, bij nr 2 zie ik niks staan, accepteerd ie code niet, bij 28 wel. Kan ook zijn dat de tnt uit haar nek ***

Dat dacht ik dus ook. Als je het pakketnummer doorkrijgt ga je er vanuit dat de door jouw opgegeven postcode erbij moet worden ingegeven.
TS zegt dat het pakje volgens T&T bij haar moet zijn afgeleverd, maar dat ze niets ontvangen heeft.

Ze hoort pas later dat de postcode wel klopt maar dat het huisnummer 2 ipv het opgegeven huisnummer blijkt te zijn. Dan kan er bij T&T GEEN status van aflevering te zien zijn geweest want de juiste potcode is niet ingevoerd en lees je bij T&T dat er met deze barcode en postcode geen pakket gevonden kan worden. Vreemd... Ziek

Overigens ben ik met de meeste eens dat TNT er echt een zooitje van maakt als het op pakket bezorging aankomt. Ze bellen maar bij de eerste de beste in een straat aan en dumpen gewoon de pakjes van de huizen waar ze geen gehoor krijgen. Laatst stond hier een postbezorger die wilde 3 pakjes bij mij afgeven voor mensen uit mijn straat omdat ze niet thuis waren....Die knul was nog beledigd ook dat ik ze niet wilde aanpakken!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 20:45

ze kon niks doen zegt ze

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:52

Bij de sociale dienst kun je een verklaring van onvermogen halen. Dat is een verklaring waarop gekeken wordt hoeveel je zelf kunt bijdragen aan een advocaat. De eigen bijdrage indien je overmogend bent ligt op 80-90 euro ongeveer.

Lynn_Nikita: Jij hebt verder niks te maken met de TNT. Als je de code invoerd plus jouw huisnummer dan klopt de code niet. Dus is er geen bewijs dat het pakket aan jou geleverd is. De verkoper kan bij wijze van een hoofdstel naar nummer 2 in een doos hebben verzonden, het is niet naar jou verzonden dus weten kun je het niet zeker. Het pakket is niet geleverd. punt. de verplichting is dat het aan jou geleverd wordt.

Het zal lastig zijn om je recht te halen, maar schrijf namen op van de mensen die je spreekt.

De verkoper kan haar verlies incasseren en die af schrijven onder verlies/diefstal en jou een nieuw paar laarzen toe sturen. In plaats daarvan laat ze zich kennen door te zeggen "pech".
Laatst bijgewerkt door orri op 22-07-07 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:53

orri schreef:
Dat de TNT aan iemand anders geleverd heeft door een fout in het adres? is niet de schuld van de koper. De verkoper zou niet moeten besparen op verzendkosten als ze die gratis aanbied en verzekerd moeten verzenden. Door de verzendkosten inclusief te maken ontneemt ze de koper de kans om voor verzekerd verzenden te kiezen, als de koper hier bewust voor kiest dan is het niet de schuld van de verkoper.

Hoho, volgens mij werkt het niet zo.
Je kunt pakketjes alleen maar versturen met een track&trace code, dan is het pakket ALTIJD verzekerd. Is er geen T&T code, dan is het pakket idd met een paar postzegels op de bus gedaan en heb je alleen maar de verstuurder die verantwoordelijk is als het mis gaat.
Het de verstuurder een T&T code, en dat blijkt al uit de opening van TS, dan is het een verzekerdpakket en is TNT verantwoordelijk voor de juiste bezorging.
Heeft TNT afgeleverd op no. 2 omdat verstuurder een verkeerd huisnummer heeft opgeschreven en heeft oprachtgever duidelijk het goede nummer vermeld, dan heb je een punt van discussie met de verstuurder en deze moet dan zelf maar met TNT uitzoeken wie er verantwoordelijk is.

Als TNT 100% zeker op no. 2 dit pakje heeft afgegeven en beweert de bewoner van no. 2 dat hij/zij niets heeft gekregen en/of het pakketje niet wil terug geven, dan is de verstuurder wel verantwoordelijk omdat deze een verkeerd huisnummer heeft opgegeven. TNT heeft nl. de plicht te bezorgen op postcode en huisnummer en al staat er Pietje Bel als naam op, dat maakt niets uit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 20:54

ga ik ook doen, namen opschrijven, ja rond 100- kom ik ook op uit, en moest nog een keer 13,50 ergens voor betalen, en die 80-/ 90- wat je net zei.
code klopt juist wel met mijn huisnr, dat is het gekke

maar ik heb zowizo eerst ander adres opgegeven aan afzendere n daar heeft ze niks naar verzonden, omdat bij opmerkinegn ston en in een mail en niet bij aflever adres
leek mij vrij duidelijk als ik 2 keer heb aangegeven dat ik daarheen gestuurd wilde hebben, daar was iemand thuis geweest nl

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 20:56

jolanda10 schreef:
orri schreef:
Dat de TNT aan iemand anders geleverd heeft door een fout in het adres? is niet de schuld van de koper. De verkoper zou niet moeten besparen op verzendkosten als ze die gratis aanbied en verzekerd moeten verzenden. Door de verzendkosten inclusief te maken ontneemt ze de koper de kans om voor verzekerd verzenden te kiezen, als de koper hier bewust voor kiest dan is het niet de schuld van de verkoper.

Hoho, volgens mij werkt het niet zo.
Je kunt pakketjes alleen maar versturen met een track&trace code, dan is het pakket ALTIJD verzekerd. Is er geen T&T code, dan is het pakket idd met een paar postzegels op de bus gedaan en heb je alleen maar de verstuurder die verantwoordelijk is als het mis gaat.
Het de verstuurder een T&T code, en dat blijkt al uit de opening van TS, dan is het een verzekerdpakket en is TNT verantwoordelijk voor de juiste bezorging.
Heeft TNT afgeleverd op no. 2 omdat verstuurder een verkeerd huisnummer heeft opgeschreven en heeft oprachtgever duidelijk het goede nummer vermeld, dan heb je een punt van discussie met de verstuurder en deze moet dan zelf maar met TNT uitzoeken wie er verantwoordelijk is.

Als TNT 100% zeker op no. 2 dit pakje heeft afgegeven en beweert de bewoner van no. 2 dat hij/zij niets heeft gekregen en/of het pakketje niet wil terug geven, dan is de verstuurder wel verantwoordelijk omdat deze een verkeerd huisnummer heeft opgegeven. TNT heeft nl. de plicht te bezorgen op postcode en huisnummer en al staat er Pietje Bel als naam op, dat maakt niets uit.

tnt zegt nu wel dat postbode op 28 heeft afgeleverd, dat een fot bij scannen gemaakt was of iets, maar dat adres op doos wel klopte
ik weet niet hoe hun werken met barcode ed

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:56

dat is idd waar maar ik vind de tnt de laaste tijd wel slecht met bezorgen Verdrietig

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:57

Nee, je hebt het mis. Met track en trace betekend zeker niet dat het verzekerd is. Verzekerde pakketten moet voor worden getekend en zijn verzekerd voor verlies voor een bedrag van 500,- kosten 7,95 voor een verzekerd pakket tot 10 kilo. Pakketten die verzonden worden met een pakket zegel van 6,20 zijn onverzekerd en mogen ook bij de buren achter gelaten worden (met als je geluk hebt een briefje in jouw brievenbus).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 21:02

ja, maar zelfs dat gebeurde niet, is ook niet bij buren afgeleverd, ben overal geweest

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 02:05

Ja de TNT kan zoveel zeggen ook, ik heb zelf mee gemaakt dat het voor mijn deur achter gelaten werd! Had iemand het weg gehaald dan was ik er nooit achter gekomen dat het er uberhaupt gestaan had.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 08:32

en ik vermoed dus ook dat dit gebeurd is hier. aangezien zoiets vaker gebeurd hier. Maar kan niks bewijzen, is alleen gokken. Tnt doet gewoon te vaag

Straks even bellen, moest maandag terugbellen werd me afgelopen week gezegt, dus ben beniewd. ga ook rechtshulp weer stalken. laat straks weten of ik meer weet

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:44

Iedere keer als ik hier even bijlees verwacht ik stiekem het berichtje dat je laarzen op miraculeuze wijze zijn opgedoken, zomaar opeens op je stoepje....maar helaas....

Ik hoop dta je straks wat wijzer bent geworden over dit hele gebeuren.