Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
superwoman schreef:
Wanneer je echter de bijrijder niet nodig heb, omdat je paard toch het land op gaat elke dag. Vind ik dat de bijrijder geen dienst verleent.

roosje84 schreef:Misschien dat ze het prettig vind als andere ook van haar paard genieten?

sronnie schreef:roosje84 schreef:Misschien dat ze het prettig vind als andere ook van haar paard genieten?
Dan is en blijft het toch een win-win situatie?
De bijrijder doet de eigenaar een plezier?
superwoman schreef:Ik wil best iemand helpen, maar voor niks gaat de zon op.
mariekepiet schreef:superwoman schreef:Ik wil best iemand helpen, maar voor niks gaat de zon op.
Ik denk wel eens dat sommige mensen te goed zijn voor een ander (zo ben ik zelf ook, als ik iemand blij kan maken doe ik het) maar sommige mensen.... en wat mij opvalt is dat het de mensen zijn die het het beste kunnen lijden. dit heb ik in mijn omgeving vaker gezien
mariell85 schreef:Ik vraag er wel geld voor, want ik wil hem heel graag houden maar hij kost me wel iedere maand stalling en dat moet toch betaald worden.
Me paardje is nu 14jaar oud en verkopen was niet de oplossing, omdat hij veel problemen heeft gehad met z'n rug en hij is niet meer geschikt voor de dressuur sport(tot de L/M kan nog wel, maar hoger niet). Maar voor de recreatie is hij wel geschikt.
Mensen om mij heen zeiden allemaal van breng hem dan maar naar de slager:( Dan kun je weer een ander paard kopen. Maar dat is voor mij absoluut niet de oplossing, alleen maar omdat hij geen wedstrijden meer kan lopen en in de weg zou staan.
hij heeft absoluut geen pijn, en hij verdiend het ook niet om naar de slager te gaan.
Dus toen heb ik besloten om een bijrijdster te zoeken. ik heb een advertentie gezet op marktplaats.
Heb heel veel berichten gekregen over de mail, maar eigenlijk wou niemand betalen. Maar ja voor niets gaat de zon op dus. Heb lang gewacht tot iemand zou reageren die wel wou betalen.
Hij heeft 2 maanden op marktplaats gestaan. en ik heb een super leuke lieve bijrijdster gevonden voor hem en ze mag 3/4 rijden in de week. en ze betaald ook nog is 100 euro in de maand.
ben helemaal blij met haar en ik kan me paardje nu nog lekker houden.en hij word nog lekker gereden ook.
Helemaal goed, zo ben ik zelf ook!mariekepiet schreef:mijn post was ook niet voor jou bedoelt
mariekepiet schreef:ik denk dat je niet helemaal goed hebt gelezen, er staat duidelijk "DE MENSEN" dus als jij jezelf erop aangesproken voelt moet je zelf weten. Hoe moet ik in godsnaam weten hoe dat jij het hebt???