Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:38

joyce B, idd joyce, die doorgewinterde verzorgmeisjes, zijn zéér schaars.

pjotrg, als de eigenaar zelf niet kan komen, moet je idd iemand zoeken die altijd komt voor jou in de plaats, zeker als het paard niet naar buiten kan. Dan die je de eigenaar idd ook een plezier.
Echter heeft tegenwoordig bijna elke bijrijder een lijst met eissen waar je U tegen zegt én heeft zelf ook een druk schema en zal soms ook niet kunnen komen. Wanneer je als eigenaar een bijrijder kunt bellen, wanneer jij niet kunt en de bijrijder altijd voor je klaar staat, dan ben ik idd van mening dat het een win-win situatie is.

Wanneer je echter de bijrijder niet nodig heb, omdat je paard toch het land op gaat elke dag. Vind ik dat de bijrijder geen dienst verleent.

milou_darby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:34

Dat hangt helemaal van de situatie af. Sommige mensen vragen er niks voor, omdat je elke beide een plezier doet.
Andere géven geld, omdat de bijrijder een 'meerwaarde' aan het paard rijd. En weer andere vragen een vergoeding van de bijrijder.
Ik denk dat je het gewoon met de desbetrevende bijrijder moet overleggen Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:44

superwoman schreef:

Wanneer je echter de bijrijder niet nodig heb, omdat je paard toch het land op gaat elke dag. Vind ik dat de bijrijder geen dienst verleent.

Maar waarom toch dan de keus van een bijrijder vraag ik me dan af?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:45

Misschien dat ze het prettig vind als andere ook van haar paard genieten?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:46

roosje84 schreef:

Dan is en blijft het toch een win-win situatie?
De bijrijder doet de eigenaar een plezier?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:47

Ligt er ook aan wat voor relatie je hebt met je bijrijdster. MIjn bijrijdster wil bijvoorbeeld zelf betalen, heeft ze ook zelf aangeboden...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:40

sronnie schreef:
roosje84 schreef:

Dan is en blijft het toch een win-win situatie?
De bijrijder doet de eigenaar een plezier?

Idd, zodat iemand anders ook van mijn paard kan genieten. Zoals eerder gezegd een goede opstap voor een eigen paard. Zelf heb ik die opstap ook gekregen.

Niet echt sronnie, omdat een bijrijdster nooit zo rijdt en doet als jezelf. Je loopt bijna altijd tegen dingen aan die je anders zou willen zien. Dat is ergelijk en daar wil ik een vergoeding voor. Dan is dat niet zo ergelijk meer, dat is de keuze.

Ik wil best iemand helpen, maar voor niks gaat de zon op.

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:33

superwoman schreef:

Ik denk wel eens dat sommige mensen te goed zijn voor een ander (zo ben ik zelf ook, als ik iemand blij kan maken doe ik het) maar sommige mensen.... en wat mij opvalt is dat het de mensen zijn die het het beste kunnen lijden. dit heb ik in mijn omgeving vaker gezien

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:36

mijn bijrijder betaald niets.... (mest uit, rijdt erop, poetst hem, wandelt ermee, ehh, doet van alles met dat gekke gebakje van me...)

heb toch echt wel leuk paard... Z1 startgerecht.
super braaf loopt ook in kinderlesjes (voert dan geen moer uit en hobbelt heerlijk rond... )

Voordeel van niet betalende bijrijder, ook geen verplichtingen.. en gezeur...

veegt 2 x per jaar het terrein vanaf nu heb ik besloten, anders moet ik het zelf doen.. (heb dat besloten vanaf dit jaar, ze is nu 14....)

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:44

Ik als bijrijder betaal wel mee aan stalling en alles.
Ik heb hier ook mede zelf om gevraagd.
Ok ik help de eigenaar dus zodat we om en om kunnen rijden maar je kan het ook van de andere kant bekijken. Ik MAG van haar haar paard rijden, er eigenlijk in principe alles mee doen (in overleg) en wedstrijden starten (als ik daar aan toe ben). Zou ik niets betalen dan zou ik daar enorm moeite mee hebben. Als ik dan iets wilde doen zou ik het altijd moeten vragen. Dat doe ik met de grote dingen nog wel maar ik heb zo wel meer vrijheden ik betaal immers mee!

Wij hebben ook meteen een soort van bijrijdercontract opgesteld waar mijn rechten en plichten en ook die van haar in staan. Ook al kunnen we het enorm goed vinden vind ik dat heel belangrijk. Zo heb ik dus ook verplichtingen en dat is wel zo fijn dat zij daar ook op kan vertrouwen.

Ik denk dat een vergoeding en een contract het hele bijrijden wat officieler maakt en dat je dan ook meer serieuze bijrijders krijgt. Vrijblijvend betekent ook dat je niet moet mopperen als ze 2 a 3 weken niet komen en dan opeens weer elke dag willen komen.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:06

Ik heb nu al een aantal keren voorbij zien komen dat je blij mag zijn met een goede, betrouwbare verzorger. En daar ben ik het helemaal mee eens!
Inmiddels rijd ik ruim een jaar op een hele lieve Tinker. Daar betaal ik 50 Euro per maand voor. Ik heb daarbij de beschikking over zadel, hoofdstel, borstels, etc. en als er iets aangeschaft moet worden, dan komt dat er gewoon! Ik hoef niet uit te mesten i.o.d. (doe ik overigens regelmatig wel gewoon), heb de beschikking over een goed verlichte buitenbak en een longeercirkel. En een prachtig bos, waar ik naar hartelust ritten kan maken.

Aanvankelijk mocht ik twee (vaste) dagen in de week komen rijden en waren er naast mij nog twee bijrijders voor twee vaste dagen in de week. Die betaalden 75 Euro per maand. Ik studeer nog en bulk dus niet van het geld. Ik heb aangeboden dat ik maximaal 50 Euro per maand kon betalen en daar is de eigenaar mee akkoord gegaan! In de tijd dat ik nu rijd zijn er al heel wat bijrijders voorbij gekomen en ook weer gegaan. De meeste waren niet bepaald betrouwbaar! Ik ben wel altijd trouw gekomen, ook toen ze vier weken niet gereden werd ivm met het veulen (toen heb ik overigens een maand niet hoeven betalen!). Nu betaal ik nog steeds 50 Euro in de maand, maar rijd helemaal in mijn uppie!
(detail: het paard is van de eigenaar van de pensionstalling!)

Hoewel ik het niet onredelijk zou vinden als je een kleine bijdrage van je bijrijder zou vragen (al is het maar in natura, o.i.d.), denk ik dat betrouwbaarheid en verantwoordelijkheid echt voor gaan! En een proefperiode hebben de bijrijders van mijn verzorgpaard nooit gehad, maar zou wel verstandig geweest zijn, denk ik!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:45

mariekepiet schreef:
superwoman schreef:

Ik denk wel eens dat sommige mensen te goed zijn voor een ander (zo ben ik zelf ook, als ik iemand blij kan maken doe ik het) maar sommige mensen.... en wat mij opvalt is dat het de mensen zijn die het het beste kunnen lijden. dit heb ik in mijn omgeving vaker gezien

Ik ben te vaak op m'n bek gegaan, omdat ik iemand wou helpen....
of (blijkbaar) onterrecht vertrouwen heb gegeven.
Vandaar dat ik dat niet meer doe.

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:17

nee oke, dan heeft het je mischien in dat punt niet mee gezeten, maar denk jij dat je minder snel op je bek zult gaan met deze instelling?
Hoe denk je dat de mensen dan over jou gaan denken, ik weet wel dat als ik met mijn liefdadigheid etc. een paar keer op mijn bek ga bij dezelfde persoon, die dus ook werkelijk niks meer bij mij voor elkaar krijgt, niks meer van mij krijgt... wat zeg ik, ik zou diegene tillen wanneer ik dat kon!
Mijn ervaring is, je moet geven en nemen en niet nemen en nemen en bij jou opmerking kreeg ik dat gevoel gewoon een beetje.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:30

Ik ga zo idd minder snel op m'n bek.
Er staat iig iets tegenover.
Anders blijf ik geven en krijg niets terug.

Volgens mij, omdat men denkt dat ik het zó goed voor elkaar heb en wat kan missen ofzo, (zoals jij het laat overkomen, dat ik het kan lijden?) . Ik vind namelijk niet dat de 1 meer kan lijden dan de ander. Het moet in verhouding staan. Gelijke lusten en lasten. Bij de 1 weegt de last wat meer en bij de ander de lust, dit moet je eerlijk mogelijk verdelen.
Of de totale mentaliteit van nu in vergelijking met vroeger, ik weet het niet waarom mensen zo zijn.
Ik was vroeger ontzettend dankbaar iig.

De 2 verzorgsters die ik nu heb, zijn ook tof. Zeer netjes en kunnen goed communiseren en houden zich aan de afspraken.

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:41

ik denk dat je niet helemaal goed hebt gelezen, er staat duidelijk "DE MENSEN" dus als jij jezelf erop aangesproken voelt moet je zelf weten. Hoe moet ik in godsnaam weten hoe dat jij het hebt???

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 17:47

Jee mensen, wat een topic.
Ik heb het geopend om me een beetje te orienteren, moet je nu eens kijken!
24 pagina's! Bloos!
Het is wel leukom al die verschillende meningen eens door te lezen, maar het is zo jammer dat mensen elkaar zo aanvallen.
Laten we het leuk houden, ieder bepaalt toch voor zich waar hij of zij zich in vinden kan.
Als het allemaal maar in het belang van de paarden is, ja toch?!

mariell85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:38

Ik vraag er wel geld voor, want ik wil hem heel graag houden maar hij kost me wel iedere maand stalling en dat moet toch betaald worden.
Me paardje is nu 14jaar oud en verkopen was niet de oplossing, omdat hij veel problemen heeft gehad met z'n rug en hij is niet meer geschikt voor de dressuur sport(tot de L/M kan nog wel, maar hoger niet). Maar voor de recreatie is hij wel geschikt.
Mensen om mij heen zeiden allemaal van breng hem dan maar naar de slager:( Dan kun je weer een ander paard kopen. Maar dat is voor mij absoluut niet de oplossing, alleen maar omdat hij geen wedstrijden meer kan lopen en in de weg zou staan.
hij heeft absoluut geen pijn, en hij verdiend het ook niet om naar de slager te gaan.

Dus toen heb ik besloten om een bijrijdster te zoeken. ik heb een advertentie gezet op marktplaats.
Heb heel veel berichten gekregen over de mail, maar eigenlijk wou niemand betalen. Maar ja voor niets gaat de zon op dus. Heb lang gewacht tot iemand zou reageren die wel wou betalen.
Hij heeft 2 maanden op marktplaats gestaan. en ik heb een super leuke lieve bijrijdster gevonden voor hem en ze mag 3/4 rijden in de week. en ze betaald ook nog is 100 euro in de maand.

ben helemaal blij met haar en ik kan me paardje nu nog lekker houden.en hij word nog lekker gereden ook.Hyper!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:41

mariell85 schreef:
Ik vraag er wel geld voor, want ik wil hem heel graag houden maar hij kost me wel iedere maand stalling en dat moet toch betaald worden.
Me paardje is nu 14jaar oud en verkopen was niet de oplossing, omdat hij veel problemen heeft gehad met z'n rug en hij is niet meer geschikt voor de dressuur sport(tot de L/M kan nog wel, maar hoger niet). Maar voor de recreatie is hij wel geschikt.
Mensen om mij heen zeiden allemaal van breng hem dan maar naar de slager:( Dan kun je weer een ander paard kopen. Maar dat is voor mij absoluut niet de oplossing, alleen maar omdat hij geen wedstrijden meer kan lopen en in de weg zou staan.
hij heeft absoluut geen pijn, en hij verdiend het ook niet om naar de slager te gaan.

Dus toen heb ik besloten om een bijrijdster te zoeken. ik heb een advertentie gezet op marktplaats.
Heb heel veel berichten gekregen over de mail, maar eigenlijk wou niemand betalen. Maar ja voor niets gaat de zon op dus. Heb lang gewacht tot iemand zou reageren die wel wou betalen.
Hij heeft 2 maanden op marktplaats gestaan. en ik heb een super leuke lieve bijrijdster gevonden voor hem en ze mag 3/4 rijden in de week. en ze betaald ook nog is 100 euro in de maand.

ben helemaal blij met haar en ik kan me paardje nu nog lekker houden.en hij word nog lekker gereden ook.Hyper!

Afgod Helemaal goed, zo ben ik zelf ook!

Ik vind € 100,- vrij veel, maar als jullie dat beiden willen is het toch prima!

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:51

hallo dan, om deze reden een bijrijder te zoeken vind ik wel erg. wat als er straks wel wat met je paard aan de hand is?? nog maar een bijrijdster erbij voor 100 euro, want dan kan je je paardje wel lekker houden!?
Ik heb het idee dat je zelf toch eens na moet gaan denken of dit de ideale positie is, wat als je bijrijdster op stapt?

nee sorry, dat je een betalende bijrijder wilt oke dat moet je zelf dan maar weten (al sta ik er niet achter zoals jullie wel weten nu) maar om dit te doen om zo'n rede...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:54

Dit gaat nu niet om mij, maar dat ze hem niet weg deed, dat vind ik zo goed.
Ik heb helaas een andere reden waarom ik een bijrijder zoek...

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:13

mijn post was ook niet voor jou bedoelt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:29

Ik snap nog altijd niet wat het nut is van een betalende bijrijdster.
Ik zien het geld liever naar lessen gaan dan terug naar de eigenaar.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 19:36

mariekepiet schreef:
mijn post was ook niet voor jou bedoelt

Ok, sorry hoor!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:59

mariekepiet schreef:
ik denk dat je niet helemaal goed hebt gelezen, er staat duidelijk "DE MENSEN" dus als jij jezelf erop aangesproken voelt moet je zelf weten. Hoe moet ik in godsnaam weten hoe dat jij het hebt???

Vanwege mijn profiel en omdat mijn posts bij jou anders overkwam zoals je zei.
vandaar. Maar prima dat je mij niet bedoelde. Misverstand

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:46

hoi,

ik ben ergens stalhulp en daar krijg ik opdrachten wat ik moet doen.. (paarden poetsen stallen uitmesten rijden) maar nu is daar ook een pony waar ik 2x in de week op rijd. voor gewoon rijden hoef ik geen geld te betalen, maar voor lessen wel een klein bedragje, want ik heb goede instructie. ik ga met die mensen ook mee naar de wedstrijd enzo en ik heb het daar enórm naar mijn zin. ik kan ook gewoon komen als ik wil. eerst wou ze er zelf altijd bij zijn (had ik ook liever) maar nu kan ik daar ook gewoon alleen rondhangen.

xx winanda