ikke schreef:Silly1972 schreef:Grijs kenteken kan zover ik weet alleen als je een eigen bedrijf hebt.
Nope, alleen heeft het niet meer de voordelen van 20 jaar gelden.
Ik neem aan dat Silly dat ook bedoeld.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eilleen333 schreef:Wat rijden de mensen hier? Automaat of schakelbak voor de trailer? Heb nu twee vrijwel identieke auto’s, eentje automaat en eentje handgeschakeld. De handgeschakelde is qua lokatie, verkopende garage en prijs (ook qua inruil van mijn oude auto) wel een stuk gunstiger.
Automaat is altijd wel heerlijk rijden, maar ik betaal er dan nu wel relatief veel voor.
Wat heeft een betere prognose qua levensduur? Ga er niet elke week mee op pad met een trailer. Ik hoop straks 1-2x per maand en ook geen honderden kilometers. Verder gewoon als personenauto, ong 35.000 km per jaar.
Licor schreef:Ik ben toe aan een nieuwe (tweedehandse) auto. Met name omdat de auto die ik nu heb gewoon te weinig mag trekken (slechts 1200). Ik heb sinds kort een tweepaards trailer en dat trekt hij gewoon niet als mn e-pony erop staat.
Dus op zoek naar een nieuwe auto, maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek een auto die minimaal 1400 mag trekken.
Maar daarnaast heb ik graag een auto die ook niet te duur in de wegenbelasting is en enigszins zuinig is.
De auto die ik nu heb rijdt 1 op 14 en kost me 55 euro per maand wegenbelasting. De auto die ik hiervoor had liep 1 op 12.
Ik weet dat die twee dingen een soort van haaks op elkaar staan, maar welke auto is nou de perfecte balans tussen veel trekvermogen en toch goed te betalen.
Twee andere eisen die ik heb, is dat het een benzine auto moet zijn en er genoeg ruimte in de kofferbak moet zijn ivm de hond.
Verder moet de auto in de lage prijsklasse vallen, voor 2000 zoek ik meestal iets uit. In de praktijk rij ik dan ook vaak oude auto's met veel kilometers maar dat is voor mij helemaal prima. Het helpt me gewoon als ik iets gerichter op zoek kan naar een nieuwe auto.
Ik heb twee keer een hyundai matrix gehad, die was prima maar bij beide olieproblemen en eigenlijk de kofferbak niet fijn genoeg. Moest altijd de bank plat voor om de bench in de auto kwijt te kunnen.
Nu rij ik een mitsubishi lancer, ook een fijne auto maar dus te weinig trekkracht.
Heb nu gekeken naar een dacia logan mcv (trekkracht is daar eigenlijk te weinig), en de garage tipte me nog om te kijken voor een Chrysler.
Maar wat zijn nu de aanraders van Bokt?
Licor schreef:Ik zoek een auto die minimaal 1400 mag trekken.
Maar daarnaast heb ik graag een auto die ook niet te duur in de wegenbelasting is en enigszins zuinig is.
ikke schreef:Om te beginnen, als ik het iets ruimer neem, dan is dit wat gaspedaal.nl te bieden heeft:
https://www.gaspedaal.nl/benzine?pmin=1 ... 0&srt=pr-a
Heb je je budget wat ruimer genomen maar ook een ondergrens om de rommel een beetje weg te filteren en ik heb wat eisen aan de motor gesteld zodat je ook iets te melden hebt aan die trailer.
Valt eigenlijk wel tegen met 76 hits......
fransje23 schreef:Licor, een Ford Mondeo station 2.0 16v?
Niet heel goedkoop of zuinig, maar het is te overzien. Genoeg ruimte voor de bench en trekkracht genoeg.
Iets boven budget maar lijkt een nette wagen zo
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/for ... haak-nieuw
fransje23 schreef:Licor, een Ford Mondeo station 2.0 16v?
Sentir schreef:Ik ben momenteel opzoek naar een goedkope bedrijfswagen die ook een trailer mag trekken. En ik kom uit op de opel vivaro of renault traffic degene die 2.5t mogen trekken. Niet degene die maar 2t mogen trekken. Ik heb graag net die speeling want een trailer weegt al rondt de 900kg. (Alu bodem) als je dan nog hooi + 2 paarden van 500kg erop zet zit je net wat te krap naar mn zin.
Maar wat is nu het beste van die 2? Ik ben Opel fan, omdat ik ooit met mn renault het distributieriem vehaal heb meegemaakt. (Vervangen na 5 jaar) en ik weet dat opels wel eens kettingen kunnen hebben ipv die rubberen riemen.
Beide zijn eiegenlijk identiek toch? Maar wat zijn de gekende problemen? Tor nu toe ken ik genoeg mensen die content zijn van hun opel vivaro. Maar ik ken ook weinig mensen met een traffic.
Ik hoor graag jullie input