[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:08

ikke schreef:
Silly1972 schreef:
Grijs kenteken kan zover ik weet alleen als je een eigen bedrijf hebt.

Nope, alleen heeft het niet meer de voordelen van 20 jaar gelden.

Ik neem aan dat Silly dat ook bedoeld.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:50

eilleen333 schreef:
Wat rijden de mensen hier? Automaat of schakelbak voor de trailer? Heb nu twee vrijwel identieke auto’s, eentje automaat en eentje handgeschakeld. De handgeschakelde is qua lokatie, verkopende garage en prijs (ook qua inruil van mijn oude auto) wel een stuk gunstiger.
Automaat is altijd wel heerlijk rijden, maar ik betaal er dan nu wel relatief veel voor.
Wat heeft een betere prognose qua levensduur? Ga er niet elke week mee op pad met een trailer. Ik hoop straks 1-2x per maand en ook geen honderden kilometers. Verder gewoon als personenauto, ong 35.000 km per jaar.

Lezen is een vak. Vandaag proefgereden in de “schakelbak” die ook een automaat blijkt :') . Dus dan is de keus makkelijker.
Prijsverschil zit hem in de opties, de goedkopere heeft 0 extra’s, alleen parkeersensoren achter, maar geen camera, en heel verdrietig, niet eens cruise control. Dat vind ik wel een serieus ding, maar ik geloof dat dat in te bouwen is. Dus morgen even informeren naar de kosten en opties daarvan.

En dan bedenken wat ik met de Caddy wil. De verkoper van de Freelander kan er weinig mee, qua bod. Particulier verkopen levert nog wat meer op, maar is wel een gedoe en ik wil eigenlijk niet met de auto leuren. Gedoe :')

Silly1972

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 14:19

Je hebt altijd wel handelaren die hem zo willen overnemen.
Even op MP zetten.
Die van mij was binnen een week verkocht voor een redelijke prijs.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 13:15

De RR heb ik niet gekocht voor het zuinig rijden Ikke, maar voor de trekkracht en omdat ik het gewoon mooie en fijne autos vind ;)

Maar nu de kilometers rap meer gaan worden en we straks minder hoeven te trekken ga ik op zoek naar iets dat wat economischer rijdt.

En hij hoeft straks inderdaad geen 2000 kilo meer te trekken (de RR doet trouwens ook niet moeilijk over 3500+kilo), maar ergens tussen 1300-1500 zou wel fijn zijn. Ik was benieuwd of hier nog goede aanbevelingen waren, that's all.

Silly, we hebben een eigen bedrijf dus vandaar dat grijs kenteken ook kan :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 19:34

Ja dat scheelt wel haha
Vooralsnog richten wij onze pijlen op een BMW x3 of een Audi Q5.
Maar dat zal pas na de zomer zijn.
Dus we hebben alle tijd.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 20:43

Prairy ik rijd een Volvo V40 d2 diesel, mag 1500 kg trekken loopt veelal rond de 1 op 22-23 en fijne auto ook om mee te trekken
Niet zoveel pk’s maar zou ik nog kunnen chiptunen maar ben nu ook tevreden, zeker geen trage auto

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:10

Ik ben toe aan een nieuwe (tweedehandse) auto. Met name omdat de auto die ik nu heb gewoon te weinig mag trekken (slechts 1200). Ik heb sinds kort een tweepaards trailer en dat trekt hij gewoon niet als mn e-pony erop staat.

Dus op zoek naar een nieuwe auto, maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een auto die minimaal 1400 mag trekken.
Maar daarnaast heb ik graag een auto die ook niet te duur in de wegenbelasting is en enigszins zuinig is.
De auto die ik nu heb rijdt 1 op 14 en kost me 55 euro per maand wegenbelasting. De auto die ik hiervoor had liep 1 op 12.

Ik weet dat die twee dingen een soort van haaks op elkaar staan, maar welke auto is nou de perfecte balans tussen veel trekvermogen en toch goed te betalen.

Twee andere eisen die ik heb, is dat het een benzine auto moet zijn en er genoeg ruimte in de kofferbak moet zijn ivm de hond.

Verder moet de auto in de lage prijsklasse vallen, voor 2000 zoek ik meestal iets uit. In de praktijk rij ik dan ook vaak oude auto's met veel kilometers maar dat is voor mij helemaal prima. Het helpt me gewoon als ik iets gerichter op zoek kan naar een nieuwe auto.

Ik heb twee keer een hyundai matrix gehad, die was prima maar bij beide olieproblemen en eigenlijk de kofferbak niet fijn genoeg. Moest altijd de bank plat voor om de bench in de auto kwijt te kunnen.
Nu rij ik een mitsubishi lancer, ook een fijne auto maar dus te weinig trekkracht.

Heb nu gekeken naar een dacia logan mcv (trekkracht is daar eigenlijk te weinig), en de garage tipte me nog om te kijken voor een Chrysler.

Maar wat zijn nu de aanraders van Bokt? :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 21:51

Licor schreef:
Ik ben toe aan een nieuwe (tweedehandse) auto. Met name omdat de auto die ik nu heb gewoon te weinig mag trekken (slechts 1200). Ik heb sinds kort een tweepaards trailer en dat trekt hij gewoon niet als mn e-pony erop staat.

Dus op zoek naar een nieuwe auto, maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer.

Maar daarnaast heb ik graag een auto die ook niet te duur in de wegenbelasting is en enigszins zuinig is.
De auto die ik nu heb rijdt 1 op 14 en kost me 55 euro per maand wegenbelasting. De auto die ik hiervoor had liep 1 op 12.

Ik weet dat die twee dingen een soort van haaks op elkaar staan, maar welke auto is nou de perfecte balans tussen veel trekvermogen en toch goed te betalen.

Twee andere eisen die ik heb, is dat het een benzine auto moet zijn en er genoeg ruimte in de kofferbak moet zijn ivm de hond.

Verder moet de auto in de lage prijsklasse vallen, voor 2000 zoek ik meestal iets uit. In de praktijk rij ik dan ook vaak oude auto's met veel kilometers maar dat is voor mij helemaal prima. Het helpt me gewoon als ik iets gerichter op zoek kan naar een nieuwe auto.

Ik heb twee keer een hyundai matrix gehad, die was prima maar bij beide olieproblemen en eigenlijk de kofferbak niet fijn genoeg. Moest altijd de bank plat voor om de bench in de auto kwijt te kunnen.
Nu rij ik een mitsubishi lancer, ook een fijne auto maar dus te weinig trekkracht.

Heb nu gekeken naar een dacia logan mcv (trekkracht is daar eigenlijk te weinig), en de garage tipte me nog om te kijken voor een Chrysler.

Maar wat zijn nu de aanraders van Bokt? :D

Om te beginnen, als ik het iets ruimer neem, dan is dit wat gaspedaal.nl te bieden heeft:
https://www.gaspedaal.nl/benzine?pmin=1 ... 0&srt=pr-a
Heb je je budget wat ruimer genomen maar ook een ondergrens om de rommel een beetje weg te filteren en ik heb wat eisen aan de motor gesteld zodat je ook iets te melden hebt aan die trailer.

Valt eigenlijk wel tegen met 76 hits......
De enige in deze lijst die ik zou overwegen zijn de twee Soepbarrels en eventueel de BMW's. De rest krijg ik niet echt warme gevoelens bij......

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 22:12

Licor schreef:

Een dikke motor.

Trekgewicht is wat een auto mág trekken. De motor vertelt wat de auto kán trekken. Want zo'n kleine Terios mag dan misschien 1400 kg trekken, of dat met een 1.3 motortje met 83 pk verstandig is? Aan de andere kant heb (had?) je b.v. bij Opel dat bijna alle uitvoeringen van een model even weinig mochten trekken. De dikke V6 hetzelfde als een 1.2 of 1.4.

Trekgewicht heeft vaak meer met constructie te maken dan met motorvermogen. Vandaar dat achterwiel aandrijvers zoals veel BMW en Mercedes modellen vaak relatief veel aan de haak mogen.

ikke schreef:
Om te beginnen, als ik het iets ruimer neem, dan is dit wat gaspedaal.nl te bieden heeft:
https://www.gaspedaal.nl/benzine?pmin=1 ... 0&srt=pr-a
Heb je je budget wat ruimer genomen maar ook een ondergrens om de rommel een beetje weg te filteren en ik heb wat eisen aan de motor gesteld zodat je ook iets te melden hebt aan die trailer.

Valt eigenlijk wel tegen met 76 hits......

Ik denk dat je motor eis verkeerd staat. Max 80 kW ipv minimaal 109 pk.

Trekgewicht fractie hoger en motor vermogen op min 80 kW kom je op https://www.gaspedaal.nl/benzine?pmin=1 ... 0&srt=pr-a

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 22:17

Oeps, ik keek er al zo raar tegenaan maar dat verklaart het wel :oo

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:49

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 16:15

fransje23 schreef:
Licor, een Ford Mondeo station 2.0 16v?
Niet heel goedkoop of zuinig, maar het is te overzien. Genoeg ruimte voor de bench en trekkracht genoeg.

Iets boven budget maar lijkt een nette wagen zo
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/for ... haak-nieuw

Ja zoiets zou inderdaad top zijn :D
Bedankt ook voor de links van gaspedaal, kan ik zeker verder mee om iets te zoeken/vinden

Ik zoek sowieso een auto met minimaal een 1.6 motor. Vind dat anders toch niet zo lekker trekken

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:56

fransje23 schreef:
Licor, een Ford Mondeo station 2.0 16v?

Als je de eerdere berichten helemaal terug zou lezen dan kom je meerdere keren het rijtje Passat, Mondeo, Mazda 6 tegen. Deze heeft een wat grotere motor dus idd een prima keuze.

Enige waar je dan nog op moet letten - maar dat is bij élke gebruikte auto - is of dit exemplaar ook technisch goed is. Maar dat zal Licor niet vreemd in de oren klinken want ze schrijft ervaring te hebben met auto's met flink wat ervaring :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 22:49

Ik heb zelf een Mondeo 2.0 16v en zeker met de trailer er achter is het een fijne auto met goede wegligging en voldoende vermogen.

Ben wel aan het kijken naar een Mazda CX5 omdat een hoger model wel fijn is en iets korter ook best praktisch

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 12:55

Vraagske: Volvo XC60 of BMW X3?
Benzine/hybride, 4wd. Moet 2.000kg trekken.

Voor welke zouden jullie gaan?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:21

Ik persoonlijk voor de X3, want ik vind de Volvo niet fijn rijden, maar ik denk dat dat heel persoonlijk is, heb je beide autoʻs al proefgereden?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:48

Ja. Voor mij is de BMW idd een fijn rijdende auto en ik vind ze ook mooier. Echter, ik ben echter zo bang voor de onderhoudskosten van een BMW....
Kun jij daar wat in geruststellen, Aatrox?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 20:56

Ik heb zelf de diesel variant in bezet, eentje gekocht op 230 000km van 2012, helaas brandstofpomp gesprongen en door de hele motor deeltjes gegaan op 360 000 km waardoor het het niet meer waard was om te maken. Daartussen eigenlijk alleen het standaard onderhoud gedaan elke 15 of 30 000 km, een keer een lekkend pijpje (was van plastic, ʻgewoonʻ slijtage maar wel halve motor moest uit elkaar, dus dat was een keertje ʻduurʻ. Verder was het starten en rijden, of je er nu 1000 kg, 2000 of 3000kg (mocht 2400 op papier) achter had hangen, heerlijke auto, ook zonder trailer lekker sportief. Ik voelde me in een volvo al snel ʻlompʻ, hoewel ze misschien wel wat luxer zijn en ja er zijn hier mensen vol lof erover dat ze lang meegaan etc.

Ik heb nu een nieuwere x3 gekocht, daar staat nu ook al ruim 50 000 km op zonder mokken hoor. Ik denk dat ze in onderhoud niks anders doen met normaal rijgedrag dan een volvo. Ik had echt de standaard slijtage dingen die soms aan bod waren, maar met een auto die wat meer kilomters heeft gelopen is dat acceptabel vind ik. En zolang je ze netjes onderhoud ben je al een hoop ellende voor denk ik.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 21:12

X3 staat ook op ons lijstje, samen met de Audi Q5 en de mercedes GLC250.
Allemaal maar even proefrijden, maar hoor wel veel goede verhalen over de X3.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:11

Wij hebben de Q7 toen proef gereden en ik vond deze ook zeker lekker rijden, maar omdat ik de X3 gewend was voelde die toch iets lomper maar zeker nog wel sportief. Dat zal gewoon wennen zijn geweest, we hebben nu ook een audi etron namelijk en dat rijd ook gewoon super.

De Mercedes durf ik niks over te zeggen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:48

Wij hebben altijd Mercedes gereden, 1x overstap naar een Volvo gedaan. Dat was qua onderhoud klote auto.
Qua rijgedrag voor de trailer geen kwaad over te spreken.
Ik vond de auto wel lawaaiiger dan de auto’s die we er voor hadden.
Daarvoor hadden we een e270 diesel. De Volvo was xc60 d5.
Nu rijden we een glc200 diesel die trok de trailer met gemak, ook met twee paarden.
En een Mercedes fahrt, qua weg gedrag en interieur geluid, draaicirkel, heerlijke auto. Mag 2500 kg trekken. De Volvo 2000 kg.

Wij hebben echt een maandagmorgen Volvo getroffen. En die heeft ons gruwelijk veel geld gekost.
Zoveel geld dat ik hem af wou rijden, tot ie weer motorstoring had en me liet staan.
Ding was in onderhoud bij de merkdealer.
Auto is ingeruild voor de glc met de opmerking verkoop dat ding naar buitenland. En dat is gebeurd.
Prachtige auto en door deze auto wel gewend geraakt aan hoge instap en bijbehorend overzicht op de weg.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:16

Onze diesel hybride V60 heeft het 260k volgehouden en duur in onderhoud. Bij 260 klapte er iets en was de motor in de soep.

Ik was altijd Volvo fan naar mijn S60 had het bij 300k ook begeven. Kleppen stuk, cruise control deed het niet meer en het dashboard dacht ook, ga maar lekker zelf bedenken hoe hard je rijdt en hoeveel brandstof je nog hebt :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 17:49

Ik heb typfout de onze is een 220glc.
In ver verleden wel kort een E klasse 200d (w124) gehad.
Dat was niets voor de trailer. Daarna een E klasse 300 (w210) gehad.
Daarna kwam de E klasse 270 (w211).

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 18:17

Ik ben momenteel opzoek naar een goedkope bedrijfswagen die ook een trailer mag trekken. En ik kom uit op de opel vivaro of renault traffic degene die 2.5t mogen trekken. Niet degene die maar 2t mogen trekken. Ik heb graag net die speeling want een trailer weegt al rondt de 900kg. (Alu bodem) als je dan nog hooi + 2 paarden van 500kg erop zet zit je net wat te krap naar mn zin.

Maar wat is nu het beste van die 2? Ik ben Opel fan, omdat ik ooit met mn renault het distributieriem vehaal heb meegemaakt. (Vervangen na 5 jaar) en ik weet dat opels wel eens kettingen kunnen hebben ipv die rubberen riemen.

Beide zijn eiegenlijk identiek toch? Maar wat zijn de gekende problemen? Tor nu toe ken ik genoeg mensen die content zijn van hun opel vivaro. Maar ik ken ook weinig mensen met een traffic.

Ik hoor graag jullie input

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 18:34

Sentir schreef:
Ik ben momenteel opzoek naar een goedkope bedrijfswagen die ook een trailer mag trekken. En ik kom uit op de opel vivaro of renault traffic degene die 2.5t mogen trekken. Niet degene die maar 2t mogen trekken. Ik heb graag net die speeling want een trailer weegt al rondt de 900kg. (Alu bodem) als je dan nog hooi + 2 paarden van 500kg erop zet zit je net wat te krap naar mn zin.

Maar wat is nu het beste van die 2? Ik ben Opel fan, omdat ik ooit met mn renault het distributieriem vehaal heb meegemaakt. (Vervangen na 5 jaar) en ik weet dat opels wel eens kettingen kunnen hebben ipv die rubberen riemen.

Beide zijn eiegenlijk identiek toch? Maar wat zijn de gekende problemen? Tor nu toe ken ik genoeg mensen die content zijn van hun opel vivaro. Maar ik ken ook weinig mensen met een traffic.

Ik hoor graag jullie input

Mijn eerste auto was een oude Opel vivaro, top auto!
Zelf ook een Renault (scenic) gehad waarvan de distributieriem knapte dus bij mij komt er ook geen Renault meer in, ongeacht het type.