Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stunning schreef:Starbreeze schreef:Waarom laten ze het paspoort niet uit 2 delen bestaan, net als bij auto's. Deel 1 is het eigendomsbewijs: thuis in de kluis bewaren, deel 2 kun je bij je paard bewaren = identificatie. Paard is alleen verkoopbaar met deel 1 en deel 2. Probleem opgelost!!
Is wel een goed idee!![]()
Kunnen we dat er niet bij de regering doordouwen?
Toydoll schreef:stunning schreef:Is wel een goed idee!![]()
Kunnen we dat er niet bij de regering doordouwen?
Deel twee, indentificatie, zit toch alleen 'in' het paard dmv van die chip. En idd een eigendomsbewijs vind ik totaal geen slecht idee. Het paspoort van het paard dan veranderen in zo'n ID-kaart pasje zoals we zelf hebbe en auto's straks ook.
Hele gedoe is 1 grote onzin, waarom moeten wij nog met zijn alle papieren mee gaan zitten slepen terwijl ze zo kunnen zien welk paard het is en alle informatie daar ook aan kunnen koppelen.
Gaat met auto's ook allang zo hoor, ik heb nooit papieren bij me (eigen ID natuurlijk wel, ik ben niet gechipt, gebrandmerkt of dna vast gelegd dus ja, ik kan mezelf alleen indentificeren aan de hand van mijn ID/paspoort).
Maar auto papieren heb ik nooit bij me. Ligt in kluis. Zelfs bij APK niet meer nodig.
Ik word regelmatig aangehouden in zo'n algemene controle fuik. En dan vragen ze de papieren, geef ik ze simpel zwart/wit kopietje. Als ze vragen waarom ik echte papieren bij me heb leg ik ze uit dat ik dat niet wil en onzin vind, want er staat een vrij groot geel kenteken op mn auto, ze kunnen alles direct opvragen, ding staat op mijn naam, ik identificeer mijzelf. Waar hebben we anders die hele digitale database voor???
Nog nooit boete of waarschuwing voor gehad....
Waarom moet ik t paard chippen als ze dan ook nog papieren erbij willen. Verbind die data lekker aan die chip. Rot op met die papieren, we leven in 2014 hoor XD
Maar goed mijn paspoorten liggen gewoon op stal hoor, stalhouder kan er bij, ik vind het allemaal niet zo boeiend
Marije_jiplover schreef:En paarden geboren voor 1 juli 2009 hoeven niet alsnog gechipt te worden, mits er een complete signalementsbeschrijving en ingetekende schets in het paspoort zijn opgenomen..