Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
kvulden schreef:Ik hen nog even goed opgelet en hij doet het inderdaad bij het achteruit rijden. En dan nog heel even als ik weer vooruit ga.
Eirikur schreef:kvulden schreef:Ik hen nog even goed opgelet en hij doet het inderdaad bij het achteruit rijden. En dan nog heel even als ik weer vooruit ga.
Dan lijkt het erop dat je inderdaad bij het achteruitrijden de trailer op de rem drukt. Maar ook dat in ieder geval 1 van de wielremmen van de trailer niet soepel deblokkeert als je daarna weer vooruit rijdt. Dan moet er, naast dat je dus even naar die koppeling moet kijken, "iets" in het remsysteem gesmeerd. Dat kan de remkabel zijn die naar het betreffende wiel gaat, hetzij iets in de bewuste remtrommel zelf, of misschien beiden. Ik gok overigens dat het het wiel zal blijken te zijn waarvan je eerder al schreef dat ie vast had gezeten.
kvulden schreef:Je bent in de loop van het afgelopen half jaar handig genoeg gebleken om zelf de trailer goeddeels opnieuw op te bouwen. Dus theoretisch zou je het moeten kunnen, want het is geen techniek die zo ingewikkeld is dat je raketgeleerde moet zijn om die te kunnen doorgronden. Aan de andere kant, zoals gezegd, dit is wel een systeem waarvan je wilt dat het perfect functioneert. Wil je het zekere voor het onzekere nemen, dan laat je het hele remsysteem inclusief de koppeling even goed nalopen bij een trailerboer.Zijn dat dingen die ik eventueel zelf kan doen? Ik heb geen idee.
Eirikur schreef:Je bent in de loop van het afgelopen half jaar handig genoeg gebleken om zelf de trailer goeddeels opnieuw op te bouwen. Dus theoretisch zou je het moeten kunnen, want het is geen techniek die zo ingewikkeld is dat je raketgeleerde moet zijn om die te kunnen doorgronden. Aan de andere kant, zoals gezegd, dit is wel een systeem waarvan je wilt dat het perfect functioneert. Wil je het zekere voor het onzekere nemen, dan laat je het hele remsysteem inclusief de koppeling even goed nalopen bij een trailerboer.[/quotel]kvulden schreef:Zijn dat dingen die ik eventueel zelf kan doen? Ik heb geen idee.
kvulden schreef:Ik ben een beetje bang dat als ik naar een trailer boer ga ze me een oor aan naaien omdat het om zo'n oude trailer gaat. Vandaar een beetje mijn twijfel.