Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
houdeville schreef:Ik heb een mercedes c200 uit 96. Automaat, 2 liter dus en benzine. hij mag 1500 trekken en ik gebruik hem voor mijn 1,5 paards trailer en mijn paard van 650/700 kilo. geen enkel probleem, trailer weegt 575 kilo.
esire001 schreef:Ik heb een opel astra station 1.6 voor de trailer. 2 paards trailer met mijn new forestxarabier erin gaat prima.
Vorige week een fries opgehaald in een 1,5 paards, ging ook prima
mellamoshan schreef:intussen nissan primera voor de trailer gehad, maar gaat nét aan. verbruik valt me mee, maar een heuveltje op trekt hij maar net (vaak terug naar z'n 4) en dat met nog een marge van ruim zo'n 300 kg nog die op papier nog geladen mochtw orden.
KatrienVB schreef:Ik mag in principe alle soorten auto's leasen inclusief SUV's en cabrio's, zolang ik maar binnen het budget blijf. Ook accessoires is geen probleem. Gezien het aantal km's dat ik rij ben ik met leaseauto goedkoper uit dan met een eigen auto die een trailer kan trekken (alleen al aan benzine rij ik mijn bijtelling er makkelijk uit).
Wat lastiger is is wat de tarieven van de leasemaatschappij zijn, daar kom ik pas achter als ik een offerte indien en om te voorkomen dat ik voor heel veel verschillende auto's offertes in moet dienen hoop ik dat iemand hier ervaring heeft. Natuurlijk zullen de prijzen niet 1 op 1 vergelijkbaar zijn, maar een indicatie is al fijn!
Overigens heb ik de tip gekregen dat ik op de website van autoweek ook op trekgewicht en bijtelling kant zoeken. Met een snelle zoekactie heb ik daar al wat opties gevonden, de citroen c4, hyundai i30, kia pro-ceed en de kia venga (hoewel ik bij de laatste mijn twijfels heb).
ikke schreef:mellamoshan schreef:intussen nissan primera voor de trailer gehad, maar gaat nét aan. verbruik valt me mee, maar een heuveltje op trekt hij maar net (vaak terug naar z'n 4) en dat met nog een marge van ruim zo'n 300 kg nog die op papier nog geladen mochtw orden.
Het feit dat de wagen het technisch mag trekken, wil nog niet zeggen dat je het motorvermogen hebt om ook in minder vlakke situaties door te trekken.
Ben vandaag nog eens met de combi (4500kg treingewicht) de heuvel tussen Apeldoorn en Hoenderloo op gereden. Met de automaat gelock in drie en het gaspedaal juist voor het punt waar ie terug zou schakelen naar twee, trok ie het net niet om de combi aan 80km/h te houden. Toch niet slecht voor die ouwe 8-pitter (170pk 4250 toeren).
mellamoshan schreef:ikke schreef:Het feit dat de wagen het technisch mag trekken, wil nog niet zeggen dat je het motorvermogen hebt om ook in minder vlakke situaties door te trekken.
Ben vandaag nog eens met de combi (4500kg treingewicht) de heuvel tussen Apeldoorn en Hoenderloo op gereden. Met de automaat gelock in drie en het gaspedaal juist voor het punt waar ie terug zou schakelen naar twee, trok ie het net niet om de combi aan 80km/h te houden. Toch niet slecht voor die ouwe 8-pitter (170pk 4250 toeren).
maar helaas heb ik geen disco om ervoor te hangen en ben zelf ook niet handig. dus dan maar nét aan rijden.
opisop_shop schreef:ik zie dat hier veel mensen met verstand van auto-trailer combi's zitten
Iemand ervaring met een Ford Focus (station) 1.6 voor een 1,5 paards trailer?
(trailer 530kilo, paard max. 600kilo, max trekkracht van de auto 1200kilo, auto weegt iets in de 1100kilo)
Winner91 schreef:Hoe denken jullie over een Citroen C3 1.4.
Mag 1175 kg trekken.
Trailer 1,5 paards is 530 kilo en ik heb een D pony.
Ik kwam op ongeveer 1050 kilo uit.
Let me know . . .