Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Margret39 schreef:Ik heb ooit eens een account aangemaakt, maar nooit wat mee gedaan, nu weet ik weer waarom...
Mensen zijn al veroordeeld zonder dat het verhaal van twee kanten wordt gehoort, dat is ook het enige wat ik gemeen heb met Akira5
mijn vriendin bedankt je wel voor het compliment lautje, zij is 59 heeft ... ach je weet wat voor dieren ze heeft alleen zijn de lama's geen lama's maar alpaca's en heeft ze iets meer als ijslanders je hebt er toch foto's van???
Niet om mezelf te verdedigen reageer ik nu want mn kop rolt toch al en ook ben ik veroordeeld.
Dat boeid me weinig, wel dat hier je hele hebben en houwen wordt neergepoot al dan niet waar.Dat mn gezin mn kinderen alles erbij wordt gehaald, dat een gentle beweert dat we met jassen aanzitten (knap gentle je bent hier nooit geweest)
Dat is laster en laster en smaad neemt de politie gelukkig heel serieus!!!de laster en smaad is ook aangifte van gedaan voor onze duitse informant.Dus niet omdat ik mezelf in het nauw gedreven voel of ik geen poot heb om op te staan
want die heb ik wel degelijk, advies was ook om dit topic nog maar even te laten lopen.....
Wat ik jammer vind van de speurneuzen is als ze goed gespeurd hadden, twee topics staan over Romy en verkopen een door gentle en een door lautje, waarin stellig ontkent wordt dat Romy ZE heeft, sterker nog 100% ZE vrij
daar kun je ook zien hoellang beide dames de pony hebben gehad.Later bekent lautje lichte ZE die ze intensief behandeld ja ja met babyolie.haar man verteld hier doodleuk ze heeft nog nooit wat met de pony gedaan!!
Dan gentle die eerst beweerd dat Romy van een handelaar komt , dat klopt bijna ze komt van een haflingerfokker die Romy met haar moeder Wendy aan de HANDELSSTAL van gentle haar ouders verkocht heeft,later beweerd ze dat Romy 3000 euro heeft gekost (gouden hoeven zeker)je maakt mij niet wijs dat als ze haar daar een zomer hebben gehad er geen ZE ondekt is oja wederom ze schuurde maarja babyolie doet wonderen, en die manen maar even gelijk getrokken en dan ruilen we haar begin januarie, waarom gentle, kon ze niet op stal.... nee he ze wordt knettergek van de jeuk, want die "lichte" ZE is niet licht ....
Dan lautje die beweerd dat ze het gele papier achter heeft gehouden heb hier mail dat ze het niet kan vinden en dan maar meebetaald aan het verdwijnen ervan.hier staat toch echt wat anders.
dan de dikke vriendschap tussen beide "dames"ik heb hier een mail van lautje daar is ze niet zo aardig over Gentle iemand intresse...
Dan weer mail dat ik NU moet betalen want 16 Augustes wordt de oude pony van lautje verkocht voordat de moeder van gentle op vakantie gaat en ja die pony moet terug, want ja gentle had beloofd dat die nooit weg ging , net zoals ze beweerd nu dat romy nooit meer bij haar weggaat of als dan toch wel.... naar vrienden...
reuze belofte van iemand van een HANDELSSTAL
Lautje heb ik gemaild over de problemen van Romy , ik heb haar ook gebeld want dat "schimmeltje"zat over haar hele lijf en is besmettelijk, ook voor lautje die zwanger was maar ook voor de stal waar ze stond, nooit gedaan even naar de stal bellen welnee jou een zorg.Je had een boottdeken?? pardon het was een aan vellen gescheurde equitheme die ze snachts in stal omhad en buiten lekker in de volle zon stond met haar exceem,of dat altijd zo was kan ik niet beweren, maar toen ik haar ophaalde, wel een paard met ZE mag overdag helemaal niet naar buiten tenzij goed "verpakt".
Bij Romy waren we niet gerust, ja Lautje had haar gewassen en de manen gevlochten, toen ik die er de andere dag uithaalde kon ik wel huilen een hele kapotte schoft met bloed en korsten, gelijk de veearts gebeld, die eerst niet zeker uitsluitsel kon geven dus eerst moest de schimmel behandeld worden, ze had namelijk ook vooral op haar hoofd zwarte plekken.Toen ik haar vastzette begon ze gelijk haar staart te schuren dus heb gelijk weer gebeld, en Romy heet een hormoonspuit gehad en hormonenzalf.gelijk heb ik een dekenmaakster gebeld en die heeft een deken voor haar op maat gemaakt.overdag binnen en sávonds naar buiten, voer met weinig eiwitten en geen vet land, op stal echter bleek geen succes want dankzij de goede behandelingen van lau en Gentle, was het kwaad al geschied.
Niks "lichte"exzeem waar we idd mee bekent waren idd LICHTE exceem niet de extreme vorm die Romy heeft , dier heeft echt geleden.
en zou nog steeds lijden als we haar niet behandelen zoals we nu doen, dus niet met een flesje babyolie.zullen we over de toestand van haar hoeven maar zwijgen... ja dat doe ik maar zucht
maar goed wat doe ik zit mezelf toch te verdedigen terwijl ik dat helemaal niet hoef.
Wil je haar ophalen lau dan heb je een rechtelijk bevel nodig en mag je mij mn geld teruggeven inclusief al de gemaakte kosten dus stalhuur vanaf Juli enz enz zo zit de wet in elkaar, dat is iets meer als wat jij vermeend van mij/ons te krijgen.
de plek waar Romy staat .... je weet het al , ik hoop het want Romy heet vanaf Juli al geen Romy meer...en onze stalhouder(ster) is idd op de hoogte, en ja die staat geheel aan onze kant hij/zij ziet haar dagelijks en heeft haar ook zien lijden.
nu ga ik me totaal afzijdig houden van dit forum waar je al veroordeeld bent voor je daadwerkelijk dader bent
kom maar op stort de bakken maar weer over ons/mij leeg heb een brede rug kan erbij,(en sterkt de aanklacht)
alleen een ding je kan mij niet op leugens betrappen in tegenstelling tot de TS en haar "nieuwe vriendin"
akira5 schreef:Het verhaal dat er twee advertentes zijn lijkt mij al vreemd. Eerst geen eczeem en daarna wel eczeem, dat doet mij nadenken. Meestal heeft een paard wel of geen eczeem...
Maar dan nog; als jou paard niet betaald wordt zoek je dat uit met degene die het paard gekocht heeft en probeer je tot een compromis te komen. Tijdenlang op een openbaar forum discussieren en allerlei irrelevante dingen erbij halen riekt naar iets anders.
Gaat het hier om het paard, om het geld? Waar gaat het eigenlijk over? Dit riekt naar sensatie en dat vind ik jammer voor een eens geweldig forum.
Misschien kunnen we met zn allen wat geld inzamelen, en dan is het gelazer over, dit is toch te gek voor woorden.

smokey17 schreef:akira5 schreef:Het verhaal dat er twee advertentes zijn lijkt mij al vreemd. Eerst geen eczeem en daarna wel eczeem, dat doet mij nadenken. Meestal heeft een paard wel of geen eczeem...
Maar dan nog; als jou paard niet betaald wordt zoek je dat uit met degene die het paard gekocht heeft en probeer je tot een compromis te komen. Tijdenlang op een openbaar forum discussieren en allerlei irrelevante dingen erbij halen riekt naar iets anders.
Gaat het hier om het paard, om het geld? Waar gaat het eigenlijk over? Dit riekt naar sensatie en dat vind ik jammer voor een eens geweldig forum.
Misschien kunnen we met zn allen wat geld inzamelen, en dan is het gelazer over, dit is toch te gek voor woorden.
Jij bent in de war...... geld inzamellen voor een andermans paard die van te voren had kunnen weten het niet te kunnen betalen......grapjas..... nee hoor, daar gaat ze maar lekker zelf voor werken!
smokey17 schreef:akira5 schreef:Het verhaal dat er twee advertentes zijn lijkt mij al vreemd. Eerst geen eczeem en daarna wel eczeem, dat doet mij nadenken. Meestal heeft een paard wel of geen eczeem...
Jij bent in de war...... geld inzamellen voor een andermans paard die van te voren had kunnen weten het niet te kunnen betalen......grapjas..... nee hoor, daar gaat ze maar lekker zelf voor werken!
Citaat:Stokmaat weet ik niet precies. Ongeveer 1.48-1.50m?
En ze heeft geen last van eczeem. Ze had bij de vorige eigenaar geschuurd wat ze behandelde met babyolie en omdat er op 1 plek een hap uit de manen was heeft ze alles gelijk getrokken. Dus alles is nu weer aan het aangroeien. Maar 100% zeker geen eczeem.
Citaat:Omdat ze nu niet schuurd. De manen groeien al weer heel mooi aan.
Ik heb haar nu 5 maanden. Maar als je geen interesse hebt dan kun je dat ook gewoon zeggen hoor. Ik weet waar mijn pony wel en geen last van heeft.
Citaat:beste mensen,
romy is van mij geweest
romy heeft bij mij 2 maanden geschuurt ik ben daarnaar begonnen met
3 a 4 keer in de week de manen kam en staart wortel in te maseeren met babyoil
dat ging echt super goed en heeft toen niet meer geschuurt
de manen zijn zo kort omdat ze op 20 cm geschuurt had en dat dus korter was
toen heb ik de manen netjes getrokken ofja zover het kon want ze wou niet stil staat
liefs jess
Citaat:Ik ben er van de week achter gekomen dat ze zomereczeem heeft. Er zit een eczeemplekje in de manen wat ik nu vrij intensief behandel. Ik wist dit niet omdat de vorige eigenaar beweerde dat ze geen eczeem had. Had dit zelfs na laten trekken door de DA. Helaas heeft ze dit dus wel. Het liefst zie ik haar naar een plekje aan de kust gaan omdat ze er dan het minste last van heeft. Dit is het enige nadeel aan Romy. Voor de rest is het een prima pony zonder enig ander gebreken
akira5 schreef:smokey17 schreef:
Ik ben inderdaad in de war, ik ben in de war van de hele hetze hier. Maar ik deed het voor lautjuh. Dan heeft dat meissie rust en wij ook en kunnen we ons allemaal weer bezig houden met zinnige dingen en het vertroetelen van onze paarden die ons allemaal zo aan het hart gaan.