ervaring halen E-Rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:26

YES ik ben vandaag GESLAAGD voor mijn E *\o/* *\o/* !!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:44

Gefeliciteerd!! +:)+

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:13

dank je wel !

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:33

MissYvette4u schreef:
YES ik ben vandaag GESLAAGD voor mijn E *\o/* *\o/* !!

Gefeliciteerd!

Lilliputter

Re: ervaring halen E-Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:43

Ik ben vorige week ook geslaagd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:50

Gefeliciteerd beiden!!!!
Liliputter, al met levende have op pad geweest?

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:57

Joehoe, heb hem vandaag dan ook eindelijk gehaald in de herkansing!! Dacht eigenlijk dat ik weer gezakt was, maar het viel dus 200% mee!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:48

Gefeliciteerd voor alle geslaagden! *\o/*

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:04

Gisteren kon ik EIN-DE-LIJK mijn vernieuwde rijbewijs ophalen :+ vandaag al meteen met paard en trailer op stap geweest
Was wel even flink wennen zonder instructeur, met schakelbak ipv automaat en een levende bewegende lading achterin maar het ging super.

Normaal gesproken weigert mijn paard altijd een keer als hij de trailer op moet maar op de terugweg stapte hij er meteen op
ik hoop stiekem een beetje dat hij dat deed omdat hij mijn rijkunsten goed vond *grinnik* :roll:

heel veel dank aan mijn allerliefste groom van vandaag: Toekie!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:02

Fijn is dat hè? Ik heb inmiddels mijn eigen knol alweer een paar keer heen en terug vervoerd, ook wat verder weg, en hij gaat nog steeds probleemloos de trailer in. Terwijl hij daar best selectief in is: als mijn vader hem één keer vervoert alsof hij met de caravan rijdt, dan is het beestje de volgende keer toch wat lastiger te laden. :D

Blijkbaar doen we dan toch iets goed! :))

Pasje03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:11

Ik meld me ook even in dit topic. Wil graag m'n E halen, maar ik word nu al helemaal zenuwachtig als ik er aan denk :+ ...5x opgeweest voor m'n B :7 Dus ben benieuwd...

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:38

Ik meld mij ook :D

Mag begin januari afrijden.
Heb al heel vaak geoefend, en rijd in de buurt soms illigaal..... :o Als het echt even niet anders kan.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:36

Ik moet er binnenkort ook aan geloven.. al zal dat 'binnenkort' nog wel even duren :+

Volgens mijn oude rij-instructeur kon je er beter niet te lang mee wachten nadat je je B gehaald hebt, omdat je dan nog geen verkeerde dingen aangeleerd heb. Zit wat in, maar ik durfde het niet aan om meteen voor m'n E te gaan.

Toen ik aan het oriënteren was hier in de buurt zag ik dat de meesten de keuze geven tussen automaat of handgeschakeld. Nu heb ik nog nooit in een automaat gereden, wat is hier het voordeel eigenlijk van bij het lessen?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:09

Automaat moet je even aan wennen (maar gaat heel snel), en is wel veel makkelijker! Schakelen gaat dan wel automatisch onderhand, het scheelt toch weer gedoe! Ik vind een automaat wel fijner met rijden.
Trouwens, ik heb nu een paar keer zelf (met mijn vader) geoefend met rijden met onze trailer! De eerste keer dacht ik: Dit gaat heeeel lang duren, maar de tweede keer kon ik aan het einde netjes recht achteruit rijden, goed corrigeren als hij schuin ging, en al een beetje een bochtje achteruit. Vooruit is tot nu toe niet echt een probleem, ben alleen bang dat ik mijn bochten te ruim rijd, waardoor ik aan de andere kant bijna iets raak :+ (Doe ik overigens niet hoor :P)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:11

wimmus schreef:
Volgens mijn oude rij-instructeur kon je er beter niet te lang mee wachten nadat je je B gehaald hebt, omdat je dan nog geen verkeerde dingen aangeleerd heb. Zit wat in, maar ik durfde het niet aan om meteen voor m'n E te gaan.

Dat vind ik een aparte opvatting. Ik ben zelf meer een voorstander van eerst meer ervaring en inzicht in verkeerssituaties opdoen (echt rijden leer je tenslotte pas in de praktijk), maar goed, ik ben geen instructeur. ;)

Pasje03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:13

Ik moet zelfs nog een afspraak gaan maken voor een proefles, dat bezorgt mij al zweethandjes..*aansteller* Maar ik wil het echt heel graag. Is zoveel handiger als je zelf op pad kan zonder dat je van iemand afhankelijk bent en je hoeft niet na te denken over hoeveel gewicht en blablabla...iemand nog tips? Ik hoorde iets over een pilletjes vd huisarts? Wil ook niet 'onder invloed van' overkomen haha. Die rescue remedy dingen helpen bij mij in ieder geval niet hoor..helaas

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:21

Propanolol werkt zeer goed bij examenvrees en aanverwante zaken. Je komt dan totaal niet 'onder invloed' over, je wordt er zelfs niet suf van. Je blijft mooi alert, wat je prestaties alleen maar ten goede kan komen. Wel moet je dat bij je HA regelen, je kunt het niet bij de drogist kopen (en terecht).

Mijn lessen hebben me (bewust of onbewust) ook enorm veel energie gekost, ik kwam elke keer uitgewrongen en/of met zware hoofdpijn uit die leswagen. Nu ik zelf met trailer en paard rijd heb ik nergens last van, het moet dan toch echt voor een groot deel die examenangst zijn geweest.

Pasje03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:31

Bedankt Karin :) Dan ga ik als het zover is eens met de HA praten, weet wel zeker dat ze me begrijpt. Die stress is echt niet normaal hoor! Blackouts en al, dan word je ook wel een btje onzeker over je kunnen terwijl je het wel kan. Gaat helemaal goedkomen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:34

Blackouts zijn mij helaas bekend, dat is ook het verhaal achter mijn B-rijbewijs. Uiteindelijk mijn E in één keer gehaald.

Als het niet van nature lukt, dan moet je de natuur soms een handje helpen. ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:42

Mijn rij-instructeur adviseerde ook gelijk door te gaan voor mijn E. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan, omdat er geen geld voor was. Het is wel goed geweest dat ik niet gelijk door ben gegaan, dat merk ik nu wel. Ik kwam nog vaak zat in gekke situaties terecht, en als ik er een trailer achter zou hebben gehad, dan had Vorstin nooit de trailer meer opgegaan! Ik vind het belangrijker om goed te kunnen rijden met de trailer, dan mijn E halen, dus ik neem er de tijd voor :) Ik heb nu 3 maanden mijn rijbewijs, en rijd iedere dag. In januari wil ik dus gaan beginnen.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:54

Ik heb ook eerst 3 jaar rond gereden voor ik ben opgegaan voor mijn E. Ik ben erg blij geweest met de keuze om niet direct voor het E rijbewijs te gaan. Tijdens de cursus voor E heb ik gemerkt dat een stukje rijervaring en verkeersinzicht heel goed van pas komt. Je moet je in feite echt thuis voelen op de weg. Je moet die kar zo goed in de gaten houden dat het autorijden eigenlijk vanzelf moet gaan.
En dat slechte dingen aanleren vind ik ook wel meevallen. Je pikt dat nette rijden gauw genoeg weer op als je bij die instructeur in de auto zit.. :o

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:34

Heb nu ook alweer 4,5 jaar me rijbewijs en ga nu ook pas voor me E.
Heb in ieder geval nu wel ervaring in het verkeerd, dat scheeld ook.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:28

Karin schreef:
Propanolol werkt zeer goed bij examenvrees en aanverwante zaken. Je komt dan totaal niet 'onder invloed' over, je wordt er zelfs niet suf van. Je blijft mooi alert, wat je prestaties alleen maar ten goede kan komen. Wel moet je dat bij je HA regelen, je kunt het niet bij de drogist kopen (en terecht).

Mijn lessen hebben me (bewust of onbewust) ook enorm veel energie gekost, ik kwam elke keer uitgewrongen en/of met zware hoofdpijn uit die leswagen. Nu ik zelf met trailer en paard rijd heb ik nergens last van, het moet dan toch echt voor een groot deel die examenangst zijn geweest.

Dat gevoel herken ik Karin, de laatste keer lessen moest ik echt bekopen met een flinke migraine aanval. Ik had me zo moeten concentreren met achteruit rijden. Blijkbaar span je je dan toch echt te veel in. Fijn dat het wel goed gaat met je eigen combinatie.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:37

Ik had al 5 jaar mijn rijbewijs voor ik voor mijn E ging. Vind het een vreemde bewering van rij-instructeurs dat je gelijk door moet gaan :n levensgevaarlijk!

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:41

ik heb 25 november ook mijn E gehaald!! jippie, mooi in 1 keer.. ben ook wel blij dat ik eerst zo'n 3,5 jaar heb rondgereden. en dat ik illegaal al wat geoefend had. mijn instucteur zei dat het wel goed was dat ik al wat had geoefend. anders kon een dagcursus nog vrij kort zijn om alles te leren.. vond t niet heel moeilijk, je moet gewoon goed spiegelen en alles goed in de gaten houden en overal de tijd voor nemen. succes voor diegenen die binnenkort hun E gaan halen!