Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
herintreder1 schreef:Ik zoek al een tijd een nieuwe trailer. En dat is zo heb ik ervaren nog een lastige puzzel. Dacht ik een mooie kar gevonden te hebben bleek het leeggewicht ondanks een zeer overtuigde verkoper toch 170 kg boven de bekende gegevens uit te komen. Samen met mijn paarden zou het max laadvermogen overschreden worden. Is hier iemand met het idee! De auto mag 2250 kg meenemen en ik heb 1300 kg aan paard.
Welk merk/uitvoering past er in dit plaatje?
Getup schreef:Hier nog steeds tevreden met de Dacia Duster ( en hij matcht toevallig erg goed met de nieuwe 2e hands trailer) , maar aangezien mijn man zijn auto wil verkopen, kijken we naar een auto die meer mag trekken als 1500. Dan onze 2 inruilen en bijleggen ....Kijken naar n Nissan X trail en de Ford Kuga.
Iemand n Ford Focus kopen? Met trekhaak, mag 1400 trekken.
dresjoepie schreef:een opel antara enjoy 2.4 16 v 140 pk
Casca schreef:Met pijn in mij hart moet ik afscheid gaan nemen van mijn zeer trouwe 4-wieler, mijn citroen C4.
Maar, ze moet natuurlijk wel een waardige opvolger, misschien dat jullie tips hebben?:
Trailer van totaal 1600kg. Dus net over die irritante grens van 1500.
BE rijbewijs.
Veel kilometers dus het liefst (zuinige)diesel.
Geen stationwagen, het liefst een zo bescheiden mogelijke auto, vergelijkbaar met mijn C4?
wwillemijn schreef:Verzekeringstechnisch schijnt dat toch niet zo te zijn.
wwillemijn schreef:Is geen speculatie. Beetje raar dat jij dat speculeert. Onlangs was een kennis van me betrokken bij een ongeval. Had een auto die 1800 mocht trekken en een aanhanger mtm 2400. Met belading ca 1600 kilo totaal. Heeft problemen met de verzekering omdat het lastig aan te tonen is dat het gewicht was wat het was. Zij gaan dus uit van die 2400 kilo en dan ben je overbeladen.
Voor mij is dit ook lastig aangezien ik regelmatig de Volvo v60 meeneem die 1800 mag trekken met 1 paard en in de zadelkamer een zadel enz. erin. Komt samen in geen geval aan 1800 kilo. Trailer is mtm 2000. Met m'n santa slee, die het overigens stukken minder makkelijk trekt, zou ik geen problemen krijgen omdat die 2000 mag trekken.
ikke schreef:Nieuwe C4?