Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pantykous schreef:Hoe denken de kenners hier over een Volvo xc90 vs een Mercedes G500? Rijdt zo'n 15.000 in t jaar, moet een 2 paardstrailer trekken. Ik denk aan onderhoud, verbruik en comfort voor het paard.
Elfie schreef:Oei, ik was intussen ook aan het kijken voor een XC 90, maar ik wil wel een betrouwbare auto... Is de V70 dan zoveel beter, ikke? Is toch allebei Volvo?
Alleen mag die V70 slechts 1800 kg trekken, dat is net te weinig met de Ifor...
Ik ben ook aan het kijken naar CNG als brandstof, iemand daar ervaring mee?
Elfie schreef:Hmm, dat heb ik dus vaker als ik hier meelees, ik begrijp die afkortingen die gebruikt worden niet altijd![]()
Poging:
Doet 2100 kg leeg, = weegt 2100kg?
RRC = geen idee?
AWD = All wheel drive???
Specs = specificaties?
Elfie schreef:Hmm, dat heb ik dus vaker als ik hier meelees, ik begrijp die afkortingen die gebruikt worden niet altijd![]()
Poging:
Doet 2100 kg leeg, = weegt 2100kg?
RRC = geen idee?
AWD = All wheel drive???
Specs = specificaties?
Met kosten bedoel je dan onderhoudskosten of verbruik? Ik neem aan verbruik aangezien onderhoudskosten voor een V70 wellicht hetzelfde zijn als voor een XC 90?
Ik vraag me ook al lang af wat er juist bedoeld wordt als hier geschreven wordt bvb. loopt 1 op 6? Dat dat het verbruik is van een auto begrijp ik, maar hoe moet ik dit zien? In België spreken we namelijk bij verbruik over bvb. 6 liter per 100 km...
Elfie schreef:Wat zijn betrouwbare merken/modellen die minstens 2000 kg veilig kunnen trekken?
ikke schreef:http://www.autoweek.nl is wel een nuttige site om wat uit te zoeken.
Heb je een specifieke auto op het oog, kijk dan op http://www.rdw.nl wat er op het kenteken staat.
Rex_Rolfo schreef:Elfie schreef:Wat zijn betrouwbare merken/modellen die minstens 2000 kg veilig kunnen trekken?
http://www.caravantrekker.nl/autoselecteren/index.phpikke schreef:http://www.autoweek.nl is wel een nuttige site om wat uit te zoeken.
Heb je een specifieke auto op het oog, kijk dan op http://www.rdw.nl wat er op het kenteken staat.
Helaas werkt een eerder dit topic gegeven link om bij autoweek op trekgewicht te zoeken niet meer.
cissy schreef:Amanda heb je nog navraag gedaan over het evt grijs kenteken rijden?
Gloa schreef:Subaru forrester 2,5L turbo mag sowieso 2 ton trekken, nieuwe varianten volgens mij nog meer. Permanente 4x4 met boxer motor en verbruikt afhankelijk van je rechtervoet rond de 10l/100km. Fijne super degelijke trekauto die ook in dagelijks gebruik heel erg prettig rijdt.
Gloa schreef:Is denk ik ook afhankelijk van bouwjaar. Ik heb een 2L uit 2004 en die mag 1500kg sleuren. Een vriend heeft de 2,5L turbo uit 2005 en die mag 2000kg hebben. Werkelijk trekvermogen ligt bij deze auto's wel flink hoger dan wat ze op papier mogen. Dus je rijdt niet snel op de grens van goed mee kunnen komen in het verkeer
MarcR schreef:Gloa schreef:Is denk ik ook afhankelijk van bouwjaar. Ik heb een 2L uit 2004 en die mag 1500kg sleuren. Een vriend heeft de 2,5L turbo uit 2005 en die mag 2000kg hebben. Werkelijk trekvermogen ligt bij deze auto's wel flink hoger dan wat ze op papier mogen. Dus je rijdt niet snel op de grens van goed mee kunnen komen in het verkeer
Het bouwjaar speelt inderdaad een rol, was ik vergeten te vermelden.
Wat ik zei geld voor het huidige model, dat verkocht wordt vanaf 2008.
Oudere modellen mogen minder trekken.
Wat ook nog invloed heeft is handgeschakeld of automaat.
gekvanfleur schreef:Ik zoek een auto voor een anderhalf paards trailer. totaal gewicht paard en trailer komt op 1100.
Ik zag een mooi (benzine) voertuig die 1500 kilo mag trekken, betreft een 4x4.
Gewicht rijklaar: 1350
Maximaal vermogen:
70 kW / 95 pk
Koppel:
143 Nm / 3.600 tpm
Ik twijfel over de PK´s onder de motorkap. Is dat te weinig?
Alvast bedankt
Gloa schreef:Ben wel erg benieuwd om wat voor auto het dan gaat. Heb ook een 4x4 die 1500 mag trekken maar die is een 100 kil0 zwaarder en heeft 125pk.
Als je het hebt over een vitara/ terios/ jimny, dan kan ik alleen maar heel hard roepen NIET DOEN!!!!!