Een vraag voor de kenners hier, met name over grijs kenteken.
Ik werk voor 32u gewoon in loondienst en een aantal uur per week als ZZP'er (muziekdocent en dirigent). Nu maak ik daar momenteel veel km's voor, omdat een van de orkesten op 75km enkele reis ligt. En naar verwachting zal ik dit nog wel een paar jaar blijven doen.
Ik rijd zo'n 25000km per jaar, waarvan zo'n 7000 als ZZP'er. Dit is dus 28% van de totale km's. Ik begreep dat het dan mogelijk is om op grijs kenteken te gaan rijden (min 10%). Klopt dit?
Momenteel rijd ik overigens in een Renault Megane sedan, 2.0 16V. Qua auto bevalt hij wel. Hij is niet heel zuinig, maar ik rijd op LPG, wat het tanken dan weer een stuk aantrekkelijker maakt.
Voorlopig mag hij nog even blijven, want zowel met woon-werk verkeer als trekauto is het een fijne auto. Maar niet heel goedkoop.
Dus ben ik wel voorzichtig aan het rond kijken en werd ik getipt over het grijze kenteken.
Ik zoek overigens geen busje of iets dergelijks, maar ik neem aan dat er ook wel interessante stationwagens of andere personenauto's te vinden zijn.
2 zitplaatsen is overigens geen probleem (want dat is dan wel de consequentie van grijs kenteken), ruimte om spullen mee te nemen (westernzadel en zadelkar passen nu niet in de kofferbak bijvoorbeeld

), diesel of LPG, moet 1300kg kunnen trekken. Idee is ergens volgend jaar. Budget zal dan rond de 4000/5000 euro zijn.
Ik heb zelf een voorkeur voor Renault, maar andere opties sta ik zeker voor open. Het is voor mij dus puur even om ideeën op te doen of het mogelijk is en wat er dan mogelijk is en eind dit jaar eens rustig te gaan kijken.