[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kletskousz

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:16

Thanxs!
Ikke, helaas moet ik er ook privé meerijden, naar werk etc. Dus een Camperbus zie ik niet zo zitten.
Budget is 2000 euro ongeveer.
Zijn er dan nog leuke personenauto's? Ik wilde juist zo busje omdat mijn grote honden niet meer voorin de auto wil eigenlijk, ze blaffen naar elk vogeltje. En mijn trailer is zonder zadelkamer, en voor de eventing heb ik toch een troep bij me elke keer! :D

Willemijn, ja jetcars, had al zoiets gehoord dat het dus alleen maar troep is en een groot auto kerkhof. Ben er geloof ik ooit wel eens langs gereden maar nooit daar op het terrein geweest. Geen aanrader dus, dus blijven we ver van weg.

Voordeel is wel dat we allemaal auto monteurs in de familie hebben, dus er is wel auto kennis aanwezig als ik een auto ga bezichtigen. Dus dat is wel een fijn idee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:45

Rex_Rolfo schreef:
Het gaat in dit geval om TMM, niet leeggewicht. Nu weet ik dat jij weet hoe het zit dus het zal het tijdstip op de dag zijn ;)

Je hebt wel gelijk dat het werkelijke gewicht van een lege trailer vaak hoger is dan het leeggewicht op papier. Dat verschil gaat van het laadvermogen af.

Hahah idd slecht geslapen _O-

Ik bedoelde eigenlijk stel je hebt een kar met een TMM van 1300 waarvan op papier 600 ledig gewicht en 700 laadvermogen. Dat als je dan van plan bent een paard van rond de 700 kg te gaan vervoeren je wel eens in de problemen kan komen als ze naar een weegbrug brengen als dan blijkt dat je zwaarder bent.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:59

Yvank_ schreef:
Rex_Rolfo schreef:
Het gaat in dit geval om TMM, niet leeggewicht. Nu weet ik dat jij weet hoe het zit dus het zal het tijdstip op de dag zijn ;)

Je hebt wel gelijk dat het werkelijke gewicht van een lege trailer vaak hoger is dan het leeggewicht op papier. Dat verschil gaat van het laadvermogen af.

Hahah idd slecht geslapen _O-

Ik bedoelde eigenlijk stel je hebt een kar met een TMM van 1300 waarvan op papier 600 ledig gewicht en 700 laadvermogen. Dat als je dan van plan bent een paard van rond de 700 kg te gaan vervoeren je wel eens in de problemen kan komen als ze naar een weegbrug brengen als dan blijkt dat je zwaarder bent.

Maar dat probleem van zwaarder beladen dan op papier, heb je met een iets lichtere auto ook. Wat dat betreft maakt de eenmalig zwaardere auto niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:01

Jawel maar met een lichtere auto ben je dan ´alleen maar´ te zwaar beladen.. Stel jij wordt gewogen en de TTM blijkt 1500 ipv 1300 te zijn. Dan ben je naast te zwaar beladen ook nog boven die 3500 kg grens waardoor je zonder geldig rijbewijs rond rijdt.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:11

Maar dat werkt ook de andere kant op natuurlijk: als een lichtere auto net de TMM van de trailer of net iets meer geremd mag trekken, dan lijkt me dat je net zo min verzekerd bent, mocht de geladen trailer inderdaad 200 kg zwaarder zijn.

For the record: Ik kan nu nog niet zelf een auto betalen, dus ben allang blij met iedereen die een auto uitleent of mijn trailer wil chauffeuren. Dit gaat om korte ritjes max, 1 keer per maand. Wanneer ik afgestudeerd ben en een goede baan heb, komt er uiteraard een auto waarbij het niet zo nauw komt.
Voor nu is dit veilig en legaal, en met vele "als, indien, dan"zou je inderdaad ergens over de marge komen, maar dat is dan maar zo.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:14

Yvank_ schreef:
Jawel maar met een lichtere auto ben je dan ´alleen maar´ te zwaar beladen.. Stel jij wordt gewogen en de TTM blijkt 1500 ipv 1300 te zijn. Dan ben je naast te zwaar beladen ook nog boven die 3500 kg grens waardoor je zonder geldig rijbewijs rond rijdt.

Ho, wacht, volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar. Lees jezelf eens terug want ik heb het idee dat je iets anders bedoelt dan dat je schrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:36

Dat denkt ik ook :)) ik kan het niet helemaal goed verwoorden denk ik wat ik bedoel. Beetje ruk geslapen vannacht het komt niet goed op papier _O- .

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:11

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:06

PrizTwir schreef:
ikke schreef:
Nou, ik heb even gekeken bij die club, staat wel een auto waar je je echt geen buil aan kunt vallen:
http://www.jetcars.nl/index.php?occasions=1
Dat motorblok heb ik nog wel staan voor je..........
}:) }:)

Let op, https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=30335

Do I need to be impressed?

Het is dat het een militaire versie is, anders was ik er al geweest.........

Edit: blijkbaar linkt ie niet door naar een specifieke auto, zoek even op Land Rover en dan die open pick-up.......

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:21

Cambiar schreef:
Wat denken jullie van een Cherokee Jeep 4.0, automatische boite, op gas van 1991 in uitstekende staat, 220 000 km?
Ik ging bij een vriend die ford ranger gevonden had voor mij maar na testrit vroeg ik of ik ook eens met zijn cherokee mocht rijden en was gek op die jeep. Is altijd al een van mijn favorieten geweest die oude cherokee. Na wat zagen zou hij hem willen verkopen voor 2500 euro aan mij. Is om 2 paards trailer te trekken. Humbauer.

Heb een 4.0 gc uit 2003. Echt heerlijke auto. Niet snel, wel super fijn voor de trailer.
Misschien zit ik ernaast maar vind het nog best geld. Weet niet wat ze op de markt doen maar hebben die van ons klein jaar geleden gekocht voor nog geen 4000. Vergelijkbare km stand en ook gas.

Hij lust wel wat, maar dan heb je ook wat.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:08

Bedankt voor je reactie.
Schijnt de prijs te zijn omdat ze zeldzaam worden en oerdegelijk zijn. Ik denk dat ik hem ga kopen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:38

Cambiar schreef:
Bedankt voor je reactie.
Schijnt de prijs te zijn omdat ze zeldzaam worden en oerdegelijk zijn. Ik denk dat ik hem ga kopen.

Spreekt "zeldzaam worden" en "oerdegelijk" elkaar niet een beetje tegen? Veel oudere modellen worden zeldzaam omdat ze op de sloop belanden. De roestende of krakkemikke modellen sneller dan de degelijke auto's. Of gaan deze ook in flinke aantallen naar andere (buitenlandse?) bestemmingen?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:25

Rex_Rolfo schreef:
Cambiar schreef:
Bedankt voor je reactie.

Spreekt "zeldzaam worden" en "oerdegelijk" elkaar niet een beetje tegen? Veel oudere modellen worden zeldzaam omdat ze op de sloop belanden. De roestende of krakkemikke modellen sneller dan de degelijke auto's. Of gaan deze ook in flinke aantallen naar andere (buitenlandse?) bestemmingen?

Export. De modellen voor 1996 zijn idd oerdegelijk. Zeer gewild in buitenland, Afrika en zo... omdat ze zo sterk zijn en aan te sleutelen valt.
De sterkste zijn de 4.0 modellen, benzine, automatische boite. De rest schijnen idd miserie bakken te zijn.
Is van een vriend van mij die eigenlijk niet wou verkopen.
Ik ging eigenlijk voor een pickup ford ranger maar de cherokee was ik meteen gek van.
Degene die ik wil kopen nog geen spatje roest aan. Staat nochtans altijd buiten. Als ik dat vergelijk met mijn rocky die ik verkocht heb....die viel bijna uit elkaar.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:00

Hier ook een zoekopdracht...
Min trekgewicht 1400 kg tot max 1500 kg 1 paard in 1,5 paardstrailer
Diesel ivm woon-werk km
Budget €9999
Max km op de teller +/-125000
Niet te zware auto ivm wegenbelasting (geen 4×4 bv)
Ik zat zelf te denken aan een Renault Megane station, volvo v 50 of s 60. En waar moet ik bij deze auto's aan denken?
Nog andere suggesties??

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:25

Megane is compacte middenklasse. V50 S60 is middenklasse. Dat laatste zou de voorkeur hebben. De Laguna staat niet bekend als de meest betrouwbare auto, persoonlijk zou ik richting Duits (incl Skoda en Ford) of Japans zoeken.

Gezien combinatie budget en brandstof mag je de max tellerstand wel wat hoger zetten. Diesels rijden meestal langere afstanden en kunnen sowieso flinke kilometerstanden aan. Ook met 150-200 dkm kan je nog lang vooruit.

Ik krijg een tip dat je eens moet kijken naar http://link.marktplaats.nl/m1009380757. Heeft wel wat meer gelopen maar de 2.2 is de sterkste en zuinigste diesel. Mag weg voor 1000 euro en als de verstuivers goed zijn (attentiepuntje bij diesels) is het een werelddeal.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:42

Die mondeo vind ik wat te oud en km stand vind ik te hoog. Sorry..
Mondeo's zijn wel auto's waar ik ook oren naar heb, mijn ouders hebben er ook 1 gehad, een beul van een auto.

Maar wat voor km stand is acceptabel bij een diesel vanaf 2009/2010 zonder dat ik er op korte termijn te veel gedoe mee ga krijgen.(kan uiteraard altijd)

En wat voor Japanse auto's kan ik aan denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:47

Wellicht een Peugeot 307 ?

Wij hebben vorig jaar zo één weergekocht (daarvoor precies dezelfde maar na een ongeluk total loss) diesel 2.0 motorblok. Kwam weliswaar uit 2002 maar had slecht 60.000 op de teller (van een oude man geweest) heeft geloof ik €4500 gekost. Hij mag 1500 trekken, heb hem graag voor mijn 1,5 paards trailer :j

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:54

IwanLuver schreef:
En wat voor Japanse auto's kan ik aan denken?

Zie link hierboven:
Honda Accord
Lexus IS
Mazda 6
Nissan Primera
Subaru Legacy
Toyota Avensis

Honda en Lexus hebben een een zeer goede reputatie wat betreft betrouwbaarheid. Mazda, Nissan en Toyota ook prima reputatie en ruimere keuze, Subaru is een beest van een trekauto maar vanwege 4wd wat zwaarder en minder zuinig.

Toyota Prius staat ook nog bij de middenklassers, maar behalve dat die er alleen als elekro-benzine is mag een Prius nog geen mini-aanhanger trekken :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:55

Ik heb een Megane (wel een sedan), mag 1300kg trekken. En met de 1.6 zou ik het niet wagen. De 2.0 trekt het met gemak.
Maar goed, wel 100kg minder trekgewicht dan jij zoekt.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:50

Ik heb een Audi A4 die mag 1600 trekken.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:12

Ik ben sinds vandaag gelukkige eigenaresse van een Galloper!! Ietsje meer dan 150.000 op de teller, en uit 2003. Mooi ding, mooi prijsje, rijdt heerlijk stabiel. Is uiteindelijk een long body geworden ipv een korte. Donderdag ophalen! Nu nog m'n E en een tweepaards...

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:09

vandaag de eigenaar geworden van een diesel automaat hyundai tucson.
ja hij mag veel minder trekken dan onze kia sorento en de wegenbelasting blijft t zelfde maar onze kia was zomaar ineens helemaal overleden ;(
ik vond t een berefijne auto

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:36

Kia Sorrento is toch een stuk groter dan de tucson, mag ik vragen waarom je geen Sorrento hebt weer gekocht maar een tucson? Je lijkt niet blij met deze keuze.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:18

omdat de sorento op grijs particulier 143 euro wegenbelasting kostte per maand en op geel kenteken (de nieuwe sorento die we wilden)ging het 205 euro per maand kosten.
werd een beetje te gek
tucson kost wegenbelasting nu net zoveel als de sorento