ManOuke schreef:Als het ledig gewicht van je auto zwaarder is al je trailer met laadvermogen en samen onder de 3500 kg mag je met B rijden.
Onze auto is leeg 1800 kg en nu nog onze 1.5 paards totaal met laadvermogen 1300 kg rij ik met B.
Ik ga aan me E beginnen want we hebben een 2 paards Ifor Williams besteld die is ledig gewicht 920 kg.
Totaal met laadvermogen 2600 kg dacht ik dus moet ik me E hebben wil ik er zelf mee willen en mogen rijden.
Ehm, wacht even. Eerst vertel je redelijk kort door de bocht hoe het zit met B-rijbewijzen en vervolgens ga je op basis van halve getallen beweren dat je legaal met een combi rijdt.
Wanneer het LAADVERMOGEN van de trailer al 1300kg is, dan is de TMM van die trailer al gauw 2000kg!!
Maar dan nog, zelfs als je bij de trailer de 1300kg als TMM bedoeld, dan houdt je nog steeds maar 400kg over voor het toegestane laadvermogen van de auto. Gezien de 1800kg leeggewicht is dat een dikke 4x4 en die zitten in 99% van de gevallen fors boven de 400kg laadvermogen.......