betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maartje_h

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:09

hahaha of diegene die jouw laarzen aanheeft.............

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 19:12

t is maat 40 , vrij grote maat ( ben kleine meid met hele grote voeten ) dus zal er op letten als ik ze alle 5 bij elkaar krijg of er mijn 1 laarzen aanheeft, of mss ging niet daarom maar om de bonte seatsaver, ff kijken welke postbode nu met lekker zacht zadeltje rondfiets hahaha

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:33

zou ook langs dichtsbijzijnde kantoor gaan.
daar heb ik ook al eens een pakketje gevonden.

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:49

nickyu schreef:
popika een frontje van 2 tientjes is ook wel iets anders dan een paar laarzen van 200

upate "wij"hebben iig een andere verzender gevonden
en zijn voor 90% van de tnt af Vork

Inderdaad en ik vraag me ook of ze nieuwe spullen zou hebben gekregen als de status van het pakket op "afgeleverd" staat.

Wij hebben ook een nieuwe verzender waar we mee aan de slag gaan z.s.m. Let's boycot TNT!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:55

Als je ziet naar 90 procent van de mislopende gevallen waar tnt het paketje kwijt raakt zijn die allemaal afgeleverd, zelfs voor de besteltijd bij sommige. Dus status afgeleverd zou ik niet zo zwaar op tillen.

Wat ga je er nu mee doen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 10:11

ik heb geen idee wat nu gaat gebeuren, libella heeft geprobeerd contact te krigen met tnt maar word er niet veel wijzer van geloof ik, gene idee of ze nog verdere stappen onderneemt, Ik ben nu bezig met kantoren hier in buurt om achter de postbode te komen, maandag moest ik terugbellen
nog steeds geen laarzen of geld, echt fijn.
had echt laarzen nodig, maar geld voor nieuwe heb ik niet

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:49

Ik heb het ook al in een pm gezet, maar TNT werkt steeds meer met contractbedrijven. Pakketservice levert niet genoeg op en een contractwerker krijgt een bepaald bedrag per maand. Zij brengen ook paketten weg voor andere bedrijven en hun service ligt gewoon lager.

Het is niet waar dat de postbode die de brieven brengt ook pakkjes bezorgd, of het moet om pakjes gaan die door de brievenbus kunnen.

Wat betreft andere bedrijven, daar gaat ook genoeg mis. Ik geef nog steeds als voorkeur TNT op. Bij een andere vervoerder moest ik een keer 40 km rijden om mijn pakje op te halen. Als een bedrijf niet via TNT verstuurd bestel ik er niet. Ga niet half Nederland door om mijn pakje op hun afhaalpunt op te halen.
Ik doe ook alleen maar aan rembourspakjes, betaal zeker niet voor uit. Heb ik gewoon slechte ervaring mee.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:42

en als dat bedrijf gewoon aan huis afleverd
of aan de buren indien niet aanwezig maar dan ook moet laten tekenen met naam (huis nr door bedrij ingevuld) en handtekening , anders nogmaals word aangeboden
en standaard verzekerd is ?
waardoor als het idd vor zou komen als het kwijt is
het vervangen kan worden ?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:52

GvdT schreef:
Het is niet waar dat de postbode die de brieven brengt ook pakkjes bezorgd, of het moet om pakjes gaan die door de brievenbus kunnen.

Ja Ik ben zelf postbode, en krijg maar zelden pakketjes die niet door de deur heen kunnen. Mocht het toch voorkomen dat iets niet door de brievenbus kan, bel ik aan. Niet thuis? Naar de buren/overburen. Die ook niet thuis dan neem ik het weer mee en wordt het op een andere dag weer aangeboden. Knipoog

Ik hoor trouwens wel meer verhalen dat er pakketjes voor de deur worden gelegd. Vind ik niet kunnen maargoed...

TS: ik hoop dat jij je pakje snel terug krijgt!! Ach gut

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 13:55

heb jij geen tips voor mij?? Ik kom niet veel verder steeds eerlijk gezegd, en weet jij hoe het met die vergoeding zit van tnt? is dat ook bij onverzekerde dozen??
ik ben nu dus alles kwijt

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:00

Ik heb helaas geen tips voor je, en hoe dat zit met vergoedingen weet ik helaas ook niet Ach gut Sorry..

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:13

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:18

my_travers schreef:
Ik heb helaas geen tips voor je, en hoe dat zit met vergoedingen weet ik helaas ook niet Ach gut Sorry..

niet verzekerd = geen vergoeding
pech zeggen ze dan
been there ..pakket was nota bene kwijt en dus niet afgeleverd
ook niet op papier als je begrijpt wat ik bedoel

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:20

Ik denk dat je vergoeding bij de afzender gaat mogen halen, bij veel is het toch dat als een pakket kwijt is, ze direct een nieuw sturen. Spreek uit ervaring, doe je ook aan mondelinge reclame voor die winkel, dus aan klantvriendelijkheid haal je goede reclame

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:37

"ja mooi he dat xx wil je die ook ? zullen we der 1 bij die bestellen en dan zeggen dat je het niet gehad heb sturen ze nieuwe ..hebben we der allebei 1"..

punt is dat je als verzender vertrouwd op de tnt dat als de tt zegt dat het afgeleverd is , het ook daadwerkelijk afgeleverd is ..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:54

ja, zelfde als tnt vertelde over mijn pakje dat het twee dagen geleden was geleverd met handtekening, lekker als ze daar bij sony iedereen moeten vertrouwen. dan zit de helft van nederland zonder laptop vrees ik.

Ik vind het erg dat je mensen met goede bedoelingen, af moet straffen omdat er enkele zijn die het niet zo goed bedoelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:56

Zou jij je bij neerleggen als je tweehonderd euro kwijt bent?
Erg klantvriendelijk vind ik dat niet, wetend hoe tnt is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 17:08

ik werk zelf in verkoop en soms moet je gewoon vertrouwen hebben in mensen.
ik heb hier vaker artikelemn besteld, en nooit wat misgegaan.
Er word ook geen compromis gesloten en word me niks aangeboden. vind erg jamme rdat het zo moet gaan, en als ik die spullen had en netjes afgegeven was aan me, waarom zou ik me er zo kwaad om maken dan?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:21

geoof je wel hoor lynn , maar je moest eens weten hoe ver sommige mensen gaan ..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:38

nickyu schreef:
geoof je wel hoor lynn , maar je moest eens weten hoe ver sommige mensen gaan ..

Dat is ook zo. Daar heb je als je via internet verkoopt helaas ook mee te maken. TNT heeft destijds track en trace ingevoerd om iets meer duidelijkheid te kunnen scheppen. Zowel voor klant ( =verzender) als ontvanger.
Hoe ironisch het ook mag klinken, in zulke gevallen is de klant degene die de verzendkosten betaalt. Deze persoon kan ook alleen het formulier navraag vermiste spullen invullen.

Iedereen geeft nu vreselijk af op TNT, ik begrijp dat wel, maar er is wel begrip voor de verzender en voor de ontvanger ( je weet maar nooit of er iemand stiekem de boel probeert te bedonderen) . Dus ga het maar verhalen bij TNT of andere koeriersdienst. Als TNT dan met bepaalde eisen komt is dat raar. Ik zeg niet dat het in dit geval zo is, maar er zijn wel zaken bekend waarvan verzender en ontvanger wat afspreken en dan samen de schadevergoeding delen. Door dit soort acties worden vervoerders ook weer wantrouwender.

TS ik hoop dat het gesprek maandag wat opleverd en hou het netjes Knipoog Uit ervaring weet ik dat er voor boze mensen een stuk minder gedaan wordt dan voor vriendelijke mensen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 22:15

ik kan ook heel vriendelijk zijn, heb manden voor upc klanten service gewerkt, en dan moet je je echt soms inhouden hoor
ik reageer in topic vaak boos, omdat ik gevoel kreeg dat ik boel oplichtte en dat slecht gelezen werd en goedbedoelde tips gegeven werden wat allang gedaan was
dit is gewoon zoooo frustrerend
begrijp dat bedrijf ook niet zomaar elke klant die zegt dat spullen niet aangekomen zijn klakkeloos nieuwe krijgt, maar dit was 1e keer dat echt onoplosbaar was volgens libella, en kocht er vrij vaak wat, en verwacht je enigzins toch iets terug, maar nee.
Ik word gewoon moe van dat ik elke partij steeds moet bellen, mailen en ik geen ene stap verder gekomen ben eigenlijk

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 08:46

Ik heb vorige week ook iets besteld via internet,dit doe ik bijna altijd.Maar heb nu iets besteld bij een andere ruitershop onmdat ze daar een gave rijbroek hadden.
Ik heb maar eesn gemaild waar mijn rijbroek blijft.Ik krijg het bericht terug dat deze donderdag is verstuurd.
Normaal gesproken kan de broek er dan vrijdag zijn.Nee was er niet ,ook zaterdag niets.
Nog een keer gemaild naar de winkel,krijg als antwoord:Nou dan hebben ze het vrijdag te druk gehad en op zaterdag leveren ze niet.Dus maandag moet mijn broek er zijn.
Ik hoop het maar en wacht maar eens af.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:56

Lynn_Nikita schreef:
ik kan ook heel vriendelijk zijn, heb manden voor upc klanten service gewerkt, en dan moet je je echt soms inhouden hoor
ik reageer in topic vaak boos, omdat ik gevoel kreeg dat ik boel oplichtte en dat slecht gelezen werd en goedbedoelde tips gegeven werden wat allang gedaan was
dit is gewoon zoooo frustrerend
begrijp dat bedrijf ook niet zomaar elke klant die zegt dat spullen niet aangekomen zijn klakkeloos nieuwe krijgt, maar dit was 1e keer dat echt onoplosbaar was volgens libella, en kocht er vrij vaak wat, en verwacht je enigzins toch iets terug, maar nee.
Ik word gewoon moe van dat ik elke partij steeds moet bellen, mailen en ik geen ene stap verder gekomen ben eigenlijk

Ik denk dat jij naar je spullen en je geld kunt fluiten. Ik vind dat het bedrijf jou nieuwe spullen moet sturen, risico van het vak. Dan een aantekening bij je naam, dat ze in de toekomst kunnen zien of het vaker bij jou voorkomt, dit om bedrog te voorkomen.
Maar ik denk dat dit niet gaat gebeuren, daar duurt dit verhaal al veel te lang voor. Slechte service......ik weet in ieder geval dat ik bij dat bedrijf nooit wat zal bestellen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 10:35

ben helemaal met je eens en is ook laatste keer geweest dat ik er iets besteld heb.
iedereen dacht wel dat bedrijf of tnt iets zouden vergoeden maar ze laten je gewoon stikken. Vaste klant of niet

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:26

Jammer dat het nog steeds niet is opgelost.