Gezellig en de helft minder werk en je hebt er controle op
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LilianR schreef:Ik zou voor een bijrijder absoluut geen geld vragen. Zij helpt jou dmv te rijden en jij helpt haar dát ze mag rijden.
runningkawa schreef:Je kunt bijv ook samen tuig doen
Gezellig en de helft minder werk en je hebt er controle op
runningkawa schreef:Ik zie dat anders
De eigenaar vraagt iemand om zelf meer tijd te hebben, dus vraagt of iemand hem een dients wil verlenen.
De bijrijder verleend die dienst
en beide leven nog lang en gelukkig
Wranglerbutt schreef:@Mirgino: IMO heb jij dus geen bijrijder maar een huurder
runningkawa schreef:En jij vind die beweging en extra aandacht voor jepaard erg slecht, totaal niet nodig?
zou jij dat wel vinden dan?
(effe afkloppen....). Lessen mag van mijn maar hoeft niet. Junk en ik zijn niet zulke dressuurmensen. Ik heb wel altijd geprobeerd in het winterseizoen te lessen, maar de verenigingsles (waar ik wel voor betaal) is op een dergelijk tijdstip dat ik daar niet op tijd kan zijn (na werk, zwemles dochter, eten en zo).......runningkawa schreef:En jij vind die beweging en extra aandacht voor jepaard erg slecht, totaal niet nodig?
Op dat moment verleen je als eigenaar een dienst aan degene die rijden wil en mag er best wat tegenover staan. klopt, maar er wordt wel errug veul herhaald....Citaat:Waarom? Ik vind het wel boeiend om de verschillende meningen & beweegredenen te horen. Van beide kanten
denk dat we alle voors en tegens nou wel zo'n keer of 10 voorbij hebben horen komen..runningkawa schreef:Niet mee eens, maar dat begreep je al
Je vind die beweging best wel lekker voor het dier, anders laat je een ander er niet op rijden.
Of je moet je net als een manege instellen
Geld verdienen..het is maar wat je wilt met je eigen diertje
superwoman schreef:runningkawa schreef:Niet mee eens, maar dat begreep je al
Je vind die beweging best wel lekker voor het dier, anders laat je een ander er niet op rijden.
Of je moet je net als een manege instellen
Geld verdienen..het is maar wat je wilt met je eigen diertje
Ik laat er ook op rijden, omdat andere daar ook blij mee zijn. Je leert meer dan op de meeste maneges. Voor het paard maakt het niks uit, naar mijn idee, zolang ze maar lief zijn voor haar.
Wanneer er iemand anders op gereden heeft, kun je dat zeker merken als je zelf weer gaat rijden.
Maar ook met wel of niet komen. Het blijft jou paard en jij heb de verantwoordelijkheid.
Ik vind ook dat er iets tegenover mág staan.
Wanneer de bijrijder beter rijdt dan de eigenaar vind ik het een ander verhaal.
wat zeg je nu??? je paard bereiden!!!??? doe mij maar met champignonsaus en wat uitjes!Citaat:jij laat je paard dus bereiden voor het plezier van een ander
superwoman schreef:[
Ik laat er ook op rijden, omdat andere daar ook blij mee zijn. Je leert meer dan op de meeste maneges. Voor het paard maakt het niks uit, naar mijn idee,
joyce B schreef:Hebben ze er geen lol in en zijn ze er niet blij mee, dan mogen ze vlot hun spullen inpakken hoor... Ook als ze een bijdrage zouden betalen.
.
lindsey schreef:superwoman schreef:[
Ik laat er ook op rijden, omdat andere daar ook blij mee zijn. Je leert meer dan op de meeste maneges. Voor het paard maakt het niks uit, naar mijn idee,
Daar geloof ik dus ook helemaal niets van.
Ja als het familie of vriendinnnen betreft dan geloof ik nog wel dat je dat alleen doet omdat de ander daar blij mee is.
Maar een volslagen onbekende?

superwoman schreef:[
Ik vraag er toch ook een bijdrage voor, dus is het win-win situatie én het paard krijgt ook extra aandacht, dus win-win-win
(ik wat extra geld, de bijrijder een paard waar ze wat op kan leren ipv een manegepaard én het paard wat meer aandacht)
.
, en zeker niet tussen die dikke billen waar de poepplekken zitten want dat is vies
) en gaan dan even rijden of evt. longeren. Stoppen de boel weer in de kast en gaan in geval van pensionstal kletsen met leeftijdsgenoten, en anders weer richting huis...