Ik heb geen onderzoek gedaan maar iets zegt me dat de X5 tot die 2e categorie hoort

ICE = internal combustion engine, meestal benzine of diesel
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rex_Rolfo schreef:So? Kort door de bocht zijn er twee soorten hybrides, aan de ene kant de kleine verbrandingsmotoren die de steun van de elektro motor nodig hebben om krachtig te zijn. Aan de andere kant de excuus hybrides die een beul van een ice hebben en een elektro motor om de cijfers iets gunstiger te maken en de eigenaar de kans te geven om te zeggen dat ie groen rijdt want hybride.
Ik heb geen onderzoek gedaan maar iets zegt me dat de X5 tot die 2e categorie hoort
ICE = internal combustion engine, meestal benzine of diesel
Silly1972 schreef:Rex_Rolfo schreef:So? Kort door de bocht zijn er twee soorten hybrides, aan de ene kant de kleine verbrandingsmotoren die de steun van de elektro motor nodig hebben om krachtig te zijn. Aan de andere kant de excuus hybrides die een beul van een ice hebben en een elektro motor om de cijfers iets gunstiger te maken en de eigenaar de kans te geven om te zeggen dat ie groen rijdt want hybride.
Ik heb geen onderzoek gedaan maar iets zegt me dat de X5 tot die 2e categorie hoort
ICE = internal combustion engine, meestal benzine of diesel
En is dat goed of juist niet?
Ik heb er echt de balle verstand van hybrides.
Het interesseert mij eigenlijk niet heel erg of het groen is of niet.
Maar er wordt aangegeven dat hij 1 op 30 zou rijden.
Dat zou de hoge wegenbelasting wat compenseren.
Belangrijker vind ik dat hij een goede wegligging heeft met 2 flinke paarden in de trailer.
En dat kan ik nergens vinden.
Dees schreef:Heb mijn ogen gericht op de Volvo XC60 T6 recharge.
Is dat een excuus hybride?
Silly1972 schreef:Heeft iemand ervaring met de BMW X5 hybride?
Die mag 2700kg trekken en heeft 313pk.
Klinkt goed, maar is wel een hybride
Silly1972 schreef:Sorry, dan heb ik dat punt even gemist.
En hoe oud zou die range rover dan moeten zijn?
Of zijn de nieuwere ook net zo goed?
Silly1972 schreef:Ah oke.
Helaas zijn zowel mijzelf als mijn partner daar niet handig genoeg voor.
ikke schreef:Silly1972 schreef:Ah oke.
Helaas zijn zowel mijzelf als mijn partner daar niet handig genoeg voor.
Ach, dat kun je gewoon leren maar de vraag is of je daar in jouw situatie de juiste prioriteit aan kunt geven. Dat is voor iedereen anders en niet aan een ander om dat te bepalen![]()
Verder eens met RR; de meeste hybrides zijn niet echt zinnig in de context met het trekken van trailers.
Ik kreeg een poos geleden een PB van een bokker die zich redelijk de tandjes geschrokken was over het verbruik van zijn/haar hybride na een trailerrit: ongeveer 1:5 benzine....
Gelukkig was het een leasebak maar het onderschrijft wel de opmerking van RR.
carina schreef:ikke schreef:
Verder eens met RR; de meeste hybrides zijn niet echt zinnig in de context met het trekken van trailers.
Ik kreeg een poos geleden een PB van een bokker die zich redelijk de tandjes geschrokken was over het verbruik van zijn/haar hybride na een trailerrit: ongeveer 1:5 benzine....
Gelukkig was het een leasebak maar het onderschrijft wel de opmerking van RR.
Hier betreffende bokkerGelukkig is dit verbruik flink omlaag gegaan. Toen waren het de eerste km op de benzinemotor, inmiddels loopt hij 1:10 met trailer erachter. En ongeveer 1:17 zonder trailer. Niet verkeerd voor een auto van 1950 kg. En belangrijker, super blij met de auto en hoe hij rijdt!!
eilleen333 schreef:Wat rijden de mensen hier? Automaat of schakelbak voor de trailer? Heb nu twee vrijwel identieke auto’s, eentje automaat en eentje handgeschakeld. De handgeschakelde is qua lokatie, verkopende garage en prijs (ook qua inruil van mijn oude auto) wel een stuk gunstiger.
Automaat is altijd wel heerlijk rijden, maar ik betaal er dan nu wel relatief veel voor.
Wat heeft een betere prognose qua levensduur? Ga er niet elke week mee op pad met een trailer. Ik hoop straks 1-2x per maand en ook geen honderden kilometers. Verder gewoon als personenauto, ong 35.000 km per jaar.
Dees schreef:Mijn volgende wordt ook een automaat. Vroeger hadden automaten minder trekvermogen en waren ze minder zuinig met brandstof, maar dat schijnt nu niets meer uit te maken.
Prairy schreef:Ik gooi mijn zoektocht er ook maar eens in, advies is welkom.
Ik zoek een relatief zuinige auto (1:13 noem ik momenteel al zuinig, als ik nu mijn best doe haal ik 1:9 op diesel)
(Bijna) Young timer, ik wil hem uiterlijk Q1 volgend jaar kopen
Minimaal 1,5 paard trailer kunnen trekken
Benzine of hybride ivm milieuzones, elektrisch als het moet
Pit, als ik het gas in druk dat er wel wat gebeurd
Automaat
Grote voorkeur van mijn man voor adaptieve cruise control
Hogere instap
Grijs kenteken mag ook, ik heb geen achterbank nodig
Budget liefst max 10k
Ik rij nu een RR sport V8 3.6, dus alles gaat voor mij traag en klein voelen, maar 1x per maand op en neer naar Frankrijk gaat straks wel wat aantikken
Silly1972 schreef:Grijs kenteken kan zover ik weet alleen als je een eigen bedrijf hebt.