Riel schreef:Kan jij het paard niet overnemen?
Nou...ik heb er 4 staan en kost me genoeg naar het is wel een ontzettend leuk dier!!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kahawa schreef:Wat een soap weer.Hopen op een positieve en ongecompliceerde afloop.
wat een soap zeg... erg vermakelijk (wat minder voor jouw)
Riel schreef:Zolang mevrouw niet voldoende kennis heeft kan je ook voorstellen dat jij tijdelijk volpension verhuurd. Het geeft jou meer rust (nu doe je toch bijna alles terwijl het niet de afspraak is) en dan kan die vrouw rustig aan leren wat een paard houden inhoud. Jij krijgt dan ook een centje bij voor je inzet. Als ze zeker genoeg is kan je terug gaan naar het lege stal principe OF naar een principe waarop jullie allebei de taken verdelen (dat lijkt mij meer haalbaar aangezien deze dame niet dagelijks komt). Het lege stal principe is in deze hoe dan ook niet haalbaar (dat zag je ook in het begin). Zorg gewoon dat alle verwachtingen duidelijk zijn voor de beide partijen en dat hetgeen je afspreekt ook echt wel mogelijk is voor beide partijen. Lege stal verhuren is in dit geval zelfs niet mogelijk dus het is geen goed startpunt om van de vertrekken. Overleg samen en bekijk wat voor beide mogelijk is om comfortabel het paardje te houden. Of ga vriendelijk uit elkaar.
Succes met je overleg om 15u!
. En komt goed. Er is goed met haar te praten. Paardje zou gewoon bij de anderen komen..dat ik ff een emmer voer moet geven is het werk niet..maakt me dus niet uit...hwt liep echter een beetje anders en nu na 2 weken moet het gewoon opgelost. Ik heb al bedacht dat ik haar ga voorstellen:
. Gebruik deze kracht in deze situatie.Riel schreef:Zeker. Vraag wel om zeker minstens 4x per week te komen om de taken uit te voeren (tenzij op reis). Als ze een week minder kan komen (door reis of een andere verplichting) moet ze een andere week meer komen. Nu is het redelijk vrijblijvend vind ik. Zij heeft een paard dus moet ook haar verantwoordelijkheid nemen en daarin ook duidelijk zijn naar jou toe. Anders moet ze maar volpension staan bij jou of ergens anders.
Verder kan een onwetend en beginnend iemand ook een meerwaarde zijn. Zo iemand zoekt informatie en jij bent de eerste bron van informatie. Jij kan die persoon dus een beetje naar je eigen hand zetten op paardengebied zodat deze persoon jou methode volgt. Dat kan fijn zijn. Gebruik deze kracht in deze situatie.
Hoe dan ook moet je er voor zorgen dat de afspraken goed voelen voor jou. Jij mag je niet gebruikt voelen en ook niet te veel bieden voor wat je vraagt. Alleen jij kan die afweging correct maken.
.
IHN schreef:Punt is dat ze dat helemaal niet betalen kan. Hetgeen ze nu betaalt was haar eigenlijk al teveel. En als ik het zo geregeld krijg is het prima:
1.extra zakcentje
2. Niet de weide hoeven abappeln
3. Leuk paard op stal en eigenaresse is chaoot maar echt wel aardig.
4. 1x in 2 dagen s avonds geen hooinetten hoeven vullen.
Als die omheining geregeld is is alles klaar. Ik heb haar gelijk in het begin gezegd dat ze wegblijft van mijn prive en dat doet ze. Als ze iets wil vragen belt ze of appt ze...ze belt zelfs niet aan de deur. Ze rookt in haar eigen auto dus wat dat aangaat heb ik niets te klagen.
Het enige puntje was paard op stal. Haar erover aangesproken wat ik dus behoorlijk moeilijk vond maar ze regelt het vandaag dus missie geslaagd!
IHN schreef:Punt is dat ze dat helemaal niet betalen kan. Hetgeen ze nu betaalt was haar eigenlijk al teveel. En als ik het zo geregeld krijg is het prima:
1.extra zakcentje
2. Niet de weide hoeven abappeln
3. Leuk paard op stal en eigenaresse is chaoot maar echt wel aardig.
4. 1x in 2 dagen s avonds geen hooinetten hoeven vullen.
Als die omheining geregeld is is alles klaar. Ik heb haar gelijk in het begin gezegd dat ze wegblijft van mijn prive en dat doet ze. Als ze iets wil vragen belt ze of appt ze...ze belt zelfs niet aan de deur. Ze rookt in haar eigen auto dus wat dat aangaat heb ik niets te klagen.
Het enige puntje was paard op stal. Haar erover aangesproken wat ik dus behoorlijk moeilijk vond maar ze regelt het vandaag dus missie geslaagd!
IHN schreef:Punt is dat ze dat helemaal niet betalen kan. Hetgeen ze nu betaalt was haar eigenlijk al teveel.
en eigenaar stelde voor om trailer tussen schuurdeuren te zetten. Ik heb gezegd: dat had gekund als even fatsoenlijk was aangegeven dat ze wegging. Nu niet want er staan kasten en die ga ik nu niet weghalen. Vind het al wat dat ik toch weer geholpen heb want met zijn tweeen hadden ze het nooit gered. Enfin...ik ben er wel klaar mee nu. Emslander en ik liggen elkaar gewoon niet...ik kan niet tegen dat stiekeme. Hoop dat het met het paard goedkomt...maar goed...denk dat ik er nog wel van hoor.