Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 11:20

Riel schreef:
Kan jij het paard niet overnemen? :P

Nou...ik heb er 4 staan en kost me genoeg naar het is wel een ontzettend leuk dier!!! :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:30

Wat een soap weer. :D Hopen op een positieve en ongecompliceerde afloop. :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:44

IHN schreef:
maar ik heb met mijn vorige stalklanten veel te veel over me heen laten lopen...dat doe ik dus niet meer.

Naar mijn idee doe je dat nu weer eigenlijk.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 11:45

Kahawa schreef:
Wat een soap weer. :D Hopen op een positieve en ongecompliceerde afloop. :)

Haha..ach het is hier nooit saai...lig nu ook weer met mijn werkgever overhoop...pleegkindje maakt er een bende van...zowel school als ik willen professionele hulp. Instantie niet. Therapeuten zijn ook niet alles en scholen willen ongecompliceerde kinderen zeggen ze (er zit een behoorlijke kloof tussen ongecompliceerd en met stoelen smijten en werkbladen verscheuren imo). Enfin...1x per kwartaal moet ik een reflectieboog invullen...ik in maart het bericht geschreven dat was voldoende en dus juni de reflectieboog. Komen ze nu dat ik voor vrijdag de boog moet invullen want er komt controle...nou pech gehad. Ik heb geen tijd. Nu schijnt er weer iets gewijzigd te zijn maar ze maken geen notulen en als ik aangeef de afspraken schriftelijk te willen vinden ze dat onzin...heb dus gezegd dat ik het gewoon niet doe...nou..dan doe je het niet maar voor de zomervakantie wel. Ja hoor...die stond al genoteerd. Ben aan het twijfelen of ik hier ook niet gewoon mee op moet houden..kind is echter het grootste slachtoffer (al 100 x van plek gewosseld). Maar goed...ik denk dat ze me haten daar...duitsers zijn wat meegaander maar als ze denken dat ik 2 dagen van te voren wel ff alles aan de kant gooi hebben ze het mooi mis.

Riddershow

Re: Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:56

Heb een stuk meegelezen :) wat een soap zeg... erg vermakelijk (wat minder voor jouw)

Mijn verzekeringsagent heeft mij trouwens vertelt dat in Duitsland de aanhangwagen gewoon verzekerd is via de auto als hij aangekoppeld is. De wa-verzekering die je bij de aanhanger afsluit is voor het geval iemand zich tegen jouw trailer stoot en zijn teen breekt. (terwijl deze los op het terrein staat) Ik heb dat toen ook gevraagd omdat ik een nl-paarden trailer had.

De TUV stelt trouwens niks voor, dus misschien is het net zo makkelijk de trailer over te zetten. Ze kijken niet eens naar de bodemplaat. Alleen kost je dus ca 50 euro elke 2 jaar. (en 1x inschrijven/kentekenplaat)

De laatste keer dat ik een trailer aanmeldde in Duitsland hoefde deze niet eens verzekerd te zijn! Dat was in het verleden wel anders.

Je hebt trouwens kans dat het springen van het paard dermate snel gaat dat hij weinig voelt van de draad (sprong hij er nu ook doorheen?) Ik heb een tijd een paardje gehad van een vriendin die geen respect voor de draad had en er gewoon doorheen liep. Die is er pas mee gestopt toen we een ketting aan hem vast maakte, waardoor hij eerder tegen de draad aan kwam (en de ketting geleide erg goed)

Die witte klinkt me meer als een paard wat misschien ook helemaal niet gewent is om buiten te staan. En misschien alleen de stal van binnen heeft gezien.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:59

Bij ons werd er wel degelijk naar de bodem gekeken met de tuv, hij werd er zelfs op af gekeurd, moest een hele nieuwe bodem in.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:01

Het was wel bij de garage (misschien dekra?) en niet bij het TUV-station. Maar was erbij bij de laatste 2 jaarlijkse controle en heeft alleen de lampen, oplooprem en handrem gecontroleerd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:01

Wat ik dan apart vind, is dat ze wel kon zien dat 1 paard bij hun te dik was, maar ze niet ziet dat deze te dun is????

In principe moet het niet binnen 2 dagen geregeld zijn. Het moest al geregeld zijn, dus sorry, maar het gaat gewoon niet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:19

Oh TS, je klinkt voor mij als een super stalbaas. (Heb ooit zo bij iemand op het erf naar volle tevredenheid met mijn paard gestaan. Werkte wel door de goede afspraken die we hadden en de afstand die we hielden. Ben daar nog nooit verder dan het tuinhek geweest en haar kinderen, honden en familieleden mochten niet dan na toestemming het stalterrein betreden.)

Hou hier mee op. Je hebt een "jonge" paardeneigenaar getroffen die alles nog moet leren. En dat is niet erg, wel dat ze het van jou en deels ten koste van jou moet leren. Je hebt een goed hart en een druk leven. Kies voor jezelf.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 13:41

Superpony, dat vertelde ze pas toen ik door ging vragen. Heeft ze zelf nooit bij stilgestaan. Het is echt onwetendheid en ze komt vandaag om 15 uur om alles te regelen.

Ik heb dit 100x liever dan mensen die constant lopen te mekkerem dat ik niet genoeg doe. Het is gewoon een chaoot maar hee....ik heb ooit heel lang geleden knallende ruzie gehad met mijn instructrice...mijn paarden mochten bij haar buren staan ...ook ik moest ff stroom regelen...ja doe ik morgen...mijn volbloed stond vast in de draad en had geluk dat er een oplettende voorbijganger was..mijn instructrice heeft al vloekend hem bevrijd en ze op een stuk met fruitbomen gezet waar ze toen ook nog een aantal uur appels heeft geraapt zodat ze zich niet ziek aten...al die tijd lag ik in complete onwetendheid te slapen...volgende dag dat ik kwam kreeg ik de wind van voren (en terecht). Ook bij mij was het destijds geen kwade opzet...gewoon naief en dat herken ik nu ook weer...(en ik waardeerde mijn instructrice al maar nu nog weer want ik weet nu pas wat ze met me uit te staan gehad heeft). Of mss is get wel gevalletje karma is a bitch :D

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:55

Zolang mevrouw niet voldoende kennis heeft kan je ook voorstellen dat jij tijdelijk volpension verhuurd. Het geeft jou meer rust (nu doe je toch bijna alles terwijl het niet de afspraak is) en dan kan die vrouw rustig aan leren wat een paard houden inhoud. Jij krijgt dan ook een centje bij voor je inzet. Als ze zeker genoeg is kan je terug gaan naar het lege stal principe OF naar een principe waarop jullie allebei de taken verdelen (dat lijkt mij meer haalbaar aangezien deze dame niet dagelijks komt). Het lege stal principe is in deze hoe dan ook niet haalbaar (dat zag je ook in het begin). Zorg gewoon dat alle verwachtingen duidelijk zijn voor de beide partijen en dat hetgeen je afspreekt ook echt wel mogelijk is voor beide partijen. Lege stal verhuren is in dit geval zelfs niet mogelijk dus het is geen goed startpunt om van de vertrekken. Overleg samen en bekijk wat voor beide mogelijk is om comfortabel het paardje te houden. Of ga vriendelijk uit elkaar.

Succes met je overleg om 15u!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 14:14

Riel schreef:
Zolang mevrouw niet voldoende kennis heeft kan je ook voorstellen dat jij tijdelijk volpension verhuurd. Het geeft jou meer rust (nu doe je toch bijna alles terwijl het niet de afspraak is) en dan kan die vrouw rustig aan leren wat een paard houden inhoud. Jij krijgt dan ook een centje bij voor je inzet. Als ze zeker genoeg is kan je terug gaan naar het lege stal principe OF naar een principe waarop jullie allebei de taken verdelen (dat lijkt mij meer haalbaar aangezien deze dame niet dagelijks komt). Het lege stal principe is in deze hoe dan ook niet haalbaar (dat zag je ook in het begin). Zorg gewoon dat alle verwachtingen duidelijk zijn voor de beide partijen en dat hetgeen je afspreekt ook echt wel mogelijk is voor beide partijen. Lege stal verhuren is in dit geval zelfs niet mogelijk dus het is geen goed startpunt om van de vertrekken. Overleg samen en bekijk wat voor beide mogelijk is om comfortabel het paardje te houden. Of ga vriendelijk uit elkaar.

Succes met je overleg om 15u!

Thanx! Om 15 uur mag ze aan het werk :D. En komt goed. Er is goed met haar te praten. Paardje zou gewoon bij de anderen komen..dat ik ff een emmer voer moet geven is het werk niet..maakt me dus niet uit...hwt liep echter een beetje anders en nu na 2 weken moet het gewoon opgelost. Ik heb al bedacht dat ik haar ga voorstellen:

Ik voer. En mest de grote inloopstal s ochtends uit (heb pas rust als die schoon is dus doe ik het liefste zelf omdat ik anders de hele dag onrust voel).
Ik maak hooinetten vol s ochtends en s avonds op dag dat zij er niet is.
Zij haalt de mest vd weide en maakt hooinetten vol op dagen dat ze er is.
Lijkt me een aardige verdeling toch?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:21

Als jij het niet als extra belasting ervaart en het leuk vind om deze mevrouw eea te leren, dan kun je het ook gewoon aankijken. De optie zoals hierboven is beschreven is wel een goede, om tot die tijd volpension aan te bieden,en als ze iets meer ervaring heeft haar weer kale huur aan te bieden.

Voor de eigenaresse is het ook wel fijn om ervaring op te doen met paarden, in deze setting.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:25

Zeker. Vraag wel om zeker minstens 4x per week te komen om de taken uit te voeren (tenzij op reis). Als ze een week minder kan komen (door reis of een andere verplichting) moet ze een andere week meer komen. Nu is het redelijk vrijblijvend vind ik. Zij heeft een paard dus moet ook haar verantwoordelijkheid nemen en daarin ook duidelijk zijn naar jou toe. Anders moet ze maar volpension staan bij jou of ergens anders.

Verder kan een onwetend en beginnend iemand ook een meerwaarde zijn. Zo iemand zoekt informatie en jij bent de eerste bron van informatie. Jij kan die persoon dus een beetje naar je eigen hand zetten op paardengebied zodat deze persoon jou methode volgt. Dat kan fijn zijn :-). Gebruik deze kracht in deze situatie.

Hoe dan ook moet je er voor zorgen dat de afspraken goed voelen voor jou. Jij mag je niet gebruikt voelen en ook niet te veel bieden voor wat je vraagt. Alleen jij kan die afweging correct maken.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 14:31

Punt is dat ze dat helemaal niet betalen kan. Hetgeen ze nu betaalt was haar eigenlijk al teveel. En als ik het zo geregeld krijg is het prima:

1.extra zakcentje
2. Niet de weide hoeven abappeln
3. Leuk paard op stal en eigenaresse is chaoot maar echt wel aardig.
4. 1x in 2 dagen s avonds geen hooinetten hoeven vullen.

Als die omheining geregeld is is alles klaar. Ik heb haar gelijk in het begin gezegd dat ze wegblijft van mijn prive en dat doet ze. Als ze iets wil vragen belt ze of appt ze...ze belt zelfs niet aan de deur. Ze rookt in haar eigen auto dus wat dat aangaat heb ik niets te klagen.

Het enige puntje was paard op stal. Haar erover aangesproken wat ik dus behoorlijk moeilijk vond maar ze regelt het vandaag dus missie geslaagd!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 14:35

Riel schreef:
Zeker. Vraag wel om zeker minstens 4x per week te komen om de taken uit te voeren (tenzij op reis). Als ze een week minder kan komen (door reis of een andere verplichting) moet ze een andere week meer komen. Nu is het redelijk vrijblijvend vind ik. Zij heeft een paard dus moet ook haar verantwoordelijkheid nemen en daarin ook duidelijk zijn naar jou toe. Anders moet ze maar volpension staan bij jou of ergens anders.

Verder kan een onwetend en beginnend iemand ook een meerwaarde zijn. Zo iemand zoekt informatie en jij bent de eerste bron van informatie. Jij kan die persoon dus een beetje naar je eigen hand zetten op paardengebied zodat deze persoon jou methode volgt. Dat kan fijn zijn :-). Gebruik deze kracht in deze situatie.

Hoe dan ook moet je er voor zorgen dat de afspraken goed voelen voor jou. Jij mag je niet gebruikt voelen en ook niet te veel bieden voor wat je vraagt. Alleen jij kan die afweging correct maken.

Ze heeft in het begin ook aangegeven maar eens per 2 dagen te kunnen komen. Toch is ze de laatste week elke dag geweest om haar paard te borstelen en buiten te laten lopen (toen ik aangaf het niet meer te doen). Ze had alleen ff dat lijntje moeten spannen. Dan had ze zichzelf ook veel werk bespaard :D.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:36

Als het voor jou goed voelt, dan moet je het zo doen. Zorg wel voor dat je 100 procent zeker bent dat het goed blijft voelen. Ook als ze het financieel beter krijgt. Ook als het paard naar de slacht moet omdat zij de medische zorg niet kan betalen. Ook als...

Succes in ieder geval en ik hoop voor je dat je aan haar een hele fijne pensionklant zult hebben. Ik duim :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:38

IHN schreef:
Punt is dat ze dat helemaal niet betalen kan. Hetgeen ze nu betaalt was haar eigenlijk al teveel. En als ik het zo geregeld krijg is het prima:

1.extra zakcentje

Als die omheining geregeld is is alles klaar. Ik heb haar gelijk in het begin gezegd dat ze wegblijft van mijn prive en dat doet ze. Als ze iets wil vragen belt ze of appt ze...ze belt zelfs niet aan de deur. Ze rookt in haar eigen auto dus wat dat aangaat heb ik niets te klagen.

Het enige puntje was paard op stal. Haar erover aangesproken wat ik dus behoorlijk moeilijk vond maar ze regelt het vandaag dus missie geslaagd!

Dat is hartstikke lief dat jij de daarom bekommert, maar dat ze iets niet kan betalen is niet jouw probleem. Dan moet ze wellicht d'r paard verkopen (maar las dat ze ook nog een ander paard heeft oid?). Lief dat je je erom bekommert hoor, maar je bent sinterklaas toch niet..

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:40

IHN schreef:

1.extra zakcentje

Netjes toch? Misschien een ideetje om een whiteboard op stal te hangen? Dan kan ze zelf invullen welke dagen ze kan en dan is het gelijk helder en duidelijk. Kan het niet vergeten worden, 'want het stond op het bord'.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:46

Oh ooh.

Hoe lief ze ook lijkt, ik voel wel enige - niet bedoelde- narigheid aankomen.

Krijgt gratis een 14 jaar oud springpaard.
Op die leeftijd en gratis houdt heel erg vaak in dat er medische problematiek onder ligt. Hoeft nu nog niet duidelijk te zijn wat.

Maar als mevrouw - die dus nauwelijks iets van paarden weet- naast dit dier nóg een paard heeft, én weinig geld, en straks mogelijk medische ellende lijkt me de kans op vervelende situaties groot.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:47

IHN schreef:
Punt is dat ze dat helemaal niet betalen kan. Hetgeen ze nu betaalt was haar eigenlijk al teveel.

Dat is toch bizar? Iemand die geen ervaring heeft met paarden en het ook niet kan betalen, koopt ineens 2 paarden tegelijk. Wat als er eens medisch iets mis gaat? Als Houdini toch weer eens uitbreekt en zich verwondt? Wie betaalt dan de veearts?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:08

Erg lastig om een goede en fijne pensionklant te vinden. Ik hoop echt voor jouw dat het gaat meevallen maar vanaf hier klinkt het niet zo geweldig. Maar goed je leert er weer wat mee mocht het toch niet helemaal worden zoals je verwacht.
Als ik ooit de mogelijkheid heb om echt iets voor mezelf te hebben hou ik dat ook lekker voor mezelf. Ik sta ook privé/particulier en heb toch al verschillende zien komen en gaan en allemaal hebben ze toch hun nadelen gehad. Die er nu sinds een jaar staat is top trouwens maar het is altijd afwachten. De eerste weken gaat vrij aardig daarna kom je er vaak pas achter wat voor mensen het nu echt zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:34

Tigra. Dat is ook het beste wat je kunt doen.
Ik heb ook erg fijne mensen gehad. Maar ik denk net zoveel mensen waar je gek van werd.

Heerlijk nu zonder en niemand die zevert dat iets nog niet goed is of wat dan ook.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 15:35

Hmm..nou ja ze is alweer weg. Rare duutsers. Ze was er idd om 15 uur met aanhanger en de eigenaar vd stal waar ie nu heengaat. Daar hoefde ze niet elke dag heen en kon ie lekker naar buiten...heb de beste man gelijk ff duidelijk gemaakt wat ik allemaal al gedaan had en dat ook ik stroom erop had staan maar ja...als die uitgezet en niet weer aangaat...ook aangegeven dat ze hier ook niet elke dag heenhoefde als ze gewoon even gedaan had wat was afgesproken. enfin..ze was verder vriendelijk hoor en wil contact houden maar t is wel weer een beetje zuur. Hij wilde trouwens ook niet in de trailer..trailer heeft ie gesloopt :D en eigenaar stelde voor om trailer tussen schuurdeuren te zetten. Ik heb gezegd: dat had gekund als even fatsoenlijk was aangegeven dat ze wegging. Nu niet want er staan kasten en die ga ik nu niet weghalen. Vind het al wat dat ik toch weer geholpen heb want met zijn tweeen hadden ze het nooit gered. Enfin...ik ben er wel klaar mee nu. Emslander en ik liggen elkaar gewoon niet...ik kan niet tegen dat stiekeme. Hoop dat het met het paard goedkomt...maar goed...denk dat ik er nog wel van hoor.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:40

Dus nu is ze weg want madam moest wat doen. Stank voor dank voor al je werk.
Nou ben maar blij. Hoop tijd kwijt maar veel tijd en ergernis bespaard voor de toekomst.