Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KatrienVB schreef:Bedankt voor de tips!
Merk van de auto maakt me niet uit, zolang het maar goed gaat met de trailer. Ik hou de minimumeisen in de gaten (trekgewicht 1400 en kogeldruk 75) maar ik vind het niet nodig om daar ver boven te gaan zitten, dat loopt hard op in de kosten. De c4 lijkt met zeker een goede optie, net als de i30. Ik ga me er iets meer in verdiepen en misschien eens langs de garage voor een proefrit of offerte (helaas ivm geen vaste leasemaatschappij ook geen handige lijst met alle leaseprijzen beschikbaar)
HLPhoto schreef:tsja.. niet bij alle werkgevers kan je dat maken (eigenlijk bij de meeste niet), dus als je een beetje pech hebt heb je dan een leaseauto EN een rolls royce of land rover discovery voor de deur.
toen ik bij een eerder werkgever voorstelde om met een eigen 4x4 naar de klant te gaan kreeg ik simpelweg de response dat hij - als ik dan met m'n eigen auto reed - wel verwachtte dat dat een representatieve auto was.
4x4, cabrio, limousine.. all out of the question. bij voorkeur gewoon een stationcar en het liefst Audi, BMW of Saab.
verderrr.. voor de hoeveelheid die ik nu met een trailer rijd heb ik voldoende vertrouwen in een stevige personenauto. in een Citroën C4 of een Hyundai i30 heb je qua wegligging meer dan één streepje voor op een oude 4x4. Denk dat dat het (eigenlijk steeds kleiner wordende) verschil in gewicht behoorlijk uitvlakt. Als je dan uiteindelijk toch ergens tegenaan moet rijden... dan zit ik liever in een C4/i30 dan in een (wat oudere) Defender, Discovery, Landcruiser of Korando. De ontwikkelingen op veiligheidsgebied gaan echt idioot snel.
Feit is wel dat meer gewicht maakt dat een auto in het grensgebied makkelijker de controle behoudt, dus een zware personenauto heeft zeker z'n voordelen (ook in dat opzicht: hoe nieuwer hoe beter). M'n vroegere lease-C4 (1e type) woog ook bijna 1500kg rijklaar
ikke schreef:Of de ECHTE veiligheid in auto's zo vreselijk is toegenomen, daar heb ik sterke twijfels over. Uiteindelijk zit veiligheid tussen je oren, niet in je auto. Elektronica helpt alleen wanneer je die de kans geeft om te helpen. Het verlegt de grenzen wel iets maar ga je over de grens, dan zijn de gevolgen ook desastreus.
Wellicht mijn volgende auto?
KatrienVB schreef:Ik mag in principe alle soorten auto's leasen inclusief SUV's en cabrio's, zolang ik maar binnen het budget blijf. Ook accessoires is geen probleem. Gezien het aantal km's dat ik rij ben ik met leaseauto goedkoper uit dan met een eigen auto die een trailer kan trekken (alleen al aan benzine rij ik mijn bijtelling er makkelijk uit).
criollolover schreef:ik ben overgestapt van een volvo 850 station naar een mazda 626 wagon. helaas was de volvo op, dus een lange zoektocht gehad naar een goedkopere auto die ook de trailer mag trekken.
deze mazda mag 1500 geremd trekken. ik ga er kwa vermogen op achteruit en de auto is ook kleiner en minder laadruimte, maar de mazda is goedkoper in de wegenbelasting en rijdt zuiniger. zaterdag een wedstrijd dus ben erg benieuwd hoe de mazda het gaat doen.
Mootje schreef:Billy, wil je een passat benzine of diesel? Ik heb de 2.0 tdi met pompverstuivers. Ontzettend fijne auto en trekt het makkelijk. De auto is alleen erg haperig rond de 2000 toeren...
Ik heb ook met een Nissan primera slx (2.0 benzine) gereden. Fijne auto en trok de 1.5 paards met paard van 480 kg goed. Elke week hing de trailer er achter voor relatief lange afstanden. Onderhoud viel ook alles mee!
HLPhoto schreef:Wie rijdt er hier al een tijd met de VW Caddy (voorlaatste serie, 2004-2010) met een trailer erachter (1 volwassen paard)?
Ben eigenlijk vooral benieuwd naar of het bij jullie ook heel blijft. M'n eigen inschatting is dat 't prima gaat en ook lekker stabiel rijdt
(medewerker van de VW-importeur beweert zelfs dat je er prima 2 paarden achter kan knopen.. zonder trailer dan, 't ding mag max. 1500 kg trekken)