tita schreef:@sw aanschafprijs is niet doorslag gevend maar leeftijd wel vind ikiig bij mij wel verstand komt met de jaren
hoe bedoel je dit ?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JoyCiej007 schreef:Menen jullie dat nou echt?Ja ik heb die bedragen wel eens her en der op bokt gelezen, idd ook wel 300 euro, maar ik geloofde het gewoon haast niet, zo duur
![]()
Toen wij vervolgens hier gingen informeren, was ik op mijn beurt verbaast dat we maar zo weinig hebben betaald.
Youngster, omdat je het over gewicht hebt; ging het dan om 'grote paarden'?
Want als ik berichten op bokt moet geloven zijn er dus ook mensen die 200-300 euro voor het castreren van hun shetje hebben betaald.

Knavia schreef:http://tuchtrecht.overheid.nl/nieuw/die ... 011/YF0315
Dus..vooral lekker shoppen voor de laagste tarieven!
I rest my case.
Knavia schreef:http://tuchtrecht.overheid.nl/nieuw/die ... 011/YF0315
Dus..vooral lekker shoppen voor de laagste tarieven!
I rest my case.
youngster schreef:JoyCiej007 schreef:Menen jullie dat nou echt?Ja ik heb die bedragen wel eens her en der op bokt gelezen, idd ook wel 300 euro, maar ik geloofde het gewoon haast niet, zo duur
![]()
Toen wij vervolgens hier gingen informeren, was ik op mijn beurt verbaast dat we maar zo weinig hebben betaald.
Youngster, omdat je het over gewicht hebt; ging het dan om 'grote paarden'?
Want als ik berichten op bokt moet geloven zijn er dus ook mensen die 200-300 euro voor het castreren van hun shetje hebben betaald.
Ik kan me niet voorstellen dat een paard van bijna 600 kilo gecastreerd kan worden in de kliniek voor 70 euro. Daar maken ze echt dik verlies op. Dan moeten er andere dingen zijn waar ze hun geld mee verdienen, want dit is echt niet rendabel.
Personeel wat erbij is om voor een stabiele narcose te zorgen kost ook geld. En meer dan 70 euro. Om nog maar niet te spreken wat een operatieset kost
Het ging bij mij idd om grote paarden. Beide tegen de 1.70m
Thioro schreef:Daar gaat het niet om.
Als je het hele artikel leest blijkt dat de hond met een goedkopere anesthesietechniek geopereerd werd (injectie is goedkoper dan inhalatie) en wordt letterlijk geschreven dat mevrouw om financiële redenen deze kliniek met deze methode verkoos boven haar eigen DA die wel over de benodigde apparatuur beschikte. Helaas is ze hierdoor haar hond verloren. De dood kon men niet aan de behandelende DA's verwijten dus is de klacht ook terecht ongegrond verklaard.
Hoe pijnlijk ook, dit artikel is een voorbeeld van goedkoop=duurkoop.
Thioro schreef:Is geen overtrokken conclusie. Er staat letterlijk in het artikel dat de eigenaar voor die kliniek gekozen heeft vanwege financiële redenen en het is een feit dat injectie-anesthesie goedkoper is dan inhalatieanesthesie.
Ik zeg nergens dat injectie-anesthesie slecht is, wordt nog enorm veel gebruikt en is op zich niets mis mee alleen is het minder 'regelbaar' en in sommige situaties dus iets riskanter dan gas-anesthesie. Ik zeg ook niet dat de DA's uit dit artikel of eender welke DA die injectie gebruikt slecht of onbekwaam zijn, heb geen enkele twijfel over de kwaliteit van de betrokken DA's.
Misschien had de hond het ook niet overleefd bij de andere kliniek, dus hier kan je als zodanig óók geen conclusie uit halen. Citaat:Het is wel een overtrokken concusie wanneer je daardoor denk dat goedkopere klinieker minder goede apparatuur in huis heeft - dat zal per kliniek verschillend zijn.
Thioro schreef:Als het dan zo duidelijk is dat mijn conclusie enkel over dit geval gaat en geen algemene conclusie is moet je ook niet roepen dat ze overtrokken is.
Citaat:Ik ben altijd dankbaar als de dierenarts mijn beesten heeft geholpen, en blij dat er nog van die mafkezen zijn die voor een appel en een ei dag en nacht klaar staan voor mijn HOBBY! Die rekeningen, soms is het heus wel veel geld, maar in mijn ogen (bijna) nooit te duur.
kensha schreef:Ik denk dat wij allemaal onze DA dankbaar zijn en ja iederéén kan natuurlijk een fout maken.
Maar waarom kunnen wij niet boos worden op de continue prijs stijging?
Ja alles wordt geadvanceerd maar dan vindt ik wel je pas iets hoort te betalen als je daar gebruik van maakt.
Zoals een paarden consultant waarvoor ik moest dokken terwijl ik al besloten dat ze gehecht moest worden is bijvoorbeeld ook totaal onnuttig.
De rest van de rekening ben ik daarbij wel mee eens om te betalen.
Citaat:Ja alles wordt geadvanceerd maar dan vindt ik wel je pas iets hoort te betalen als je daar gebruik van maakt.
maar na deze rekening bedenk ik me wel even voor ik de DA er bij haal!
Vudress schreef:Iemand al bedacht dat een dierenarts universitair geschoold is en daar ook naar mag verdienen? Niemand doet moeilijk over het tarief van een chirurg of advocaat maar een dierenarts moet zo goed als gratis zijn.