Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:39

Huh nu snap ik het niet meer ;) :)
Ben jij dan nog eigenaar geweest voor jessy?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:42

Heeey

Haha nee ik heb romy aan lautuh verkocht vorigjaar

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:13

Mod heeft bericht nog niet gelezen dus het is helaas nog niet aangepast, maar zal niet lang duren neem ik aan.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:19

akira5 schreef:
nee het gaat mij niet persoonlijk aan, maar ik begrijp niet dat mensen zo hard kunnen zijn.

Als de koper gewoon netjes had betaald hoeft er niemand 'hard' te zijn......
Ik vind dat de TS en al degene die haar helpen hier netjes correct zijn gebleven, ik denk dat vele anderen daar nog een voorbeeld aan kunnen nemen!

akira5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:28

ik hoop van harte dat er een goede oplossing komt voor beide partijen. hier kunnen we alleen maar van leren.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:00

Ik leer hier niet meer van eerlijk gezegd. En ik heb eigenlijk een heel sterke mening hierover. Als je nog niet eens een pony voor die prijs in 1 keer kunt betalen, waar begin je dan in godsnaam aan ? En dat er dus alleen maar misbruik word gemaakt van de goedheid van de mensen die je het voordeel van de twijfel geven om je een betalingsregeling te geven omdat het je zo mooi voorgespiegeld word.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:14

Als je een pony moet betalen van je kinderbijslag, dan doe je al iets fout...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:17

En dat is dus zo te lezen niet het einge wat ze fout gedaan hebben.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:54

wow wat een verhaal zeg!
Ik duim voor een goede afloop van dit hele drama en dat Romy maar snel weer bij Gentlegiant staat!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 18:37

Nog even over de verborgen gebreken.....

Dit staat in het contract wat we getekend hebben.

Als binnen 2 weken na levering door een dierenarts een stalgebrek wordt geconstateerd en hij/zij hierover een schriftelijke verklaring aflegt, waaruit blijkt dat het stalgebrek naar zijn/haar deskundig oordeel al bestond vóór de datum van de koopovereenkomst, heeft de koper het recht deze koopovereenkomst te ontbinden. Hiertoe is slechts een aan verkoper gerichte aangetekende brief van de koper nodig.

Dus ze kunnen me van alles gaan lopen verwijten, maar ik heb nooit een rekening en/of aangetekende brief van ze gezien.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:32

Weet je Lautjuh, je hebt geen wedstrijdpaard van duizenden euro's verkocht, je hebt haar voor een weggeefprijsje verkocht. Iedere rechter gaat zeggen: maar kopers, jullie hebben naar redelijkheid gekregen waarvoor jullie betaald hebben dus wat verwachten jullie nou ? Ook een paard met stalgebrek is nog steeds geschikt voor recreatie.....
Maar goed, zelfs dat staat dus in het contract.....

Het belangrijkste is, maak altijd en contractje, je kunt ze zo van internet halen, ook als je een paard koopt. Er wordt nml. zoveel gerotzooid in de aan en verkoop van paarden. En degenen die te goeder trouw zijn en het paard , zijn altijd de dupe...

Kinderbijslag is hier wel best hoog trouwens.....maar ze hebben dan ook genoeg kiddies om het aan te besteden denk ik zo. En als je ooknog een redelijk inkomen hebt kun je goed iets leuks zoals een pony kopen van de kinderbijslag en meer dan 1 ook wel met zoveel kiddies. Ook eventuele DA kosten zijn geen reden om de betalingsverplichting niet na te komen. Zo werkt dat niet. Als je meent een claim te kunnen maken op de verkoper, dan kan dit pas als je eerst jouw verplichting hebt voldaan. Als Romy gevonden word kan ze er beslag op laten leggen als ze alle bewijzen overhandigt. Als Romy doorverkocht is dan hebben ze nog een probleem erbij qua aanklacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:36

Perrokai schreef:
Ik leer hier niet meer van eerlijk gezegd. En ik heb eigenlijk een heel sterke mening hierover. Als je nog niet eens een pony voor die prijs in 1 keer kunt betalen, waar begin je dan in godsnaam aan ? En dat er dus alleen maar misbruik word gemaakt van de goedheid van de mensen die je het voordeel van de twijfel geven om je een betalingsregeling te geven omdat het je zo mooi voorgespiegeld word.

Uhm... Toen ik mijn paard ging kopen had ik mijn salaris niet gehad... Alleen een voorschot wegens fouten bij de salaris administratie. Mijn spaargeld had ik een week eerder uitgeleent aan een familielid in nood. En als je dan gewoon aanneemt dat je juiste salaris wordt gestort maak ik me daar niet druk om. Ben erg blij dat de verkoper het ermee eens was toen ik om een betalingsregeling vroeg.

( die ik uiteraard direct heb betaald toen mijn echte salaris er eindelijk was.)

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:03

Wat een ongelooflijk verhaal, ik heb alle 23 pagina's met verbazing zitten lezen.. ik hoop dat er snel iets verandert en dat die mensen worden tegengehouden in dit soort praktijken.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:31

Haha...ja ik wist wel dat er enig commentaar op zou komen. Maar je moet niet alles op 1 hoop gooien, er is ook nog overmacht en er zijn ook mensen die wel netjes betalen. Maar het is mijn mening en niet over iedereen ;) . En jij hebt er geen misbruik van gemaakt, en je had wel gespaard, en je had er geen tig maandsalarissen voor nodig. Dat is wel even weer heel wat anders. Mijn mening geld niet voor iedereen en voor elke situatie. Alleen ik durf dat niet, dat is me te krap allemaal en wil er niet voor krom hoeven liggen maar dat moet ook iedereen voor zichzelf uitmaken.

Naam is verwijderd Akira.....

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:50

En al wat meer te weten gekomen?? Weet je al waar ze staat? En waneer ga jullie haar ophalen??

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 17:57

Ik ben meer te weten gekomen, maar ik ga niks meer in dit topic zetten.
Hij wil aangifte doen tegen mij, Jesse en bokt.nl wegens smaad en bedreiging. Wil je iets weten dan moet je maar een pb sturen. Ik wed dat akira5 er meer mee te maken heeft dan ze beweerd.

akira5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:05

Ik heb hier niets mee te maken lautjuh

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:15

lautjuh85 schreef:
Hij wil aangifte doen tegen mij, Jesse en bokt.nl wegens smaad en bedreiging. Wil je iets weten dan moet je maar een pb sturen. Ik wed dat akira5 er meer mee te maken heeft dan ze beweerd.

Hahahaha, Lautjuh, laat 'm z'n best maar eens doen. Hij heeft geen poot om op te staan lijkt me... ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:16

Maar waarom zijn wij straks opgebelt geworden door de eigenaar?

Beetje verdacht niet?
Als hij aangifte tegen mij doet dan wens ik hem veel plezier heeft toch geen zin!

Gentlegiant

Adil18 schreef:
lautjuh85 schreef:

Hahahaha, Lautjuh, laat 'm z'n best maar eens doen. Hij heeft geen poot om op te staan lijkt me... ;)

Heeft die ook niet ;)

Adil

akira5 schreef:
Ik heb hier niets mee te maken lautjuh

Wel vreemd dat je hoofdzakelijk in dit topic post... :?

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 18:20

Ja daarom. Daarom vertrouw ik het ook niet. Een nieuw profiel aangemaakt en hier binnengewandeld. Heel vreemd. Ook vreemd dat je 54 bent en ijslanders hebt. Ik geloof dat die vriendin van de eigenaren die mee ging romy halen dat ook had. En rond die leeftijd was/is.

Ik weet alleen dat romy niet doorverkocht is. Er is hier iemand op bokt die haar op stal heeft staan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:23

lautjuh85 schreef:
Ik weet alleen dat romy niet doorverkocht is. Er is hier iemand op bokt die haar op stal heeft staan.

Spannend, jullie zijn de zaak dus al een stukje nader gekomen...!

Hoop zo op een goede afloop! Voor jullie en voor Romy!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:28

Hahaha aangifte doen...nou veel plezier dan want hij heeft idd geen poot om op te staan. Naam is verwijderd van bokt en dus ??? Zijn loze dreigementen waar iedereen altijd mee gaat dreigen als ze geen poot hebben om op te staan. Laat je daardoor niet intimideren hoor, jullie weten welke bewijzen je tegen hem hebt. Is trouwens wel fijn dat hij jullie aanklaagt, dat scheelt jullie veel geld en rompslomp, kun je daar gelijk met je bewijzen komen want die van hem zijn gebakken lucht wat mij betreft. iig wat hier op bokt staat is niet de moeite waard om iets te ondernemen mar ach.... :D

Akira5, ik heb de naam laten verwijderen omdat je daar gelijk in had, het jammere is, iedereen had er overheen gelezen maar jij hebt de aandacht er op gevestigd, dat had je beter anders kunnen doen. Als ik eerlijk ben weet ik bijna zeker dat je er wel iets mee te maken hebt, dat ligt er echt te dik bovenop op deze manier, sorry........maar helaas........kan er ook niets anders van maken momenteel.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:02

In duitsland gaat de kinderbijslag heel anders dan in nederland.Daar krijgen ze het elke maand en het is ook een stuk hoger.

Hoop dat de pony snel terug is. Goed dat je mee helpt perro!