Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alice13 schreef:Hallo ben ik weer...
Ik heb een auto gezien die ons wel aanstaat enige nadeel geen trekhaak. Heb ik ff snel op trekh aken.nl gekeken en staat bij elke haak 80 kg kogel druk. Kon ook niet kiezen v 100 wie ken mij verdere uitleg geven?!
- ligt dit aan de auto of moet ik gewoon ff verder kijken bij een ander bedrijf. En is 80 kg anders genoeg?
carika schreef:De meeste trailers hebben een kogeldruk van 75 of 80kg nodig, 100kg hebben ook maar heel weinig autos.
Gloa schreef:carika schreef:De meeste trailers hebben een kogeldruk van 75 of 80kg nodig, 100kg hebben ook maar heel weinig autos.
Meeste trailers geven een maximale kogeldruk op. Dat is wat anders dan een continue kogeldruk. Oftewel de constructie van de trailer (dissel,koppeling) kunnen dat gewicht maximaal aan maar dat is in de praktijk veel minder mits je de trailer correct belaadt en je zadelkamertje dus niet vol zet met jerrycans water.
Kylan schreef:Na flink lezen in dit topic en veel marktplaats bekijken ga ik vanavond een Mondeo 1.8 benzine uit 2003 bekijken. De bedoeling is dat daar op termijn een anderhalfpaards trailer met klein paard achter komt. De auto heeft een kleine 180000 gelopen, en komt met een nieuwe apk. Nog tips waar ik op moet gaan letten? Bedankt alvast!
ikke schreef:Kylan schreef:Na flink lezen in dit topic en veel marktplaats bekijken ga ik vanavond een Mondeo 1.8 benzine uit 2003 bekijken. De bedoeling is dat daar op termijn een anderhalfpaards trailer met klein paard achter komt. De auto heeft een kleine 180000 gelopen, en komt met een nieuwe apk. Nog tips waar ik op moet gaan letten? Bedankt alvast!
Kleurverschillen en netjes aansluiten van beplating (schade) geen bijgeluiden, rammeltjes en piepjes uit de motor.
Bij de auto: eerst motorkap open, voelen of de motor koud is en daarna pas laten starten. Motor moet zonder problemen aanslaan en niet blauw (olie) of wit (water) roken. Let daarop!
Het kan zijn dat ie heel even een blauw pufje geeft als ie wat langer stil gestaan heeft; dat moet echter vrijwel meteen weg zijn.
Waar staat ie? linkje?
Rianne11_42 schreef:Hoi allemaalIk ben voor het eerst aan het kijken voor een auto voor de trailer. Ik zoek iets waar een tweepaards achter mag en mijn oog is gevallen op de Galloper. Schijnen sterke auto's te zijn (zowel letterlijk als figuurlijk) met niet al te duur/veel onderhoud. Iemand ervaring mee? Ik twijfel nu erg over deze: http://link.marktplaats.nl/m1004328093 Héél mooi prijsje, maar iets te mooi eigenlijk... Knipperlicht doet het niet, dus als het geen kwestie is van lampje vervangen moet ik daar wel een paar honderd voor reserveren denk ik. Ik neem aan dat de eigenaar zelf ook wel geprobeerd heeft of het aan het lampje licht... Interieur is best shabby, maar even goed schoonmaken, evt nieuw hoesje over de bestuurdersstoel en hij is weer ok denk ik?? Wat zegt jullie gevoel?
En ik zou eigenlijk liever zo'n innovation hebben, een korte Galloper in elk geval. Zijn deze verlengde versies echt bakbeesten of lijkt dat maar zo?
Rex_Rolfo schreef:Lengte = stabiliteit. Een terreinwagen lijkt wel de perfecte trekauto, maar zeker de kleinere (want het moet niet teveel kosten) zijn kort, smal en hoog. Terwijl je voor stabiliteit lang, breed en laag wilt. Niet voor niets dat voor de doorsnee trailer (de anderhalf met 1 kwpn-achtig peerdje) de "gewone" Mondeo, Passat, V40 enz enz middenklasser zo gek nog niet is.
Terreinwagens kan je dan wel weer ook nog andere leuke dingen mee doen:
[ Video ]
Kletskousz schreef:Mag ik hier advies komen vragen?![]()
Omdat mijn huidige auto is overleden ben ik opzoek naar een nieuwe trek auto. Helaas niet heel groot budget wat het moeilijk maakt.
Het liefst heb ik een busje terug met dubbele cabine ivm kids, leek mij ideaal alle troep en hond in de achterbAk en genoeg ruimte voor de kids.![]()
Maar ik kan dis totaal geen leuk model vinden, mag een oudere type auto zijn. Liefst ongeveer 1400/1500 kilo mag trekken.
Ik vond de Hyundai h200 erg leuk model, en redelijk betaalbaar, maar alle in diesel uitvoering. En die kosten wegen niet op tegen kosten van belastingdienst![]()
Dus het moet sowieso een benzine wagentje zijn.
En de leuke die ik gezien had, schijnt op een autokerkhof te wonen in Rotterdam, iemand ervaring met hun?
En na 5 topics gelezen te hebben over kangero autootjes tot de merken die ik vergeten ben. Alle gegoogle maar ik heb nu totaal geen overzicht meer! Drama haha
Kletskousz schreef:Mag ik hier advies komen vragen?![]()
Omdat mijn huidige auto is overleden ben ik opzoek naar een nieuwe trek auto. Helaas niet heel groot budget wat het moeilijk maakt.
Het liefst heb ik een busje terug met dubbele cabine ivm kids, leek mij ideaal alle troep en hond in de achterbAk en genoeg ruimte voor de kids.![]()
Maar ik kan dis totaal geen leuk model vinden, mag een oudere type auto zijn. Liefst ongeveer 1400/1500 kilo mag trekken.
Ik vond de Hyundai h200 erg leuk model, en redelijk betaalbaar, maar alle in diesel uitvoering. En die kosten wegen niet op tegen kosten van belastingdienst![]()
Dus het moet sowieso een benzine wagentje zijn.
En de leuke die ik gezien had, schijnt op een autokerkhof te wonen in Rotterdam, iemand ervaring met hun?
En na 5 topics gelezen te hebben over kangero autootjes tot de merken die ik vergeten ben. Alle gegoogle maar ik heb nu totaal geen overzicht meer! Drama haha
Rex_Rolfo schreef:ikke schreef:dat is al redelijk een spelt in een hooiberg
Oh nee hè, een speld in een hooiberg is al zo lastig te vinden, laat staan een korreltje spelt![]()
[/speikers op laagh water]![]()
[ Afbeelding ]