[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:32

Starbreeze schreef:
Ik heb ook maar een klein paard AmoorM, 1.60 en weegt 500kg. Lediggewicht trailer is 600, dus wat dat betreft blijf ik ook ruim onder mijn trekgewicht. Alhoewel je bij dat lediggewicht trailer wel wat bij moet tellen geloof ik, zal hem eens een keer de weegbrug oprijden.

En wat als je merkt dat het te zwaar is? Ruil je dan zo je auto is?

Ik heb een kleine Fries, is tegen de 1.60 aan.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:44

Je kunt toch een trailer huren of lenen en even naar een weegbrug rijden? Dan weet je tenminste iets alvorens je tot aankoop over gaat.

Wil alleen maar aangeven dat er best mogelijkheden zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:05

Starbreeze schreef:
Je kunt toch een trailer huren of lenen en even naar een weegbrug rijden? Dan weet je tenminste iets alvorens je tot aankoop over gaat.

Wil alleen maar aangeven dat er best mogelijkheden zijn ;)

Je bedoelt voor de aankoop van de auto? Ja dat zou ik zelf ook doen. Alleen mijn ouders vinden het niet z'n prioriteit dat er een trailer achter kan helaas. Als ik later een hele goede baan heb koop ik een dikke auto, met een grote 2 paards trailer..direct 2 paarden er bij.. :') dream on....

Starbreeze

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:11

Nee ik bedoel vóór aankoop van een trailer icm de huidige auto van je ouders :) meten = weten.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:31

ikke schreef:
Alice13 schreef:
Hebben jullie nog tips v een auto(diesel) die minimaal 1600 kan trekken maar niet belachelijk duur is in de wegenbelasting?? Liefs wel een station achtig model zodat ik de hond achterin kan vervoeren.

Die bestaan niet. Als die 1600kg heilig is, ga je naar de iets grotere middenklassers met een VW Passat zo ongeveer als de ondergrens.

Dus tegenvraag: waarom 1600kg?

Peugeot 308 (sw in jou geval) voldoet daar volgens mij toch wel aan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:43

Henrieke schreef:
ikke schreef:
Die bestaan niet. Als die 1600kg heilig is, ga je naar de iets grotere middenklassers met een VW Passat zo ongeveer als de ondergrens.

Dus tegenvraag: waarom 1600kg?

Peugeot 308 (sw in jou geval) voldoet daar volgens mij toch wel aan?

Nee, die komt niet verder dan 1500kg in de sterkste versie van het laatste model (Diesel).
Weegt 1290kg leeg (wegenbelasting)
http://www.autoweek.nl/auto/85312/peuge ... 20-bluehdi

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:22

Oke, in benzine weet ik dat ze 1650 kg mogen trekken. Maar dat zal dus waarschijnlijk geen optie zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:28

Henrieke schreef:
Oke, in benzine weet ik dat ze 1650 kg mogen trekken. Maar dat zal dus waarschijnlijk geen optie zijn.

Daar denkt www.autoweek.nl heel anders over......... 1400kg.......

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:43

Ik heb even gegoogled, maar kan het zo niet vinden. Ik bedoel dan wel de wat oudere modellen, van 2008/2009 ongeveer. Misschien dat dat nog verschil maakt?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:31

Kom nu uit op een Audi a6 en A4 beide zelfde soort motor 2.0 TDI en beide het minimale trekgewicht v 1600 kg. Wegenbelasting is 141 euro per mnd. Altijd een tegenvaller als je v een ford ka komt haha die kost iets v 20 euro per mnd geloof ik. :')
Maar als ik dan geheel zelfstandig op pad kan heb ik dat er wel voor over. Heb ook nog naar een a 3 gekeken maar moet eerlijk zijn ik durf er ook geen klein autootje voor te zetten this een mega trailer volledig allu en kunnen echt twee grote paarden in (als ik dat doe neem ik onze bus mee) maar grotendeels zal ik met een op pad gaan en dan is 1600 volgens mij heel netjes :D
Wel bedankt voor alle suggesties en meedenken!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:41

Zou jouw vriend ook met een andere auto dan de bus zijn werk kunnen doen? Want je zou prive een auto op grijs kenteken kunnen nemen op zijn naam zonder m in de boeken van het bedrijf te hoeven zetten. Uiteraard mag je dan geen brandstof kosten etc op bedrijf zetten.
Enige wat je nodig hebt is BTW en Kvk nr en je moet bij controle aannemelijk kunnen maken dat er ongeveer 10 % zakelijke km's mee worden gemaakt. Dus als hij niet altijd die bus mee hoeft dan kunnen jullie ruilen. Ik neem aan dat hij/jij met die bus dan wel privé mag rijden.
Moeite waard om even uit te zoeken.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 02:10

Nee de bus is echt z'n gereedschapskoffer zeg maar. Die kan hij niet missen, helaas. Dit houdt in dat ik sowieso v maandag tot vrijdag nooit met de trailer weg zou kunnen. En in het weekend in overleg.
We zijn de meerwaarde van nog een trek auto aan het afwegen tov een kleine diesel.
Persoonlijk vind ik een diesel best duur en dit icm vooruitzichten op een mogelijke verbouwing v een huis ed. Twijfel ik of ik dat geld nu ik een auto wil stoppen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:18

Alice13 schreef:
Nee de bus is echt z'n gereedschapskoffer zeg maar. Die kan hij niet missen, helaas. Dit houdt in dat ik sowieso v maandag tot vrijdag nooit met de trailer weg zou kunnen. En in het weekend in overleg.
We zijn de meerwaarde van nog een trek auto aan het afwegen tov een kleine diesel.
Persoonlijk vind ik een diesel best duur en dit icm vooruitzichten op een mogelijke verbouwing v een huis ed. Twijfel ik of ik dat geld nu ik een auto wil stoppen!

Je moet kijken naar de total cost of ownership (ja, ik heb ook wat aan bedrijfskunde gedaan :D ) en dan kan het best zijn dat die Diesel goedkoper is dan een vergelijkbare benzine-auto.

Beetje in dezelfde lijn als tanken bij "goedkope" tankstations die in de praktijk gewoon duurder zijn omdat de benzine (en Diesel) van dermate slechte kwaliteit zijn dat je geen 1:15 maar 1:10 gaat rijden...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:40

Er komt sowieso een diesel want daar rij ik de KMS wel voor maar nog in dubio over een trekauto of een kleine zeg maar!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:04

Als je veel snelweg rijdt, doe dan je best om bij een proefrit ook de snelweg op te gaan. Een uur lang 120 is in een Panda toch anders dan in een Passat (stel ik me zo voor). Groter heeft ook meer kreukelzone, aan jou de beslissing hoeveel een beetje extra comfort en veiligheid je waard is.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:10

Twee uur snelweg met een koekblik Panda heeft geleerd dat snelweg niet echt de plek is voor zo'n Panda. Been there, done that :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:17

Ik vind het niet heel erg om 9 uur in onze pajero te rijden. Ik wil niet weten hoe dat is met een panda.
Voordeel is ook dat de meeste mensen wel respect hebben voor een grote auto ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:25

palousa_boy schreef:
Ik vind het niet heel erg om 9 uur in onze pajero te rijden. Ik wil niet weten hoe dat is met een panda.

Wat maakt het uit of je een grote auto hebt? Ik neem aan dat je ook respect hebt voor een kleinere auto op de weg.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:32

AmoorM schreef:
palousa_boy schreef:

Wat maakt het uit of je een grote auto hebt? Ik neem aan dat je ook respect hebt voor een kleinere auto op de weg.

Nope. Hoe kleiner het autootje, hoe minder respect men voor je heeft.

Kijk, je hebt altijd gekken die denken dat ze 6 ton vrachtauto kunnen terugkoppen, maar dat maak ik maar zelden mee terwijl ze ons koekblik met regelmaat van de weg proberen te rijden.

Garagist: wat slijt je veel remblokken....
Chauffeuse: tja, als we trainen op de duitse autobahn, moet ik best vaak in de remmen....
Garagist: hoezo dat dan?
Chauffeuse: Nou, dan rijden we op de linker baan, gooit zo'n Duiter er z'n auto voor; moet ik weer als een idioot in de remmen.
Garagist: hoe hard rijdt je dan?
Chauffeuse: geen idee; hoe hard ga je eigenlijk bij 4500 toeren in 4-overdrive??

Waar deze chauffeuse mee reed? Nou:

Afbeelding
en dan in een rally-getunde versie met meer dan 250pk onder de kap......

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:53

AmoorM schreef:
palousa_boy schreef:

Ik misschien wel maar ik vertegenwoordig maar een heel klein deeltje van de mensen op de weg.

Hetzelfde geld voor hoe meer deuken, hoe meer ze afstand houden :) die deuken komen immers niet vanzelf in die auto.

Mensen laten je gewoon eerder voor in een grote auto, laten je sneller invoegen (omdat ze bang zijn van de weg gedrukt te worden) en dat soort dingen.

Heb ook weleens iemand achterop de trekhaak van mn landrover gehad. Ik hoefde alleen mn 9 polige stekker recht te buigen en hij moest weggesleept worden.
Daar is men een beetje bang voor..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:58

palousa_boy schreef:
Heb ook weleens iemand achterop de trekhaak van mn landrover gehad. Ik hoefde alleen mn 9 polige stekker recht te buigen en hij moest weggesleept worden.
Daar is men een beetje bang voor..

Ik kwam eens aanrijden bij zo'n wegversmalling en volgens de borden had ik eerste recht. Die andere auto was ook verder weg dus de logica zou zijn dat ik doorrijdt. Maar die auto (hoe toevallig een VW Golf) gas fors gas bij; ik zag de koplampen omhoog gaan. Totdat ie zag wat er daadwerkelijk aan kwam: een oude Range Rover met een enorme lierbumper en dito bullbar. De lampjes gingen weer net zo snel omlaag en hij liet me voorgaan en groette schaapachtig......

Oh, nog zo'n geintje: komt een auto me tegemoet met groot licht op. Blijkbaar was ie niet van plan om dat uit te doen, dus ik geef een seintje. Hij doet z'n groot licht uit..... en gelijk weer aan!
Oh, wacht, dat kan ik beter: 2x 100W schijnwerper! Ik kon z'n kentekenplaat gewoon lezen!! Ik heb nog nooit iemand zo snel z'n groot licht uit zien doen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:15

top Ikke :') :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:27

Morris schreef:
top Ikke :') :D

Nou ja, eigenlijk is het diep-triest dat het zo moet werken......

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:29

Mensen denken allemaal dat mijn ford ka maar 100 kan hoor hoevaak ik wel niet links reed en iemand hem er gewoon tussen gooit!! Dat heb ik met de bus niet en rij toch met beide even hard. Valt pas op als je savonds rijd want dan zien ze niet per direct dat het een kleine auto is.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:20

Hallo ben ik weer...
Ik heb een auto gezien die ons wel aanstaat enige nadeel geen trekhaak. Heb ik ff snel op trekh aken.nl gekeken en staat bij elke haak 80 kg kogel druk. Kon ook niet kiezen v 100 wie ken mij verdere uitleg geven?!
- ligt dit aan de auto of moet ik gewoon ff verder kijken bij een ander bedrijf. En is 80 kg anders genoeg?