Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AmoorM schreef:Zijn er trailers van z'n 500 kilo voor 1,5 paards?
Ik wil mijn BE halen, vind het een eng idee om zonder met een trailer te gaan rijden.
AmoorM schreef:Wat is dan een gemiddeld gewicht van een 1,5 paards trailer?
AmoorM schreef:Mijn paard is wel vrij klein, dat scheelt natuurlijk ook weer. Zo rond de 1,59/60/62
sakvis schreef:AmoorM schreef:Mijn paard is wel vrij klein, dat scheelt natuurlijk ook weer. Zo rond de 1,59/60/62
Wij hebben een opel Meriva uit 2007. De auto heeft bij hoge uitzondering een aantal keer een lege trailer (650 kilo) getrokken. Ikzelf heb een shetlander, maar die zou ik never nooit niet in de trailer zetten met de opel ervoor. De auto mist gewoon power. 90 op de snelweg, dan kan die wel, maar al het andere, dat is gewoon afzien. Op papier zou de auto dus wel een trailer met pony mogen trekken, maar in de praktijk is dit echt niet veilig te noemen.
AmoorM schreef:Mijn paard is wel vrij klein, dat scheelt natuurlijk ook weer. Zo rond de 1,59/60/62
AmoorM schreef:Waar kun je wegen dan? Ik heb geen trailer.
ikke schreef:Maakt nogal uit welke versie je hebt; die cheapest-of-the-list 1.4 mag 1000kg trekken en heeft nou niet de motorprestaties waar ik van onder de indruk ben, maar als je een 1.8 hebt, mag er 1300kg aan de haak hangen en heb je hele acceptabele specs.
Alice13 schreef:Hebben jullie nog tips v een auto(diesel) die minimaal 1600 kan trekken maar niet belachelijk duur is in de wegenbelasting?? Liefs wel een station achtig model zodat ik de hond achterin kan vervoeren.
Alice13 schreef:Hebben jullie nog tips v een auto(diesel) die minimaal 1600 kan trekken maar niet belachelijk duur is in de wegenbelasting?? Liefs wel een station achtig model zodat ik de hond achterin kan vervoeren.
Rex_Rolfo schreef:rensju schreef:2 paards ifor met 1 groot paard
Wat is het werkelijke gewicht van trailer met paard? Zal hoger liggen dan het leeggewicht op papier + paard!
http://www.caravantrekker.nl/autoselecteren/index.php
Eventueel "Tot maximaal aanbevolen gewicht " wijzigen naar "Tot maximaal trekgewicht"
Hou ook rekening met kogeldruk
Alice13 schreef:Ik heb m'n tweepaards net van mijn vriendje cadeau gekregen. Dus inruilen is geen optie haha
Grijskenteken is ook geen optie want vriendlief heeft al een bus op de zaak en als zzper twee auto's rijden staat ook een beetje raar.
Ik denk iid dat ik pech heb en zal moeten aftikken!
Yvank_ schreef:Via een kliniek of mobiele weegschaal. Maar dan nog moet je er rekening mee houden dat als je een trailer koopt of leent deze niet het gewicht heeft dat op de papieren staat.
Op papier zou ik een combi hebben van 520 + 550 = 1070 maar in het echt is mijn combi 1150
Alice13 schreef:Twee paards trailer weegt 900 kilo en paard v ongeveer 600. Dan wil ik dus wel graag genoeg trek vermogen hebben.
Ik heb er al wel een aantal gevonden
Hyundai tucson 4wd en Kia sportage 4wd die morgen 1600. Audi A6 mocht ook 1600 trekken maar ik dacht misschien mis ik nog iets haha.
Ik vind de wegenbelasting echt om te huilen Kia Sorrento en SsangYong rexton kosten ruim 200 pmnd dat vind ik echt zonde geld!
AmoorM schreef:Yvank_ schreef:Via een kliniek of mobiele weegschaal. Maar dan nog moet je er rekening mee houden dat als je een trailer koopt of leent deze niet het gewicht heeft dat op de papieren staat.
Op papier zou ik een combi hebben van 520 + 550 = 1070 maar in het echt is mijn combi 1150
Misschien dat het dan toch niet gaat lukken. Ik wil geen gevaar op de weg zijn voor anderen. Dan maar geen trailer. Er zijn ook wel andere mogelijkheden voor vervoer. Misschien niet ideaal, maar veiligheid staat voorop natuurlijk!
AmoorM schreef:Yvank_ schreef:Via een kliniek of mobiele weegschaal. Maar dan nog moet je er rekening mee houden dat als je een trailer koopt of leent deze niet het gewicht heeft dat op de papieren staat.
Misschien dat het dan toch niet gaat lukken. Ik wil geen gevaar op de weg zijn voor anderen. Dan maar geen trailer. Er zijn ook wel andere mogelijkheden voor vervoer. Misschien niet ideaal, maar veiligheid staat voorop natuurlijk!