Sanet schreef:Wij hebben een tijdje een golf station gehad. Mocht 1400 trekken. Ik had daar een trailer van 500 erachter en een paard van 550 erin. Maar die had echt moeite om 90 te kunnen rijden met die auto in de 5....
Nee, daar ken ik er meer van. Terug schakelen naar vier lijkt me toch niet zo moeilijk om te bedenken of wordt dat tegenwoordig ook al niet meer geleerd? Het heilige nieuwe rijden......
AmoorM schreef:Ik vind snelheid niet zo belangrijk. Dan maar langzaam, veiligheid staat voorop.
Snelheid is een cruciale factor bij veiligheid. Hard rijden is niet verstandig maar langzamer rijden is zo mogelijk nog veel gevaarlijker!! Als je te hard rijdt ben JIJ degene die op moet letten op het overige verkeer. Als je te langzaam rijdt moet je maar hopen dat het overige verkeer op tijd opmerkt dat er weer zo'n wanna-bee-met-zelfmoordneigingen rondrijdt........
Sanet schreef:Auto's in Nederland worden meer beoordeeld op wat ze mogen remmen dan wat ze mogen trekken.
Ik zou, tenzij voor een heel kort ritje, niet met een auto op pad gaan die zo weinig mag trekken. 1500kg trekken hou ik als minimum aan voor 1,5 paardstrailer met volwassen paard erin.
Hoe vaak heb jij met zo'n combi rondgereden?
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het prima gaat maar dat HET aandachtspunt je positie op de weg is, in relatie tot het overige verkeer!!