[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:54

Alice13 schreef:
Jeep cherokee? is dat wat?
Mijn prijs klasse en dan die zware auto's valt me de wegenbelasting toch tegen hahaha au au in de portemonnee!

Onderdelen uit Amerika, via Italië (Fiat is tegenwoordig eigenaar van Jeep). Zou niet mijn keuze zijn, tenzij de Jeep-club nog wat te bieden heeft voor z'n leden.
Ding weegt dik meer dan mijn al niet lichte Range Rover. Was leuk in de tijd dat je als particulier nog grijs kon rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:10

ikke schreef:
Alice13 schreef:
Jeep cherokee? is dat wat?
Mijn prijs klasse en dan die zware auto's valt me de wegenbelasting toch tegen hahaha au au in de portemonnee!

Onderdelen uit Amerika, via Italië (Fiat is tegenwoordig eigenaar van Jeep). Zou niet mijn keuze zijn, tenzij de Jeep-club nog wat te bieden heeft voor z'n leden.
Ding weegt dik meer dan mijn al niet lichte Range Rover. Was leuk in de tijd dat je als particulier nog grijs kon rijden.

Ikke ben je niet in de war met een grand cherokee? Die laatste is trouwens wel een beest van een trek en werk auto. Hoe het met z'n lichtere broertje zit weet ik niet.

elbert

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:14

Mitsubishi pajero pinin niet te groot voor de wegenbelasting en trekt prima mag 1500 kilo ik rij dan met 1,5 paards trailer

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:15

Nee kheb het al weer opzij geschoven. Hij mag veel trekken(38) maar kost ook flink duiten idd. Onderhoudt en verzekering nog niet mee gerekend.

Ben nu toch aan het kijken naar een auto die iets minder mag trekken. Ipv minimaal 2000 nu opzoek nr eentje die ong 1800 mag trekken omdat ik grotendeels 1 paard mee zal nemen. Wel liefst hand geschakeld heb het graag zelf in de hand. Al de hele avond aan het zoeken. Een Kia Sorrento 2.0 automaat gevonden die 1600 mag trekken.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:27

Toch maar weer s mn fordje aanprijzen. S-max. Ruime 5 zitter, gewone gezinsauto maar mag en kan 1750 kg. trekken :-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:28

Eb01 schreef:
Toch maar weer s mn fordje aanprijzen. S-max. Ruime 5 zitter, gewone gezinsauto maar mag en kan 1750 kg. trekken :-)

Ik biedt 1800..... :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:31

Subaru forrester. Niet te gek in wegenbelasting en mogen afhankelijk van de motorinhoud tussen de 1500 en 2000 trekken. Ik rij met de lichtste en die trekt 1500 echt met gemak weg. Is ook een hele fijne ruime en comfortabele auto voor dagelijks gebruik.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:32

Haha. Nee hoor. Wij rijden onze auto's altijd helemaal op. Maar er zijn er vast nog genoeg te koop. Ik vind t een fijne auto.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:37

Thanks, ik heb weer zoek termen :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:44

Vandaag proefritjes gemaakt in Ssang Yong Rexton, Opel Vivaro en eerder al eens in Mercedes Vito en VW Transporter. Ben op zoek naar een fijne trekauto met ruimte voor mn spullen voor de zaak en de paarden. Mn Passat nu ligt vol, incl achterbank. Helaas mag de Passat ook echt te weinig trekken (1400). Ik wil iig diesel (rij 40.000 tot 50.000 km per jaar). Zakelijk is volgens boekhouder geen optie zolang auto niet minimaal 15 jaar oud is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:46

Eb01 schreef:
Haha. Nee hoor. Wij rijden onze auto's altijd helemaal op. Maar er zijn er vast nog genoeg te koop. Ik vind t een fijne auto.

Ik schat dat mijn V70 in dezelfe klasse zit qua kosten; mag 1800kg trekken. Schocking verschil :j :j :D :D

WenK schreef:
Vandaag proefritjes gemaakt in Ssang Yong Rexton, Opel Vivaro en eerder al eens in Mercedes Vito en VW Transporter. Ben op zoek naar een fijne trekauto met ruimte voor mn spullen voor de zaak en de paarden. Mn Passat nu ligt vol, incl achterbank. Helaas mag de Passat ook echt te weinig trekken (1400). Ik wil iig diesel (rij 40.000 tot 50.000 km per jaar). Zakelijk is volgens boekhouder geen optie zolang auto niet minimaal 15 jaar oud is.

Helaas, mijn V70 is een benzine-gebakje, anders hadden we over twee jaar eens kunnen praten, dan is ie 15 jaar oud

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:05

ikke schreef:
Eb01 schreef:

Ik schat dat mijn V70 in dezelfe klasse zit qua kosten; mag 1800kg trekken. Schocking verschil :j :j :D :D [quote="ikke"]

? Ik volg m even niet. Shocking in welk opzicht?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:12

Ha ha, ik geloof niet dat ikke 1800 Euro biedt voor de auto van Eb01, maar dat zijn V70 1800 kg mag trekken ;)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:15

Mag ik vragen waarom hij niet op de zaak kan?

Mijn vriend heeft een Opel vivaro verlengt cdti 6 versnellingen. Super fijn voelde de trailer niet eens. This dat ik niet weg kan als hij de auto mee heeft anders kocht ik een kleine diesel voor werk en reed ik daarin! (Die staat dus wel op m'n vriend z'n zaak)

Edit hij mag 2300 trekken
Ohwja en wat vond je Vd Rexton?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:40

Als je een zaak hebt kun je ook een auto op grijs kenteken nemen maar m niet op de balans zetten en de zakelijke km's declareren indien nodig. Dan rij je m dus prive maar wel op grijs kenteken dus gunstiger voor de wegenbelasting en geen bijtelling.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:01

cissy schreef:
Als je een zaak hebt kun je ook een auto op grijs kenteken nemen maar m niet op de balans zetten en de zakelijke km's declareren indien nodig. Dan rij je m dus prive maar wel op grijs kenteken dus gunstiger voor de wegenbelasting en geen bijtelling.

Maar kun je 'm dan wel rijden tegen het bedrijfstarief?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:02

Waarom niet op de zaak, het is voor mij de enige auto, dus ik kan niet aannemelijk maken dat ik m iet privé rij. Dus zit ik aan bijtelling vast en dat komt grofweg op hetzelfde neer aan kosten als wanneer ik m privé rij en de zakelijke kilometers van de winst aftrek.

De Rexton vond ik wel fijn rijden. Wel gehorig qua geluid en de automaat schakelt lomp, handmatig kan ik m vloeiender. De draaicirkel viel mij erg mee, mooi klein, dus draaien op stal moet passen haha.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:06

cissy schreef:

Hoe zit dit dan belastingtechnisch? Klinkt als een constructie die eigenlijk niet mag? Je koopt dan dus de auto op naam van de zaak, maar betaalt privé? En daardoor staat ie niet op de balans, maar rij je m wel tegen zakelijk tarief? Hou je dan km registratie bij? Doe ik nu ook overigens hoor, ivm de kms met mijn privé auto die ik dus van de winst mag aftrekken.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:09

Ik ga m'n vriend even na vragen maar wij hebben de bus ook in de bijtelling zeg maar. Maar was niet heel duur.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:27

Als je aannemelijk kunt maken dat je 10% van de kilometers zakelijk rijdt, mag je 'grijs' rijden, als ondernemer. De auto hoeft niet op de balans te staan en als je alles dus privé betaalt, heb je met bijtelling niks te maken. Die 10% aan kilometers registreer je dus en betaal je aan jezelf. ;)
Niks illegaals aan hoor.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:17

sflj schreef:
Als je aannemelijk kunt maken dat je 10% van de kilometers zakelijk rijdt, mag je 'grijs' rijden, als ondernemer. De auto hoeft niet op de balans te staan en als je alles dus privé betaalt, heb je met bijtelling niks te maken. Die 10% aan kilometers registreer je dus en betaal je aan jezelf. ;)
Niks illegaals aan hoor.

Ik rij ongeveer 3000 - 3500 km per maand zakelijk en zo'n 500 privé die 10% redt ik dus makkelijk.

Je hebt dan dus de grijze wegenbelasting? In mijn geval scheelt me dat dus 150 per maand.

Is deze regeling ergens terug te vinden?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:45

Mijn vriend even gevraagd hij betaald ong 200 aan bijtelling per mnd.

Ik heb even een ander vraagje: Vd week zei iemand mij dat aangezien ik in m'n tweepaards maar een paard vervoer en ik BE rijbewijs heb ik een auto mag gebruiken met minder trekvermogen het Max te beladen gewicht Vd trailer.

Vandaag kreeg ik te horen dat ik perse een auto moet hebben die het max te beladen gewicht moet kunnen trekken.
Wat is nu waarheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:48

De auto moet het werkelijk gewicht kunen trekken.De rest is onzin van mensen die er geen verstand van hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 07:03

Alice13 schreef:
Mijn vriend even gevraagd hij betaald ong 200 aan bijtelling per mnd.

Ik heb even een ander vraagje: Vd week zei iemand mij dat aangezien ik in m'n tweepaards maar een paard vervoer en ik BE rijbewijs heb ik een auto mag gebruiken met minder trekvermogen het Max te beladen gewicht Vd trailer.

Vandaag kreeg ik te horen dat ik perse een auto moet hebben die het max te beladen gewicht moet kunnen trekken.
Wat is nu waarheid?

DE waarheid is dat de auto het DAADWERKELIJKE gewicht van de trailer moet kunnen en mogen trekken.

Even uit de FAQ gekopieerd:
Technische regels voertuigen tot 3500kg TMM:
Artikel 5.18.18
en Artikel 5.18.18a

Yvank_ heeft dus gelijk en dat kan niet vaak genoeg herhaald worden, net zo lang tot zelfs de meest vasthoudende wijsneus ervan doordrongen is dat dat klopt.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:42

THANKS!!! Ik dacht dit ook maar als 10 dames tegen je ingaan tijdens het kraamschudden, begin ook ik aan mezelf te twijfelen.

We zetten de zoektoch voort maar dit maakt het scala autos in mijn prijsklasse toch wat grote, en ook betaalbaarder!