[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:02

Ik heb nog geen golf hoor, maar ik ben aan het kijken ernaar. Wat bij veel golf 4 1.6 het probleem is is dat de koppeling het niet aankan. Ik zeg bij veel niet bij alle. Maar dat is puur wat ik heb gehoord van een schakelbak monteur :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:05

Ah op die manier dacht dat je die al had :)

Tuurlijk een auto die meer mag trekken is altijd mooier maar daar is de prijs ook naar :j

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:38

Er zit voor mij een verschil tussen op papier mogen trekken en daadwerkelijk kunnen trekken.

Auto van een vriendin mag op papier 1200 trekken. Maar kan dat niet. Max 600/700.

We kijken nu richting volvo s40, vw bora en passat, renault laguna, megane.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:16

Rianne1994 schreef:
We kijken nu richting volvo s40, vw bora en passat, renault laguna, megane.

Laguna van 1500 euro? Dan zit je te kijken bij een generatie die niet als meest betrouwbaar uit de tests komen. Als ik me de consumentengidsen enz goed voor de geest haal.

Zoals wel vaker: koop de beste auto die je je kunt veroorloven. Ik had eerder een link naar een Omega van 695 euro geplaatst waarvan later de apk datum een vraagteken was. Dan kan een vergelijkbare Omega met volledige onderhoudshistorie, betrouwbare km stand en goede technische staat maar wel een paar honderd euro duurder toch een véél beter keuze zijn.

Dat is het vern*ukeratieve van de knop "sorteer op prijs", dan zou je bijna vergeten dat laagste prijs alleen niet zaligmakend is.

Succes met je autojacht. The chase is half the fun :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:59

Ik heb een Renault Megane sedan uit 2004. Ligt misschien nu nog iets boven budget, maar een jaartje ouder kan wel interessant zijn.
2.0 16v, LPG (en benzine). Mag 1300 trekken en trekt mijn 1,5 paards met haflinger met gemak.
Voor je spullen is een station overigens wel een aanrader :j

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:16

Wij kijken gewoon rustig rond. Het is niet zo dat ik onverhoopt iets koop. Ik neem een monteur mee die zoiezo bepaalde dingen kan uitsluiten. En wbt merk zegt ook niet alles. Ik heb een gehad polo die een goed blok zou hebben. Jaar later kan ie bijna naar de sloop

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:56

Ik krijg best vaak opmerkingen dat ik een 2 paards trailer (met 1 paard), trek met m'n BMW 525. Die mag 2000 trekken dus dat kan makkelijk. Kogeldruk is ook ruim binnen de marge.

Stond van de week daarover te praten met iemand die een Volvo SUV achtig ding had, en wat bleek, die mocht ook gewoon 'maar' 2000 trekken. Uitgepraat. Zij reden daar zelfs met 2 paarden mee. Kan net, maar of je daar blij van wordt.

Dat is een beetje het probleem met moderne SUV lookalikes. Die kunnen vaak veel minder trekken dan je zou denken. Er zijn Jeeps (het merk) die gewoon maar 1600 mogen trekken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:17

corbosman schreef:
Ik krijg best vaak opmerkingen dat ik een 2 paards trailer (met 1 paard), trek met m'n BMW 525. Die mag 2000 trekken dus dat kan makkelijk. Kogeldruk is ook ruim binnen de marge.

Stond van de week daarover te praten met iemand die een Volvo SUV achtig ding had, en wat bleek, die mocht ook gewoon 'maar' 2000 trekken. Uitgepraat. Zij reden daar zelfs met 2 paarden mee. Kan net, maar of je daar blij van wordt.

Dat is een beetje het probleem met moderne SUV lookalikes. Die kunnen vaak veel minder trekken dan je zou denken. Er zijn Jeeps (het merk) die gewoon maar 1600 mogen trekken.

Maar 1800kg mogen trekken met een auto van 1600kg of 2000kg trekken met een auto van 2200kg maakt links of rechtsom nogal wat uit in de kosten......

Zo'n Volvo XC zuipt gewoon net zo hard als mijn good old Range Rover, is nog duurder in belasting en verzekering en biedt uiteindelijk minder (de Range kan en mag 3500kg hebben).

Rex_Rolfo schreef:
Dat is het vern*ukeratieve van de knop "sorteer op prijs", dan zou je bijna vergeten dat laagste prijs alleen niet zaligmakend is.

Succes met je autojacht. The chase is half the fun :D

Het voordeel van sorteren op prijs is dat je een beeld hebt van de prijs in verhouding tot het andere aanbod in dezelfde prijsklasse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:36

Iemand hier ervaring met een Mercedes Vito 2.3 turbodiesel voor de trailer?
Die komt er thuis bij, trekhaak wordt er opgemaakt dus dan kan ik die af en toe ook mee , moet ik wel eerst even mijn E halen want dit mag niet meer net als de andere auto's op B :))

Komt dan voor 1,5 paards trailer.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:09

Zal eens kijken welk type motor wij hebben in de Vito, maar bij onze vorige Sprinter met veel minder pk had je nog niet door dat er wat achter hing. Bij de Vito ook niet.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:03

Yvank_ schreef:
Iemand hier ervaring met een Mercedes Vito 2.3 turbodiesel voor de trailer?
Die komt er thuis bij, trekhaak wordt er opgemaakt dus dan kan ik die af en toe ook mee , moet ik wel eerst even mijn E halen want dit mag niet meer net als de andere auto's op B :))

Komt dan voor 1,5 paards trailer.

Fijne auto voor de trailer . Het is wel wennen want de auto is breder dan een een 1.5 paards trailer. Waardoor je iets minder zicht op de trailer hebt in de spiegels

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:22

Mn kleine polotje total loss gereden. Wil van de nood een deugd maken door misschien toch weer een trailer auto te kopen.
Heb in het verleden een Frontera en een freelander gehad.
Echter zo duur in dagelijks gebruik dat ik de trailer heb verkocht en polo heb gekocht.

Wil nu dus geen grote slurp auto meer maar gewoon een handzame personen auto welke een 1,5 paard trailer met klein paard redelijk zou kunnen trekken.
Heb mn BE rijbewijs.
Aanschaf paar duizend Euro als budget maar in dagelijkse kosten zo goedkoop mogelijk echter wil wel veilig de trailer weg kunnen trekken en niet met 40 in hoeven voegen op de snelweg.

Ben uiteraard eea aan het uitzoeken maar alle tips zijn héél erg welkom aangezien ik nogal kort dag de tijd heb omdat ik afhankelijk ben van auto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:45

Ik denk dat je best kunt denken aan personen auto die minimaal 1.200kg weegt en minimaal 125pk heeft bij benzine auto (diesel geen ervaring mee) en minimaal 1.400kg mag trekken.
Volvo s40/s60, Volkswagen passat, enz.
Mijn volvo s40 automaat 140pk verbruikt in winter 1/12,3 en zomers 1/15. Ze zeggen dat schakel in algemeen zuiniger rijdt dus misschien is dat idee voor jou.
Met grote trailer van 720kg + paard van 500kg (totaal 1220kg) verbruik die gemiddeld genomen 1/8,5

Betreft rijden met trailer bevalt erg goed, maar lichter auto of auto met minder pk zal ik echt niet.
Heb met deze combinatie genoeg marge voor ongunstige omstandigheden, maar daar bij houdt het dan ook op. (Maar is ook maar net wat je gewend bent; ) )
Ik rij met deze combi door weer en wind en ben ook paar keer tot midden Duitsland in geweest met de trailer waar veel heuvels hebt)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:07

Goede morgen,

Ik ben op zoek naar een station of 4x4 die minimaal 2.000 kg mag trekken. Mijn trailer mag met twee paarden max 2300 kg wegen. Ik heb BE rijbewijs dus dat is niet het probleem, maar mijn butget + eisen wel een beetje.
Ik zoek een auto van max 7000 euro en liefst niet te hoge km stand. Diesel of LPG omdat ik toch wel flinke afstanden rij voor mijn werk. Voldoende trekkracht/koppel om ook een boot uit het water te trekken.
Zelf vind ik de Kia sorento een mooie auto, mijn vriend is meer van de Ssangyoung Rexton ( die mag veel trekken, maar heeft volgens mij ook een gat in de tank :') )
Op dit moment bij marktplaats in mijn favorieten ook een Land Rover Freelander staan, die aan mijn km stand van onder de 150.000 voldoet.

Graag jullie mening O:)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:17

Alice13 schreef:
Goede morgen,

Ik ben op zoek naar een station of 4x4 die minimaal 2.000 kg mag trekken. Mijn trailer mag met twee paarden max 2300 kg wegen. Ik heb BE rijbewijs dus dat is niet het probleem, maar mijn butget + eisen wel een beetje.
Ik zoek een auto van max 7000 euro en liefst niet te hoge km stand. Diesel of LPG omdat ik toch wel flinke afstanden rij voor mijn werk. Voldoende trekkracht/koppel om ook een boot uit het water te trekken.
Zelf vind ik de Kia sorento een mooie auto, mijn vriend is meer van de Ssangyoung Rexton ( die mag veel trekken, maar heeft volgens mij ook een gat in de tank :') )
Op dit moment bij marktplaats in mijn favorieten ook een Land Rover Freelander staan, die aan mijn km stand van onder de 150.000 voldoet.

Graag jullie mening O:)

Die freebee is een td4 Diesel of een freebee II? In dat geval prima keuze (mits goed onderhouden).
De latere Mondeo's mogen in de sterkste versies ook 2 ton trekken; kwestie van even goed de specs controleren, via www.rdw.nl

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:26

zodiacje schreef:
maar gewoon een handzame personen auto welke een 1,5 paard trailer met klein paard redelijk zou kunnen trekken.

Wat Tobbes zegt, een ruime middenklasser met fatsoenlijk blok erin. En als je een stationwagen neemt ook voldoende ruimte om alle paardenmeuk mee te nemen :P

http://www.caravantrekker.nl/autoselecteren/index.php
Eventueel "Tot maximaal aanbevolen gewicht" omzetten naar "Tot maximaal trekgewicht". Voor het geval dat je zelf wilt beslissen wat jij goed genoeg vindt ipv dat door die site laat doen ;)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:12

ikke schreef:
Die freebee is een td4 Diesel of een freebee II? In dat geval prima keuze (mits goed onderhouden).
De latere Mondeo's mogen in de sterkste versies ook 2 ton trekken; kwestie van even goed de specs controleren, via http://www.rdw.nl

Ik heb de app al gedownload en weet ondertussen van heel wat modellen en blokken wat ze mogen trekken haha. (Al best lang opzoek, maar komt steeds weer wat tussen.)

De freebee is een: 2.0 td4 3dr se com (1e eigenaar)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:14

He poedersuiker weer niet goed opgelet. This natuurlijk weer een tweezitter :') zoek wel een personen auto anders kan ik ook wel met de bus v vriendlief rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:52

Alice13 schreef:
He poedersuiker weer niet goed opgelet. This natuurlijk weer een tweezitter :') zoek wel een personen auto anders kan ik ook wel met de bus v vriendlief rijden.

Maar wel een goede versie. Hanteer voor de Freebee de grens van 2001. Vanaf dat moment zijn de td4's van BMW ingebouwd. benzine alleen de Freebee II nemen. De 1.8 is te zwak en de V6 is technisch een aandachtspunt.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:00

Dank je wel! In mijn prijsklasse verder geen kunnen vinden die voldoet aan mijn eisen. (Op marktplaats dan he)
We zoeken rustig verder.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:21

Ik heb sinds kort de freebee td4. Goed zoeken, ze zijn er echt wel. Vraagprijs was 6750,- Hij is uit 2005 en heeft 160.000 op de teller. Wij zijn heel tevreden!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:56

mamamier schreef:
Ik heb sinds kort de freebee td4. Goed zoeken, ze zijn er echt wel. Vraagprijs was 6750,- Hij is uit 2005 en heeft 160.000 op de teller. Wij zijn heel tevreden!

Al gewend aan dat lichte interieur }>

Alice:
www.gaspedaal.nl
www.autoscout24.nl

Daar staat heel wat meer op dan marktplaats......

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:31

ikke schreef:
mamamier schreef:

Al gewend aan dat lichte interieur }>

Alice:
http://www.gaspedaal.nl
http://www.autoscout24.nl

Daar staat heel wat meer op dan marktplaats......

Haha, gewend wel maar mooi ga ik het niet vinden!
Van het weekend had Mart 'm mee en moest ik de matiz pakken om één van de meiden weg te brengen. Had al een poos niet meer in dat koekblik gereden en trapte bijna Door de bodem heen toen ik mn voet op de koppeling zette.... Tis ook best een verschil die twee auto's van ons. :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:34

mamamier schreef:
Haha, gewend wel maar mooi ga ik het niet vinden!
Van het weekend had Mart 'm mee en moest ik de matiz pakken om één van de meiden weg te brengen. Had al een poos niet meer in dat koekblik gereden en trapte bijna Door de bodem heen toen ik mn voet op de koppeling zette.... Tis ook best een verschil die twee auto's van ons. :=

:D :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:05

Jeep cherokee? is dat wat?
Mijn prijs klasse en dan die zware auto's valt me de wegenbelasting toch tegen hahaha au au in de portemonnee!