Samantha89 schreef:... en dan denk ik dat het beter is om er een 1 paards trailer erachter te hangen?
1 paards worden niet meer gemaakt plys die moet je ook niet willen hebben. Zijn smal en instabiel. Reken dus altijd met 1,5 paards.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Samantha89 schreef:Betreft dit alle 1 paards trailers? Mijn merrie is ooit een keer vervoerd geweest in een 1 paards trailer, ook al reed ik toen niet zelf, voor mijn gevoel lag de trailer wel heel stabiel op de weg en achter de auto.
Samantha89 schreef:Hallo, ik ben blij dat ik dit topic ben tegen gekomen! Want ik ben op zoek naar een auto die een 1 of anderhalf paards trailer met paard van 1.75 en rond de 700 kilo weegt mag trekken maar ook als gezinsauto kan functioneren. Ik heb een opel vectra uit 2003 op het oog, 1.8 90 kw 1275 gewicht en 1400 trekgewicht. Denken jullie dat dit haalbaar is?
Samantha89 schreef:Betreft dit alle 1 paards trailers? Mijn merrie is ooit een keer vervoerd geweest in een 1 paards trailer, ook al reed ik toen niet zelf, voor mijn gevoel lag de trailer wel heel stabiel op de weg en achter de auto.
xxpaaardje schreef:Samantha89 schreef:Betreft dit alle 1 paards trailers? Mijn merrie is ooit een keer vervoerd geweest in een 1 paards trailer, ook al reed ik toen niet zelf, voor mijn gevoel lag de trailer wel heel stabiel op de weg en achter de auto.
Je moet echt geen 1 paard's willen want het paard heeft geen ruimte in. En is totaal niet fijn ik ben heel blij met mijn ander half's paards ik ook dan ook een paard die niet makkelijk teladen was. Maar die had kwa grote van het paard ook niet fijn kunnen staan in een 1 paard's en ze worden ook niets voor niets niet meer gemaakt ook al nog wel tekoop soms. Maar mijn nooit gezien met 1 paard's trailer me paard is me iets te dierbaar en ze moeten wel wat ruimte hebben vind ik. Plus dat een 1/5 paards beter achter auto ligt dan een 1 paard's.
Alice13 schreef:Wat ligt beter achter de auto een 1,5 of 2 paards?
Wij zijn opzoek naar een hele nieuwe combinatie zowel trailer als auto zal moeten worden aangeschaft.
Momenteel zelf bezig met m'n rijbewijs v trailer en merk dat ik moeite heb met een trailer die breder is dan de auto. (Kan je natuurlijk gewoon leren)
Maar maakt het balans verschil nog veel uit? Ik heb zelf maar 1 paard namelijk!
xxpaaardje schreef:Samantha89 schreef:Betreft dit alle 1 paards trailers? Mijn merrie is ooit een keer vervoerd geweest in een 1 paards trailer, ook al reed ik toen niet zelf, voor mijn gevoel lag de trailer wel heel stabiel op de weg en achter de auto.
Je moet echt geen 1 paard's willen want het paard heeft geen ruimte in. En is totaal niet fijn ik ben heel blij met mijn ander half's paards ik ook dan ook een paard die niet makkelijk teladen was. Maar die had kwa grote van het paard ook niet fijn kunnen staan in een 1 paard's en ze worden ook niets voor niets niet meer gemaakt ook al nog wel tekoop soms. Maar mijn nooit gezien met 1 paard's trailer me paard is me iets te dierbaar en ze moeten wel wat ruimte hebben vind ik. Plus dat een 1/5 paards beter achter auto ligt dan een 1 paard's.
ikke schreef:Dan zou ik voor een 1,5-paards gaan. Je hebt een flinke auto ervoor staan als een tweepaards niet breder is als de auto. Mijn Range Rover is voor de Westfalia een gevalletje ken-net met de spiegels. Ik denk dat als ik een zeikerd tref, dat ie er iets van kan vinden zonder brede spiegels........
Rianne1994 schreef:WE hebben nu een Golf 4 1.6 maar het lijkt erop dat die niet genoeg kan trekken.
Rex_Rolfo schreef:Geen budget dus![]()
Het probleem met een 1500 euro auto is niet zozeer de aanschaf, maar het betrouwbaar rijdend houden. Je zit toch een beetje in de klasse dat je iets koopt dat oud is of heel veel gelopen heeft. Of je koopt de ellende van een ander. Of alle drie![]()
Maar met goed zoeken en wat geluk vindt je ook wel een juweel voor weinig. Van wat krassen rondom gaat een auto niet slechter rijden, wel goedkoper dan een strak velletje. Ze zijn allemaal van een oud vrouwtje geweest, maar zo af en toe tref je écht een auto die binnen mocht slapen en de afgelopen 10 jaar nog geen 30.000 heeft gelopen.Rianne1994 schreef:WE hebben nu een Golf 4 1.6 maar het lijkt erop dat die niet genoeg kan trekken.
Wat zegt het kentekenbewijs? Waarschijnlijk 1200 kg geremd.
Mocht je wat groter willen, kijk b.v. eens naar een Omega. Kost iets meer aan wegenbelasting maar bij de aanschaf krijg je bijna geld toe.
Rianne1994 schreef:Gelukkig een monteur in de familie![]()
Dus qua vw kan er van alles aan gefixt worden.
En op zich zijn er genoeg autos die 3/4 ton wel halen![]()
Ik wil dus geen auto die op papier 1200kg mag trekken want vaak kan de koppeling dat niet aan