[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:36

Samantha89 schreef:
... en dan denk ik dat het beter is om er een 1 paards trailer erachter te hangen?

1 paards worden niet meer gemaakt plys die moet je ook niet willen hebben. Zijn smal en instabiel. Reken dus altijd met 1,5 paards.

Samantha89

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:50

Betreft dit alle 1 paards trailers? Mijn merrie is ooit een keer vervoerd geweest in een 1 paards trailer, ook al reed ik toen niet zelf, voor mijn gevoel lag de trailer wel heel stabiel op de weg en achter de auto.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:34

Samantha89 schreef:
Betreft dit alle 1 paards trailers? Mijn merrie is ooit een keer vervoerd geweest in een 1 paards trailer, ook al reed ik toen niet zelf, voor mijn gevoel lag de trailer wel heel stabiel op de weg en achter de auto.

Een trailer is zo stabiel als als de auto die ervoor staat. HET punt met eenpaards trailers is dat ze gemakkelijker opzij geblazen worden als je ingehaald wordt door een vrachtauto en dat geeft hele onplezierige effecten. Het is niet zonder reden dat ze niet meer gemaakt worden.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:33

Ohhh oke ik snap 'm! Dankjewel!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:27

Samantha89 schreef:
Hallo, ik ben blij dat ik dit topic ben tegen gekomen! Want ik ben op zoek naar een auto die een 1 of anderhalf paards trailer met paard van 1.75 en rond de 700 kilo weegt mag trekken maar ook als gezinsauto kan functioneren. Ik heb een opel vectra uit 2003 op het oog, 1.8 90 kw 1275 gewicht en 1400 trekgewicht. Denken jullie dat dit haalbaar is?

Mijn ouders hebben een 2.2 Vectra, mocht dacht ik 1500 trekken. Maar ik vind mijn eigen auto fijner daarvoor. De Vectra had ik het idee dat hij minder power had, maar het ging wel. Ik zou misschien toch kijken naar een met een zwaardere motor dan een 1.8.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:46

Samantha89 schreef:

Je moet echt geen 1 paard's willen want het paard heeft geen ruimte in. En is totaal niet fijn ik ben heel blij met mijn ander half's paards ik ook dan ook een paard die niet makkelijk teladen was. Maar die had kwa grote van het paard ook niet fijn kunnen staan in een 1 paard's en ze worden ook niets voor niets niet meer gemaakt ook al nog wel tekoop soms. Maar mijn nooit gezien met 1 paard's trailer me paard is me iets te dierbaar en ze moeten wel wat ruimte hebben vind ik. Plus dat een 1/5 paards beter achter auto ligt dan een 1 paard's.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:42

Wat ligt beter achter de auto een 1,5 of 2 paards?
Wij zijn opzoek naar een hele nieuwe combinatie zowel trailer als auto zal moeten worden aangeschaft.
Momenteel zelf bezig met m'n rijbewijs v trailer en merk dat ik moeite heb met een trailer die breder is dan de auto. (Kan je natuurlijk gewoon leren)
Maar maakt het balans verschil nog veel uit? Ik heb zelf maar 1 paard namelijk!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:49

xxpaaardje schreef:
Samantha89 schreef:

Je moet echt geen 1 paard's willen want het paard heeft geen ruimte in. En is totaal niet fijn ik ben heel blij met mijn ander half's paards ik ook dan ook een paard die niet makkelijk teladen was. Maar die had kwa grote van het paard ook niet fijn kunnen staan in een 1 paard's en ze worden ook niets voor niets niet meer gemaakt ook al nog wel tekoop soms. Maar mijn nooit gezien met 1 paard's trailer me paard is me iets te dierbaar en ze moeten wel wat ruimte hebben vind ik. Plus dat een 1/5 paards beter achter auto ligt dan een 1 paard's.

Joh, alsof een paard zoveel ruimte heeft in een tweepaards.
Eenpaards dingies zijn gewoon niet praktisch en die 1,5-paards waren nauwelijks duurder waardoor er geen vraag meer was.

Alice13 schreef:
Wat ligt beter achter de auto een 1,5 of 2 paards?
Wij zijn opzoek naar een hele nieuwe combinatie zowel trailer als auto zal moeten worden aangeschaft.
Momenteel zelf bezig met m'n rijbewijs v trailer en merk dat ik moeite heb met een trailer die breder is dan de auto. (Kan je natuurlijk gewoon leren)
Maar maakt het balans verschil nog veel uit? Ik heb zelf maar 1 paard namelijk!

Dan zou ik voor een 1,5-paards gaan. Je hebt een flinke auto ervoor staan als een tweepaards niet breder is als de auto. Mijn Range Rover is voor de Westfalia een gevalletje ken-net met de spiegels. Ik denk dat als ik een zeikerd tref, dat ie er iets van kan vinden zonder brede spiegels........

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:07

xxpaaardje schreef:
Samantha89 schreef:

Beetje overdreven dit... Alsof je paard je niet dierbaar is als je hem in een smallere kar stopt.
De onze moet juist zo weinig mogelijk ruimte hebben want dan gaat hij lopen hupsen, bokken, weet ik veel wat ie allemaal doet achter me maar hij staat nooit stil en valt zelfs om. In een tweepaards staat hij redelijk klem en daarin is het geen enkel probleem.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:22

ikke schreef:
Dan zou ik voor een 1,5-paards gaan. Je hebt een flinke auto ervoor staan als een tweepaards niet breder is als de auto. Mijn Range Rover is voor de Westfalia een gevalletje ken-net met de spiegels. Ik denk dat als ik een zeikerd tref, dat ie er iets van kan vinden zonder brede spiegels........

Thanks, wil prima een grote auto rijden hoor rij nu met een verlengde bus en dat gaat prima. Maar ben wel van het gemak en een anderhalf steekt er niet voorbij dus dat betekend: auto op de weg trailer ook op de weg. Vind ik wel prettig haha
Maar voor de veiligheid of stabiliteit maakt het niet uit?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:48

Vergeleken met de idioot die aan dat ronde ding voor zich zit te draaien vallen eventuele verschillen in het niet ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:10

:+ dat ronde ding is er toch voor als je een bocht wilt maken?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:25

palousa_boy schreef:
:+ dat ronde ding is er toch voor als je een bocht wilt maken?

Of als je juist niet een bocht wil maken :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:40

Bedankt dames en heren, haha ik ben weer een hoop wijzer geworden

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:21

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, wij zijn op zoek naar een auto waarmee we een trailer kunnen trekken.
We hebben 1500 euro ongeveer te besteden. Wat voor een autos raden jullie aan?
WE hebben nu een Golf 4 1.6 maar het lijkt erop dat die niet genoeg kan trekken.
Gaat om ong 1100 kg trekkracht.
oa kijken we naar een opel astra, renault megane, vw passat of vw Bora

Eventuele suggesties zijn welkom.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:04

Geen budget dus :(

Het probleem met een 1500 euro auto is niet zozeer de aanschaf, maar het betrouwbaar rijdend houden. Je zit toch een beetje in de klasse dat je iets koopt dat oud is of heel veel gelopen heeft. Of je koopt de ellende van een ander. Of alle drie #)

Maar met goed zoeken en wat geluk vindt je ook wel een juweel voor weinig. Van wat krassen rondom gaat een auto niet slechter rijden, wel goedkoper dan een strak velletje. Ze zijn allemaal van een oud vrouwtje geweest, maar zo af en toe tref je écht een auto die binnen mocht slapen en de afgelopen 10 jaar nog geen 30.000 heeft gelopen.

Rianne1994 schreef:
WE hebben nu een Golf 4 1.6 maar het lijkt erop dat die niet genoeg kan trekken.

Wat zegt het kentekenbewijs? Waarschijnlijk 1200 kg geremd.

Mocht je wat groter willen, kijk b.v. eens naar een Omega. Kost iets meer aan wegenbelasting maar bij de aanschaf krijg je bijna geld toe.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:35

Rex_Rolfo schreef:
Geen budget dus :(

Het probleem met een 1500 euro auto is niet zozeer de aanschaf, maar het betrouwbaar rijdend houden. Je zit toch een beetje in de klasse dat je iets koopt dat oud is of heel veel gelopen heeft. Of je koopt de ellende van een ander. Of alle drie #)

Maar met goed zoeken en wat geluk vindt je ook wel een juweel voor weinig. Van wat krassen rondom gaat een auto niet slechter rijden, wel goedkoper dan een strak velletje. Ze zijn allemaal van een oud vrouwtje geweest, maar zo af en toe tref je écht een auto die binnen mocht slapen en de afgelopen 10 jaar nog geen 30.000 heeft gelopen.

Rianne1994 schreef:

Wat zegt het kentekenbewijs? Waarschijnlijk 1200 kg geremd.

Mocht je wat groter willen, kijk b.v. eens naar een Omega. Kost iets meer aan wegenbelasting maar bij de aanschaf krijg je bijna geld toe.

En met een 2.4 6-pitter heb je een beul van een sleurbak :j
Of kijk voor een V70; die worden niet warm of koud van 400k op de klok........
http://www.gaspedaal.nl/Volvo/V70/?pmin ... gon&srt=pr
Voor Saab geldt hetzelfde:
http://www.gaspedaal.nl/Saab/?pmin=750&pmax=2000&srt=pr

En zelfs Land Rovers passen in dat budget:
http://www.gaspedaal.nl/Land-Rover/?pmi ... 000&srt=pr

Punt met dit niveau budget is dat je enige zelfwerkzaamheid aan de dag moet kunnen leggen, anders gaat het niet goed komen; precies om de reden die Rex beschrijft.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:11

Opel Omega station 2.2 16v business edition APK 10-2016
€ 695,00
http://link.marktplaats.nl/m986119658

Mag 1650 kg trekken en een ruimte voor je paardenmeuk .....
Alleen als de apk verloopt zijn er vast puntjes die verholpen moeten worden voor ie weer een jaar de weg op mag. Aan de andere kant; die 695 Euro schrijf je met een jonge(re) auto elke 2-3 maanden af....

Edit: wel héél goed naar die apk kijken, volgens rdw.nl al op 26-03-2015 verlopen
Laatst bijgewerkt door Rex_Rolfo op 20-11-15 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:13

Gelukkig een monteur in de familie :D
Dus qua vw kan er van alles aan gefixt worden.
En op zich zijn er genoeg autos die 3/4 ton wel halen :)

Ik wil dus geen auto die op papier 1200kg mag trekken want vaak kan de koppeling dat niet aan

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:56

Ik had laatst een vraag gesteld of dat een opel vectra 1.8 uit 2003 wat zou zijn om een anderhalf paards trailer en paard erin te kunnen trekken. Ik heb de opel gekocht(onverwachts), om een lang verhaal kort te maken, ik had mijn paard "verkocht" mensen hadden haar meegenomen in goed vertrouwen vanuit mij dat ze binnen 2 weken het geld over zouden maken, mensen hadden zich niet aan de afspraak gehouden dus ik heb paardlief opgehaald. Auto trok het perfect! Had er totaal geen moeite mee en ik vond de auto nog best zuinig ook! 500 km gereden, met behoorlijk wat wind, op een volle tank van rond de 50 liter. Ik ben heeeeel blij met deze auto! *\o/*

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:57

Oke top. Is het een diesel of een benzine? En ook niet geheel onbelangrijk, station of een hatchback/sedan?

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:00

Het is een benzine en een sedan :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:52

Top :D

Suggesties blijven welkom :D

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:16

Ik rij al jaren een 1.5 paards trailer met m'n BMW 525i die 2000 mag trekken. Geen enkel probleem. Nu waren we toe aan een nieuwe trailer en heb voor een ifor williams 2 paards gekozen, kreeg er een goede deal op. We rijden hem normaal maar met 1 paard. Het paard is vrij klein, de totale combi weegt zo'n 1300-1400kg. Paar keer gereden met m'n BMW, ook geen probleem.

Toch zit ik te kijken om onze 2e auto in te ruilen voor een 4x4 die gewoon 3500 mag trekken. Dan kan ik altijd als het moet gewoon 2 paarden trekken. De Kia Sorento 3.3 uit 2009 lijkt me wel wat. Niet al te duur, beetje lage km stand uitzoeken, volgens mij kan die dan nog wel even mee. Iemand ervaring met de Kia? Happy mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:52

Rianne1994 schreef:
Gelukkig een monteur in de familie :D
Dus qua vw kan er van alles aan gefixt worden.
En op zich zijn er genoeg autos die 3/4 ton wel halen :)

Ik wil dus geen auto die op papier 1200kg mag trekken want vaak kan de koppeling dat niet aan

Dat ligt helemaal aan de chauffeur :) ik heb ook die golf die jij hebt.. En rij daarmee met 1,5 paards trailer + warmbloed paard wegen op de weegbrug samen 1100.

Auto trekt hem met gemak maar je moet weten waar je koppelpunt ligt en hem dus niet met 2000 toeren al doorschakelen dan red die het niet. Als je weet hoe je hem moet rijden is het een prima auto.

Deze auto staat nu al 5 jaar voor de trailer en komt elke keer weer glansrijk door de APK en heeft nooit noemenswaardige dingen.

Voor lange afstanden pak ik wel onze andere auto maar dat puur omdat die op diesel rijdt en dat dan veel goedkoper is.

Zou je ook nog naar kunnen kijken een peugeot 307 station met 2.0 hdi blok. Die mag 1500 trekken.