Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaatje schreef:Ik reageerde hier op;Citaat:Land Rover Defender op vrachtwagenkenteken een optie?
bij ons gaat het om een grote 2-paards trailer.
griebels schreef:Ikke, ik heb voorheen een volvo 850 gehad (2,5 liter 5 cilinder met 170pk)... Ben helemaal verliefd op die auto maar als ik die nu zoek, staan ze allemaal met km's boven de 3ton, soms zelfs boven de 4ton. Hoeveel ton kan zo'n auto rijden op diesel??
Citaat:Neem wel een 110; een 90 is een "spring in 't veld" waar ik niet blij van word.
De Defender is gewoon een Land Rover, die dus ook aandacht nodig heeft. Een "sleutelbak" wordt het vanzelf, als je dingen maar lang genoeg laat "slingeren".
Aimee schreef:Ikke heeft geen antwoord op mijn vraag?
ikke schreef:http://www.autotrader.nl![]()
![]()
![]()
En nee, ik heb geen aandelen. Als iemand een betrere weet (die WEL kogeldrukken vermeldt!), dan houd ik me aanbevolen.
Nog maar eens de eisen 1,5 paards:
Motor
120pk (90kW)
200Nm bij 2500 - 3000 toeren
eigen gewicht 1300 - 1400kg
toegestaan trekgewicht 1400 - 1500kg
toegestane kogeldruk min. 75kg
2 paards:
150pk (110kW)
300Nm bij 2500 - 3000 toeren
eigen gewicht 1500 - 1700kg
toegestaan trekgewicht min 1800kg
toegestane kogeldruk min. 100kg
succes met zoeken.
Zoek richting Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Saab, Volvo V70 e.d. Land Rover Freelander td4 automaat!!!!
Neem ALTIJD de grootste, sterkste motor die leverbaar is; hoe meer power, hoe comfortabeler je rijdt. het meerverbruik is verwaarloosbaar en weegt absoluut NIET op tegen de voordelen!!
griebels schreef:Ikke, op http://www.autoweek.nl kun je volgens mij wel de kogeldruk zien...
ikke schreef:Ehm, kleine waarschuwing: de meeste trailers zijn standaard 1600kg! Op speciaal verzoek kan er veel en ook terugkeuren is een optie, maar het is zeker niet standaard, pas daarmee op!!
jolentinus schreef:mensen wat vinden jullie van een bmw, danwel 5 serie dan wel 3 serie....
Lancome schreef:Met deze auto mag je wel degelijk met een B rijbewijs en trailer rijden:
Totale massa van een Terios is: 1720 kg (volgens papieren)
Totale trailermassa 1,5 paards is meestal: 1300 kg (volgens papieren)
Je voldoet hiermee aan de voorwaarden namelijk:
1720 + 1300 = 3020 kg
De auto mag het tevens trekken (tot 1400 kg) volgens de papieren, dus de maximale totale massa van de trailer mag zelfs zwaarder zijn tot maximaal 1400 kg.
Verder blijf je met de totale massa onder de 3500 kg, zelfs met een trailer die totaal 1400 kg weegt.
Citaat:Voorwaarde is, dat de aanhangwagen inclusief laadvermogen niet zwaarder is dan de ledige massa van het trekkende voertuig. Daarbij mag de toegestane maximum massa van de totale combinatie (trekkend voertuig plus aanhangwagen) niet meer dan 3500 kg zijn.
ikke schreef:BMW diesel gaat nog, maar de benzinemotoeren hebben hun koppel en vermogen bij relatief hoge toerentallen, hetgeen niet de meest handige optie is voor het trekken van een trailers.
5-serie gaat wel, een 3-serie zou ik niet graag voor een trailer zetten. Zie pag 8 onderaan voor de eisen.......
ikke schreef:jolentinus schreef:mensen wat vinden jullie van een bmw, danwel 5 serie dan wel 3 serie....
BMW diesel gaat nog, maar de benzinemotoeren hebben hun koppel en vermogen bij relatief hoge toerentallen, hetgeen niet de meest handige optie is voor het trekken van een trailers.
5-serie gaat wel, een 3-serie zou ik niet graag voor een trailer zetten. Zie pag 8 onderaan voor de eisen.......