Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
spatter schreef:Er zit toch een kentekenplaat op en je moet toch ook naar de keuring in Duitsland, in Belgie wel!
Hoe het precies zit in Nederland weet ik niet maar vorige eigenaar zal niet blij zijn dat hij nog op zijn naam staat.
bruintje123 schreef:En al jij nu een bekeuring rijdt krijgt hij hem?
En als die bekende nu zegt ik wil hem terug heb jij ook het nakijken.
. Misschien toch verstandig het eens fatsoenlijk te gaan regelen incl hoe het nu zit met verzeleringen want je zult zien...gaat 6 jaar goed...ik word hier gewaarschuwd en volgende week aangehouden...
) en boetes zullen er niet gauw gegeven worden. Het gaat echt om de verzekering: als er wat gebeurt, ben je niet verzekerd. En dat kan een kleine schade vergoeden zijn, tot je leven lang mogen betalen omdat iemand door jouw toedoen gehandicapt of erger is. Ik zou het echt even goed nagaan bij je verzekering.
Gauw dat ding aanpassen, door de TÜV, Duits kenteken er op en verzekeren. Ik betaal voor mijn 2-paards trailer 44 euro per jaar, de aanpassingen zijn geloof ik alleen een kwestie van kleine dingetjes als de reflectors enzo. Dan weet je gewoon zeker dat je straks veilig en verzekerd rondtuft
Gewoon lekker alles hier, alleen nog verbonden met NL door mijn NL paspoort
. Ik kan goed oefenen met nieuwe stalklant
. Ze heeft een jonge hengst van 2 en dus deze 12 jarige springer die behoorlijk hoog gelopen blijkt te hebben. Maar nooit eerder paarden gehad. Ze huurden dus met een aantal zelf een weide, waar natuurlijk niks meer opstond...voor 6 paarden (waaronder 2 kleinere) gooiden ze er 1x per dag 3 kleine baaltjes hooi in. Geen krachtvoer...1 paard was dik (de leider), de rest dun...nu ze haar paard naast de mijne op de foto zag, zag ze pas dat ie echt wel dun was. Beest heeft een aantal giga wonden...ik had wondspray voor de zijkant en groene leem voor boven het oog...nu traumeel. Doe ik nu dus steeds als zij erbij is maar tot dusver komt ze niet op het idee zelf ff wat te halen of erop te doen. Vind ik nog niet zo belangrijk, maar: beest staat al 2 weken op stal. Ik heb de hele omheining aangepast. Zij moest nog 1 lijntje aan de voorkant spannen, stroom erop zetten en klaar. Ik heb van die dure IHN schreef:Nou, even een update. Ik kan goed oefenen met nieuwe stalklant
. Ze heeft een jonge hengst van 2 en dus deze 12 jarige springer die behoorlijk hoog gelopen blijkt te hebben. Maar nooit eerder paarden gehad. Ze huurden dus met een aantal zelf een weide, waar natuurlijk niks meer opstond...voor 6 paarden (waaronder 2 kleinere) gooiden ze er 1x per dag 3 kleine baaltjes hooi in. Geen krachtvoer...1 paard was dik (de leider), de rest dun...nu ze haar paard naast de mijne op de foto zag, zag ze pas dat ie echt wel dun was. Beest heeft een aantal giga wonden...ik had wondspray voor de zijkant en groene leem voor boven het oog...nu traumeel. Doe ik nu dus steeds als zij erbij is maar tot dusver komt ze niet op het idee zelf ff wat te halen of erop te doen. Vind ik nog niet zo belangrijk, maar: beest staat al 2 weken op stal. Ik heb de hele omheining aangepast. Zij moest nog 1 lijntje aan de voorkant spannen, stroom erop zetten en klaar. Ik heb van die dure
langere isolatoren...heb haar al 3x gezegd dat ze dit moet regelen..ze komt dagelijks poetsen maar ff die omheining ho maar. Nu gisteren ook weer de rijbak kapot omdat ze hem daar liet lopen (heb haar er gelijk bijgeroepen en samen in elkaar gezet weer...o nee kan me niet voorstellen dat hij het was..nou ik wel...gisterochtend was het heel en zo'n plank komt niet vanzelf naar beneden). Enfin...inmiddels is de draad die ik allemaal gespannen had ook alweer kapot omdat hij er gewoon in gaat staan. Gisteravond toen ik thuiskwam stond licht nog aan en alle hooinetten waren leeg (zou ze vullen..doen ze normaal 8 uur ofzo over nu binnen 2 uur leeg kan dus niet). Maar;ik maak vorderingen. Haar gelijk aangesproken licht uit en hooi beter vullen en vanochtend een lijstje gemaakt wat ze hier miet doen en dat ik wil dat het uiterlijk morgen klaar is zodat haar paard veilig naar buiten kan. En dat ze ff zelf nieuwe lange isolatoren haalt, omdat die nu kapot zijn omdat ze er nog geen stroom op heeft gezet. Stro bereken ik ook door. Ben benieuwd hoe ze erop reageert. (Ze betaalt kake huur...niks erbij dus want dat wilde ze allemaal zelf regelen...dat is prima maar dan wel doen dus).
Anoniem schreef:TS heel eerlijk, ik zou hier niet mee verder gaan. Nu heb je weer stress en gezeur van een pensionklant. Je bedoelt het zo lief, misschien zelfs een beetje te lief, maar imo laat je nu alsnog over je heen lopen. Gewoon een ultimatum stellen; voor datum x de omheining (draadje-stroom) en er in eerste instantie zelf (zij dus!) bij blijven om in de gaten te houden, en anders voor datum x een andere plek zoeken.
IHN schreef:En je laat weer over zich heen lopen. Je had gewoon van het begin de houding moeten aannemen: kale huur = kale huur. Eerst regel je alles en dan kom je pas want ik heb het heel druk en ik heb geen tijd voor extra zorg. Daar moet je dan ook naar handelen want anders kom je niet geloofwaardig over. Je hebt al veel te veel energie gestoken in het paard van die vrouw. Neem afscheid van die vrouw en hou je plekje gewoon voor jezelf.... (Ze betaalt kake huur...niks erbij dus want dat wilde ze allemaal zelf regelen...dat is prima maar dan wel doen dus).
Riel schreef:IHN schreef:En je laat weer over zich heen lopen. Je had gewoon van het begin de houding moeten aannemen: kale huur = kale huur. Eerst regel je alles en dan kom je pas want ik heb het heel druk en ik heb geen tijd voor extra zorg. Daar moet je dan ook naar handelen want anders kom je niet geloofwaardig over. Je hebt al veel te veel energie gestoken in het paard van die vrouw. Neem afscheid van die vrouw en hou je plekje gewoon voor jezelf.... (Ze betaalt kake huur...niks erbij dus want dat wilde ze allemaal zelf regelen...dat is prima maar dan wel doen dus).
Riel schreef:Ik geef je ook gelijk hoor. Een paard hoort gewoon op de wei te staan. Ik heb op dit moment zelfs het gevoel dat jij veel meer inzit met het dier. Het is belangrijk dat de persoon die bij je staat op een lijn zit met je op het gebied van verzorging en rijden. Ook bij kale huur.
Ik weet overigens niet of je mensen die het licht aanlaten, de paarden geen eten geven op het afgesproken moment, ... op je stal moet willen hebben.
. Licht kan natuurlijk keer vergeten worden. Maar i.p. zorg je gewoon dat je paard veilig staat. Punt. En dat vind ik wel erg..ik heb het even aangekeken maar wil nu dat het voor morgen geregeld is.