Yvank_ schreef:Aimee schreef:Dat onderhoud is in mijn ogen het tweede punt waar de schoen wringt.
Mensen denken goedkoper uit te zijn met een personenauto die qua gewicht de boel net aan trekt.
Die auto is immers een stuk lichter, dus minder wegenbelasting en verzekering.
Maar dan rijd je er een tijd mee en blijkt dat die auto toch niet zo gecharmeerd is van de trek-klusjes die jij ervoor in gedachten had. De onderhoudskosten vliegen je om de oren.
Hmm ik heb gewoon een personenauto mag 1500 trekken. Maar die komt al jaren zonder al te veel problemen door de APK, het scheelt enorm dat je weet hoe je ermee rijden moet.
Ik heb meerdere mensen wel al eens uit moeten leggen dat het niet werkt als ze gaan proberen om met 50 naar de 5 te schakelen en dan op 90 willen uitkomenmaar zo wordt het rijden met rijles tegenwoordig wel geleerd nooit later schaken dan 2500 toeren.
Ja, dat hebben die milieuterroristen er goed in kunnen rammen en het wordt gelooft ook.......
Ik vraag me wel af wat meer vervuiling geeft: iets meer verbruik of het vroegtijdig moeten vervangen van motoren.
Moet je in een wat modernere auto eens kijken naar het actuele verbruik. Probeer dan eens op een rustige, rechte weg wat snelheden en versnellingen uit; zul je nog tot rare conclusies komen.......