[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:55

wwillemijn schreef:
Maarmet de slee rrijd ik dan bovenaan net aan 60.

Je laat 'm wel genoeg toeren draaien?

wwillemijn

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:00

Jep, ik weet dat ze uit Zweden komen. Maar schijnbaar gefabriceerd in Zwitserland.

Ja ik laat hem genoeg toeren draaien, maar wil niet tot het uiterste gaan. Het is maar een klein stukje en dan bespaar ik toch lliever mn auto dan dat ik ongeduldige mensen harder kan laten rijden.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:47

Ik wist niet dat de Zwitsers nog maak industrie hadden. Op specials als Rinnspeed na. Maar goed, ik weet ook lang niet alles ;) (gelukkig maar)

Bij hoeveel toeren levert je blok maximaal vermogen? Dat is het beste toerental. Beter dan met minder toeren en het gaspedaal door de vloer.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:24

Hmmm, zo te lezen is de SY rexton dus geen aanrader... Ook niet om met een 2paardstrailer op pad te gaan. Ga ik aan mijn vriend laten weten want die kiest binnenkort een nieuwe bedrijfswagen en had zijn oog op deze laten vallen...

Mocht hier iemand een fijne trailerwagen zoeken, onze Audi A6 Allroad staat met pijn in het hart te koop wegens bedrijfswagen.. Zeer fijne auto, zit LPG in, rijdt en trekt als een zonnetje... Is veel te zonde om hier te laten staan en eens in de 2 maand een trailer te laten trekken... :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:36

Djeenie schreef:
Hmmm, zo te lezen is de SY rexton dus geen aanrader... Ook niet om met een 2paardstrailer op pad te gaan. Ga ik aan mijn vriend laten weten want die kiest binnenkort een nieuwe bedrijfswagen en had zijn oog op deze laten vallen...

Mocht hier iemand een fijne trailerwagen zoeken, onze Audi A6 Allroad staat met pijn in het hart te koop wegens bedrijfswagen.. Zeer fijne auto, zit LPG in, rijdt en trekt als een zonnetje... Is veel te zonde om hier te laten staan en eens in de 2 maand een trailer te laten trekken... :)

Heb je toevallig een advertentie? :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:59

Heeft er hier iemand ervaringen met de jeep gc?
Wij hebben er een, en moet zeggen hij krijgt keurig netjes alles van zijn plek.
Vorige week reed ik alleen zand en waren we daarmee wel wat overbeladen gok ik zo. Maar het remmen viel me vies tegen. Tuurlijk staat bijna 4 ton erachter niet zo vlot stil. Maar echt heel beschaafd remmen en dan vrijwel direct abs ingeschakeld krijgen vond ik minder prettig.
Hoe is jullie ervaring wat betreft de remmen van de grand cherokee?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:20

ABS heeft met grip te maken. Als de remmen zelf slecht zijn hoeft de abs niet in te grijpen. Hoe goed was de oplooprem van de aanhanger? Als die matig is duwt vier ton wel even door ja.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:25

@ ikke bedankt voor je antwoord, ik bedoel idd de marge.
Dan gaat het hem niet worden, ik twijfelde al.

Maar wat is dan wel een fijne auto die gemiddeld 1 op 10 rijd en ook nog betaalbaar is.?
Suzuki Grand Vitara.? Ik heb ook al naar de Subaru Forester gekeken maar de meeste zijn aardig aan de prijs voor de km die er dan op staan.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:31

Elco schreef:
@ ikke bedankt voor je antwoord, ik bedoel idd de marge.
Dan gaat het hem niet worden, ik twijfelde al.

Maar wat is dan wel een fijne auto die gemiddeld 1 op 10 rijd en ook nog betaalbaar is.?
Suzuki Grand Vitara.? Ik heb ook al naar de Subaru Forester gekeken maar de meeste zijn aardig aan de prijs voor de km die er dan op staan.

Tot nu toe voldoet onze Freelander aan alle verwachtingen. Rijdt ongeveer 1 op 11 en trekt de trailer alsof er niets achter hangt. Mag 2 ton trekken.

JackyCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:41

hmmm wij hebben tot nu toe een Volvocx90 voor een 2paards trailer.

We zouden graag een kleine vrachtwagen willen voor 3/4 paarden... maar is erg duur
maar een ifor Williams trailer zou ik ook wel weer erg graag willen hebben

kinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:27

Ik ben opzoek naar een nieuwe auto.

Ik gebruik hem voor mijn werk en wil hem voor mijn 2 paards trailer gebruiken.
Ik rij ongeveer 1800 km per maand.
Ik ben daarom op zoek naar een auto die niet te duur is in verbruik.
Auto moet min 1500 kunnen trekken.
En mag niet zwaarder dan 1500 kg zijn.

Aanschaf prijs rond de 3000/4000 euro

Wat zou een geschikte auto kunnen zijn?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:23

Er gaat maar 1 paard of 2 mini's in? Kogeldruk?

Waarschijnlijk kom je dan uit bij een middenklasser a la Passat, Mondeo enz. Beetje fatsoenlijk blok erin en mocht je het kunnen vinden is 4×4 mooi. Wel hoger verbruik maar je kunt nu eenmaal geen paard vervoeren met een Aygo. Tenzij je het paard ervoor spant :D

Achterwiel aandrijvers als Mercedes en BMW mogen vaak net ietsje meer trekken dan voorwiel aangedreven voitures

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:32

Ford S-Max? Onze diesel loopt (zonder trailer) 1 op 14-15 en mag 1700 trekken. Onze 2-paards trailer met 2 D-ponies trekt-ie prima

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:41

Welke auto kan een 2paards trailer (met 2 paarden) trekken? Auto (monovolume, 4×4,..) zal 3/5tal per maand met trailer op weg zijn, verder weinig gebruik (kleine auto voor dagelijksgebruik). Gezien het weinig gebruik: lage prijs, lage verzekering en wegentaks, zwaar en sterk genoeg.

Welke auto zou kunnen? Welke minimum pk, trekvermogen, gewicht etc moet er zeker zijn?

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 06:44

Ik zie dat je ook van België bent.

Om 2 paarden veilig te trekken moet je toch al over een behoorlijk zware auto beschikken. Types en zo kan ik niet aanraden omdat ik er niet zoveel van weet. Zelf rij ik met een Nissan Patrol 3.0, tweedehands gekocht waardoor de aanschafprijs heel goed meeviel en trek daarmee een 2-paards trailer van Ifor Williams. Auto trekt geweldig, ontzettend stabiele combinatie maar wel hoog verbruik.

Patrol is lichte vracht, dus 127 euro wegentaks per jaar (voor de trailer iets van een 80 euro -ik weet het precieze bedrag niet). Verzekering betaal ik ongeveer 450 euro per jaar voor trekauto + trailer. Het nadeel bij lichte vracht is dat je een iets hogere verzekering betaald.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:47

crazygirl1 schreef:
Welke auto kan een 2paards trailer (met 2 paarden) trekken? Auto (monovolume, 4×4,..) zal 3/5tal per maand met trailer op weg zijn, verder weinig gebruik (kleine auto voor dagelijksgebruik). Gezien het weinig gebruik: lage prijs, lage verzekering en wegentaks, zwaar en sterk genoeg.

Welke auto zou kunnen? Welke minimum pk, trekvermogen, gewicht etc moet er zeker zijn?

Mijn Landrover Discovery :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:50

Aimee schreef:
crazygirl1 schreef:

Mijn Landrover Discovery :Y)

Hhhmmmm, ik weet niet wat de wegentaks in belgië doet voor zo'n tank. De rest is inderdaad geen enkel probleem; gisteren nog even geprobeerd (en nog meer zien gebeuren).

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:54

ikke schreef:
Hhhmmmm, ik weet niet wat de wegentaks in belgië doet voor zo'n tank. De rest is inderdaad geen enkel probleem; gisteren nog even geprobeerd (en nog meer zien gebeuren).

Ja, maar daar wringt ook precies de schoen.
Als je echt veilig een tweepaardstrailer met twee paarden erin wil trekken, je wil niet elk half jaar nieuwe schokdempers en achterbanden, dan zit je aan een auto die hoger in de wegenbelasting zit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:57

Aimee schreef:
ikke schreef:

Ja, maar daar wringt ook precies de schoen.
Als je echt veilig een tweepaardstrailer met twee paarden erin wil trekken, je wil niet elk half jaar nieuwe schokdempers en achterbanden, dan zit je aan een auto die hoger in de wegenbelasting zit.

Ja, dat klopt. Probleem is dat veel mensen wel vanalles willen, maar de gevolgen daarvan eigenlijk niet kunnen overzien.

Je kunt dat probleem oplossen door een 40-jarige Range Rover te gaan rijden. Maar zo'n oude auto rijden mag dan in de wegenbelasting wel aantrekkelijk zijn, als je het onderhoud moet uitbesteden, loop je alsnog leeg op de kosten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:11

Dat onderhoud is in mijn ogen het tweede punt waar de schoen wringt.
Mensen denken goedkoper uit te zijn met een personenauto die qua gewicht de boel net aan trekt.
Die auto is immers een stuk lichter, dus minder wegenbelasting en verzekering.
Maar dan rijd je er een tijd mee en blijkt dat die auto toch niet zo gecharmeerd is van de trek-klusjes die jij ervoor in gedachten had. De onderhoudskosten vliegen je om de oren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:27

Aimee schreef:
Mensen denken goedkoper uit te zijn met een personenauto die qua gewicht de boel net aan trekt.
Maar dan rijd je er een tijd mee en blijkt dat die auto toch niet zo gecharmeerd is van de trek-klusjes die jij ervoor in gedachten had. De onderhoudskosten vliegen je om de oren.

Dat niet alleen, heel veel chauffeurs hebben niet eens een idee waar ze het maximale koppel beschikbaar hebben (trekken) en vermogen (versnellen), laat staan dat ze weten in welke versnelling ze moeten rijden......

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:48

Neeee dat heet "het nieuwe rijden" _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:50

palousa_boy schreef:
Neeee dat heet "het nieuwe rijden" _O-

Goh en waar komen al die gebroken krukassen en rammelende krukaslagers vandaan.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:51

Aimee schreef:

Hmm ik heb gewoon een personenauto mag 1500 trekken. Maar die komt al jaren zonder al te veel problemen door de APK :) , het scheelt enorm dat je weet hoe je ermee rijden moet.

Ik heb meerdere mensen wel al eens uit moeten leggen dat het niet werkt als ze gaan proberen om met 50 naar de 5 te schakelen en dan op 90 willen uitkomen := maar zo wordt het rijden met rijles tegenwoordig wel geleerd nooit later schaken dan 2500 toeren.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:56

Dat is ook het punt als je geen rijles hebt gehad met aanhanger, daar vertellen ze je als het goed is hoe het wel moet..