wwillemijn schreef:Maarmet de slee rrijd ik dan bovenaan net aan 60.
Je laat 'm wel genoeg toeren draaien?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Djeenie schreef:Hmmm, zo te lezen is de SY rexton dus geen aanrader... Ook niet om met een 2paardstrailer op pad te gaan. Ga ik aan mijn vriend laten weten want die kiest binnenkort een nieuwe bedrijfswagen en had zijn oog op deze laten vallen...
Mocht hier iemand een fijne trailerwagen zoeken, onze Audi A6 Allroad staat met pijn in het hart te koop wegens bedrijfswagen.. Zeer fijne auto, zit LPG in, rijdt en trekt als een zonnetje... Is veel te zonde om hier te laten staan en eens in de 2 maand een trailer te laten trekken...
Elco schreef:@ ikke bedankt voor je antwoord, ik bedoel idd de marge.
Dan gaat het hem niet worden, ik twijfelde al.
Maar wat is dan wel een fijne auto die gemiddeld 1 op 10 rijd en ook nog betaalbaar is.?
Suzuki Grand Vitara.? Ik heb ook al naar de Subaru Forester gekeken maar de meeste zijn aardig aan de prijs voor de km die er dan op staan.
crazygirl1 schreef:Welke auto kan een 2paards trailer (met 2 paarden) trekken? Auto (monovolume, 4×4,..) zal 3/5tal per maand met trailer op weg zijn, verder weinig gebruik (kleine auto voor dagelijksgebruik). Gezien het weinig gebruik: lage prijs, lage verzekering en wegentaks, zwaar en sterk genoeg.
Welke auto zou kunnen? Welke minimum pk, trekvermogen, gewicht etc moet er zeker zijn?
Aimee schreef:crazygirl1 schreef:Welke auto kan een 2paards trailer (met 2 paarden) trekken? Auto (monovolume, 4×4,..) zal 3/5tal per maand met trailer op weg zijn, verder weinig gebruik (kleine auto voor dagelijksgebruik). Gezien het weinig gebruik: lage prijs, lage verzekering en wegentaks, zwaar en sterk genoeg.
Welke auto zou kunnen? Welke minimum pk, trekvermogen, gewicht etc moet er zeker zijn?
Mijn Landrover Discovery
ikke schreef:Hhhmmmm, ik weet niet wat de wegentaks in belgië doet voor zo'n tank. De rest is inderdaad geen enkel probleem; gisteren nog even geprobeerd (en nog meer zien gebeuren).
Aimee schreef:ikke schreef:Hhhmmmm, ik weet niet wat de wegentaks in belgië doet voor zo'n tank. De rest is inderdaad geen enkel probleem; gisteren nog even geprobeerd (en nog meer zien gebeuren).
Ja, maar daar wringt ook precies de schoen.
Als je echt veilig een tweepaardstrailer met twee paarden erin wil trekken, je wil niet elk half jaar nieuwe schokdempers en achterbanden, dan zit je aan een auto die hoger in de wegenbelasting zit.
Aimee schreef:Dat onderhoud is in mijn ogen het tweede punt waar de schoen wringt.
Mensen denken goedkoper uit te zijn met een personenauto die qua gewicht de boel net aan trekt.
Die auto is immers een stuk lichter, dus minder wegenbelasting en verzekering.
Maar dan rijd je er een tijd mee en blijkt dat die auto toch niet zo gecharmeerd is van de trek-klusjes die jij ervoor in gedachten had. De onderhoudskosten vliegen je om de oren.
Aimee schreef:Dat onderhoud is in mijn ogen het tweede punt waar de schoen wringt.
Mensen denken goedkoper uit te zijn met een personenauto die qua gewicht de boel net aan trekt.
Die auto is immers een stuk lichter, dus minder wegenbelasting en verzekering.
Maar dan rijd je er een tijd mee en blijkt dat die auto toch niet zo gecharmeerd is van de trek-klusjes die jij ervoor in gedachten had. De onderhoudskosten vliegen je om de oren.