[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 39055
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 06:48

Ruitersporth schreef:
ikke schreef:
Als een auto er 10 km over doet om warm te worden, dan klopt er iets niet.
Mijn V8 Disco was ook binnen enkele km warm (als de standkachel niet gedraaid had).



Langer vaak...Wat verstaan we onder warm worden eigenlijk...;-)
Ik bedoelde dus dat de auto dus warm werd (lees als zonder jas en handschoenen in de winter in de auto zitten). Dat duurde met de sorento wel een hele tijd.

Zal ook wel te maken met hoe het verwamingsysteem van de auto werkt? Een oude kever van een collega werd direct warm omdat de kachel door de uitlaat verwarmd werd.

Warm worden is de watertemperatuur goed. Er zijn namelijk niet zoveel auto's die de olietemperatuur van motor en bak presenteren aan de chauffeur :D

Ik zal de vraag beter op het volvo-forum kunnen stellen maar iemand toevallig ervaring met achteraf inbouwen van een originele standverwarming in een V70? Het is een fabrieksoptie, maar zoals gewoonlijk is ie weer eens niet ingebouwd.

Aimee

Berichten: 11864
Geregistreerd: 24-07-03

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:42

Iemand hier nog op zoek naar een goede betrouwbare trekauto?
Geen zorgen over gewicht, koppel en weet ik veel wat met onze Landrover Discovery die helaas overbodig is geworden en alléén daarom weg gaat. Waarschijnlijk krijgen we er spijt van omdat we zo'n betrouwbaar exemplaar met weinig kilometers niet weer terug vinden, maar laten staan is ook zo wat.

ikke

Berichten: 39055
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:53

Aimee schreef:
Iemand hier nog op zoek naar een goede betrouwbare trekauto?
Geen zorgen over gewicht, koppel en weet ik veel wat met onze Landrover Discovery die helaas overbodig is geworden en alléén daarom weg gaat. Waarschijnlijk krijgen we er spijt van omdat we zo'n betrouwbaar exemplaar met weinig kilometers niet weer terug vinden, maar laten staan is ook zo wat.

GEMS V8 erin?
Gekietelde td5 is ook goed, maar daar kan ik niks mee (veel te duur) maar dan wellicht voor een kennis van me.

Aimee

Berichten: 11864
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:10

ikke schreef:
GEMS V8 erin?
Gekietelde td5 is ook goed, maar daar kan ik niks mee (veel te duur) maar dan wellicht voor een kennis van me.


3.9 V8
Ik weet niet wat GEMS betekent :o

Als je wil, stuur ik je de advertentie even :)

ikke

Berichten: 39055
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:22

Aimee schreef:
ikke schreef:
GEMS V8 erin?
Gekietelde td5 is ook goed, maar daar kan ik niks mee (veel te duur) maar dan wellicht voor een kennis van me.


3.9 V8
Ik weet niet wat GEMS betekent :o

Als je wil, stuur ik je de advertentie even :)

Hhhmmm, dan is het een late serie I; eind jaren 90. Dat blok heb ik al mijn Range Rover :D
Geel of grijs kenteken? Enne, daar ga je spijt van krijgen :j

GEMS-motoren liggen in de serie II, ongeveer na 2001 (en rond die tijd ook in de P38A Range Rover).

Voor wie een werkbeul zoekt: buitenkansje! Disco I met een 3.9 V8 (automaat??) is redelijk een zeldzaamheid en met 185pk onder je rechtervoet heb je van niemand iets te vrezen op de snelweg.
Wie durft?

Aimee

Berichten: 11864
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:34

Klopt allemaal! Geel kenteken en automaat :)

Denk ook dat we er spijt van krijgen. Maar hij is nu volledig overbodig voor ons, dan maar een ander er blij mee maken. Wij stappen het liefst in deze auto. Comfortabel, goede rij-eigenschappen, super wegligging en de trailer... daar merkt die auto niets van, die lijkt bijna happy als die er achter hangt :')
Maar je hebt als bestuurder nog wel 'gevoel' van wat het paard doet, zonder dat het effect heeft op de auto.

Mijn schoonvader is trouwens steeds verbaasd hoe zijn auto toch steeds meer onderhoudskosten kan hebben dan deze Land Rover

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:16

Goede avond!
Ik heb een vraag, en kan er geen antwoord op vinden...
Ik ga zondag voor het eerst op wedstrijd, en paard gaat in een tweepaardstrailer achter mijn opel vectra station 1.8, dat is dus allemaal geen probleem. Mijn vader rijd aangezien ik geen geschikt rijbewijs heb en mijn moeder en groom moeten ook nog mee. Hele domme vraag misschien, maar kunnen wij dus met vieren in de auto en dan nog steeds de trailer trekken? :+

Rex_Rolfo

Berichten: 5588
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:41

Ja.

Gewoon niet te snel opschakelen. Het nieuwe rijden is leuk (nou ja, leuk), maar als er een kilo'tje of 1400 aan de haak hangt moet het blok gewoon toeren draaien om wat vermogen te kunnen leveren.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:42

Dank je wel voor je antwoord! Neemt weer een klein beetje stress weg, ben me toch een partij zenuwachtig :=

palousa_boy

Berichten: 10639
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:06

Wij hebben ff geen geld voor een auto erbij, anders was ik wel geïnteresseerd in de lr.

Joanne, het zal vast wel goed komen :)

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:43

van de week weer met verbazing toegekeken!!!
man met auto die 1400 (!)mag trekken komt aan met 2 paards trailer en 2 (!)belgen erin....ongeveer goed voor een 1900 kilo...
Ach zegt hij, nadat ik hem vraag of hij dit vaker doet, het zijn maar kleine stukjes he en ik ben nog nooit aangehouden.

Hoe stom kun je zijn>

Asciugamano
Berichten: 5856
Geregistreerd: 19-12-03

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:49

Ik denk wel meer. Wat voor auto en trailer was het?
Mijn tweepaards is niet eens zo'n zware en weegt 860kg. Onze paarden zijn ook niet zo groot/zwaar en wegen samen 1100. Dus ik gok dat hij met twee belgen op zo'n trailer ruim boven 2000kg zit.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:46

ik bedoelde dus 1900 aan paard, had ik de trailer nog niet meegerekend...;)
ik meen een zafira

Asciugamano
Berichten: 5856
Geregistreerd: 19-12-03

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:50

Dan valt t mij mee dat ie m van zn plek kreeg!

ikke

Berichten: 39055
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:59

sflj schreef:
Dan valt t mij mee dat ie m van zn plek kreeg!

Jij wil niet weten wat je van plek krijgt. Je moet alleen niet verwachten dat zo'n auto dan nog fluitend 300k+ km op de klok gaat zetten....

Asciugamano
Berichten: 5856
Geregistreerd: 19-12-03

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:17

Arme koppelingsplaten! :D

ikke

Berichten: 39055
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:19

sflj schreef:
Arme koppelingsplaten! :D

Tja, je kan niet alles hebben, toch........

Rex_Rolfo

Berichten: 5588
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:33

Haffies Zaffies rule *\o/*

Haffies ook maar in dit geval gaat het over de auto ;)

sflj schreef:
Arme koppelingsplaten! :D

Die zijn te vervangen O:)

Waratje
Berichten: 10186
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:29

Er is ook een Haffies auto, hoor :+

Elco
Berichten: 2120
Geregistreerd: 20-08-06

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 02:32

Ik ben ook op zoek naar een trekauto, mijn Santa Fe is helaas na 8 jaar trouwe dienst op.
Nu kan ik een Hyundai Tucson 2.0i Dynamic Ececutive met 141 PK uit 2009 kopen, deze mag 1400 kg trekken.
Mijn 1.5 Bockmann trailer is totaal 1300 kg. Ik vraag mij af of dat wel lekker rijdt om zo weinig over te hebben.
Heeft iemand met deze auto ervaring.?

ikke

Berichten: 39055
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 06:49

Elco schreef:
Ik ben ook op zoek naar een trekauto, mijn Santa Fe is helaas na 8 jaar trouwe dienst op.
Nu kan ik een Hyundai Tucson 2.0i Dynamic Ececutive met 141 PK uit 2009 kopen, deze mag 1400 kg trekken.
Mijn 1.5 Bockmann trailer is totaal 1300 kg. Ik vraag mij af of dat wel lekker rijdt om zo weinig over te hebben.
Heeft iemand met deze auto ervaring.?

Je bedoelt dat je zo weinig marge op je laadvermogen van je trailer hebt? }:) }:)

Ik vind ze waardeloos en wel omdat die Koreanen nog steeds niet lijken te snappen wat die Japanners intussen wel door hebben: Europeanen zijn groter dan Aziaten!
Linksom of rechtsom krijg ik altijd claustrofobie in die auto's. Als je dus soort van past in de Koreaanse maatvoering, dan gaat het nog wel.

Bedenk wel dat de Tucson een maat kleiner is dan de Santa Fe.

Als ik autoweek consulteer, trek ik de conclusie dat het gaat om de 4x2 is en niet de 4x4 (die 1600kg aan de haak mag hebben). Ik zou dus voor de 4x4-uitvoering kiezen, als je dan per se een Tucson wil.


En dan nog zoiets: Het moge duidelijk zijn dat ik een fan van Range Rover ben. Zelfs de minste uitvoeringen leggen nog 130pk op straat met permanente 4x4 en 3500kg toegestaan trekgewicht.
Echter ben ik om praktische reden overgestapt op een andere stille liefde en tot mijn schrik en verbazing mag die auto 1800kg trekken, bij 210pk vermogen en een eigen gewicht van 1600kg EN 4x4!
OK, die auto moet je dus niet voor een volle 2-paards spannen (al zou ik dat in noodgevallen wel durven) maar een flinke 1,5 kan ie dus uitstekend trekken. Als je naar het gaspedaal kijkt heb je al max koppel (320Nm) beschikbaar en dat blijft zo tot ruim boven 4000 toeren.


Waar ik in rond rijd? Volvo V70 2.5T AWD............ :o



Even naast elkaar: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 9&cache=no

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:19

Ik heb een santa fe die 2000 mag trekken met 130 pk en een volvo v60 met 300 pk awd die 1800 mag trekken. Schiet mij maar lek...... Maar ik heb gehoord dat het te maken heeft met dat volvo wordt gemaakt en getest in Zwitserland en dat daar andere eisen worden gesteld. Ontzettend jammer! Want ik rijd 10.000 keer liever met die volvo met trailer (ook met 2 paarden) dan met mn santa slee. De volvo is in eigen gewicht ook heel veel zwaarder.

palousa_boy

Berichten: 10639
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:46

Onze Santa hebben we snel verkocht nadat hij na een ritje met een vrij volle aanhanger naar Frankrijk (900km) een week lang naar warme koppelingsplaten stonk.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:49

Dat ken ik gelukkig niet met de mijne. Hij moet af en toe toch echt die 2000 trekken, en dan ook heuvel op en af. Op zich gaat dat prima. Maarmet de slee rrijd ik dan bovenaan net aan 60, terwijl als het zou moeten de volvo datzelfde met gemak naar 100 zou trekken.

Rex_Rolfo

Berichten: 5588
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:53

Zwitserse Volvo? Uit Zweden zal je bedoelen ;)

Behalve vermogen en eigen gewicht spelen ook andere zaken een rol. Zoals de constructie van de auto. En voor de laatste 100 kg zal ook nog tellen hoeveel marge een fabrikant op het technisch maximum wil houden.

Insert plaatje auto in tweeën