Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sflj schreef:Welke Freelander was dat? Want 1500 is wel erg licht. De mijne weegt 1650, leeg.
En jouw verhaal herken ik niet. Nooit gehad. Het blijft natuurlijk altijd opletten, met de paardentrailer erachter, ongeacht welke auto je rijdt. Hoe hard reed je?
ikke schreef:Dan trek ik de staat van onderhoud van die Freebee ernstig in twijfel!
De td4 van mamamier weegt helemaal kaal al ruim 1500kg (ja, ik was die bokker die erbij was) en we hebben dat ding redelijk aan z'n veren gezeten en hij gaf geen kik. Gewoon te hard de bocht in, insturen, plank gas de bocht weer uit. Alsof ie bison-kit aan de banden had. Ding stond op vrijwel nieuwe Michelins, niet eens top op z'n bandenspanning maar zelfs plat het anker uitgooien was geen reden om ook maar een iets uit het spoor te willen. De ABS greep niet eens in, ondanks het natte wegdek!
Daarnaast weet ik uit eerste hand van andere Freebee-rijders dat dat ding trekt als een locomotief.
MAAR... Je moet er wel op letten dat alle ophangrubbers in goede staat zijn en ook dat spul op tijd durven vervangen. Het is een moderne, comfortabele 4x4 en dat heeft z'n aandachtspunten.
En ja, de visco was na al deze mishandeling van ons slechts handwarm, hetgeen volstrekt normaal is.
Ruitersporth schreef:happyfell schreef:Vandaag mijn "nieuwe" auto opgehaald, de Discovery eerder deze week al verkocht, dus een paar dagen autoloos, maar ik ben blij, het is een Chevrolet Silverado op diesel geworden, we gaan uitvinden hoe en wat met rijden en de trailer trekken, maar dat gaat wel lukken, met een 6,5 lt turbodiesel, ook wordt hij door mij gewoon gebruikt voor woon/werkverkeer ongeveer 10 km en voor de boodschappen, hoewel parkeren in de stad wat lastiger zal worden.
Word ie dan nog wel warm met de winter? Met de Sorento werd ook dagelijks 11 km gereden woon-werk maar dan werd er net een beetje warmte ingeblazen bij aankomst. Dus de hele winter in een koude auto gereden.
happyfell schreef:Ruitersporth schreef:Word ie dan nog wel warm met de winter? Met de Sorento werd ook dagelijks 11 km gereden woon-werk maar dan werd er net een beetje warmte ingeblazen bij aankomst. Dus de hele winter in een koude auto gereden.
Dat moet ik gaan uitvinden, maar de Discovery was na 2 kilometer al warm, misschien omdat het een diesel was, de kleine benzine auto die we hebben duurt het wel wat langer voor hij warm is.
ecools schreef:@mamamier
Ziet er goed uit !! Veel plezier met jullie Freelander 2. Ben wel benieuwd of jullie net zo enthousiast zijn als wij met deze auto.
ikke schreef:ecools schreef:@mamamier
Ziet er goed uit !! Veel plezier met jullie Freelander 2. Ben wel benieuwd of jullie net zo enthousiast zijn als wij met deze auto.
Het is een Freebee 1 van het laatste model voordat de II uitkwam.
Keurige auto, ook van onderen. Het lichte interieur moet je van houden; ik vind dat mooi.
Oh, tipje, mamamier: de stoelen kun je gewoon behandelen alsof het je zadel is; blijft ie ook mooi van binnen.
Yep, zit een lederen interieur in.
mamamier schreef:ikke schreef:Het is een Freebee 1 van het laatste model voordat de II uitkwam.
Keurige auto, ook van onderen. Het lichte interieur moet je van houden; ik vind dat mooi.
Oh, tipje, mamamier: de stoelen kun je gewoon behandelen alsof het je zadel is; blijft ie ook mooi van binnen.
Yep, zit een lederen interieur in.
Dank je wel Ecools!
Tja die kleur van binnen moet ik echt even aan wennen hoor. Krijg er ook heel verschillende reacties op. Ik kan het niet mooi vinden maar dat geeft niet. Ben erg blij met de auto, van buiten zit ie echt nog strak in de lak en hij rijdt ook echt lekker.
grappig: breng net de jongste naar school, 5 jaar. Vraagt ze, zullen we met de zeerover gaan mam?
ikke schreef:s0173957 schreef:Wij halen zo'n 1 op 9.
Dat vind ik voor een 2l diesel enorm veel eerlijk gezegd.
Mijn 2.2l diesel Mercedes doet 1 op 16.
Constante 4wiel aandrijving zorgt daar uiteraard voor.
Welk bouwjaar is die Freebee??
mamamier schreef:Nou hij is er hoor! Gisteren opgehaald, blij mee! Zaterdag mag hij gelijk mee op wedstrijd, ben benieuwd naar het verschil kar achter Chrysler vs kar achter mn nieuwe boodschappenwagentje...[ [url=m/9vHcGg.jpg]Afbeelding[/url] ]
ikke schreef:Als een auto er 10 km over doet om warm te worden, dan klopt er iets niet.
Mijn V8 Disco was ook binnen enkele km warm (als de standkachel niet gedraaid had).
Tobbes schreef:Defect thermostaat?
Ik zal in in ieder geval laten repareren. Het is namelijk voor het motorblok ook erg slecht om met een te koude motor te rijden.
Ruitersporth schreef:mamamier schreef:Nou hij is er hoor! Gisteren opgehaald, blij mee! Zaterdag mag hij gelijk mee op wedstrijd, ben benieuwd naar het verschil kar achter Chrysler vs kar achter mn nieuwe boodschappenwagentje...[ [url=m/9vHcGg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooi!!!!!!!!! Dat lichte interieur heb dan ook wel weer wat. Nette auto hoor!!
Wat weegt deze nu dan zelf (eigen gewicht)?