[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 05:04

Hè, ik wist het wel. Met die bezem kan ze dus ook niet overweg :=

ecools

Berichten: 39
Geregistreerd: 14-10-13
Woonplaats: Wijk en Aalburg

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:03

@mamamier
We hebben de LR FL2 vanaf februari 2015 en hebben 20.000 gereden, zonder storingen of mankementen. Achter de FL hangen we de 2 Tons paardentrailer en een grote gesloten tandemasser. Geen enkel probleem, ook niet bij harde zijwind. Hiervoor reden we een MB E320 cdi, deze had wel meer koppel en vermogen, maar we wilden iets hoger zitten en 4x4 (heb met de MB de paarden een keer uit moeten laden op een nat grasveld ). De standaard 150 pk vond ik iets aan de lage kant, getuned komt de FL nu tot 180 pk, dat is meer dan voldoende. Wij hebben wel de HSE uitvoering, dus lekker veel luxe. Al met al is deze FL nog te betalen in NL, zeker als je hem prive rijdt. Bij onze keuze hebben we bijna elke (hoge) auto met een trekgewicht van minimaal 2.000kg bekeken en vonden deze het mooist. We hebben er zeker nog geen spijt van. De Diso is ook een leuke wagen maar toch weer wat duurder om te rijden.

ecools

Berichten: 39
Geregistreerd: 14-10-13
Woonplaats: Wijk en Aalburg

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:08

Nog even aanvullend. De FL2 is van 2007 en heeft nu 146.000 km gelopen. Ook geen roest of nare bijgeluiden. We hebben hem gewoon in onderhoud bij een LR specialist met hart voor zijn vak, dus geen dealer.

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 07:14

Thanks voor je info! Wij zijn om hoor hihi! We gaan vanmiddag een proefrit maken en iemand bereid gevonden mee te gaan die er verstand van heeft. Heel blij hiermee! Ik hoop dat het m wordt!

ikke

Berichten: 39055
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:24

ecools schreef:
Nog even aanvullend. De FL2 is van 2007 en heeft nu 146.000 km gelopen. Ook geen roest of nare bijgeluiden. We hebben hem gewoon in onderhoud bij een LR specialist met hart voor zijn vak, dus geen dealer.

Bij wie dan?
Er zijn goede specialisten maar er zit ook brandhout tussen.

Freebee II is ook een goede auto, maar weegt bijna net zoveel als mijn classic Range Rover!
Dat is zo apart dat men hier zo graag roept dat een Range Rover niet te betalen is, maar intussen rijdt men fluitend in een Freebee II, die bijna net zo zwaar is......

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:21

ikke schreef:
ecools schreef:
Nog even aanvullend. De FL2 is van 2007 en heeft nu 146.000 km gelopen. Ook geen roest of nare bijgeluiden. We hebben hem gewoon in onderhoud bij een LR specialist met hart voor zijn vak, dus geen dealer.

Bij wie dan?
Er zijn goede specialisten maar er zit ook brandhout tussen.

Freebee II is ook een goede auto, maar weegt bijna net zoveel als mijn classic Range Rover!
Dat is zo apart dat men hier zo graag roept dat een Range Rover niet te betalen is, maar intussen rijdt men fluitend in een Freebee II, die bijna net zo zwaar is......


Ja snap ik ook niet.
Ik wilde ook met kosten iets naar beneden maar kon voor mij niet uit om een diesel freebee te nemen in vergelijking met mijn Disco. Voor 2 a 3 tientjes per drie maand blijf ik toch liever de disco rijden om wat te kunnen trekken.
Daarom ook voor een benzine gegaan omdat ik weinig per maand rijd en dit dan wel aardig uit kon.

ecools

Berichten: 39
Geregistreerd: 14-10-13
Woonplaats: Wijk en Aalburg

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:44

Ik ga geen namen noemen van onderhoudsbedrijven, dit is voor iedereen persoonlijk. Wij rijden ca. 35.000 km per jaar, dus een disco of range rover op benzine is geen optie, hoe goed of mooi deze auto's ook zijn. Verder zijn de kosten per jaar voor iedereen verschillend, dus ook de afweging voor een type auto. Verder ben ik van mening dat als men vraagt om ervaringen, het er niet toe doet hoe het financieel geregeld is. Voor ons is de FL2, met een trekgewicht van 2.000kg, een juiste keuze gebleken.

Asciugamano
Berichten: 5856
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:56

palousa_boy schreef:
Dat laatste wat je noemt is ook het grote probleem van al die "kan nog net" combinaties. Maar dat kun je nog zo vaak zeggen.. Mensen moeten het zelf ondervinden schijnbaar ;)

Is meer het probleem van onervaren bestuurders. Ik heb ook een Freelander (td4) die 2000 mag trekken en heb dat altijd zonder problemen gedaan. Nu, sinds een tijdje, een Defender erbij die 3500 mag trekken. Toch is die Defender maar 35 kg zwaarder, van zichzelf! Als dat zo gevaarlijk was, waarom wordt het dan toegestaan?
Om dezelfde reden dat mijn vrachtwagen (eigen gewicht 7500kg) een oplegger mag trekken van 40000kg!
Als je het dus in verhouding ziet, is de Freelander het veiligst! ;)
Met andere woorden; leer rijden! ;)

Dan nog even mijn mening over de Freelander; prima auto, ook voor de trailer. td4 is een fijne motor, al heb ik er al wel 1 moeten vervangen bij 265000 kilometer omdat de krukas gebroken bleek. Nog steeds geen idee hoe dat kwam maar ik hoor dat zelden en áls je het al hoort / leest, is dat bij verschillende / alle merken. Dus niet echt een probleem van deze auto. Ik vind hem met gemiddeld 1 liter op 11 km. redelijk zuinig (dat is mét en zonder trailer, en veel korte stukjes (ik woon op 11km vanaf mn werk ;) ) Op vakantie naar Italië, loopt ie bijna 1 op 14. ;) Comfortabele auto en gewoon leuk om in te rijden, ook op onverharde wegen.
Als ik dan toch een nadeel moet noemen, (naast de dure merkgarages :D ) is dat het ontbreken van een lage gearing. Verder niks mis mee en de mijne gaat dan ook nog lang niet weg.

happyfell

Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Coevorden

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:17

Vandaag mijn "nieuwe" auto opgehaald, de Discovery eerder deze week al verkocht, dus een paar dagen autoloos, maar ik ben blij, het is een Chevrolet Silverado op diesel geworden, we gaan uitvinden hoe en wat met rijden en de trailer trekken, maar dat gaat wel lukken, met een 6,5 lt turbodiesel, ook wordt hij door mij gewoon gebruikt voor woon/werkverkeer ongeveer 10 km en voor de boodschappen, hoewel parkeren in de stad wat lastiger zal worden.

Rex_Rolfo

Berichten: 5588
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:47

happyfell schreef:
het is een Silverado geworden

Wel iets anders dan een Seat Arosa :D

Veel plezier ermee!

palousa_boy

Berichten: 10639
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:01

sflj schreef:
palousa_boy schreef:
Dat laatste wat je noemt is ook het grote probleem van al die "kan nog net" combinaties. Maar dat kun je nog zo vaak zeggen.. Mensen moeten het zelf ondervinden schijnbaar ;)

Is meer het probleem van onervaren bestuurders. Ik heb ook een Freelander (td4) die 2000 mag trekken en heb dat altijd zonder problemen gedaan. Nu, sinds een tijdje, een Defender erbij die 3500 mag trekken. Toch is die Defender maar 35 kg zwaarder, van zichzelf! Als dat zo gevaarlijk was, waarom wordt het dan toegestaan?
Om dezelfde reden dat mijn vrachtwagen (eigen gewicht 7500kg) een oplegger mag trekken van 40000kg!
Als je het dus in verhouding ziet, is de Freelander het veiligst! ;)
Met andere woorden; leer rijden! ;)


Maar dan heb je het over auto's of vrachtwagens die daar voor gemaakt zijn, en bestuur je die met het benodigde rijbewijs, maar daar doel ik niet op.

Ik heb het over die mensen die kosten wat het kost perse een 2paard trailer achter een panda willen hangen bij wijze van spreken, zodat ze dat met B rijbewijs mogen besturen omdat dat "nog net kan" (op papier).

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:02

En hier zijn we er ook uit! Het is de LR Freelander td4 geworden. Gisteren een proefrit gemaakt, een bokker uit dit topic (weet niet of ik je naam mag noemen hihi) is mee geweest en daar waren we erg blij mee aangezien wij niet echt verstand hebben van auto's en al helemaal niet van 4x4's. Hij heeft 160.000 km gelopen dus we hopen er nog een flinke tijd plezier van te kunnen hebben. Kan niet wachten om m op te halen en erg benieuwd hoe het rijdt met de kar erachter!

palousa_boy

Berichten: 10639
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:10

Ik denk dat je aan "die gene die niet genoemd word" wel wat hebt gehad ja.

Fl2 zijn goede auto's, de 1 had nog wat "kinderziektes" die ik zelf helaas heb ondervonden maar daar leer je ook weer van ;)

Silverado heb ik geen ervaring mee, maar zien er van buiten wel aardig uit ;)

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:20

palousa_boy schreef:
Ik denk dat je aan "die gene die niet genoemd word" wel wat hebt gehad ja.

Fl2 zijn goede auto's, de 1 had nog wat "kinderziektes" die ik zelf helaas heb ondervonden maar daar leer je ook weer van ;)

Silverado heb ik geen ervaring mee, maar zien er van buiten wel aardig uit ;)


Zeker weten, de verkoper had weinig te vertellen tegenover hem hihi. Wat ik prachtig vond want ik heb zo'n hekel aan "echte autoverkopers" als je begrijpt wat ik bedoel. We gaan het allemaal zien, onze eigen monteur is redelijk ervaren met 4x4's en advies hier op bokt is ook snel gehaald. Heb ook een hoop links van websites gekregen van de bokker over de landrover dus wij hebben wat te doen de komende tijd.

ecools

Berichten: 39
Geregistreerd: 14-10-13
Woonplaats: Wijk en Aalburg

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:24

Veel plezier met je FL2 !!!

Ruitersporth

Berichten: 84
Geregistreerd: 25-05-14
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:20

sflj schreef:
Is meer het probleem van onervaren bestuurders. Ik heb ook een Freelander (td4) die 2000 mag trekken en heb dat altijd zonder problemen gedaan. Nu, sinds een tijdje, een Defender erbij die 3500 mag trekken. Toch is die Defender maar 35 kg zwaarder, van zichzelf! Als dat zo gevaarlijk was, waarom wordt het dan toegestaan?
Om dezelfde reden dat mijn vrachtwagen (eigen gewicht 7500kg) een oplegger mag trekken van 40000kg!
Als je het dus in verhouding ziet, is de Freelander het veiligst! ;)
Met andere woorden; leer rijden! ;)

Dan nog even mijn mening over de Freelander; prima auto, ook voor de trailer. td4 is een fijne motor, al heb ik er al wel 1 moeten vervangen bij 265000 kilometer omdat de krukas gebroken bleek. Nog steeds geen idee hoe dat kwam maar ik hoor dat zelden en áls je het al hoort / leest, is dat bij verschillende / alle merken. Dus niet echt een probleem van deze auto. Ik vind hem met gemiddeld 1 liter op 11 km. redelijk zuinig (dat is mét en zonder trailer, en veel korte stukjes (ik woon op 11km vanaf mn werk ;) ) Op vakantie naar Italië, loopt ie bijna 1 op 14. ;) Comfortabele auto en gewoon leuk om in te rijden, ook op onverharde wegen.
Als ik dan toch een nadeel moet noemen, (naast de dure merkgarages :D ) is dat het ontbreken van een lage gearing. Verder niks mis mee en de mijne gaat dan ook nog lang niet weg.


Hoe bedoel je dat met de rijervaring?..Als er een techniek is om dingen te voorkomen dan leer ik graag iets ;-)

Ik heb dezelfde trailer gehad (met dezelfde paarden erin) achter een Freelander 1/ Isuzu Trooper / Nissan Terrano2 en een Sorento (1ste model)

De Isuzu mocht het meest trekken (3000kg) maar was met zijn kleine 1500kg iets zwaarder als de Free.
De Nissan en de Sorento waren de fijnste auto's om te trekken waarbij de Free gewoonweg eng was. Ik heb deze ook maar 5 maanden gehad om ongelukken te voorkomen. Veilig op de snelweg ging alleen als je remmend een viaduct afreed anders begon de boel te slingeren. Het grootste verschil in de auto's is de achterwielophanging (De Free heeft onafhankelijke ophanging achter terwijl de andere 3 auto's de wielen op 1 as zitten. (ala T-Ford ;-) )


Ik had de vering van de free laten controleren door dit euvel maar niks mis mee, en ik controleer ook de bandenspanning regelmatig (das een tik die ik nog heb van het motorrijden)
Laatst bijgewerkt door Ruitersporth op 05-09-15 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Ruitersporth

Berichten: 84
Geregistreerd: 25-05-14
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:22

happyfell schreef:
Vandaag mijn "nieuwe" auto opgehaald, de Discovery eerder deze week al verkocht, dus een paar dagen autoloos, maar ik ben blij, het is een Chevrolet Silverado op diesel geworden, we gaan uitvinden hoe en wat met rijden en de trailer trekken, maar dat gaat wel lukken, met een 6,5 lt turbodiesel, ook wordt hij door mij gewoon gebruikt voor woon/werkverkeer ongeveer 10 km en voor de boodschappen, hoewel parkeren in de stad wat lastiger zal worden.


Word ie dan nog wel warm met de winter? Met de Sorento werd ook dagelijks 11 km gereden woon-werk maar dan werd er net een beetje warmte ingeblazen bij aankomst. Dus de hele winter in een koude auto gereden.

Asciugamano
Berichten: 5856
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 06:51

Welke Freelander was dat? Want 1500 is wel erg licht. De mijne weegt 1650, leeg.
En jouw verhaal herken ik niet. Nooit gehad. Het blijft natuurlijk altijd opletten, met de paardentrailer erachter, ongeacht welke auto je rijdt. Hoe hard reed je? O:)

xmarliez

Berichten: 4412
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 07:06

Alice13 schreef:
Oh mag ik ook even binnen vallen?!

Mijn vriend en ik zijn in het bezit van een bus nu is mijn vriend voor zich zelf begonnen en staat de bus op de zaak. Dit betekend dat er een andere auto bij moet komen die boot en trailer mag trekken.
Mijn vriend wil graag de volgende auto. http://link.marktplaats.nl/m953552941
SsangYong rexton. Ben erg benieuwd wat jullie er van zeggen. O:)

Ik kom even binnenvallen.. Wij hebben deze auto gehad. En ik kan maar een ding zeggen, ze zijn niet voor niets zo goedkoop.
In eerste instantie lijkt het heel wat.. een grote auto met voldoende vermogen. Ik heb er alleen maar ellende mee gehad. Wanneer de trailer er achter hing viel op de snelweg ineens de motor uit (héél vaak gebeurd).. trailer lag er totaal niet stabiel achter en wat iemand al zei, wat een geluid maakt dat ding! En dat wordt alleen maar erger.
Wij hebben meerdere modellen gehad (jaren zonder trailer gereden en als je niet veel gewend bent rijdt hij 'oke') maar als ik terug kijk... vreselijk. Rijden nu een audi q7 en toen daar de eerste keer de trailer achter hing ging er een wereld voor mij open :D

ikke

Berichten: 39055
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 08:46

Ruitersporth schreef:
sflj schreef:
Is meer het probleem van onervaren bestuurders. Ik heb ook een Freelander (td4) die 2000 mag trekken en heb dat altijd zonder problemen gedaan. Nu, sinds een tijdje, een Defender erbij die 3500 mag trekken. Toch is die Defender maar 35 kg zwaarder, van zichzelf! Als dat zo gevaarlijk was, waarom wordt het dan toegestaan?
Om dezelfde reden dat mijn vrachtwagen (eigen gewicht 7500kg) een oplegger mag trekken van 40000kg!
Als je het dus in verhouding ziet, is de Freelander het veiligst! ;)
Met andere woorden; leer rijden! ;)

Dan nog even mijn mening over de Freelander; prima auto, ook voor de trailer. td4 is een fijne motor, al heb ik er al wel 1 moeten vervangen bij 265000 kilometer omdat de krukas gebroken bleek. Nog steeds geen idee hoe dat kwam maar ik hoor dat zelden en áls je het al hoort / leest, is dat bij verschillende / alle merken. Dus niet echt een probleem van deze auto. Ik vind hem met gemiddeld 1 liter op 11 km. redelijk zuinig (dat is mét en zonder trailer, en veel korte stukjes (ik woon op 11km vanaf mn werk ;) ) Op vakantie naar Italië, loopt ie bijna 1 op 14. ;) Comfortabele auto en gewoon leuk om in te rijden, ook op onverharde wegen.
Als ik dan toch een nadeel moet noemen, (naast de dure merkgarages :D ) is dat het ontbreken van een lage gearing. Verder niks mis mee en de mijne gaat dan ook nog lang niet weg.


Hoe bedoel je dat met de rijervaring?..Als er een techniek is om dingen te voorkomen dan leer ik graag iets ;-)

Ik heb dezelfde trailer gehad (met dezelfde paarden erin) achter een Freelander 1/ Isuzu Trooper / Nissan Terrano2 en een Sorento (1ste model)

De Isuzu mocht het meest trekken (3000kg) maar was met zijn kleine 1500kg iets zwaarder als de Free.
De Nissan en de Sorento waren de fijnste auto's om te trekken waarbij de Free gewoonweg eng was. Ik heb deze ook maar 5 maanden gehad om ongelukken te voorkomen. Veilig op de snelweg ging alleen als je remmend een viaduct afreed anders begon de boel te slingeren. Het grootste verschil in de auto's is de achterwielophanging (De Free heeft onafhankelijke ophanging achter terwijl de andere 3 auto's de wielen op 1 as zitten. (ala T-Ford ;-) )


Ik had de vering van de free laten controleren door dit euvel maar niks mis mee, en ik controleer ook de bandenspanning regelmatig (das een tik die ik nog heb van het motorrijden)

Dan trek ik de staat van onderhoud van die Freebee ernstig in twijfel!

De td4 van mamamier weegt helemaal kaal al ruim 1500kg (ja, ik was die bokker die erbij was) en we hebben dat ding redelijk aan z'n veren gezeten en hij gaf geen kik. Gewoon te hard de bocht in, insturen, plank gas de bocht weer uit. Alsof ie bison-kit aan de banden had. Ding stond op vrijwel nieuwe Michelins, niet eens top op z'n bandenspanning maar zelfs plat het anker uitgooien was geen reden om ook maar een iets uit het spoor te willen. De ABS greep niet eens in, ondanks het natte wegdek!

Daarnaast weet ik uit eerste hand van andere Freebee-rijders dat dat ding trekt als een locomotief.
MAAR... Je moet er wel op letten dat alle ophangrubbers in goede staat zijn en ook dat spul op tijd durven vervangen. Het is een moderne, comfortabele 4x4 en dat heeft z'n aandachtspunten.
En ja, de visco was na al deze mishandeling van ons slechts handwarm, hetgeen volstrekt normaal is.

lovelance

Berichten: 2037
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:11

Ruitersporth schreef:
Misschien dat ik ooit een bus (transporter oid) zou overwegen. Zijn die er in varianten die goed een 2p trailer kunnen trekken?


Wij hebben een Kia Sorento gehad (diesel), Freelander II diesel en deze trokken beide de trailer goed.

Nu hebben we een Transporter en dit rijdt wel erg goed. Bij de Freelander voelde je de paarden wel als ze stonden te schrapen of te hangen in de zijwanden.
Met de Transporter voel je het niet tot amper in je rijden. Wij hebben een T5 met 2,5 l. 5 cil dieselmotor en dat komt op 130 pk.
Ik heb nog zat reserve over om met trailer flink te kunnen optrekken indien nodig. Je hebt ook lichtere versies. Mijn schoonouders hebben een 4 cil. met 105 pk. Deze trekt de trailer ook fijn, maar die van ons trekt de trailer "rustiger". Ik rijd gemiddeld 1 op 12 en met de trailer ongeveer 1 op 10

lovelance

Berichten: 2037
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:16

sflj schreef:
Dan nog even mijn mening over de Freelander; prima auto, ook voor de trailer. td4 is een fijne motor, al heb ik er al wel 1 moeten vervangen bij 265000 kilometer omdat de krukas gebroken bleek. Nog steeds geen idee hoe dat kwam maar ik hoor dat zelden en áls je het al hoort / leest, is dat bij verschillende / alle merken. Dus niet echt een probleem van deze auto.


Toevallig hebben wij precies hetzelfde gehad met met onze Freelander. Mocht ook een nieuw blok in. Ook hadden we steeds problemen met het DPF filter die vol zat, dan verloor hij vermogen. We hebben best veel pech gehad met de Freelander

ikke

Berichten: 39055
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:17

lovelance schreef:
sflj schreef:
Dan nog even mijn mening over de Freelander; prima auto, ook voor de trailer. td4 is een fijne motor, al heb ik er al wel 1 moeten vervangen bij 265000 kilometer omdat de krukas gebroken bleek. Nog steeds geen idee hoe dat kwam maar ik hoor dat zelden en áls je het al hoort / leest, is dat bij verschillende / alle merken. Dus niet echt een probleem van deze auto.


Toevallig hebben wij precies hetzelfde gehad met met onze Freelander. Mocht ook een nieuw blok in. Ook hadden we steeds problemen met het DPF filter die vol zat, dan verloor hij vermogen. We hebben best veel pech gehad met de Freelander

Bij wat voor toerentallen trok jij die trailer achter de Freebee??

lovelance

Berichten: 2037
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:48

ikke schreef:
Bij wat voor toerentallen trok jij die trailer achter de Freebee??


Geen idee. Ik had net mijn E toen de freelander weg ging. Maar we reden misschien 4x per jaar met de trailer. Was afhankelijk van mijn ouders. We reden wel elke 3 weken met 2 balen hooi op de kar. Mijn moeder is een hele voorzichtige bestuurder haha. Hoog zal het niet geweest zijn.

Mijn vader, vriend en ik reden wel wat feller met de freelander, zonder kar of trailer.

edit:
De problemen begonnen al vrij vroeg nog voor hij gebruikt werd als hooihaal-wagen :+
Mijn vader reed er ook wel eens lange afstanden mee (DL). Hij werd netjes gebruikt zoals je een diesel hoort te rijden.

Het DPF filter zat ook nooit echt vol, het was een storing. (Land Rover) garages konden er niks mee.
Maar om de motor te beschermen verloor hij wel vermogen en moesten we weer een hele tijd 80 rijden in zijn 4 tot de melding weg was.
Toen begon hij op een gegeven moment ook wel eens te schokken, geen schokjes, maar hij knalde er echt in soms. Schrok me rot vaak.
Na weer wat bezoekjes aan garages en wat schoonmaak werk, zonder een oorzaak te vinden, was het schokken ook weer over, maar was het vertrouwen in de auto ondertussen wel weg en is hij weg gedaan.

Toch ken ik genoeg mensen zonder problemen met de Freelander II, wij hebben het maandag ochtend model gekocht helaas. Niks negatiefs over de Land Rover zelf (wel de service van Land Rover garages }:0 ), ik mis de auto nog steeds. Hij was stoer en oranje :D

ikke

Berichten: 39055
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:19

lovelance schreef:
ikke schreef:
Bij wat voor toerentallen trok jij die trailer achter de Freebee??


Geen idee. Ik had net mijn E toen de freelander weg ging. Maar we reden misschien 4x per jaar met de trailer. Was afhankelijk van mijn ouders. We reden wel elke 3 weken met 2 balen hooi op de kar. Mijn moeder is een hele voorzichtige bestuurder haha. Hoog zal het niet geweest zijn.

Mijn vader, vriend en ik reden wel wat feller met de freelander, zonder kar of trailer.

edit:
De problemen begonnen al vrij vroeg nog voor hij gebruikt werd als hooihaal-wagen :+
Mijn vader reed er ook wel eens lange afstanden mee (DL). Hij werd netjes gebruikt zoals je een diesel hoort te rijden.

Het DPF filter zat ook nooit echt vol, het was een storing. (Land Rover) garages konden er niks mee.
Maar om de motor te beschermen verloor hij wel vermogen en moesten we weer een hele tijd 80 rijden in zijn 4 tot de melding weg was.
Toen begon hij op een gegeven moment ook wel eens te schokken, geen schokjes, maar hij knalde er echt in soms. Schrok me rot vaak.
Na weer wat bezoekjes aan garages en wat schoonmaak werk, zonder een oorzaak te vinden, was het schokken ook weer over, maar was het vertrouwen in de auto ondertussen wel weg en is hij weg gedaan.

Toch ken ik genoeg mensen zonder problemen met de Freelander II, wij hebben het maandag ochtend model gekocht helaas. Niks negatiefs over de Land Rover zelf (wel de service van Land Rover garages }:0 ), ik mis de auto nog steeds. Hij was stoer en oranje :D

En duidelijk heel slecht behandeld; als dat niet door jullie is geweest, dan door de vorige eigenaar.

Maar ik ken de verhalen ook van monteurs die niks kunnen vinden (eerste hand, mijn Range Rover) waarna ik er zelf maar wat plat logisch denkwerk op losliet, enkele spullen vervangen heb waarna de auto smetteloos reed......