mamamier schreef:Vandaag weer op pad geweest. Kia sorento op lpg gaat van het lijstje af. Jammer want ik vind m erg mooi maar zelfs de dealer was eerlijk over het dure grapje van kleppen stellen en cilinder kop vervangen. Sorento op diesel te duur in de wegenbelasting. Mitsubishi grandis op diesel. Afgekeurd ivm lelijkheid... Daarna de landrover freelance 2.0 td4 se bekeken. Wauw! Allebei verliefd.... Tips, do's of don'ts? Ikke wellicht?
Volgens mij mag die Sorento meer trekken als de Freelander? Ik heb zelf de Freelander (1ste generatie) met 1,8 benzine en de 1ste generatie Sorento met 2,2 benzine gehad. (en 2 paards polyesther Hotra trailer)
De Free mocht 2000 en de Sorento mocht 2300 trekken. Het verschil in de praktijk leek veeeel groter. Er spelen ook nog andere zaken mee zoals wielbasis van de trekkende auto en de vering van de trekkende auto.
Met de Freelander werd het soms eng, vooral op de snelweg als je een flauwe heuvel zoals een viaduct oid afreed. Met de Sorento nooit problemen gehad.