[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:51

Onwijs bedankt voor het meedenken en het delen van tips en ervaringen :)

Volvo S40/V40 hebben we ook op het oog! Nadeel is dat er vaak zoveel kilometers op staan.

Audi A4 mag helaas vaak maar 1300 trekken, dat vind ik te nip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:24

Wat vindt je veel? Heb mijne gekocht met 167k op de teller waarbij de distributie riem net vervangen was. Ik zit nu op de 204k en je merkt niks van hoge kilometer stand. Die Vovlo's hebben erge sterke motoren en gezien geen sportief auto's zijn worden ze ook veel minder vaak afgeracht.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:40

Mercury wij hebben ook onlangs een Volvo V40 gekocht, 2.0 Turbo Benzine. Trekt erg fijn de trailer, ben er heel blij mee! Die van ons is van 2004 en had 110.000 gelopen. Goed zoeken en soms gewoon geduld hebben, ze zijn er wel. 110.000 is voor een Volvo echt nog niet veel! 1 op 14 redden we er trouwens niet mee zonder trailer, met trailer idd 1 op 9.

yotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:33

ook even mijn ervaring delen:

ik had een kleine bmw 116d met een 1.5 trailer erachter welke leeg 670 kg weegt. de dochter heeft een D pony waarvan ik het gewicht niet echt weet. Ik kan u zeggen dat deze de trailer heerlijk trekt. wegens een te kleine koffer en te grote dochter ben ik nu overgeschakeld op een bmw X1 20d met 163 pk. Deze mag 1700 kg trekken. Nu voel ik pas het verschil in gewicht van wagen. deze combinatie is duidelijker stabieler.

Groeten,

Yotie

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:53

Vandaag weer op pad geweest. Kia sorento op lpg gaat van het lijstje af. Jammer want ik vind m erg mooi maar zelfs de dealer was eerlijk over het dure grapje van kleppen stellen en cilinder kop vervangen. Sorento op diesel te duur in de wegenbelasting. Mitsubishi grandis op diesel. Afgekeurd ivm lelijkheid... Daarna de landrover freelance 2.0 td4 se bekeken. Wauw! Allebei verliefd.... Tips, do's of don'ts? Ikke wellicht?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:17

mamamier schreef:
Vandaag weer op pad geweest. Kia sorento op lpg gaat van het lijstje af. Jammer want ik vind m erg mooi maar zelfs de dealer was eerlijk over het dure grapje van kleppen stellen en cilinder kop vervangen. Sorento op diesel te duur in de wegenbelasting. Mitsubishi grandis op diesel. Afgekeurd ivm lelijkheid... Daarna de landrover freelance 2.0 td4 se bekeken. Wauw! Allebei verliefd.... Tips, do's of don'ts? Ikke wellicht?

td4 is hufterproof. Het enige punt van aandacht is de visco, ook de BMW-versie zal het op enig moment opgeven, al is die vele malen beter dan de oorspronkelijke Land Rover-versie. Niet voor laten staan maar wel even testen of ie nog goed is. Op een leeg parkeerterrein even rustig enkele rondjes vooruit en achteruit rijden met stuur volledig ingedraait (kleinst mogelijke draaicirkel) De Freebee moet dit doen zonder bijgeluiden, kraken of trillen/wringing in de banden. Voor de rest is de Freebee net een gewone auto en dus ook checken op die dingen die een gewone auto ook kan mankeren. Ook een Freebee is niet heilig maar het is een degelijke auto.

Oh, enne, garages die beweren dat LPG motoren meer onderhoud nodig hebben, breng daar nooit een LPG auto naar toe want die hebben dan geen verstand van LPG-installaties.
Moderne auto's (die op loodvrije benzine kunnen/mogen rijden) mogen geen merkbare extra slijtage geven op de kleppen. Gebeurt dat wel, deugd de afstelling van de LPG-installatie niet........

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:03

Thanx Ikke! Ik denk dat we een afspraak gaan maken voor een proefrit. Wordt vervolgd....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:10

mamamier schreef:
Thanx Ikke! Ik denk dat we een afspraak gaan maken voor een proefrit. Wordt vervolgd....

Waar staat ie? Als het niet aan het andere eind van NL is, wil ik er wel een blik op werpen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:36

Oh mag ik ook even binnen vallen?!

Mijn vriend en ik zijn in het bezit van een bus nu is mijn vriend voor zich zelf begonnen en staat de bus op de zaak. Dit betekend dat er een andere auto bij moet komen die boot en trailer mag trekken.
Mijn vriend wil graag de volgende auto. http://link.marktplaats.nl/m953552941
SsangYong rexton. Ben erg benieuwd wat jullie er van zeggen. O:)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:43

Mijn schoonmoeder heeft een SsangYoung...... wat een vliegmachine is dat (in de negatieve zin). Hij maakt enorm veel herrie en je denkt dat hij de lucht in gaat. Op dat moment begint hij net te rijden ;-)
Ken meerdere mensen met een SsangYoung en ook daar is het meer herrie dan iets kunnen presteren. Ik heb de trailer erachter gehad maar dat was niet echt stabiel te noemen. De auto lijkt sterker dan hij is is mijn ervaring. Maar misschien heeft mijn schoonmoeder een maandagmodel haha
Oh ja, bij de garage waren ze er ook niet weg van als ze komt voor onderhoud. Nu weet ik niet of dat aan de garage ligt maar is natuurlijk wel iets om na te gaan.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:51

Wat ik er van weet zit er een Mercedes motor in. En die moet behoorlijk zuipen. Ik moet er elke dag 80 km mee rijden dus ik wil een veilige en goede auto. Ik ken die auto's helemaal niet en ik moet er voor het eerst ook zelf met trailers mee rijden. Dus jou commentaar neem ik er zeker in mee. Thanks!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:56

Alice13 schreef:
Wat ik er van weet zit er een Mercedes motor in. En die moet behoorlijk zuipen. Ik moet er elke dag 80 km mee rijden dus ik wil een veilige en goede auto. Ik ken die auto's helemaal niet en ik moet er voor het eerst ook zelf met trailers mee rijden. Dus jou commentaar neem ik er zeker in mee. Thanks!

Moet je er een dikke tweepaards mee rondzeulen of is een 1,5 paards meer het plan?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:56

Oh ja, hij zuipt inderdaad ook! Dacht dat er een lek in de auto zat ;-)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:02

Alice13 schreef:
nu is mijn vriend voor zich zelf begonnen en staat de bus op de zaak. Dit betekend dat er een andere auto bij moet komen die boot en trailer mag trekken.

Want?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:07

Rex: Omdat mijn vriend 6 dagen in de week nu de bus mee heeft en ik anders dus niet op concour kan O:)
Daarnaast wil hij niet telkens de hele bus leeg moeten pakken als we met de boot weg gaan (we wakeboarden dus gaat veel mee :D )

Ikke: tweepaard, en grote boot moet makkelijk in en uit het water kunnen.

We willen een auto die goed wat mag trekken, niet te grote slurp bak (omdat ik er mee naar mn werk moet) liefst onder de €8000,- en km stand onder de 150 O:)

wensen lijstje ik weet het hahaha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:13

Alice13 schreef:
Rex: Omdat mijn vriend 6 dagen in de week nu de bus mee heeft en ik anders dus niet op concour kan O:)
Daarnaast wil hij niet telkens de hele bus leeg moeten pakken als we met de boot weg gaan (we wakeboarden dus gaat veel mee :D )

Ikke: tweepaard, en grote boot moet makkelijk in en uit het water kunnen.

We willen een auto die goed wat mag trekken, niet te grote slurp bak (omdat ik er mee naar mn werk moet) liefst onder de €8000,- en km stand onder de 150 O:)

wensen lijstje ik weet het hahaha.

Dan vergeet het maar. Grote (4x4) auto's met een ruim trekgewicht kosten gewoon knaken, zowel in de heb als in brandstofkosten.
Ik zou dus eens heel goed nadenken wat je nu echt wil trekken.

Ik vraag me af waarom die auto de boot moet kunnen trekken. Ik ga er tenminste vanuit dat jullie samen met de boot gaan. Blijft dus alleen die trailer over. Wat stop je ECHT in die trailer?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:22

Haha die zoek ik ook.
Eentje waarmee ik zuinig kan gaan werken en toch makkelijk 2 paarden aan haak kan. Maar ik vrees dat die alleen in droomland bestaat. :D :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:35

Kirrr schreef:
Haha die zoek ik ook.
Eentje waarmee ik zuinig kan gaan werken en toch makkelijk 2 paarden aan haak kan. Maar ik vrees dat die alleen in droomland bestaat. :D :+

Het maakt nogal uit of je met twee Shetten op stap wil of met twee Belgische trekpaarden.......

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:43

ikke schreef:
mamamier schreef:

Waar staat ie? Als het niet aan het andere eind van NL is, wil ik er wel een blik op werpen.

Woerden. Hij staat op mp en autoscout24. (Bj 2005, 160.000 km)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:48

ikke schreef:
Kirrr schreef:
Haha die zoek ik ook.

Het maakt nogal uit of je met twee Shetten op stap wil of met twee Belgische trekpaarden.......

Uiteraard.
Het zijn quarters en 90% van de tijd zal er maar 1 paard opstaan ook. Wil vooral niet vast zitten als de vriend weg is met de Ford. Dus hoe vaak hij effectief zal trekken is ook nog niet geweten.

Liefst lichte vracht vanwege de taksen. Dan kom ik uiteraard weer bij een Amerikaan uit. Maar die is kwa parkeren aan het kantoor en vooral bij klanten niet zo handig.
Ombouw lichte vrachten hebben dan weer maar 2 zitplaatsen, ook niet ideaal.
En een bus wordt het sowieso niet. :+

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:55

Een Amerikaan is in BE wellicht wel het goedkoopste Kirr? Tenminste, lichte vracht?

Ik vind het echt een lachertje wat de Dodge hier kost en toen ik gister bij de pomp ook nog maar 27 cent per liter gas moest afrekenen gaf ik mijn auto bijna een kusje :D
Ondanks het verbruik van 1 op 5 ben ik veeeeel goedkoper uit dan met onze vorige auto (BMW 3 serie diesel).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:40

Popke schreef:
Een Amerikaan is in BE wellicht wel het goedkoopste Kirr? Tenminste, lichte vracht?

Ik vind het echt een lachertje wat de Dodge hier kost en toen ik gister bij de pomp ook nog maar 27 cent per liter gas moest afrekenen gaf ik mijn auto bijna een kusje :D
Ondanks het verbruik van 1 op 5 ben ik veeeeel goedkoper uit dan met onze vorige auto (BMW 3 serie diesel).

Punt is dat die "truc" in NL niet meer opgaat. Voor particulieren is het maar heel beperkt interessant om nog grijs kenteken (onze versie van "lichte vracht") te rijden. Het is wel iets goedkoper, maar dat is het dan ook.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:59

Dat weet ik Ikke. Kirr komt ook uit BE. Mijn reactie was eigenlijk meer op haar van toepassing. was ik niet heel duidelijk in.

ecools

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:57

@mamamier
wij rijden ook een LR Freelander 2 TD4 automaat. Een echt heerlijke auto, we hebben de FL echter wel laten tunen. Standaard blijft de automaat schakelen tussen de vijfde en zesde versnelling bij 90 km/hr, dat is nu over. Wij hebben twee paarden in de trailer staan (Fries en Tinker), dit gaat echt goed. Succes met je proefrit.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:04

ecools schreef:
@mamamier
wij rijden ook een LR Freelander 2 TD4 automaat. Een echt heerlijke auto, we hebben de FL echter wel laten tunen. Standaard blijft de automaat schakelen tussen de vijfde en zesde versnelling bij 90 km/hr, dat is nu over. Wij hebben twee paarden in de trailer staan (Fries en Tinker), dit gaat echt goed. Succes met je proefrit.

Dank je wel, gaat vast lukken. Ben echt enthousiast over die auto! Dit is een handgeschakelde trouwens. Rij nu wel automaat en heb toch lichte voorkeur voor zelf schakelen. Hoelang heb jij deze auto al en heeft ie al eens iets gemankeerd?