hetty007 schreef:Ik heb een anderhalfpaards trailer van atec en die word getrokken door een golf 3 cabrio 1,9 tdi eerder Lancia libra en renault lagune. Allemaal goede trekauto's
Ik trok een 1,5 paards met een Ford Escort, ging ook best goed. Maar de 90pk TD deed het toch een stuk simpeler dan dat 60pk koffiemolentje.....
MarcR schreef:Ga maar eens rijden met een X trail, ik heb het 6 jaar geleden ook gedaan toen wij een nieuwe auto zochten en ik vond hem niet erg comfortabel rijden.
Na uitvoerige testen hebben wij voor een Subaru Forester gekozen, 2 liter benzine en hebben daar nog geen moment spijt van gehad.
Het huidige model mag twee ton trekken, de wagen rijd erg comfortabel en veilig en voor onderhoud vallen de kosten erg mee.
Ga eens kijken bij Subaru, een merk dat meestal over het hooft word gezien bij de keuze van een trek auto.
Bij de oudere modellen moet je wel kijken hoeveel hij mag trekken, afhankelijk van de motor.
Van het huidige model bestaat er een diesel versie, 2 liter, 150 pk die ook twee ton mag trekken.
Hij heeft een hoger koppel dan de benzine en is zuiniger.
Punt met die Diesel is dat dat in NL alleen uit kan als je een behoorlijk aantal km per jaar maakt.
mamamier schreef:hetty007 schreef:Ik heb een anderhalfpaards trailer van atec en die word getrokken door een golf 3 cabrio 1,9 tdi eerder Lancia libra en renault lagune. Allemaal goede trekauto's
Maar die halen de twee ton trekgewicht niet denk ik?
Ik wil graag echt ruim trekgewicht hebben en een hoge koppel. Rij nu al een paar jaar in een chrysler Voyager. Weegt 1850 en mag 1600 trekken. Nou, hij trekt voor geen meter en zuipt verschrikkelijk. (Zonder trailer ook hoor maar met trailer rijdt ie 1 op 5)
Dus nu op zoek naar a. Een diesel b. twee ton mogen trekken c. Hogere koppel en d. Zuinigere auto.
Die halen de 2 ton nog niet eens bij benadering.
Voyager die niet trekt, daar is wat mee (Diesel wellicht). Ik heb met meerdere Voyagers gereden en die lieten met beleid de straatstenen wel liggen.......