Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Priscilla_90 schreef:Hoi een vraagje langzamerhand gaat de auto die ik nu voor de trailer heb Volvo v40 echt wel opraken
Trailer ; Ifor Williams 1,5 paards met paard erin van 1.80
Graag wel onder de 3500 kg totaal blijven zitten aangezien ik geen E rijbewijs heb
Nu vroeg ik me af wat voor een auto daarvoor kan staan die evt ook een 2 paards ifor Williams trailer zou kunnen trekken .
Gloa schreef:Subaru forrester TMM zo even uit mn hoofd 1880 kg. De mijne een 2.0 mag 1500 trekken maar een 2.5 turbo mag 2000 aan de haak hebben. 2 paards met alleen B is bijna onmogelijk en een Ifor in 2 paards kan je wel vergeten. Daar wegen ze veel teveel voor.
Priscilla_90 schreef:@ikke de combi die ik nu heb mag precies ! dus de 1.5 paards met de auto kom ik rond de 3400 a 3450 uit
Priscilla_90 schreef:@ ikke klopt dat weet ik dat b e altijd verplicht is bij 2 paards
Ik had mijn berichtje anders moeten formuleren wil in de toekomst wel graag mijn be halen namelijk
Dus ik kijk een beetje voor beiden , wat zou kunnen maar heb er totaal geen verstand van waar je op moet lettten etc
Priscilla_90 schreef:ik zoek gewoon een auto die legaal NU 1.5 paards trailer kan trekken en evt in de toekomst als ik mijn BE heb gehaald ook een 2 paards kan trekken
Maar dus je wil zeggen dat er helemaal geen auto is voor de 2 paards ifor ?
Hoop dat wij elkaar nu beter begrijpen haha
ikke schreef:Gloa schreef:Subaru forrester TMM zo even uit mn hoofd 1880 kg. De mijne een 2.0 mag 1500 trekken maar een 2.5 turbo mag 2000 aan de haak hebben. 2 paards met alleen B is bijna onmogelijk en een Ifor in 2 paards kan je wel vergeten. Daar wegen ze veel teveel voor.
Jawel, maar met 2 ton aan de haak ben je er niet. Een beetje Ifor weegt 1000kg leeg. Je hebt dus minimaal 2200kg toegestaan trekgewicht nodig. Die auto's zijn er niet in gewichtsklasses die binnen 2000kg
Gloa schreef:Geen idee waar de mijne straks op uit komt maar voor de verbouwing zat hij inclusief dubbele bodem op bijna 850 kg (1,5 paards). Dus met een 1,5 zou het misschien net kunnen op alleen een B rijbewijs.
tinkersjakie schreef:ikke schreef:Ik begin d'r niet aan. google even op "distributie" dan begrijp je waarschijnlijk heel snel waarom.....
Zal wel blond zijn maar vind niet echt wat. Alleen maar onderdelen.
Alleen 1 iemand waar ie van geknapt is. Maar dat kan met elke auto.
Kun je me meer vertellen
cissy schreef:Gloa schreef:Geen idee waar de mijne straks op uit komt maar voor de verbouwing zat hij inclusief dubbele bodem op bijna 850 kg (1,5 paards). Dus met een 1,5 zou het misschien net kunnen op alleen een B rijbewijs.
Je maakt de klasdieke fout door van het werkelijke gewicht vd trailer uit te gaan. Je moet van de MTM Maximaal Toelastbare Massa uitgaan. Dus trailergewicht + laadvermogen. Zeker voor B rijbewijs! De MTM vindt je terug op de papieren vd trailer.
Gloa schreef:Mijn 1,5 paards heeft een MTM van 2000 kilo en mag in combi met mijn auto net niet.
Rex_Rolfo schreef:Gloa schreef:Mijn 1,5 paards heeft een MTM van 2000 kilo en mag in combi met mijn auto net niet.
Nou, net niet?? Zelfs een Fiat Panda tweecilindertje heeft al een TMM van 1440 kg. Welke auto mag en kan dan verantwoord een grote trailer trekken en heeft zelf een TMM die maar net boven de 1500 kg uit komt? Hou je ook rekening met kogeldruk?