Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marianne

Re: Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:33

Ja natuurlijk is het een wederdienst, maar ik kan mijn paard ook gewoon in het weiland zetten, dan krijgtie toch ook beweging Bloos Tis voor mijn event. bijrijdster toch alleen maar leuker.. en ze kiest er dan zelf voor om te betalen.. want anders kiest ze dan niet voor mij.. Zij heeft dan toch ook de kans om een band met een paard te krijgen en om vaker te rijden dan op de manege.. (en sowieso ook goedkoper, omgerekend)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:34

Mariannedeb schreef:
Ja natuurlijk is het een wederdienst, maar ik kan mijn paard ook gewoon in het weiland zetten, dan krijgtie toch ook beweging Bloos Tis voor mijn event. bijrijdster toch alleen maar leuker.. en ze kiest er dan zelf voor om te betalen.. want anders kiest ze dan niet voor mij.. Zij heeft dan toch ook de kans om een band met een paard te krijgen en om vaker te rijden dan op de manege.. (en sowieso ook goedkoper, omgerekend)

Hier kan ik mij helemaal bij aansluiten Lachen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:35

Hier ga ik ook in mee!

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:36

Tsja, het wel of niet betalen heeft al een paar keer rondgecirkeld op de vorige 20 pagina's op dit topic. Alle meningenzijn al wel uitgekauwd denk ik.

Dit blijft een kwestie tussen eigenaar en bijrijder. Zolang je het beide maar eens bent met hoe je het doet is, maakt het verder niet uit. Belangrijkste vind ik de "klik" met het paard en ietsje minder (maar niet onbelangrijk) de klik tussen eigenaar en bijrijder.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:36

Voor die mensen die vinden dat een bijrijder moet betalen omdat die jouw hoofdstel en zadel gebruikt, de hoeven harder slijten en hij daardoor meer voer moet krijgen.

Laat je de bijrijder doorbetalen als je paard 2 weken kreupel is.
Want in die tijd wordt het zadel en het hoofdstel niet gebruikt en slijten de hoeven ook niet.

Dus als je zegt dat het een vergoeding is voor gebruikte spullen zou je de vergoeding ook moeten stoppen op het moment dat deze niet gebruikt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:37

Dan heb jij de keuze hem op het land te zetten
de meeste hebben die keuze niet Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:38

Lessen met goede lesgever vind ik wel een must. Geef ik dat geld liever hier aan. Is toch veel belangrijker?

Het paard word er niet beter van als jij het bedrag krijgt, hier word het paard beter van.
Quote uit het ander topic.

Ik heb zelfs soms lessen genomen van 50 euro voor drie kwartier. Ik werd er beter van, het paard iedereen blij. Zeker wanneer het verkocht werd

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:39

roosje84 schreef:
Ik zie het vanaf een andere kant, ze gebruikt mijn spullen, rijdt vaker buiten dan ik, slijten de ijzers toch sneller.
Aan de andere kant ze neemt wel een deel zorg uit mijn handen, daar heb je gelijk in.

En dat is iets waar je toch zelf voor kiest?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:42

Klopt, maar ze wil zelf ook betalen dus ik zie dan geen probleem Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:43

sronnie schreef:
roosje84 schreef:
Ik zie het vanaf een andere kant, ze gebruikt mijn spullen, rijdt vaker buiten dan ik, slijten de ijzers toch sneller.
Aan de andere kant ze neemt wel een deel zorg uit mijn handen, daar heb je gelijk in.

Liever dat mijn spullen verslijten dan dat ze blijven liggen Knipoog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:44

Niks. Jij wilt een bijrijder, omdat je waarschijnlijk te weinig tijd hebt, en waarom zou je geld moeten krijgen omdat jij geen tijd hebt om zelf naar je paard te gaan?
En als jij weg gaat, moet je blij zijn dat iemand anders jouw dier wilt doen,want je weet dat je weggaat, en je weet dat je dier een verzorger nodig heeft.
Dus ik vind het pure onzin er geld voor te vragen Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:46

sronnie schreef:
roosje84 schreef:

als je bij mij komt bijrijden ,dan kies je voor de bijdrage die ik vraag Haha! anders moet je niet bij mij zijn,heel simpel Clown
en ik heb hele goede bijrijdsters gehad die mijn pony als hun eigen zagen en daar naar handelden
ook toen mijn merrie een hele tijd niet gereden kon worden en toen een veulen kreeg ,betaalden ze door
en niet omdat ik dat wilde,juist niet ,maar ze zei dat wanneer het haar paard was ze ook niet kon stoppen met stalling betalen!

nu heeft ze 2 kinderen [1 baby] en komt ze af en toe als ze tijd heeft nog lekker rijden.
maar zulke bijrijdsters zijn er dus ook Pling
die niet lopen te zeuren over de bijdrage,of dat ze teveel moeten doen,of hij is kreupel dus ik betaal niet Koe
mijn bijrijdster die ik nu heb heeft op mijn adv gereageerd waar de bijdrage in vermeld stond,dus zij heeft het berdrag er voor over Pling en ze is verder super voor mijn dier!

ook als ze op vakantie gaan betalen ze door!! Sigaar

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:49

Zie je wel nog een geluksvogel Haha!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:59

Ik zie het van 2 kanten.

Als bijrijder zou je je af kunnen vragen waarom sommige mensen een fortuin vragen om hun paard te doen op bepaalde dagen dat zij zelf niet kunnen. Je helpt hun immers uit de brand.

Maar als eigenaar kan ik me best goed voorstellen dat je een bedrag vraagt aan je verzorger/bijrijder, want het maakt gebruik van je spullen en paard.
Je betaalt natuurlijk niet voor een paard waar je zelf niets mee doet.

Wat Ariebombarie zegt, ben ik het er helemaal mee eens.
Ik heb paarden aangeboden gekregen waar ze overdreven veel geld voor 2 à 3 dagen vragen. Daar komt nog bij dat ik minstens 1 keer per week moest lessen (natuurlijk op eigen kosten).
Dan houdt het voor mij op.

Ik vind (vanuit mijn perspectief, scholier, bijbaan) dat €50,- zonder lessen, een relatief net bedrag is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:05

Lips are sealed Rock-on, dudes! Go jij! Go jij!
op naar de 40!
sorry, kon het niet laten... Clown

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:07

Ik vind dat van katiav wel een goed idee; gewoon goede lessen betalen en meer niet. Ik vind ook dat je voor een bijrijdster geen geld moet vragen, maarja, als je iemand vind die er graag voor wil betalen is dat mooi meegenomen. Ik zelf zou het nooit doen. (betalen & geld vragen niet)

Welke 40?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:12

welke 40.... ? dat is waarschijnlijk het uiteindelijke totaal aantal pagina's dat we maar blijven vullen met dezelfde posts.... kennelijk leest niemand meer de vorige 20 pagina's want men blijft maar herhalen wat al tig keer is verteld.... Knipoog

Kimb72

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:13

Joscaa schreef:
Niks. Jij wilt een bijrijder, omdat je waarschijnlijk te weinig tijd hebt, en waarom zou je geld moeten krijgen omdat jij geen tijd hebt om zelf naar je paard te gaan?
En als jij weg gaat, moet je blij zijn dat iemand anders jouw dier wilt doen,want je weet dat je weggaat, en je weet dat je dier een verzorger nodig heeft.
Dus ik vind het pure onzin er geld voor te vragen Lachen

helemaal oneens!!

Ik heb geen bijrijdster, heb een eigen paard en zou ook geen bijrijdster willen. Vroeger heb ik een bijrijdster gehad. Ik wilde er geen geld voor hebben, als ze de stal eens uitmeste vond ik t allemaal prima.
Maar bijrijdster wilde meeer, meeer en wilde op een gegeven moment met paard naar vereniging. Ging niet door. Bijrijdster wilde verder weg buitenritjes maken, en bijrijdster wist op een gegeven moment alles beter! we kregen discussies, en ik kreeg steeds meer de buik vol van bijrijdster.

Op een gegeven moment heb ik gezegd toedeledokie! kom nou! ze hoeft er niks voor te betalen, maar ze verlangen wel steeds meer! nee hoor, voor mij geen bijrijdsters meer.

Maar als je toch een bijrijdster wilt, vindt ik t logisch als de bijrijdster helpt met de stallen, de verzorging etc. Ook vindt ik t normaal dat een bijrijdster wat vergoeding geeft. Ook de lusten? dan ook de lasten.

pino_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:14

Hahahaha... jah.. ik weet nu eigenlijk wel genoeg!! Hoe zorg ik er voor dat ik geen mailtjes meer krijg in m'n hotmail als iemand een bericht heeft achter gelaten??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:17

pino_lien schreef:
Hahahaha... jah.. ik weet nu eigenlijk wel genoeg!! Hoe zorg ik er voor dat ik geen mailtjes meer krijg in m'n hotmail als iemand een bericht heeft achter gelaten??

Bovenaan staat uitschrijven daar op klikken

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:17

pino_lien schreef:

je uitschrijven uit het topic,links bovenaan Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:18

@fairytale, kun je geen slotje op je topic laten zetten...?? PLEASEEEEEE!! Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:19

cissy schreef:
@fairytale, kun je geen slotje op je topic laten zetten...?? PLEASEEEEEE!! Haha!

nee Haha! we blijven gewoon onze berichten herhalen Clown Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:21

bah flauw hoor... maar leren doe je wél door het vaak te herhalen... Hyper! Slim

Citaat:
Hoe zorg ik er voor dat ik geen mailtjes meer krijg in m'n hotmail als iemand een bericht heeft achter gelaten??

hoezo? zit je mailbox vol? WHOEAHAHAHA!
Laatst bijgewerkt door cissy op 09-01-07 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:22

Stampen Knipoog

Ik heb meerdere pony's gereden en ik hoefde er ook niet voor te betalen. Ik hielp gewoon bij die mensen met dingen voor de pony of gewoon met dingen thuis. Omdat ik het leuk vond Tong uitsteken