Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:46

Zo, dat is flink hoog :D , hopelijk is het afdoende samen met eten, drinken en een maatje +:)+ .

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 18:50

GDG schreef:
Zo, dat is flink hoog :D , hopelijk is het afdoende samen met eten, drinken en een maatje +:)+ .

Nou ja...nu drukte hij het draad a.d onderkant opzij maar bleef in het tussenstuk (dus de meter tussen binnenste en buitenste omheining) staan grazen..daar stond ook nog wel heel veel dus ik geef hem geen ongelijk...verder is hij al veel rustiger. En eigenaar neemt morgen stroomapparaat mee zodat we de nwe omheining op een aparte stroombron aan kunnen sluiten.

superpony

Re: Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:51

Wat mensen soms ook doen is slingertjes om de meter bijv aan het draad doen. Als dat wappert houdt het sommige paarden ook op afstand.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 19:04

superpony schreef:
Wat mensen soms ook doen is slingertjes om de meter bijv aan het draad doen. Als dat wappert houdt het sommige paarden ook op afstand.

Goeie tip! Thanx!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:09

Goede klap stroom erop.
Voor erover en niet aanraken werkt dat niet, voor eronderdoor wel.
Eigenlijk ben ik iemand die een paardenwei niet snel degelijk vind als er geen stroom op staat of je moet echt een hekwerk hebben.
En let dan ook op dat de onderste draad niet nog te hoog staat, dan drukken ze hem met de manen omhoog en krijgen nog geen stroom. Onderste op 30 cm van de grond dat die neus de eerste stroomschok krijgt.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:11

Voor erover en wel aanraken gaat het ook niet werken. Wanneer het paard niet tegelijk de grond raakt en de draad, dan gebeurt er niets.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 19:34

Op de normale omheining staat uiteraard stroom :D. Ik heb er nu tot 1.80 draden voorgezet. Daar staat nog geen stroom op omdat dan mijn apparaat teveel verliest. Komt dus andere op.

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:38

Wat ik wel altijd deed met het spul wat door de draad heen ging (moeten ze het wel aanraken uiteraard) was de paarden nat spuiten. Het water geleid goed. Moet het wel goed weer zijn uiteraard

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:28

Het valt wel mee met de verzekeringen hier hoor :D Stalhouder is inderdaad wel voor meer aansprakelijk dan in Nederland. Maar het is niet voor niets verplicht om je paard te verzekeren: als eigenaar ben je uiteindelijk verantwoordelijk voor wat paard aan zou richten, niet de stalhouder.
En een trailer moet inderdaad een eigen verzekering, maar niet omdat iemand zou kunnen struikelen over de dissel :D In Nederland zijn aanhangers via de trekkende auto verzekerd, hier niet. Een autoverzekering hier dekt geen aanhangers. Dus moeten aanhangers zelf verzekerd worden, voor onderweg dus. Een puntje van verwarring voor grensbewoners: NL auto, Duitse aanhanger. Of Duitse auto en NL aanhanger. Welke combi mag wel en welke niet. Je ziet hier (iets dichter naar de grens toe dan) af en toe combi's rijden die mogen hopen geen politie tegen te komen. Want die rijden illegaal en onverzekerd :D

Ik ben hier uiteindelijk goedkoper uit met verzekeringen, en verzekeringen vind ik duidelijker (je wordt naar mijn idee wat minder genaaid dan in Nederland). Je paarden verzekeren hoeft helemaal niet duur te zijn en als dat de reden is dat je ineens niet meer naar Duitsland wil verhuizen vermoed ik een "klok en klepel" verhaal :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:26

GC, dat was ook wel degelijk als men bijvoorbeeld over de dissel mocht struikelen, dat heeft onze verzekeringsagent ons zelf verteld.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:50

Apart voorbeeld, is natuurlijk niet een reden om je trailer te verzekeren. Net zo min als dat je een auto moet verzekeren omdat iemand over je trekhaak zou kunnen struikelen... het zal meeverzekerd zijn, zeker, maar niet dé reden om te verzekeren.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:58

GamblersCup schreef:
Het valt wel mee met de verzekeringen hier hoor :D Stalhouder is inderdaad wel voor meer aansprakelijk dan in Nederland. Maar het is niet voor niets verplicht om je paard te verzekeren: als eigenaar ben je uiteindelijk verantwoordelijk voor wat paard aan zou richten, niet de stalhouder.
En een trailer moet inderdaad een eigen verzekering, maar niet omdat iemand zou kunnen struikelen over de dissel :D In Nederland zijn aanhangers via de trekkende auto verzekerd, hier niet. Een autoverzekering hier dekt geen aanhangers. Dus moeten aanhangers zelf verzekerd worden, voor onderweg dus. Een puntje van verwarring voor grensbewoners: NL auto, Duitse aanhanger. Of Duitse auto en NL aanhanger. Welke combi mag wel en welke niet. Je ziet hier (iets dichter naar de grens toe dan) af en toe combi's rijden die mogen hopen geen politie tegen te komen. Want die rijden illegaal en onverzekerd :D

Ik ben hier uiteindelijk goedkoper uit met verzekeringen, en verzekeringen vind ik duidelijker (je wordt naar mijn idee wat minder genaaid dan in Nederland). Je paarden verzekeren hoeft helemaal niet duur te zijn en als dat de reden is dat je ineens niet meer naar Duitsland wil verhuizen vermoed ik een "klok en klepel" verhaal :D

Je bent in nederland ook aansprakelijk als je paard schade aan brengt aan personen of spullen. Als je geen verzekering hebt moet je er als eigenaar gewoon voor dokken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:01

Dat staat er toch ook.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:01

Hoop dat je verhoogde omheining helpt. Maar als je een echte doorzetter hebt dan is het niet voldoende.. Heb het ooit geprobeerd 2 meter maar ging hij gewoon door heen. Dubbele omheining (1,5 meter er tussen) hielp wel, omdat ie dan z'n sprong slecht kon inschatten. Ik hoop dat je nu gewoon de oorzaak hebt gevonden, en dat ie gezellig bij je merrie in kan staan. En dat ie dan lekker binnen de lijntjes blijft.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 20:38

Uhm...ik lees nu weer wat? Volgens mij rijd ik al 6 jaar illegaal rond dan. Nederlandse aanhanger met duitse auto...heb het gevraagd aan politie en het mocht maar niet dus??? Paardenverzekering betaal ik 130 ofzo voor 4 paarden. Dat is incl fremdreiter.

En ik begin vorderingen te maken in het aanspreken van mensen :).gister gevraagd of pensionklant vandaag de weide wilde abappeln omdat ik gisteren vrij veel tijd in haar paard geinvesteerd had...was prima. Vandaag aangegeven dat ze ff de rijbak moest abappeln als haar paard daarin gemest had en de deur dicht doen als ze wegging (stond wagenwijd open).

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:42

Oefening baart kunst! +:)+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:47

Heeft de aanhanger geen eigen verzekering? Want je Duitse autoverzekering dekt geen aanhangers. Zodra je dus een kentekenplaat van je auto kenteken op de aanhanger moet plakken, mag het niet.
De politie hoef je niks te vragen, daar is de kennis over dit soort dingen (bijvoorbeeld ook of een bepaalde auto/rijbewijs een bepaalde aanhanger mag trekken... 5 agenten zeggen ja, 5 zeggen nee) niet echt aanwezig.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 21:21

Aanhanger heeft eigen nederlands kenteken. Maar dus geen verzekering. Dat agenten het niet weten zal dan de reden zijn dat ik al 6 jaar probleemloos rondrijd :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 01:00

Het gaat er vooral om dat je met een ongeluk niet verzekerd bent... misschien toch een reden om er eens over na te denken... ;)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 04:10

Nou, mijn Duitse vriendin heeft haar trailer ook niet apart verzekerd hoor, die is gewoon meeverzekerd met de auto. Helemaal kloppen doet het dus niet, ik ga er toch van uit dat zij de regels kent. Je hebt hier wel een paar andere regels en je kunt zelfs je grote teen nog verzekeren, maar zo ingewikkeld is het niet hoor. En zeker geen reden om niet naar Duitsland te verhuizen.
En wa voor je paarden kost eigenlijk niets. Ik betaal 45€ per 3 maanden voor 2 paarden en dan heb ik toch echt alles verzekerd, incl Fremdreiter en eventueel een koets. Ik weet overigens ook niet beter dan dat het in Duitsland verplicht is om je paard te verzekeren als je hem op pension/wei/andermans/je eigen huis zet. Dit staat eigenlijk bij elke advertentie die je kunt vinden en een kopie van het bewijs vragen is ook niet geheel ongebruikelijk, maar volgens mij onnodig als je stelt dat er verzekerd moet worden. Volgens mij ben je dan als eigenaar weer verantwoordelijk voor je eigen paard en niet de eigenaar van het pension/weide. Maar dat weet ik dus niet zeker.
En auto/trailer combinaties, volgens mij doen ze daar in Nederland veel moeilijker over. Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad (verschillende kentekens), maar bij de informatie die ik ingewonnen heb via officiele kanalen, maakte het niet uit, zolang het zooitje maar verzekerd was en beide aan de eisen voldeden.

Fijn ts dat je nieuwe klant zich een stuk beter lijkt te gedragen en dat je ook meer aangeeft nu! Ondanks alle gezeik die je gehad hebt, is dit misschien ook goed geweest. Hoop dat je nu een fijne klant met een fijn paard er aan over houdt. Is het paard er nog uit gesprongen?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 08:11

Nee. Paard laten we onder toezicht buiten. (Als ik of zij er is). Gat goed en ee staat nog geeneens stroom op de binnenste draden...haar apparaat komt het weekend pas.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:32

bij ons is de aanhanger zolang hij aan de auto gekoppeld staat gewoon meeverzekerd met de auto. Alleen als hij los op een parkeerplek ofzo staat heeft hij een extra verzekering. Kost 12 euro per jaar. Is ook niet de wereld.
en toen ik nog op pension stond moest ik idd ook een afschrift van de WA verzekering van het paard afgeven, en anders kon ik weer gaan.
Maar ben blij TS dat het nu wat beter lijkt te gaan! :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:04

maar ts rijd een duitse auto en een aanhanger met nl kenteken . zit daar geen verschil in?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:32

NenaC, in Duitsland?

Precies stalNollie, in Nederland is de aanhanger verzekerd door het trekkende voertuig.
In Duitsland is dat apart.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:51

ja in duitsland. wij hebben wel een dld auto en dld aanhanger qua kenteken.