, hopelijk is het afdoende samen met eten, drinken en een maatje Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GDG schreef:Zo, dat is flink hoog, hopelijk is het afdoende samen met eten, drinken en een maatje
.
. Ik heb er nu tot 1.80 draden voorgezet. Daar staat nog geen stroom op omdat dan mijn apparaat teveel verliest. Komt dus andere op.
Stalhouder is inderdaad wel voor meer aansprakelijk dan in Nederland. Maar het is niet voor niets verplicht om je paard te verzekeren: als eigenaar ben je uiteindelijk verantwoordelijk voor wat paard aan zou richten, niet de stalhouder.
In Nederland zijn aanhangers via de trekkende auto verzekerd, hier niet. Een autoverzekering hier dekt geen aanhangers. Dus moeten aanhangers zelf verzekerd worden, voor onderweg dus. Een puntje van verwarring voor grensbewoners: NL auto, Duitse aanhanger. Of Duitse auto en NL aanhanger. Welke combi mag wel en welke niet. Je ziet hier (iets dichter naar de grens toe dan) af en toe combi's rijden die mogen hopen geen politie tegen te komen. Want die rijden illegaal en onverzekerd
GamblersCup schreef:Het valt wel mee met de verzekeringen hier hoorStalhouder is inderdaad wel voor meer aansprakelijk dan in Nederland. Maar het is niet voor niets verplicht om je paard te verzekeren: als eigenaar ben je uiteindelijk verantwoordelijk voor wat paard aan zou richten, niet de stalhouder.
En een trailer moet inderdaad een eigen verzekering, maar niet omdat iemand zou kunnen struikelen over de disselIn Nederland zijn aanhangers via de trekkende auto verzekerd, hier niet. Een autoverzekering hier dekt geen aanhangers. Dus moeten aanhangers zelf verzekerd worden, voor onderweg dus. Een puntje van verwarring voor grensbewoners: NL auto, Duitse aanhanger. Of Duitse auto en NL aanhanger. Welke combi mag wel en welke niet. Je ziet hier (iets dichter naar de grens toe dan) af en toe combi's rijden die mogen hopen geen politie tegen te komen. Want die rijden illegaal en onverzekerd
![]()
Ik ben hier uiteindelijk goedkoper uit met verzekeringen, en verzekeringen vind ik duidelijker (je wordt naar mijn idee wat minder genaaid dan in Nederland). Je paarden verzekeren hoeft helemaal niet duur te zijn en als dat de reden is dat je ineens niet meer naar Duitsland wil verhuizen vermoed ik een "klok en klepel" verhaal
.gister gevraagd of pensionklant vandaag de weide wilde abappeln omdat ik gisteren vrij veel tijd in haar paard geinvesteerd had...was prima. Vandaag aangegeven dat ze ff de rijbak moest abappeln als haar paard daarin gemest had en de deur dicht doen als ze wegging (stond wagenwijd open).