Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:19

Wat ik al eerder heb gezegd! wat al er bij TS (met veel pech uiteraard word ingebroken oid en het hoofdstel ontvreemd..) het ligt bij TS dus TS is verantwoordelijk voor het hoofdstel.

Mocht er zoiets voorvallen dan krijg je natuurlijk een hele vervelende discussie..........

Als het mij zou overkomen zou ik het terug sturen met DHL (is goedkoper dan PostNl) dan ben ik tenminste van het gezeur af!... dit blijft anders nog maanden duren...en al die tijd is TS zelf verantwoordelijk voor het hoofdstel.......

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 11:21

Upendo? Is er iets wat er in dit hele topic op wijst dat ik het hoofdstel wil houden, zelfs als ik de €7 op mijn rekening heb staan? Nou volgens mij niet hoor! Echt hoe durf je?!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:31

Ailill schreef:
upendo schreef:
Nee, zoals ik al zei, straks maakt ze het geld over en dan ziet ze het hoofdstel alsnog niet terug bijvoorbeeld. Dan heb je driedubbel verlies.
Ik ga hierop temmen, je bent afschuwelijk aan het speculeren.

Ik speculeer niks, ik beredeneer een gedachtegang vanuit de andere partij. Ik zeg toch niet dat ts dat doet? Kom zeg.

Ze zegt toch al dat ze het bekijkt vanuit de andere partij hoe die kan denken

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:55

Tieneke schreef:
upendo schreef:
En niemand weet of het waar is, want het kan misgegaan zijn bij verzending.

Of niet.

Idd.
Maar dat weten we dus niet ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:57

Dus hebben dat soort opmerkingen geen enkele waarde.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:12

Tieneke schreef:

Wel degelijk.
Want ts noemt de verkoopster een leugenaar.
Terwijl de verkoopster ook niet kan zien wat er tijdens transport mee is gebeurd.
De verkoopster heeft het er ook maar mee te doen dat ts niet betaald en het hoofdstel terug stuurt.

Zo kun je heel lang gaan bakkeleien over hoe en wat. Het is niet zo overduidelijk dat de verkoper gelogen heeft ook al voelt dat voor ts begrijpelijk wel zo. Het is ook een teleurstelling als je iets gekocht hebt en dat blijkt niet in orde te zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:14

Verkoopster is geen bang schaap dat enkel kan toekijken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:15

Tieneke schreef:
Verkoopster is geen bang schaap dat enkel kan toekijken.

TS ook niet ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:17

Doet ze ook niet. Ze geeft opties.

Ts, heb je nog van haar gehoord?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:19

als dit tijn transport was gebeurd waren de houdertjes zo niet verkleurd zoals we zien op die foto

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:20

Nina1999 schreef:
Upendo? Is er iets wat er in dit hele topic op wijst dat ik het hoofdstel wil houden, zelfs als ik de €7 op mijn rekening heb staan? Nou volgens mij niet hoor! Echt hoe durf je?!

Waarom stuur je het hoofdstel niet terug dan? Hoofdstel is niet wat je ervan verwacht, dat kan. Je hebt nog niet betaald maar hij hangt nog steeds in je kast. Die redenatie rijmt niet. Heeft in mijn ogen te maken met fatsoen.

Ben het met upendo volledig eens. Stuur dat hoofdstel terug of betaal het. Wat wil je anders? Het gewoon houden zonder te betalen?

Als je vantevoren foto's had gevraagd dan had je vooraf al van de koop af kunnen zien. Je koopt iets tweedehands, jouw idee van een goede staat van een product kan dan dus afwijken van iemand anders' idee.

Je had het bv ook kunnen gaan bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:21

TS als je mij een adres PB't en je eigen mail adres dan regel ik wel een verzendlabel voor je. Kan jij gewoon met goed fatsoen dat hoofdstel terug sturen, hoef jij er geen 2,5 uur voor te gaan afwassen en heeft de verkoopster in ieder geval d'r hoofdstel terug. We zijn inmiddels 21 pagina's verder en dan heb jij de kosten niet en heeft de verkoopster d'r hoofdstel terug. Ik hoef er het fijne verder niet van te weten maar ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat allebei de partijen wat foutjes hebben gemaakt, behalve dat ik het vreselijk onterecht vind dat je dat hoofdstel 'houdt' omdat je zelf geen zin hebt om de kosten eraan te maken terwijl de verkoopster wél de kosten aan het versturen heeft gemaakt.

En volgende keer misschien maar aan je ouders vragen of zij iets voor je willen afhandelen via marktplaats.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:58

Wat ben jij een geweldig mens Gast3289. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:04

upendo schreef:
Wat ben jij een geweldig mens Gast3289. :)

Nuja na 21 pagina's getouwtrek te hebben gelezen word k er wel een beetje waus van moet ik zeggen en dan is het niet eens mijn kind of m'n hoofdstel :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:29

Ts heb je uberhaubt nu na een week nog iets gehoord?

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 13:35

Woensdag kreeg ik een sms'je.

'ik ben de vader van ... en ik heb je een mail gestuurd waar ik vandaag antwoord op wil hebben. MVG'

Daarop heb ik direct geantwoord dat ik hoop dat ik hem hem wel tot een oplossing kan komen, maar dat ik nog geen email ontvangen heb. Die mail heb ik nu dus nog steeds niet, en ook geen reactie meer gehad verder. Nog paar x geprobeerd te bellen, maar ze nemen niet op of bellen niet terug.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:57

jeetje vreemd hoor. ik heb ooits zo iets gehad maar dan dat mensen een kinderwagen hadden gekocht en ik deze moest brengen (geen probleem tegen meerprijs) dus samen kinderwagen gezien en gekeurd en was goed. mensen kochten de wagen. later belde ze me op dat ze hem niet goed bevonden!! naja hoop heisa en dreigingen dat ik naar politie ben gegaan met van goh wat kan ik hier nu mee?

ze hadden er een melding van gemaakt en dus zo gelaten.

wat ik wil zeggen is ga eens langs het bureau leg het verhaal uit en vraag wat je het beste kan doen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:03

Nina1999 schreef:
Woensdag kreeg ik een sms'je.

'ik ben de vader van ... en ik heb je een mail gestuurd waar ik vandaag antwoord op wil hebben. MVG'

Daarop heb ik direct geantwoord dat ik hoop dat ik hem hem wel tot een oplossing kan komen, maar dat ik nog geen email ontvangen heb. Die mail heb ik nu dus nog steeds niet, en ook geen reactie meer gehad verder. Nog paar x geprobeerd te bellen, maar ze nemen niet op of bellen niet terug.

Als ik het goed begrijp heb jij nog geen cent betaald en bent ook niet van plan het hoofdstel op te sturen als verkoopster geen verzendkosten betaalt???

Anoniem schreef:
TS als je mij een adres PB't en je eigen mail adres dan regel ik wel een verzendlabel voor je. Kan jij gewoon met goed fatsoen dat hoofdstel terug sturen, hoef jij er geen 2,5 uur voor te gaan afwassen en heeft de verkoopster in ieder geval d'r hoofdstel terug. We zijn inmiddels 21 pagina's verder en dan heb jij de kosten niet en heeft de verkoopster d'r hoofdstel terug. Ik hoef er het fijne verder niet van te weten maar ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat allebei de partijen wat foutjes hebben gemaakt, behalve dat ik het vreselijk onterecht vind dat je dat hoofdstel 'houdt' omdat je zelf geen zin hebt om de kosten eraan te maken terwijl de verkoopster wél de kosten aan het versturen heeft gemaakt.

En volgende keer misschien maar aan je ouders vragen of zij iets voor je willen afhandelen via marktplaats.

En op bovenstaande reageer je voor het gemak maar even niet? :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:12

ElineS, artikel verduistering beetje te veel naar eigen inzicht verklaart..helaas is verduistering nl niet eerlijk verkregen...en zo stel je het wel...heel klein verschil...nl niet verkregen door misdrijf...en dat zegt nl niet dat het dan automatisch eerlijk is verkregen...en juist daarom heet het verduistering...

Anders dan door misdrijf en wederrechtelijk..en daar gaat het nu dus om...dat hele wederrechtelijke ...

Koper heeft zich maar aan een deel van de afspraak gehouden en dat staat los van wat verkoper doet...

Feitelijk is koper nl nu strafbaar...ze betaald niet en als oplossing stuurt niet terug...dus ze houdt iets op wederrechtelijke wijze...

Kan gans bokt nu wel blijven zanikken over staat van 2e hands artikel, maar een simpel feit wordt even buiten beschouwing gelaten..

Heeft niks met opruiing te maken maar gewoon met opsomming van feiten...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:28

waxmeltsenzo schreef:
Tieneke schreef:

Wel degelijk.
Want ts noemt de verkoopster een leugenaar.
Terwijl de verkoopster ook niet kan zien wat er tijdens transport mee is gebeurd.
De verkoopster heeft het er ook maar mee te doen dat ts niet betaald en het hoofdstel terug stuurt.

Zo kun je heel lang gaan bakkeleien over hoe en wat. Het is niet zo overduidelijk dat de verkoper gelogen heeft ook al voelt dat voor ts begrijpelijk wel zo. Het is ook een teleurstelling als je iets gekocht hebt en dat blijkt niet in orde te zijn.

Jij bent ook een vervelende doordrammer, er zat geen enkel glittersteentje los in de doos bij het open maken. En dan nu, kom maar weer op met aanvallen op ts want inderdaad wij waren er niet bij.
Zoals iemand hier al zei, indien ts betaald had vooraf en een topic had geopend dan was bij iedereen de verkoopster een oplichter geweest en had iedereen medelijden met ts en nu word ze gewoon door reacties, vooral van jou en een paar anderen voor leugenaar uitgemaakt. Moeten we een schriftelijke verklaring van haar ouders eisen???

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:56

Anoniem schreef:
TS als je mij een adres PB't en je eigen mail adres dan regel ik wel een verzendlabel voor je. Kan jij gewoon met goed fatsoen dat hoofdstel terug sturen, hoef jij er geen 2,5 uur voor te gaan afwassen en heeft de verkoopster in ieder geval d'r hoofdstel terug. .

Opgelost +:)+

heb je al naar Rachelle gepb't Nina?

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:57

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 15:07

Nog niet, eikenbos. Wel geprobeerd, maar steeds minimaal 10 wachtenden voor me...

Rachelle, echt een superlief aanbod, maar weet niet zo goed wat ik nu moet zeggen. Kan jou toch niet voor mijn problemen op laten draaien?! Ik denk er even over na als je dat goed vind. Kunnen we meteen even afwachten of de verkoopster uberhaupt nog wat van zich gaat laten horen.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:32

Wat lezen sommige mensen hier slecht....
Ts heeft al meerdere keren aangegeven dat er geen steentjes in de doos zaten.
Anderen merkten op dat in de holtes van de frontriem stof zat wat dus betekent dat ze er al langer uit zijn gevallen.

Ts gaf al aan dat ze graag wil weten of alle steentjes erin zaten maar voordat ze een foto kreeg had ze het hoofdstel al in huis.

Ts dat je nog reageert in het topic,je word voor van alles uitgemaakt....volgens mij ga je de volgende keer wel 7x bedenken voordat je wat plaatst.
Succes.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:35

Moet je over de paar euro nadenken? Ik vind het een steeds raarder topic worden....

Als jij geen paar euro kunt missen, je ouders toch wel? Dan ga je een vreemde laten betalen? En als je pony ziek wordt?

Overigens ken ik genoeg meiden van 15 en dat zijn gewoon jonge vrouwen tegenwoordig...die generatiekloof is enorm...iedereen doet of we met een klein meisje te maken hebben...