ervaring halen E-Rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: ervaring halen E-Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:22

ja eigenlijk wel he.
Gelukkig heb ik er geen last meer van. Had even gerekend wat het allemaal ging kosten als ik steeds een trailer ging huren. en wat 1tje kopen ging kosten.

Uiteindelijk 1tje gekocht, zelfde als hierboven staat, maar dan in het wit.

Daarna ingeruild voor een 2-paards waar ik nog steeds happy mee ben.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:25

Lovely schreef:
Eigenlijk is het best onhandig dat die trailerverhuurbedrijven niet op zondag open zijn.

Ja idd, of dat je hem niet op zondagavond voor de deur mag zetten met sloterop en de sleutel door de bus kan doen oid :\ moest nu smorgens nog eens daarheen rijden.........

Heb een trailer, maar die is al 32 jaar oud en moet een opknapbeurtje hebben. Dus deze even gehuurd voor het weekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:28

Voor mij zitten die verhuurbedrijven ook nog eens een eindje weg, Halfweg of Hoofddorp en dat is allebei natuurlijk waardeloos in de spits op maandagochtend. Welke ben jij geweest?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:36

Imanse, Aalsmeer dus. Vlakbij mijn oude stal. Waar ze nu staan heb geen idee waar er een zit. Maar moet de auto toch thuis ophalen dus kan net zo goed naar Imanse gaan weer als het nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:44

Dat is voor mij ook nog wel wat beter te bereiken, in ieder geval vanaf stal. Voor de volgende keer, ik weet nog niet wanneer dat is :D. Eerst maar eens een auto kopen die het kan trekken :j.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:53

paps en mams hadden voor mij andere auto gekocht :oo dus die kan ik ophalen als ik hem nodig heb :)

Imanse is best fijn te bereiken vanaf de snelweg :)
niet duur ook, weekens id 57 euro (250 borg)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:19

Evelli, da's idd een foto waard hoor, zo mooi in het vak parkeren.

Mijn mannetje moet as dinsdag voor z'n dagcursus. Hoop dat hij het meteen haalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:45

Imanse is dan wel duurder dan Vervloed, maar dat maakt de afstand weer goed. Ik zal het in mijn hoofd houden voor als ik klaar ben met sparen voor een trekauto, ik denk niet dat ik die nog bij mijn ouder los gepeuterd krijg :D.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:22

JEEYYYYY, m'n mannetje is zojuist geslaagd voor z'n E *\o/*

(nu ik weer snel lessen als ik ben opgeknapt)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:22

Gefeliciteerd!! :)

Ik moet volgende week donderdag weer op.... :\

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:27

Spannend, hoop dat je slaagt.
Heb je ervoor nog les of ga je meteen voor het examen?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:02

Heb nog 3 uur les ervoor. Dus denk dat ik het weekend nog maar even ga oefenen thuis. Hoop niet weer te zakken :\

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:06

Pff ik wil ook graag m'n E-rijbewijs halen maar ik ben zo bang voor die theorie. Weet er echt niks meer van, ben benieuwd wat ze allemaal vragen!? Wie kan me er wat over vertellen?

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:09

Weet iemand of je het achteruitrijden puur op de spiegels moet doen, of mag je ook over je schouder kijken (heeft bij 'n dichte bus natuurlijk niet veel zin...).

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:12

Ze vragen van alles, maar je krijgt alle info van te voren van ej instructeur. Dus hoelang de wagen mag zijn, hoeveel lading enz enz, maar dat boekje mag je er tijdens de vragen bijhouden. Heel simpel :)

Over de schouder zou ik altijd doen als je kunt!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:13

Henrieke schreef:
Pff ik wil ook graag m'n E-rijbewijs halen maar ik ben zo bang voor die theorie. Weet er echt niks meer van, ben benieuwd wat ze allemaal vragen!? Wie kan me er wat over vertellen?

Voor E hoef (nu nog) je geen theorie te halen. Is het enige rijbewijs waarvoor het niet hoeft. Gaat misschien in de toekomst wel veranderen.
Baal schreef:
Weet iemand of je het achteruitrijden puur op de spiegels moet doen, of mag je ook over je schouder kijken (heeft bij 'n dichte bus natuurlijk niet veel zin...).

Ik leer het op m'n spiegels. Over je schouder kun je niet zien wat je aanhanger doet, dat moet echt op je spiegels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:15

Baal, achteruit rijden en straatje keren moet je op de spiegels doen, achterom kijken heeft geen zin. Over je schouder bij invoegen, baan wisselen en afslaan is natuurlijk altijd goed en waarschijnlijk toch een reflex die je niet kunt laten, net als dat onnozele gekijk in de binnenspiegel :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:16

Lovely schreef:
Baal, achteruit rijden en straatje keren moet je op de spiegels doen, achterom kijken heeft geen zin. Over je schouder bij invoegen, baan wisselen en afslaan is natuurlijk altijd goed en waarschijnlijk toch een reflex die je niet kunt laten, net als dat onnozele gekijk in de binnenspiegel :D

Daar betrap ik mezelf ook steeds op ja, en de instructeur maar lachen, want die klapt dat ding meteen omhoog als we instappen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:16

Nee dat weet ik maar daar vragen ze wel dingen over :j.
Boekje dr bij houden? Ow als dat zo makkelijk is dan ga ik gelijk wat regelen :)).
Als je verder goed rijdt en de theorievragen niet (goed) weet, zouden ze je dan ook echt laten zakken?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:19

Oké, ik dacht dat je bedoelde voor een examen voor je theorie. Je moet idd wel dingen weten over je combinatie. Ik denk wel dat dat goed meetelt, want daar beginnen ze mee. Je moet echt goed weten hoe het steekt op die punten, want ze willen zeker weten dat je weet of je met iets op pad mag als je bijv. ergens een aanhanger zou huren.

Bij ons op de rijschool krijg je netjes een stencil met de punten die belangrijk zijn en ze oefenen het ook iedere keer tijdens de les.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:22

Ja oke, maar "liliputter" had het over een boekje en dan kun je daar dus gewoon de antwoorden uit voorlezen? _O-
We hebben hier wel een aanhanger maar heb nog nooit geoefend, toch eens tijd voor maken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:29

Boekje mocht ik er niet bij houden. :n

Je krijgt wat vragen over combinatie en daar heb je de papieren van de trekauto en de aanhanger bij voor je liggen. En als je vervolgens hebt aangekoppeld (of ervoor) krijg je wat vragen over bijvoorbeeld de functie van de losbreekrem en/of de zaken waar je op moet letten bij de aanhanger als je wilt gaan rijden. Het is bij lange na niet zo uitgebreid als voor je B-examen, maar het zijn wel dingen die je moet weten. Maar je oefent alles met je instructeur tijdens de lessen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-11-09 23:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:29

Je moet de gegevens van je combinatie weten en je moet aan de hand van de papieren van de trekauto en de aanhanger vragen kunnen beantwoorden over belading etc. En je moet de vereisten weten waar je combinatie aan moet voldoen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:32

Henrieke schreef:
We hebben hier wel een aanhanger maar heb nog nooit geoefend, toch eens tijd voor maken.

Wat voor aanhanger heb je? Ik heb voor het bochtje achteruit wat geoefend met het tweewielig ongeremde aanhangertje dat mijn vader gebruikt om puin naar de stort te brengen en kennissen te helpen verhuizen, maar dat is niet te vergelijken met het ding waarmee je lest. Sterker nog: het is bijna onmogelijk om een bochtje achteruit te nemen met zo'n ding :)) - dat gaat scharen en het gaat ook nog eens niet de kant op waar jij 'm wilt hebben. Ik heb ook twee keer met de trailer geoefend op het stalerf (bochtje langs de kapschuur) en dat kwam veel meer in de buurt. :j

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:36

Tja trailer heb ik niet, aanhanger is wel groot hoor, of nouja, hoelang zal hij zijn, 2/3 meter, en dan nog het stuk ervoor zegmaar waar je 'm aan de trekhaak hebt is ook nog aardig lang.

Leek me ook al sterk dat je zo alles uit een boekje voor kon lezen. M'n theorieboek ook maar eens doornemen :j, scheelt weer.
Laatst bijgewerkt door Melia op 05-11-09 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt