Problemen m. opzeggen stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Problemen m. opzeggen stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:07

Tulandro schreef:
Een maand opzegtermijn is hier verplicht, omdat je het stalgeld maandelijks betaalt. Dit is wettelijk bepaald. Sterker nog, als ik het uitreken, had jij voor de 1e van de maand op moeten zeggen, nu jij dit niet gedaan hebt,is de opzegmaand van 1 oktober tot 1 november en ben jij officieel stalgeld verplicht tot 1 november.

Niet waarneer de voorzieningen waarvoor jij betaalt al vergeven zijn Lachen en ben jij tot niks verplicht.
Paard zo snel mogelijk weghalen en geld zoeken ze maar uit Knipoog, waarneer jou stal niet aan een ander gegeven was haf je inderdaad tot 1 november moeten betalen. nu niet. vanaf de dag dat de andere paarden in JOU stal kwamen ben JIJ al niet verplicht meer de volle mep te betalen Lachen!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:21

Tulandro schreef:
Een maand opzegtermijn is hier verplicht, omdat je het stalgeld maandelijks betaalt. Dit is wettelijk bepaald. Sterker nog, als ik het uitreken, had jij voor de 1e van de maand op moeten zeggen, nu jij dit niet gedaan hebt,is de opzegmaand van 1 oktober tot 1 november en ben jij officieel stalgeld verplicht tot 1 november.

Hoe kom je daar nou bij?? Onzin! Vertel eens, in welke wet staat dat?

Veel stallen hanteren een opzegtermijn van een kalendermaand en geven dat aan. Als je daarmee akkoord gaat, zit je daar aan vast. Als dat nooit is afgesproken, geldt er helemaal geen opzegtermijn, en kan je elk moment vertrekken (maar omdat je stalgeld meestal vooruit betaalt, moet je dan nog zien of je het restant terugkrijgt).

In dit geval geldt opzegtermijn die beide partijen overeengekomen zijn.
Normaal zou dat dus tot de 15e zijn, omdat TS dat heeft afgesproken.
Maar de stalhouder heeft nu al de overeenkomst beëindigd. Er is geen overeenkomst meer, dus geen stalgeld verschuldigd vanaf NU.

Wel moet TS weidegeld betalen!

Ninaomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 17:13

Daar ben ik weer.. het duurde even omdat ik 2 dagen geen internet had :s
Ik ben van de week naar de stalhouder toegegaan en heb gezegd dat ik het wel erg raar vond dat onze stallen alweer bezet zijn en dat ik daarom ook geen reden zag om de helft van de maand oktober te betalen. Waarschijnlijk bedacht ze dat dit inderdaad een beetje raar van haar geweest is, ik kreeg dan ook een tijdelijke stal toegewezen. Ik vind het wel een beetje jammer dat het zo allemaal moet gaan. Ik ben dan ook blij als het straks 1 oktober is en ik naar mijn nieuwe stal kan Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:48

o da's jammer dat ze toch nog een stal had...ja, dan gaat mijn verhaal niet op.
Nou ja, dan zou ik zeggen, neem je verlies, hoe vervelend ook, en zorg bij je nieuwe stal als het kan voor een overeenkomst en zorg minimaal voor duidelijke afspraken!

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 23:06

Ik zou toch wel uit m'n klomp schieten als m'n stal voor m'n neus aan een ander aangeboden wordt. Lijkt me dat dat vooraf met jou besproken moet worden want tot jij daar bent betaal je er toch voor? Of je er nou gebruik van wil maken of niet. Dat is toch wel heel erg brutaal. Bij je nieuwe stal zou ik toch maar goede afspraken maken, liefst op papier, dan kom je wat minder snel tot rare verrassingen te staan. Het is jammer dat je op zo'n manier weg moet gaan.
Wat het opzeg termijn betreft, het is maar net hoe je het van te voren afspreekt.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 07:58

beantsje schreef:
o da's jammer dat ze toch nog een stal had...ja, dan gaat mijn verhaal niet op.
Nou ja, dan zou ik zeggen, neem je verlies, hoe vervelend ook, en zorg bij je nieuwe stal als het kan voor een overeenkomst en zorg minimaal voor duidelijke afspraken!

idd zorgen voor een overeenkomst met duidelijke afspraken op papier Ja

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:35

Lang leve de boerinnen..t had op mn oude stal kunnen zijn dit verhaal, met 2 maten meten, ene wel laten betalen, andere niet..
Gezien er niets op papier staat, gewoon je spullen pakken per 1 oktober en dan ook niet meer extra betalen. Hadden ze hun zaakjes maar beter moeten regelen op papier.
Normaliter zou ik niet zo aso reageren en gewoon keurig betalen, maar met 2 maten meten en wel intussen je box vehuren...succes ermee

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:58

Kaisa schreef:
idd zorgen voor een overeenkomst met duidelijke afspraken op papier Ja

Ik ben onlangs verhuisd naar een andere stal, daar zijn alle afspraken duidelijk op papier gezet.
Toch houdt de eigenaar zich niet aan de gemaakte afspraken, zeg je er wat van krijg je een reactie van schouders ophalen en weglopen.......