Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
een cursus trailerladen volgen...daar komen geen tikken aan te pas hoor. en nee...ik heb ook geen eitje,maar vertik
om te slaan. Ik sta ook niet met brokjes of lief te knuffelen, maar daartussen in zijn nog zo ontzettend veel mogelijkheden.
. En wil hij een keer niet dan rammel ik met een voerschep en dan staat hij er alsnog binnen 5 sec op. En dan kunnen medewedtrijd ruiters wel zeggen: Wat een verwende knol, maar liever zo dan een half uur aanklooien en dan een paard hebben die helemaal door het lint gaat! Maartje1990 schreef:dat kunnen jullie vinden, maar dat ben ik gewoon NIET met jullie eens... je moet een paard geen trailer in slaan! daar krijg je júist alleen maar meer problemen meezo'n paard is niet eigenwijs, maar bang! denk je dat een paard éxpres zoiets doet? zoiets moet je een paard eigenlijk leren! en als je geluk hebt heb je een paard die er zo oploopt maar een ander moet je het leren en zorgen dat die er niet bang voor is!
fokfanaat schreef:ach er zijn ook zat eigenwijze dieren die gewoon een beste schop of knal nodig hebben, ik zou me er niet zo druk over maken.

[/quote]Maartje1990 schreef:omdat paarden nóoit een ruiter oid of de baas voor de gek zullen houden
en daarbij.. slaan is ook nóoit een effectieve methode bij geen enkel paard! daarvoor hoef ik dát paard niet voor te kennen
Maartje1990 schreef:sorry, maar ik vind op z'n minst próberen met brokjes al beter maar nu weet ik dus niet of die mensen dat al geprobeert hadden, maar ik zou al nóoit een riek gebruiken en geloof me.. ze hadden daar écht wel andere dingen dan een riek hoor!
Maartje1990 schreef:en hoe weet jij dat je paard niet bang is voor de trailer? heeftie je dat verteld?
ik vind dat ik prima kan oordelen over iets wat ik zie.. zeker als ik iemand een paard een trailer in zie duwen met een riek.. want daarvoor hoef je 't paard of wat dan ook niet voor te kennen om te weten wat dat voor gevolgen kan hebben
KiWiKo schreef:ik kan ook wel prikken met een riek hoor![]()
maar dat is echt iets wat te gek voor woorden is eigenlijk
Charaz schreef:Niet in de trailer was niet eten en aangezien ze daarvan houdt was voeren op de trailer een goede oplossing.
Ik kan haar nu in mijn eentje laden als er een bakje voer voorin staat, misschien niet de goede manier maar ach ze loopt erin zonder twijfel.
Nikka schreef:Ik vind de riek oo niet zo'n goed idee, maar ben er na alle jaren wel achter dat elk paard weer zijn eigen benadering vereist. Dat betekent soms heel geduldig en zacht zijn en voor anderen consequent en doorpakken en alles ertussen in.