Ervaringen verzekering Bierum?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaringen verzekering Bierum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:23

Nou, hier helaas van mijn kant uit ook een ZEER negatieve ervaring!

Mijn paard heeft dus spat, vorige week geconstateerd, nu willen ze de behandeling niet vergoeden...

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:45

waarom dat? hij is toch geheel verzekerd (basis + ziektekosten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:47

Edit: ivm meelezers even aangepast ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:45

En wat is dan de reden van niet vergoeden?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:53

ik ben ook heeeeel tevreden. Mijn merrie is afgelopen jaar in Utrecht geopereerd en ik ben netjes behandeld en alles is netjes vergoed. Ik voel me geen nummertje en iedereen is heel begaan.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:44

Waarom willen ze de behandeling van spat niet verzekeren? Ben je ook verzekerd voor de ziektekosten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:15

Helma_Amber schreef:
Waarom willen ze de behandeling van spat niet verzekeren? Ben je ook verzekerd voor de ziektekosten?

Dat zou weleens een kwestie van kleine lettertjes kunnen zijn. Niet de eerste keer dat ik hier lees dat van Bierum met kleine lettertjes onder vergoeding uit probeert te komen.

Voor iedereen, voor elke verzekering; LEES EERST DE KLEINE LETTERTJES!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:31

Ik ben zeer uitgebreid verzekerd!

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:29

Robijntjah schreef:
Ik ben zeer uitgebreid verzekerd!

Is het in de tussentijd al opgelost of nog steeds hetzelfde?
Weet je ook de reden waarom er niet uitbetaald wordt?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:20

jammer dat TS niet meer reageert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:39

TS reageert wel maar heeft momenteel even andere zaken aan haar hoofd ;)

Alle contact met de verzekering laat ik aan mijn ouders over omdat ik dat nu niet wil!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:16

Ik schop dit topic even omhoog. Na hoelang hebben jullie van de taxateur gehoord? Ik heb eind april mijn verzekering aangevraagd en heb tot op heden niks gehoord. Ik heb wel een brief gehad dat ik in de voorlopige dekking val.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:22

Dat ligt eraan hoeveel mensen in jouw regio ze moeten bezoeken.
Vaak verzamelen ze er een aantal en maken dan een rondje in die regio.
Ik had toen in mei aangemeldt en in juni of juli kwamen ze toen langs

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:24

Oke dan. Ik heb ook gebeld en ze zei dat ik sowieso voorlopig gedekt ben en mocht ik gebruik willen maken van de ziektekosten ik even moest bellen. Maarja, ik heb het toch liever geregeld allemaal!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:35

Moet je even vragen of ze je de naam van de taxateurs kunnen geven, dan kan je die bellen wat hun planning is......

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:34

Ik heb precies hetzelfde. Verzekering aanvraagt in april de 17e om precies te zijn, en as. woensdag komt er pas een taxateur langs :=

Ach ik zit in de voorlopige dekking, en heb helaas al ziektekosten gemaakt en die krijg ik ook gewoon vergoed. Heb ik nog even over gebeld!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:38

Oke, ik wacht het dan ook nog even af. Je wordt vanzelf gebeld neem ik aan?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:34

Klopt :j

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:13

Zilly schreef:
Ik heb precies hetzelfde. Verzekering aanvraagt in april de 17e om precies te zijn, en as. woensdag komt er pas een taxateur langs :=

Ach ik zit in de voorlopige dekking, en heb helaas al ziektekosten gemaakt en die krijg ik ook gewoon vergoed. Heb ik nog even over gebeld!

Ik zat al maanden in de verzekering voor er een taxateur langskwam. Ze hadden er niet genoeg.

Nou, ik moest een keer op en neer in stap. En een keer op en neer in draf. :Y)

klaar. dat was de hele keuring. Ze kijken ook wel waar en hoe het paard staat. Nou, mijn stal is erg goed dus dat was ook okee.

Meneer was met 10 min weer weg. En ik me maar zenuwachtig maken van tevoren _O-

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:48

Een zijn een paar zaken die mij opvallen bij de paardenverzekering van Bierum en die ik jullie niet wil onthouden.

1. In het eerste jaar zijn reeds aanwezigen ziekten niet meeverzekerd (ik denk dat TS daar nu tegen aan is gelopen, vaak weet je niet dat de ziekte al aanwezig is bij aankoop).
2. Wanneer je paard sterft wordt er geen premie terug betaald. Dat betekent dat je de resterende termijnen die je nog had moeten betalen in dat verzekeringjaar, ook van de uitkering afgehaald worden.
3. De meeste verzekeringen vergoeden 100% bij een ongeluk door transport, brand, bliksem, storm en diefstal, bij Bierum wordt 90% vergoed.
4. De meeste verzekering vergoeden wel de kosten van castratie en vruchtbaarheidsproblemen bij merries, Bierum niet.
5. Ook worden ziekten die voortkomen uit aangeboren afwijkingen niet vergoed. Dit is natuurlijk erg tricky, zo krijg je nogal vaak discussie 'was het nou een aangeboren afwijking of is het later ontstaan'.
6. Ook staat in de kleine lettertjes dat alleen die behandelingen vergoed worden waar een positief resultaat van verwacht wordt. Dat is dus ook weer zo'n punt waar je discussie over kunt verwachten.

Het kan best zijn dat Bierum goedkoper is dan andere verzekering, maar er zitten dan wel een paar addertjes onder het gras. Wees jezelf daar wel van bewust. Goedkoop is toch helaas nog steeds duurkoop, vooral als je van te voren niet duidelijk gemaakt wordt wat de haken en ogen zijn van een verzekering.

Mocht iemand nog iets willen vragen, stuur dan een pb, ik ben graag bereid je te helpen.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:58

:?

Ik zag op de site wel dat castratiekosten wel vergoed worden:

Citaat:
castratie tot de leeftijd van vier jaar (voor hengsten van 2-4 jaar is toestemming van het bestuur vereist).

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:58

Elke verzekering heeft wat addertjes onder het gras zitten. Zat zul je zeker tegenkomen bij meerdere verzekeringen :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:05

Abeltje77 schreef:
Zilly schreef:

Ik zat al maanden in de verzekering voor er een taxateur langskwam. Ze hadden er niet genoeg.

Nou, ik moest een keer op en neer in stap. En een keer op en neer in draf. :Y)

klaar. dat was de hele keuring. Ze kijken ook wel waar en hoe het paard staat. Nou, mijn stal is erg goed dus dat was ook okee.

Meneer was met 10 min weer weg. En ik me maar zenuwachtig maken van tevoren _O-

ja precies, stelt niet veel voor he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:29

Cerize schreef:
Een zijn een paar zaken die mij opvallen bij de paardenverzekering van Bierum en die ik jullie niet wil onthouden.

1. In het eerste jaar zijn reeds aanwezigen ziekten niet meeverzekerd (ik denk dat TS daar nu tegen aan is gelopen, vaak weet je niet dat de ziekte al aanwezig is bij aankoop).
2. Wanneer je paard sterft wordt er geen premie terug betaald. Dat betekent dat je de resterende termijnen die je nog had moeten betalen in dat verzekeringjaar, ook van de uitkering afgehaald worden.
3. De meeste verzekeringen vergoeden 100% bij een ongeluk door transport, brand, bliksem, storm en diefstal, bij Bierum wordt 90% vergoed.
4. De meeste verzekering vergoeden wel de kosten van castratie en vruchtbaarheidsproblemen bij merries, Bierum niet.
5. Ook worden ziekten die voortkomen uit aangeboren afwijkingen niet vergoed. Dit is natuurlijk erg tricky, zo krijg je nogal vaak discussie 'was het nou een aangeboren afwijking of is het later ontstaan'.
6. Ook staat in de kleine lettertjes dat alleen die behandelingen vergoed worden waar een positief resultaat van verwacht wordt. Dat is dus ook weer zo'n punt waar je discussie over kunt verwachten.

Het kan best zijn dat Bierum goedkoper is dan andere verzekering, maar er zitten dan wel een paar addertjes onder het gras. Wees jezelf daar wel van bewust. Goedkoop is toch helaas nog steeds duurkoop, vooral als je van te voren niet duidelijk gemaakt wordt wat de haken en ogen zijn van een verzekering.

Mocht iemand nog iets willen vragen, stuur dan een pb, ik ben graag bereid je te helpen.

Dat is nou net niet waar ik tegen aan loop ;)

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:46

Waar loop je dan wel tegenaan?

Ik begrijp het niet meer?