Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Helma_Amber schreef:Waarom willen ze de behandeling van spat niet verzekeren? Ben je ook verzekerd voor de ziektekosten?

Zilly schreef:Ik heb precies hetzelfde. Verzekering aanvraagt in april de 17e om precies te zijn, en as. woensdag komt er pas een taxateur langs
Ach ik zit in de voorlopige dekking, en heb helaas al ziektekosten gemaakt en die krijg ik ook gewoon vergoed. Heb ik nog even over gebeld!
Abeltje77 schreef:Zilly schreef:Ik heb precies hetzelfde. Verzekering aanvraagt in april de 17e om precies te zijn, en as. woensdag komt er pas een taxateur langs
Ach ik zit in de voorlopige dekking, en heb helaas al ziektekosten gemaakt en die krijg ik ook gewoon vergoed. Heb ik nog even over gebeld!
Ik zat al maanden in de verzekering voor er een taxateur langskwam. Ze hadden er niet genoeg.
Nou, ik moest een keer op en neer in stap. En een keer op en neer in draf.![]()
klaar. dat was de hele keuring. Ze kijken ook wel waar en hoe het paard staat. Nou, mijn stal is erg goed dus dat was ook okee.
Meneer was met 10 min weer weg. En ik me maar zenuwachtig maken van tevoren
Cerize schreef:Een zijn een paar zaken die mij opvallen bij de paardenverzekering van Bierum en die ik jullie niet wil onthouden.
1. In het eerste jaar zijn reeds aanwezigen ziekten niet meeverzekerd (ik denk dat TS daar nu tegen aan is gelopen, vaak weet je niet dat de ziekte al aanwezig is bij aankoop).
2. Wanneer je paard sterft wordt er geen premie terug betaald. Dat betekent dat je de resterende termijnen die je nog had moeten betalen in dat verzekeringjaar, ook van de uitkering afgehaald worden.
3. De meeste verzekeringen vergoeden 100% bij een ongeluk door transport, brand, bliksem, storm en diefstal, bij Bierum wordt 90% vergoed.
4. De meeste verzekering vergoeden wel de kosten van castratie en vruchtbaarheidsproblemen bij merries, Bierum niet.
5. Ook worden ziekten die voortkomen uit aangeboren afwijkingen niet vergoed. Dit is natuurlijk erg tricky, zo krijg je nogal vaak discussie 'was het nou een aangeboren afwijking of is het later ontstaan'.
6. Ook staat in de kleine lettertjes dat alleen die behandelingen vergoed worden waar een positief resultaat van verwacht wordt. Dat is dus ook weer zo'n punt waar je discussie over kunt verwachten.
Het kan best zijn dat Bierum goedkoper is dan andere verzekering, maar er zitten dan wel een paar addertjes onder het gras. Wees jezelf daar wel van bewust. Goedkoop is toch helaas nog steeds duurkoop, vooral als je van te voren niet duidelijk gemaakt wordt wat de haken en ogen zijn van een verzekering.
Mocht iemand nog iets willen vragen, stuur dan een pb, ik ben graag bereid je te helpen.