beantsje schreef:Persoonlijk zou ik zeggen: 5 euro, waar praat je over? Maar ik snap TS wel. Want wanneer komt de volgende verhoging en hoe hoog is die?
Maar of het 'zomaar' mag, is de vraag. het mag nl. alleen maar als in het stallingscontract (als dat er al is) is overeengekomen, dat er een prijsverhoging mag komen.
Zo niet, dan mag het dus niet! in feite zegt de pensionhouder de overeenkomst op. Voor opzeggen gelden opzegtermijnen, je hebt 'huurbescherming' ook als pensionklant.
Argumenten als extra faciliteiten of gestegen kosten gelden niet; dat is zijn probleem en extra faciliteiten had je immers niet om gevraagd.
Het idee hierachter is dat een stalhouder zo niet zijn klanten opeens kan 'wegpesten' dmv een forse prijsverhoging.
Helemaal waar!
Je bent als klant een bedrag overeengekomen en dit zou in principe niet eenzijdig veranderd mogen worden. Met DAT bedrag was je nl NIET overeengekomen!!
Natuurlijk is het volkomen begrijpelijk dat de stalling af en toe iets duurder wordt, en ik zou er persoonlijk wel begrip voor hebben, maar als je echt op je strepen zou gaan staan, hoef je hier dus niet aan mee te werken .