Stal eigenaar onterecht boos op mij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Re: Stal eigenaar onterecht boos op mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:54

Bo_tje schreef:
Je gaat heus geen bloed kotsen omdat je ruzie heb met de staleigenaar, beetje onnodige info verder.

En wat is het probleem om die stront weg te gooien? Vind het behoorlijk aso dat je het die keer ervoor zelfs terug in de stal gegooid heb. Leuk voor dat paard zeg! Alsof die die kruiwagen laat staan.

Ik maak zelfs voor stalgenoten de paddock wel eens schoon als ik die van mij moet doen en die andere is ook errug vies.
Mest voor de staleigenaar ook wel eens uit mezelf een ander paard uit.
EN niet iedereen doet ook iets voor mij terug, maar dat hoeft ook niet vind ik.

Persoonlijk vind ik dat je een groot drama maakt over een kruiwagentje legen, goh hoeveel moeite zal het zijn joh :s

Edit: 1001 typefouten verwijderd

ik snap jou wel, want jij bent ook niet zo'n opruimer Haha!
je schreef ergens dat je erg gaotisch was, en dat je auto, kamer en de rest een groot zooitje was.

ik zou er zelf ook niet tegen kunnen, als je iets probeert netjes tehouden en er zo'n meid rondloopt
die alles achter de kont laat liggen Bloos

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:02

Jeetje daar was ik écht niet gebleven!
Aan welke kant van Den Bosch woon je eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:08

noord maar mijn merrie staat in rosmalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:14

De weiland gaat niet meer door. Boos!
Ik had de loonwerkers alles gebeld.
ik zou 50 euro betalen voor 1 hecktaar.
bel ik de eigenaar van ze ze komen morgen al zegt die.
Okee dat is wel snel ik zo we hebben nog maar 1 week mooi weer volgens de loonwerkers.
Hij zegt okee dan kan ik de omheining plaatsen en een 40 ft container.
Ik zeg ik zou toch een stal maken zegt die er komen meerdere paarden op het land.
ik zeg nee afspraak was 50 euro voor het hele land heel de maand. Boos!
Dus ikke gezegt en als ik nog een paard neem en volgende week erop zet.
Zegt die das dan 100 euro ik heb gelijk de loonwerkers afgebeld.
En heb gezegt zoek het uit.
Ik lig de heel de dag bij een 3e te schooien of ik geld mag lenen.
Heb ik het dan krijg ik dit weer.
Het zit me niet mee.
Ben er echt kapot van Huilen Huilen Verdrietig Verdrietig Verdrietig

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:07

huh, ik snap het hele verhaal niet meer, begrijp ik het goed en gaat de eigenaar vd wei er meer paarden op zetten en huur jij dus maar 1 plekje voor 50,- per maand? Heb je het wel goed afgesproken dan of goed begrepen wat hij bedoelde?

als het even tegenzit ben je straks dus én je stal én je wei kwijt, ik zou nog maar even wachten met je moeder naar de stal te sturen en eerst vervanging gaan zoeken.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:19

Ik snapte het eerste verhaal al niet. Het lijkt of je van een mug een olifant maakt of het hele verhaal niet verteld.

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:22

Jeetje zeg, wat vervelend.
Heb laatst ook zo iets gehad. maar zulke dingen zit ik een dag mee. Mensen die niet slimmer zijn. gewoon hun gang laten gaan.

Maar warom koop je zelf geen kruiwagen. En als je wat minder te besteden hebt. Zijn er volgensmij ook wel tweedehands kruiwagens op internet te vinden. En dan is heel het probleem opgelost, Jij blij, iederen blij. Of zie ik dat verkeerd?

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:39

Het zou ook wel heel erg goedkoop zijn, 50 euro per maand voor een hectare! Je hebt hem vast verkeerd begrepen...

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:59

hier is een boer die verhuurd zijn land voor 100 euro pr hectare. En of je er nu 1 of meerder paarden op wil zetten maakt dan niet uit. Kun je niet met hem praten dat er max. maar 3 of 4 paarden op komen. En kijk dan of je niet met een vriendin samen kunt doen en dan de kosten delen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:15

Doe nou niet zo dramatisch... alleen op een weiland is ook geen oplossing. Geen bak, regentijd, winter, geen waterleiding, geen toezicht... moet er niet aan denken.

De oplossing zit er gewoon in om je eigen kruiwagen te kopen, wat ook al meerdere malen is voorgesteld.

En bedenken dat je inderdaad niet voor eigen rechter mag gaan spelen! Wie weet had de staleigenaar wel gemest voor de andere klant en had hij vergeten de krui te legen.... Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal maar 4 keer kwaad bellen en iemand verplichten om zaken naar jouw inzicht af te handelen, daamee veroorzaak je gewoon ruzie.

Zeg sorrie tegen de staleigenaar, koop zelf een krui met een slot en erger je niet teveel aan anderen, die kan je toch niet veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:50

Kijk.
We zouden al naar de weiland verhuizen zo snel mogelijk.
Wij zouden een stal bouwen en een bak maken.
En er was duidelijk gezegt 1 hecktaar 50 euro per maand.
De man is nu terug gekrabbeld.
Er was een over eenkomst van 3 man ik had de papieren hier zodra wij zouden beginnen aan de wei zou hij ondertekenen.(dus 3 getuigen)
Op de wei hadden we putten.
Toezicht was goed daarom had ik dat weiland gekozen.
Hier ligt de prijs veel lager voor een hectaar huren.
Ik had al voorgelegd dat ervanaf volgende week al een paard op kon staan zegt die dan betaal je het dubbelen.
Ik zeg dat dacht ik niet dan blaas ik het af.
We hadden gewoon een afspraak en die heeft hij geschonden.
En hij wou niet dat de paardejes dik waren van het gras dan leken ze op grote shetlanders dat wou die niet.
Nou had ik dan ook niet verwacht dat er problemen op stal zouden komen.
Ik ga mijn excuus zeker niet maken omdat ik simpel weg niks heb misdaan.
Maargoed ik heb gisteren alles opgebeld dat het neer meer door gaat.
Ik ga niet een wei waar ik alles aan zou betalen opppeens delen met 3e.
Ik weet wat de kans op problemen is als je dit wel doet en daar heb ik geen zin.
Nou wilt die man alles zelf doen ook goed.
Ik heb gisteren geld van 3e moeten lenen en ben wel blij dat ik het terug kon geven en niet ga gebruiken.
Ik had ook duidelijk gezegt ik zoek een stekkie voor me zelf waar ik rustig heen kan en dat was goed.
Maargoed ik ben al aan het kijke naar een ander weiland.
Ik tref het gewoon niet.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:54

Avenance schreef:
Als je overgeeft met bloed zou ik langs je huisarts gaan i.p.v. naar je paard.
Ik vind dat je goed gehandeld hebt, ik zou dan ook gewoon naar m'n paard gaan en ook nog even langs de staleigenaar, vragen wat hij nou van jou verwacht. Laat in ieder geval niet het plezier van je paard verpesten door een ander.
Succes.

Da's het beste advies hier, heerlijk nuchter! Pling Haha!

TS, als jij je noterecht ebhandeld voelt daar en op je tenen lopen moet, zoek een andere stal. het kost klauwen met geld, een paard, en het dient een ontspannende hobby te zijn. Ach gut

Zo hebben jij en je paard er niks aan. Ach gut

Sterkte!

Immetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:01

Ik vind dat de staleigenaar dit moet oplossen (als hij dit ook een proleem vindt) ik vind het niet jou taak om andere pensionklanten de les telezen.
Ga in het vervolg eerst naar de staleigenaar en leg je probleem uit, het is immers zijn stal.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:03

Dat je het niet treft ligt ook aan je impulsief handelen, eerst gaan denken en dan gaan doen.

Je had door dit incident met die kruiwagen al bij 3 man geld geleend????
Begin niet aan lenen, zolang je zelf je stal kan betalen is er weinig aan de hand, maar als je er geld voor moet gaan lenen loopt dat alleen maar op.

Dat eigen weiland wordt een lus om je nek, voor 1 paard is een hectare veel te veel.
Dus dan kan je de volgende kosten/arbeid erbij gaan rekenen:
Stekpalen, stroom, prikklok, paar keer per jaar de rest laten maaien, bemesten, drollen ruimen, onderhoud, krachtvoer, bouwvergunning voor een stal?( je mag bijna nergens iets op een weiland neerzetten wat ook maar op een afdak lijkt!)

Nooit meer een dagje overslaan, minstens 2 keer per dag voeren, water controleren, aandacht en rijden.

Daarbij is het dan praktisch onmogelijk om geen trailer met auto achter de hand te hebben.

Bezint eer ge begint. Nogmaals, een kruiwagen voor jezelf is al een stap in de goede richting. Maar daar wil je niet aan, prima.

Alleen weet wel wat je je op de hals gaat halen. Kijken of het na 1 jaar nooit en te nimmer een vrije dag hebben( of zelfs maar uit te slapen), nog zo ideaal blijkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:06

amondi dit wilde wij ook een weiland.
Dit heb ik altijd gehad.
En ik vindt het veel en veel fijner.
2x perdag naar het paard wij doen 3x perdagdaar geef ik niks om ik ben graag bij mijn merrie.
Ik heb ook al voorgestelt dat er binnen 1 week een paard bij stond en als die dan nog 4 a 5 paarden op wilt van iederekeer een andere zie ik niet zitten.
Ik heb aan een neef van mij 3e zeg maar gevraagd of ik van hem wat geld kon lenen dit kon.
Maar als die man in een keer alles gaat veranderen dat is niet leuk.
dus hoef ik niks te lenen het was een nood situatie ik wou mijn merrie weg van die pension maar goed.
We gaan veder zoeken.
Maargoed zolang daar 1 meter hoog gras staat doet die niks.
Hij dacht dat is goedkoop zij ruimen de troep wel op, dus niet.
De omheining had ik al aleen nog een container en dan was het goed geweest een bak maken is niet eens nodig ik kan niet op mijn merrie rijden aangezien ze een fokmerrie is.
En ze staat bij mij gewoon lekker te genieten van der wel verdiende pensioen.

Immetje ik heb het eerst zelf geprobeert op te lossen dit ging niet.
En de stal eigenaar heeft niks meer gezegt.
En ik pik het gewoon niet van hem.
Als ik op stal sta stuurt die om de 5 min zijn zonen om te kijken of ik die kruiwagen leeg.
Ik ga zelf kijken voor een kruiwagen en dan ga ik kijken of ik hem in een box bij de opslag kan zette.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:45

C_arola schreef:
missfcdb schreef:
C_arola Ze zou wel willen ze heeft een uitkering en we zijn met 2e.
Dit kan ze gewoon niet.
Ik betaal alles samen met mijn vriend.
We zijn al een tijd bezig met een weiland maar alles moet nog netjes gemaakt worden.
Dit kan wel even duren.
jullie mogen best weten dat ik 100 euro per maand neerleg voor een kale stal.
Ik moet zelf bodem (stro) kopen, Voer kopen en hooi.
Ik moet mijn stal zelf netjes houden en me aan de shema houden dat was de afspraak dit doe ik ook.
En ik heb een opslag stal erbij maar als het vol fraakt en er komen meer paarden moet ik dit inleveren.

Ik snap dat het dan niet mogelijk is. Hopelijk kun je iig die weiland nemen.
Weet je zeker dat alle stallen in de buurt die prijs handhaven? Zou toch voor de zekerheid informeren

Zo ongeveer alle stallen hier in de buurt hanteren idd 225 euro, en sommige zijn nog duurder.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:49

100 euro voor kale stal, ik vind het nog al veel geld.
hier zit een paardenpension kost 150,00 euro, zit alles op en aan.
buitenbakken, weide, douche's, 2 binnenbakken( grote) voer hooi stro enz,
en het ziet er altijd netjes uit Haha!

( zie onder advertentie )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:52

Wij betalen wel veel.
Ben blij dat ik zelf mag voeren dat ik wel een beetje gevoel heb ik heb een paard.
Die verantwoordelijk vindt ik gewoon fijn dat ik voor iets kan zorgen en moet zorgen wat van mij is.
vandaar dat ik heel graag een wei wil voor me zelf.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:56

Meid, je moet daar zo snel mogelijk weg. Ik heb ook ruzie gehad met mijn stal eigenaar.
Die mestte mijn stal een week al niet meer uit. En een dag later had mijn pony een lange snee op zijn voorhoofd.
Ik wil niet zeggen dat dit bij jou ook gaat gebeuren, maar je kan maar niet voorzichtig genoeg zijn.
Ik zou het wél tegen je ouders vertellen als ik jou was.
Ruzie met je staleigenaar kan op lelijke dingen uitlopen, geloof me.

Btw, lees nu dat je het terug gegooit hebt. Dat moet je dus vooral NIET doen..
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 26-08-08 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:01

Bo_tje schreef:
Je gaat heus geen bloed kotsen omdat je ruzie heb met de staleigenaar, beetje onnodige info verder.

En wat is het probleem om die stront weg te gooien? Vind het behoorlijk aso dat je het die keer ervoor zelfs terug in de stal gegooid heb. Leuk voor dat paard zeg! Alsof die die kruiwagen laat staan.

Ik maak zelfs voor stalgenoten de paddock wel eens schoon als ik die van mij moet doen en die andere is ook errug vies.
Mest voor de staleigenaar ook wel eens uit mezelf een ander paard uit.
EN niet iedereen doet ook iets voor mij terug, maar dat hoeft ook niet vind ik.

Persoonlijk vind ik dat je een groot drama maakt over een kruiwagentje legen, goh hoeveel moeite zal het zijn joh :s

Edit: 1001 typefouten verwijderd

Ik ga hier voor de volle 100% in mee Ja Ik snap niet hoe je er überhaubt alleen al aan DENKT om het bij dat paard in de stal te gooien! Kan die er wat aan doen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:33

Allereerst wil ik zeggen dat ik het verhaal heel onduidelijk en moeilijk te lezen vind.
Ik had in jou geval al veel eerder naar de staleigenaar gezegt met de mededeling dat ik een eigen kruiwagen ging kopen, omdat....

Maar geld lenen van een 3e, lijkt dan (sorry als het bot is) alsof je je paard niet kan onderhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:40

Samy mijn merrie kan ik goed onderhouden dat was het punt niet.
Het lenen gaat over de wei.
Ik wou er heel snel op zijn als het kon volgende maand.
maar die man deed nu ook heel onduidelijk en ik heb alles afgezegt.
Hij heeft ook niet aan de afspraak eghouden.
Ik had van 3e dus mijn neef geld kunnen lenen voor een container een omheining want daar was ie ook onduidelijk in.
Voor het maaien schudden duinen en voor een 2e paardje die der dan binnen 1 week op kon zodat we toch heel het stuk hadden maar hij zegt das dan het dubbelen daar begin ik niet aan.
Afspraak is afspraak.
Snap niet wat zo onduidelijk aan mijn getyp is maar zal wel aan mij liggen omdat ik zenuwachtig ben door alles en niet goed in mijn vel zit.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:49

Het onduidelijke van jou getyp is dat de zinsopbouw niet klopt en dat het vol taal fouten zit.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:00

missfcdb schreef:
Samy mijn merrie kan ik goed onderhouden dat was het punt niet.
Het lenen gaat over de wei.
Ik wou er heel snel op zijn als het kon volgende maand.
maar die man deed nu ook heel onduidelijk en ik heb alles afgezegt.
Hij heeft ook niet aan de afspraak eghouden.
Ik had van 3e dus mijn neef geld kunnen lenen voor een container een omheining want daar was ie ook onduidelijk in.
Voor het maaien schudden duinen en voor een 2e paardje die der dan binnen 1 week op kon zodat we toch heel het stuk hadden maar hij zegt das dan het dubbelen daar begin ik niet aan.
Afspraak is afspraak.
Snap niet wat zo onduidelijk aan mijn getyp is maar zal wel aan mij liggen omdat ik zenuwachtig ben door alles en niet goed in mijn vel zit.

Maar wat als je merrie nu dan ineens een DA nodig heeft?
Zou je dan ook weer geld nodig hebben?
Aangezien de meeste mensen altijd wel een potje hebben als er problemen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:13

Voor de merrie heb ik een potje daar kom ik absuluut niet aan.
Ook niet al het nodig voor iets anders is het is voor de merrie als er plotseling iets gebeurd.
MandyR Sorry voor het onduidelijk typpen ik heb dislectie en als ik boos of net iets te gespanne ben dan vergeet ik het na te kijken en druk ik op verzenden.