Hoe opstappen zonder zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Re: Hoe opstappen zonder zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:52

Hoe spring je erop? Probeer je gelijk je been erover heen te gooien? Kan je zo al wel vertellen dat dat niet lukt... (en met een spijkerbroek aan al helemaal niet Clown )

Probeer het eens door er eerst op je buik op te "duiken", dan is het niet zo moeilijk meer om met wat wringen een beetje verder te schuiven en dan pas je been er overheen en je zit. Het is even een handigheidje, maar zo gaat het al veel makkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:48

Ik probeer op mijn buik te 'duiken' maar ik geraak daarvoor al niet hoog genoeg Clown Heb het pas nog geprobeerd, ik kan gewoon niet springen .. Van het moment dat ik afzet schiet er altijd wel iets in mijn knie .. doet pijn Clown

En tja .. er zo onhandig opspringen (als het al zou lukken) zal ook wel niet zo leuk zijn voor paardenbeest Knipoog

Maar ik heb de ideale opstap gevonden, de brievenbus van de overburen .. Ik weet alleen niet of ze dat zo leuk vinden, vorige keer waren ze niet thuis Tong uitsteken En ja .. als ik er dan onderweg af moet (of af knal Vork ) dan sta ik daar dus fijn .. kan ik al lopend naar huis Huilen van het lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:25

haha, ik kan ook onmogelijk op mijn paard komen zonder hulp...Ik stap nu dus heel charmant met een stoel op. Paard vind dit eng...gevolg, ik hang met een been over mijn paard, paard vindt de stoel eng en doet een paar stapjes opzij...en ik hang daar.. kan niet meer voor of achteruit.......en hoop dat niemand mij zo ziet Bloos
Een aanloopje is ook geen optie, want als ik begin te rennen rent paard ook Clown

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:49

Hihi en dat is precies de reden dat je ook vanaf een opstapje eerst op je buik er overheen moet gaan liggen en dan pas je been erover. Dan ga je tenminste mee als 'ie aan de wandel gaat ipv uit te scheuren met 1 been over je paard en 1 op 't opstapje Clown

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:08

hoi hoi!

Haha, vroegen bij de shetlander ging ikook altijd via de kont zgemaar als Bokje springen er op..

even een uitleg over hoe ik nu opstap bij grotere paarden Clown
- Eerst zet ik het paard stil
- dan ga ik er naast staan en pak ik met mn eene hand zn schoft vast, en met de andere hand zn rug/kont. Lachen
- Dan spring ik, zet ik kracht met me armen en probeer ik mezelf omhoog te trekken.
- als ik mezelf iets wat hoger heb doe ik me been over zn komt en draai ik met lichaam zegmaar. Haha!

voor de duidelijk heid heb ik voor jullie op paint een tekening er van gemaakt. ik hoop dat jij er wat aan hebben:
Afbeelding

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:34

Haha, die tekening Huilen van het lachen. Die is echt schattig !! Haha!

Vandaag toch maar weer een klein opstapje gepakt Huilen van het lachen ,wil wel gaan oefenen om straks zonder te kunnen. Lijkt me wel grappig om te kunnen eigenlijk Haha! ! Ik heb er helaas hier wel 3 staan van zo rond de 1.60, en da's zo ongeveer ook mijn eigen lengte. Dus weet niet of dat zal gaan lukken Clown (ben nou ook niet echt überlenig) Clown

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:38

Ik doe het altijd:
paard neerzetten, hopen dat die blijft staan aanloopje nemen, met je buik erop gaan liggen en been erover.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:53

ik zou toch ook echt gaan oefenen; niet meer op je paard raken ergens onderweg is niet fijn...

eerst op je buik erover duiken en dan je been erover zwaaien vind ik bij grotere paarden persoonlijk het beste gaan... tenzij ze dan weer echt groot zijn, dan hou ik de manenkam vast en 'haak' ik mn voet over de rug om er zo op te klauwteren (geen gezicht waarschijnlijk, maar hey ik raak der wel op)